Το πρόγραμμα “Ο Κανόνας των εσωρούχων” από το θεματικό κύκλο ” Ζω καλύτερα-Ευ ζην” και την ενότητα “Γνωρίζω το σώμα μου-Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση”,
ολοκληρώθηκε με την υλοποίηση του 4ου και του 5ου εργαστηρίου στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων.
Στόχοι του 4ου εργαστηρίου είναι :
- Να κατανοήσουν τα παιδιά τη διαφορά ανάμεσα σε ένα καλό και ένα κακό μυστικό
- να κατανοήσουν ότι πρέπει να ενημερώσουν αμέσως έναν ενήλικα όταν τους ζητηθεί να κρατήσουν ένα μυστικό που τους προκαλεί δυσάρεστα συναισθήματα.
- Παρατηρήσαμε τις εικόνες της Νίκης και συζητήσαμε θέτοντας ερωτήσεις όπως:
- Τι βλέπετε στην εικόνα;
- Πώς είναι το σπίτι; Τι χρώματα έχει;
- Πώς είναι το κοριτσάκι; Πόσο χρονών μπορεί να είναι;
- Με ποιον μένει; Σε ποιον μπορεί να άνοιξε την πόρτα;
- Τι συναισθήματα φαίνεται να έχει; Είναι χαρούμενη; Πώς το καταλάβατε; ………….
- Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε το βίντεο “Το Μυστικό της Νίκης”
και θέσαμε και πάλι ερωτήσεις:
- Ποιος θα μπορούσε να είναι ο «φίλος»;
- Είναι όλα τα μυστικά καλά; Ποιο μπορεί να είναι ένα καλό μυστικό;
- Ποιο μπορεί να είναι ένα κακό μυστικό;
- Σε ποιον θα εμπιστευόσουν τα μυστικά σου;
- Τι θα έκανες αν κάποιος σου ζητούσε να κρατήσεις ένα μυστικό, ενώ εσύ δε το θεωρείς σωστό;
- Είναι όλα τα αγγίγματα καλά; Ποιο μπορεί να είναι ένα καλό άγγιγμα;
- Ποιο μπορεί να είναι ένα κακό άγγιγμα;
- Τι λέει ο Κανόνας των Εσωρούχων;
- Τι θα συμβούλευες στο κοριτσάκι, αν ήσουν η νεράιδα;
- Ποιος/α είναι η δική σου νεράιδα;
- Αν είχες ένα μαγικό ραβδί και μπορούσες να αλλάξεις την ιστορία, τι θα άλλαζες και γιατί;
- Ποιο είναι το μήνυμα που θα έδινες εσύ;
- Μάθαμε το τραγούδι της Νίκης και φωνάξαμε δυνατά το ΟΧΙ!
Ν΄ αγγίξω το χεράκι; Ναι!
Ν΄ αγγίξω το μαλλάκι; Ναι!
Ν΄ αγγίξω τη μυτούλα; Ναι!
Όχι όμως το βρακάκι! ΟΧΙ!
Τέλος σε φύλλο εργασίας τα παιδιά ζωγράφισαν τη δική τους νεράιδα
- και ένα καλό και ένα κακό μυστικό που θα μπορούσαν να είναι και φανταστικά
Στόχοι του 5ου εργαστηρίου:
- Να κατανοήσουν τα παιδιά τη διαφορά ανάμεσα στα δώρα και τα ανταλλάγματα.
- Να μπορέσουν να δημιουργήσουν ένα δίκτυο ασφάλειας.
- Να αναστοχαστούν και να θυμηθούν αυτά που έχουν μάθει
- Παρακολουθήσαμε το βίντεο “Η περιπέτεια του Βίκτωρα”
και σχολιάζαμε καθώς παρακολουθούσαμε θέτοντας ερωτήσεις όπως:
- Πώς λένε τον πρωταγωνιστή της ταινίας;
- Πώς λένε τη φίλη του; Από πού νομίζεις ότι τη γνωρίζει;
- Ποιο είναι το μεγαλύτερο αγόρι που μιλάει στον Βίκτωρα;
- Από πού ξέρει τον Βίκτωρα;
- Ποια είναι η σχέση τους; Είναι φίλοι; Πώς το κατάλαβες;
- Πόσο καλά τον γνωρίζει;
- Τον εμπιστεύεται; Από πού το κατάλαβες;
- Τι συναισθήματα έχει ο Βίκτωρας για τον μεγαλύτερο φίλο του και τι συναισθήματα έχει ο μεγαλύτερος για τον Βίκτωρα;……….
- Συζητήσαμε για τα άτομα στα οποία μπορεί να απευθυνθεί ένα παιδί όταν κάτι το κάνει να αισθάνεται άσχημα, άβολα, να νιώθει δυσάρεστα συναισθήματα. Μαμά, μπαμπάς, αδέλφια, δάσκαλος/α, γιατρός, αστυνομικός….
- Σε φύλλο εργασίας τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους δίκτυο ασφαλείας και ζωγράφισαν ένα πρόσωπο από την οικογένεια και δύο πρόσωπα έξω από το σπίτι που εμπιστεύονται και θα ζητούσαν βοήθεια.
- Μάθαμε δύο τηλεφωνικές γραμμές στις οποίες μπορεί να απευθυνθεί ένα παιδί για να ζητήσει βοήθεια: το 100,το τηλέφωνο της Αστυνομίας και το 1056 του χαμόγελου του παιδιού.
- Τα παιδιά συμπλήρωσαν το φύλλο αυτοαξιολόγησης και τέλος καταγράψαμε τις γνώσεις που απέκτησαν.(ΦΥΛΛΟ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ)