Εν όψει της μεγάλης εορτής του Πάσχα, υλοποιήσαμε διάφορες δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο μας.
Αρχικά, συζητήσαμε τι γιορτάζουμε το Πάσχα. Διαβάσαμε το παραμύθι του Φίλιππου Μανδηλαρά “Η Ανάσταση του Χριστού”, όπου περιγράφεται η πορεία του Χριστού προς την Ανάσταση. Παρακολουθήσαμε και σχετικό βίντεο για ακόμη καλύτερη κατανόηση.
Τα παιδιά ζωγράφισαν ό,τι τους άρεσε περισσότερο από αυτά που έμαθαν.
Είδαμε εποπτικό υλικό σχετικό με τα ήθη και τα έθιμα του Πάσχα. Συζητήσαμε για τα αυγά που βάφουμε και τα τσιγκούριζουμε μετά την Ανάσταση, τα τσουρέκια και τα πασχαλινά κουλούρια που φτιάχνουμε. Επίσης, όποιος επιθυμεί την Μεγάλη Εβδομάδα πηγαίνει στην εκκλησία. Την Μ. Παρασκευή έχουμε την περιφορά του Επιταφίου και το Μ. Σάββατο ανάβουμε τις λαμπάδες μας και γιορτάζουμε την Ανάσταση. Την Κυριακή του Πάσχα σουβλίζουμε το αρνί και είναι μέρα χαράς.
Βάψαμε κι εμείς αβγά στην τάξη μας.
Διαβάσαμε για τα θαύματα του Χριστού και τα παιδιά ζωγράφισαν αυτό που τους έκανε μεγαλύτερη εντύπωση.
Με αφορμή την Ανάσταση του Λαζάρου, ένα από τα θαύματα του Χριστού, αναφέραμε ότι σε διάφορα μέρη της Ελλάδας το Σάββατο του Λαζάρου τα παιδιά λένε τα Κάλαντα του Λαζάρου και ότι επίσης οι νοικοκυρές φτιάχνουν τα λαζαράκια. Φτιάξαμε κι εμείς τα δικά μας λαζαράκια μαζί με τα παιδιά από την τάξη της κυρίας Μαρίας.
Τα παιδιά της κυρίας Μαρίας μας επισκέφθηκαν στην τάξη μας και μας είπαν τα Κάλαντα του Λαζάρου και εμείς τους βάλαμε στο καλαθάκι τους διάφορα γλυκίσματα.
Διαβάσαμε το παραμύθι της Ειρήνης Πετρίδου “Τζότζο, ο μικρός σκαντζόχοιρος, ο λαγός και τα πασχαλινά αυγά”.
Παίξαμε διάφορα παιχνίδια.
- Η εκπαιδευτικός κρατούσε ένα φτερό και με αυτό γαργαλούσε τα παιδιά στο πρόσωπα. Τα παιδιά έπρεπε να μείνουν σοβαρά και να μην γελάσουν. Τα κατάφεραν όλοι!!!!
- Παίξαμε αυγοδρομίες. Κάθε παιδί είχε το κουταλάκι του, το οποίο έβαλε στο στόμα και πάνω στο κουταλάκι τοποθετήσαμε ένα ψεύτικο αυγουλάκι. Τα παιδιά έπρεπε να κάνουν τη διαδρομή χωρίς να τους πέσει το αυγό από το κουτάλι και φυσικά χωρίς να το πιάνουν με τα χέρια. Κάποιοι τα κατάφεραν!!! Και ταυτόχρονα λέγαμε το ποιηματάκι:
Αχ κουνελάκι, κουνελάκι
έλα πολύ αργά
μη σου πέσει το αυγουλάκι
κράτα τα χέρια μακριά.
Μη μου σουφρώνεις τη μυτούλα
μη μου κουνάς τ’ αυτιά.
προχώρα τώρα βήμα-βήμα
πολύ προσεκτικά!
- Σε ένα καλαθάκι είχαμε βάλει αυγά διαφόρων χρωμάτων. Τα παιδιά κάθονταν ανά δύο αντικριστά και στη μέση το καλαθάκι. Λέγαμε το ποιηματάκι:
«Η κοτούλα κακαρίζει
Αυγουλάκι μου μυρίζει
Άσπρο να ναι ή καφέ;
Μήπως κόκκινο ή μπλε;
Να ναι κίτρινο και λαχανί
Ή μήπως πράσινο, πορτοκαλί;
Τελικά είναι…»
Τότε η εκπαιδευτικός έλεγε ένα χρώμα και όποιο παιδάκι το έπιανε πρώτο στο καλαθάκι, κέρδιζε!
- Τα παιδιά κάθονταν σε κύκλο και είχαν τα χέρια πίσω στην πλάτη τους. Έκλειναν τα μάτια και η εκπαιδευτικός τριγυρνούσε γύρω γύρω με ένα ψεύτικο αυγουλάκι λέγοντας το ποιηματάκι:
«Πασχαλιά, Πασχαλιά
Με τα κόκκινα αυγά
Κο, κο, κο και κα, κα, κα
Κο, κο, κο, και κα, κα, κα
Η κότα μας γεννά!»
Τότε άφηνε το αυγουλάκι στα χέρια ενός παιδιού και τα παιδιά άνοιγαν τα μάτια συνεχίζοντας να έχουν τα χέρια στην πλάτη. Τότε η εκπαιδευτικός διάλεγε ένα παιδί που θα έπρεπε να βρει ποιος έχει το αυγό, αφού το βοηθούσε να μαντέψει δίνοντάς του ένα στοιχείο (πχ. φοράει κόκκινο παντελόνι)
(τα παιχνίδια αντλήθηκαν από το www.elniplex.com)
Τέλος, φτιάξαμε πασχαλινές κατασκευές!!!
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!!!


































