Καλά και κακά μυστικά-Το μυστικό της Νίκης, Το μυστικό του Βίκτωρα

Το πρόγραμμα “Ο Κανόνας των εσωρούχων” από το θεματικό κύκλο ” Ζω καλύτερα-Ευ ζην” και την ενότητα “Γνωρίζω το σώμα μου-Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση”,βασικές δεξιότητες εργαστήρια εκπαιδευτικών

ολοκληρώθηκε με την υλοποίηση του 4ου και του 5ου εργαστηρίου στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων.βασικές δεξιότητες εργαστήρια εκπαιδευτικών 1

Στόχοι του 4ου εργαστηρίου είναι :

  • Να κατανοήσουν τα παιδιά τη διαφορά ανάμεσα σε ένα καλό και ένα κακό μυστικό
  • να κατανοήσουν ότι πρέπει να ενημερώσουν αμέσως έναν ενήλικα όταν τους ζητηθεί να κρατήσουν ένα μυστικό που τους προκαλεί δυσάρεστα συναισθήματα.
  • Παρατηρήσαμε τις εικόνες της Νίκης και συζητήσαμε θέτοντας ερωτήσεις όπως:
  • Τι βλέπετε στην εικόνα;
  • Πώς είναι το σπίτι; Τι χρώματα έχει;
  • Πώς είναι το κοριτσάκι; Πόσο χρονών μπορεί να είναι;
  • Με ποιον μένει; Σε ποιον μπορεί να άνοιξε την πόρτα;
  • Τι συναισθήματα φαίνεται να έχει; Είναι χαρούμενη; Πώς το καταλάβατε;  ………….
  • Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε το βίντεο “Το Μυστικό της Νίκης”

0ea060e1 e169 4179 a815 422fc58f2675

και θέσαμε και πάλι ερωτήσεις:

  • Ποιος θα μπορούσε να είναι ο «φίλος»;
  • Είναι όλα τα μυστικά καλά; Ποιο μπορεί να είναι ένα καλό μυστικό;
  • Ποιο μπορεί να είναι ένα κακό μυστικό;
  • Σε ποιον θα εμπιστευόσουν τα μυστικά σου;
  • Τι θα έκανες αν κάποιος σου ζητούσε να κρατήσεις ένα μυστικό, ενώ εσύ δε το θεωρείς σωστό;
  • Είναι όλα τα αγγίγματα καλά; Ποιο μπορεί να είναι ένα καλό άγγιγμα;
  • Ποιο μπορεί να είναι ένα κακό άγγιγμα;
  • Τι λέει ο Κανόνας των Εσωρούχων;
  • Τι θα συμβούλευες στο κοριτσάκι, αν ήσουν η νεράιδα;
  • Ποιος/α είναι η δική σου νεράιδα;
  • Αν είχες ένα μαγικό ραβδί και μπορούσες να αλλάξεις την ιστορία, τι θα άλλαζες και γιατί;
  • Ποιο είναι το μήνυμα που θα έδινες εσύ;
  • Μάθαμε το τραγούδι της Νίκης και φωνάξαμε δυνατά το ΟΧΙ!

Ν΄ αγγίξω το χεράκι; Ναι!

Ν΄ αγγίξω το μαλλάκι; Ναι!

Ν΄ αγγίξω τη μυτούλα; Ναι!

Όχι όμως το βρακάκι! ΟΧΙ!

Τέλος σε φύλλο εργασίας τα παιδιά ζωγράφισαν τη δική τους νεράιδα

4602e3f0 22a0 4a12 be06 9d7cb2c309646eba985d f0bf 4c46 8231 bfeee2c80930423686752 402138712409934 2313309263743813726 n

  • και ένα καλό και ένα κακό μυστικό που θα μπορούσαν να είναι και φανταστικά

ce7e16ed a2eb 4156 810a 3f5afbd52bb0b9cd5909 8c53 4fa8 a7f5 70ea277708a5

6ec05bdf 2504 414f a34e 4f378b1fb2d91ad61527 fd36 49de ac6b b8c9145d0090

423735946 1665694803960349 2521929198981229440 n423735799 1089050059042738 1858859364800534495 n

Στόχοι του 5ου εργαστηρίου:

  • Να κατανοήσουν τα παιδιά τη διαφορά ανάμεσα στα δώρα και  τα ανταλλάγματα.
  • Να μπορέσουν να δημιουργήσουν ένα δίκτυο ασφάλειας.
  •   Να αναστοχαστούν και να θυμηθούν αυτά που έχουν μάθει
  • Παρακολουθήσαμε το βίντεο “Η περιπέτεια του Βίκτωρα”

73f29d7c df50 4e3c 849a 21b00a4b899a*

και σχολιάζαμε καθώς παρακολουθούσαμε θέτοντας ερωτήσεις όπως:

  • Πώς λένε τον πρωταγωνιστή της ταινίας;
  • Πώς λένε τη φίλη του; Από πού νομίζεις ότι τη γνωρίζει;
  • Ποιο είναι το μεγαλύτερο αγόρι που μιλάει στον Βίκτωρα;
  • Από πού ξέρει τον Βίκτωρα;
  • Ποια είναι η σχέση τους; Είναι φίλοι; Πώς το κατάλαβες;
  • Πόσο καλά τον γνωρίζει;
  • Τον εμπιστεύεται; Από πού το κατάλαβες;
  • Τι συναισθήματα έχει ο Βίκτωρας για τον μεγαλύτερο φίλο του και τι συναισθήματα έχει ο μεγαλύτερος για τον Βίκτωρα;……….
  • Συζητήσαμε για τα άτομα στα οποία μπορεί να απευθυνθεί  ένα παιδί όταν κάτι το κάνει να αισθάνεται άσχημα, άβολα, να νιώθει δυσάρεστα συναισθήματα. Μαμά, μπαμπάς, αδέλφια, δάσκαλος/α, γιατρός, αστυνομικός….
  • Σε φύλλο εργασίας τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους δίκτυο ασφαλείας και ζωγράφισαν ένα πρόσωπο από την οικογένεια και δύο πρόσωπα έξω από το σπίτι που εμπιστεύονται και θα ζητούσαν βοήθεια.

423568725 388771180454761 4585123978493123165 n423686781 415995554257664 414062494899635779 n68f078dd a407 4271 9bba 225bcc9f2858cf1f390f 9cff 42e5 824d a4358587d99d



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου