Εργαστήρια Δεξιοτήτων-“Φροντίζω το περιβάλλον”
“Κρυμμένα μυστικά στα σπίτια τα παλιά”
Εργαστήρια Δεξιοτήτων-“Φροντίζω το περιβάλλον”
“Κρυμμένα μυστικά στα σπίτια τα παλιά”
Σκοπός του προγράμματος αποτελεί οι μαθητές/μαθήτριες να έρθουν σε
επαφή και να γνωρίσουν την παραδοσιακή αρχιτεκτονική, η οποία αποτελεί
σημαντική πτυχή της πολιτιστικής ταυτότητας ενός τόπου. Η συνθετότητα των περιβαλλοντικών ζητημάτων, στην
εκπαιδευτική πράξη, συνεπάγεται, αφενός την απόκτηση γνώσεων και, αφετέρου,
την διαμόρφωση προσωπικών αξιών, την αξιοποίηση των κοινωνικών αξιών, τη
διαμόρφωση προσωπικού ήθους, καθώς και στάσεων και συμπεριφορών απέναντι
στο περιβάλλον διαμορφώνοντας τους περιβαλλοντικούς στόχους του
προγράμματος.
1ο Εργαστήριο-ο τόπος μου
Στόχος του 1ου εργαστηρίου είναι να διαβάσουν χάρτες , να εντοπίσουν τον τόπο τους και να κατανοήσουν ότι ο τόπος τους αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου πλαισίου
Η Ελλάδα στον κόσμο
Η Ελλάδα στην Ευρώπη
Αναζητήσαμε την Ελλάδα στο google earth
Αναζητούμε το Λουτράκι στην Ελλάδα και στην Πελοπόννησο
οι χάρτες που παρατηρήσαμε
είμαστε μέρος ενός πλανήτη, μιας ηπείρου, μιας χώρας, μιας περιφέρειας, μιας πόλης
αξιολόγηση του 1ου εργαστηρίου
2ο Εργαστήριο-Από την Αρχαία Ελλάδα στο σήμερα
Στόχος του 2ου εργαστηρίου είναι να γνωρίσουν τις αρχαίες κατοικίες και αντικείμενα συνήθειες που είχαν στην Αρχαία Ελλάδα
Παρακολουθήσαμε βιντεο με σπίτια στην Αρχαία Ελλάδα
https://www.youtube.com/watch?v=6phFJ3_8HFI
Ζωγράφισαν τον εαυτό τους μέσα σε μια αρχαία κατοικία
Παρατηρήσαμε με τί έπαιζαν τα παιδιά στην Αρχαία Ελλάδα και τα συνδυάσαμε με τα παιχνίδια του σήμερα
3ο Εργαστήριο -Παραδοσιακοί οικισμοί
Στόχος του εργαστηρίου να παρατηρήσουν παραδοσιακούς οικισμούς και να διακρίνουν τις διαφορές με τους σύγχρονους
Είδαμε βιντεάκια με παραδοσιακούς οικισμούς στην Ελλάδα
Συζητήσαμε για τις διαφορές των παραδοσιακών και σύγχρονων κατοικιών , παρατηρήσαμε φωτογραφίες και τις χωρίσαμε στο χθες και στο σήμερα
Ζωγράφισαν τον εαυτό τους μέσα σε έναν παραδοσιακό οικισμό
4ο Εργαστήριο-Παραδοσιακές κατοικίες
Στόχος του εργαστηρίου είναι να αναγνωρίσουν την παραδοσιακή αρχιτεκτονική και να έρθουν σε επαφή διαφορετικούς τύπους σπιτιών και να διακρίνουν χαρακτηριστικά τους. Εμείς επιλέξαμε να παρατηρήσουμε παραδοσιακούς πύργους
Έπειτα σχεδίασαν τους δικούς τους πύργους
Χωρίστηκαν σε ομάδες και με διαφορετικά υλικά του σχολείου έφτιαξαν τους δικούς τους πύργους
Αξιολόγηση 2-4ου εργαστηρίου
5ο Εργαστήριο-Σύγχρονες κατοικίες
Μας παρουσίασαν τα παιδιά το σπίτι τους και ζωγράφισαν το δωμάτιο τους
6ο Εργαστήριο-Βιοκλιματικά στοιχεία
Συζητήσαμε για το ποια στοιχεία κάνουν ένα βιοκλιματικό σπίτι. Παρατηρήσαμε βίντεο με το 1ο βιοκλιματικό σπίτι στην Ελλάδα και προσθέσαμε στοιχεία στο δικό μας βιοκλιματικό σπίτι.
7ο Εργαστήριο-Βιώσιμη πόλη , η πόλη μου
Τί πρέπει να κάνουμε για να γίνει η πόλη μου βιώσιμη;
Φυτεύουμε φυτά, δένδρα, δεν πετάμε σκουπίδια παντού, ανακυκλώνουμε, μετακινούμαστε με τα πόδια ή με ποδήλατο αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο