Η κοινωνία στην οποία ζούμε αλλάζει διαρκώς. Θεσμοί όπως το σχολείο οφείλουν να ανταποκρίνονται στις κοινωνικές αλλαγές. Το ελληνικό σχολείο σήμερα λειτουργεί ως ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στο παρελθόν και το μέλλον. Λειτουργεί μέσα σε ένα δοτό κοινωνικό πλαίσιο. Δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του σήμερα για το αύριο, της λειτουργικής προσπάθειας των μαθητών για εξέλιξη και πρόοδο, της διαμόρφωσης συνθηκών για αλλαγή αντίληψης και κουλτούρας. Ζητήματα που θεωρούνται καίρια για την εξέλιξη της κοινωνίας στην σύγχρονη εποχή. Σήμερα, αν και ζούμε σε μια κοινωνία εξελισσόμενη τεχνολογικά κ.λ.π., αναλωνόμαστε στο να διεκδικούμε τα αυτονόητα. Είναι όντως πρόβλημα όταν δεν υπάρχουν αίθουσες διδασκαλίας, όταν δεν επαρκούν καθηγητές και αναγκάζονται να κλείνουν σχολεία και να ενώνονται τμήματα.. Προτείνεται, λοιπόν, η δημιουργία ενός νέου σχολείου το οποίο θα απευθύνεται στο μαθητή για τον μαθητή, την κοινωνία και τη μεταξύ τους σχέση. Ενός σχολείου που θα δίνει έμφαση στην ανάπτυξη των προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων (ανάπτυξη της κριτικής και αφαιρετικής σκέψης), την ευαισθητοποίηση σε θέματα περιβάλλοντος και την καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης· ενός σχολείου που δεν θα παραγνωρίζει τις ανάγκες των μαθητών. Αυτό για μένα είναι το συναρπαστικό σχολείο…ΧΡΥΣΑ-Γ3-ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ
ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΔΙΕΥΘΗΝΣΗ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΣΧΟΛΙΑ
ΒΑΛΙΝΤ-ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ-ΓΙΩΡΓΟΣ-ΘΑΝΟΣ. Γ4 ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ
http://kerentzis.blogspot.com/2010/03/blog-post.html
ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ ΓΟΝΕΙΣ, ΑΠΕΛΠΙΣΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ
Σ τη μελέτη αναφέρεται ότι, ενώ η Ελλάδα αποτελεί την πιο… αισιόδοξη χώρα της Ευρώπης με τον χαμηλότερο αριθμό αυτοκτονιών στους ενηλίκους, δεν φαίνεται να ισχύει η ίδια τάση και στους εφήβους, οι οποίοι επιχειρούν πολύ πιο εύκολα να θέσουν τέρμα στη ζωή τους.«Ο τρόπος ζωής των νεαρών ατόμων στην Ελλάδα, ο οποίος επηρεάζεται ολοένα περισσότερο από τον δυτικοευρωπαϊκό τρόπο ζωής μέσω παραγόντων όπως η τεχνολογία και τα ταξίδια, έχει επίδραση στην ψυχολογική κατάστασή τους». Παράλληλα τονίζεται ότι τα τελευταία χρόνια τα διαζύγια αυξήθηκαν, ενώ είναι πολύ πιο συχνό το φαινόμενο της μονογονεϊκής οικογένειας- παράγοντες που φαίνεται ότι επιδρούν αμφότεροι στην εμφάνιση αυτοκτονικών τάσεων στους εφήβους. Τι σημαίνουν όμως αυτές οι απόπειρες αυτοκτονίας σε τόσο τρυφερές ηλικίες; Πραγματική επιθυμία του παιδιού είναι να αφαιρέσει τη ζωή του ή περισσότερο μια κραυγή αγωνίας που έχει στόχο να τραβήξει την προσοχή του περιγύρου του και κυρίως της οικογένειας; Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο ένα μικρό ποσοστό αποπειρών αυτοκτονίας καταλήγει τελικώς σε θάνατο- για κάθε αυτοκτονία στους εφήβους εκτιμάται ότι αντιστοιχούν 31 μη θανατηφόρες απόπειρες. Η κυρία Κοκκέβη απαντά ότι«περισσότερο αυτού του είδους η συμπεριφορά αποτελεί ένα μέσο για να ελκύσει ο έφηβος την προσοχή. Ωστόσο πρέπει να γνωρίζουμε ότι περισσότεροι από τους μισούς εφήβους που τελικώς αυτοκτονούν έχουν στο ιστορικό τους προηγούμενες αποτυχημένες προσπάθειες. Επομένως πρέπει όλοι να λάβουν πολύ σοβαρά υπόψη τέτοιου είδους συμπεριφορές αφού αποτελούν σημαντικό δείκτη κινδύνου»
Κανονισμοί Ανακοινώσεις
Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας για το σχολικό έτος 2025-2026
https://blogs.sch.gr/5gymioan/files/2010/03/Κανονισμοί-Σχολείου-2023-2024.pdf
Μνημόνιο ενεργειών για σεισμό
Διαδίκτυο και ασφάλεια
Ένα ενδιαφέρον video για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου
Τάσος 5ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων
Ασφαλής χρήση του διαδικτύου
Παιδιά …….συμφωνώ οτι το INTERNET και τα μέσα που διαθέτει έχουν βοηθήσει την καθημερινότητά μας, όσο και τη ψυχαγωγία μας. Έχουμε τη δυνατότητα να επικοινωμούμε με άλλους (γνωστούς και άγνωστους) ανθρώπους που βρίσκονται κοντά μας ή μακρυά μας, παίζουμε τα αγαπημένα μας παιχνίδια, ( ή στη χειρότερη) μας βοηθά στις εργασίες μας. ΟΜΩΣ υπάρχουν και αρνητικές συνέπειες από τη χρήση του και αυτες θα ήθελα να επισημάνω!!!!!
Πρωταρχική σημασία για μένα έχει ο ΕΘΙΣΜΟΣ που προκαλεί τόσο στις μικρές , δικές μας ηλικίες, όσο και στις μεγαλύτερες. Πολλές φορές προτιμούμε να μη βγούμε έξω με τους κολλητούς μας αλλά να μείνουμε μέσα παίζοντας online παιχνίδια…..Έτσι χάνουμε την πραγματική επαφή με τους γύρω μας και βελτιώνουμε αύτη με τον άψυχο υπολογιστή μας και το internet.Βέβαια αυτό συμβαίνει απο την κατάχρηση. Πληροφοριακά η χρήση του παραπάνω από 10 ώρες την εβδομάδα έχει συσχετιστεί με την εμφάνιση εξάρτησης από αυτο!
Μη μου πείτε οτι τα αιμοβόρα παιχνίδια που παίζουμε δεν περιέχουν βρισιές ή ακατάλληλες σκηνές….Αυτό δυστυχώς βελτιώνει την αναπτυξη των εχθρικών μας συναισθημάτων….Εκτονωνόμαστε βέβαια….αλλά έπειτα τα εκτωνώνουμε σε άλλους!
Ένας από τους πιο σοβαρους κινδύνους , ίσως και ο πιο σοβαρός είναι το γεγονός ότι πολλοί “κακοί’ (ας μην τους ονομάσω αλλιώς)άνθρωποι θέλουν το κακό μας, είτε είναι σεξουαλικής φύσεως είτε κάτι ακόμη χειρότερο….Είναι πάρα πολλά αυτά που ακούμε και έχουμε τρομοκρατηθεί από αυτα!
Μπορεί να είμαι λίγο υπερβολική σε όσα γράφω και πιστεύω, αλλά οφείλω να είμαι αν θέλω να προστατέψω τον εαυτό μου και τους γύρω μου!!!Γι’ αυτό συμβουλεύω όσους διάβασαν το κείμενό μου να τα λάβουν σοβαρά υπόψη τους!!! Σίγουρα όλοι ξέρουμε ποιοι είναι οι τρόποι για να αποφύγουμε τις “κακοτοπιές” του Διαδικτύου !!!!!
Κατερίνα Β1 5ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων
Οι αλλαγές που προτείνουμε!
ΕΚΤΡΟΠΗ
Όπως όλοι οι νέοι της εποχής μας ανησυχούμε για το μέλλον μας. Το μέλλον μας εξαρτάται από την εκπαίδευσή μας. Τι είναι αυτό όμως που εμποδίζει τους μαθητές να αγαπήσουν το σχολείο; Ποιές αλλαγές πρέπει να γίνουν σε αυτό;
Εμείς πιστεύουμε ότι οι αλλαγές πρέπει να γίνουν στον τρόπο διδασκαλίας αλλά και στα βιβλία που μας παρέχουν γνώσεις.
Σχετικά με το πρώτο θέμα πιστεύουμε ότι η διδασκαλία πρέπει να γίνεται με διαδραστικούς πίνακες, οι μαθητές να δουλεύουν περισσότερο με εργασίες, κάνοντας έρευνες και σε ομάδες, έτσι θα μπορέσουν να αποκτήσουν τις κατάλληλες γνώσεις και να αναπτύξουν την αίσθηση της ομαδικότητας.
Σχετικά με το δεύτερο θέμα θα πρέπει τα σχολικά βιβλία να παρέχουν μόνο τις απαραίτητες γνώσεις που χρειαζόμαστε.
Τέλος θα θέλαμε να γίνεται όλο το έργο και οι εργασίες στο σχολείο ώστε οι μαθητές να έχουν ελεύθερο χρόνο γι’ αυτούς.
Ελπίζουμε οι αλλαγές που θέλουμε και γενικά οι αλλαγές που θέλουν όλο οι μαθητές να γίνουν. Όλοι μπορούμε να κάνουμε την ανατροπή στην εκπαίδευση.
Περιμένουμε σχόλια και την γνώμη σας!
Σάντυ, Γεωργία, Αποστολία
Γ’1 Σχηματάρι
ΤΟ ΙΔΑΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ…;
Πώς θα ήταν το ιδανικό σχολείο; Πιστεύω πως θα μου έδινε ερεθίσματα για να αναπτύξω την κρίση μου, για να μπορώ να εξετάζω, να «φιλτράρω» την ενημέρωση που δέχομαι, ώστε να διαμορφώνω δικές μου απόψεις, να γίνω δηλαδή ένας υπεύθυνος πολίτης. Θα με βοηθούσε να διαμορφώσω μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα, να αναπτυχθώ πολύπλευρα: ως προς τις γνώσεις, το σώμα, το συναίσθημα, την ηθική μου και την κοινωνική μου συμπεριφορά. Θα μου πρόσφερε πνευματική τροφή πέρα από τα σχολικά βιβλία, θα μου έδινε ώθηση να ψάξω πέρα από τα αυτονόητα και τα στερεότυπα. Θα έδινε έμφαση στην ιδιαιτερότητα κάθε εφήβου, χωρίς να ξεχνά ότι μια ενιαία ανθρώπινη υπόσταση ενώνει όλους τους ανθρώπους σαν έναν!
Υπάρχει στην ελληνική κοινωνία η πεποίθηση ότι το σχολείο προετοιμάζει τους νέους για τη μελλοντική επαγγελματική τους ζωή,όμως είναι στις μέρες μας κάτι τέτοιο εφικτό; Σήμερα που ο κόσμος αλλάζει συνεχώς, που οι τομείς της οικονομίας, ο τρόπος εργασίας, οι απαιτούμενες γνώσεις, που όλα βρίσκονται σε μια δυναμική εξέλιξη, όλα είναι πιθανόν να ανατραπούν από αναρίθμητους παράγοντες, πώς είναι δυνατόν το σχολείο να προβλέψει με σιγουριά ποιες θα είναι οι επαγγελματικές ανάγκες του μέλλοντος; Μήπως αυτό που χρειάζεται να μάθουν οι νέοι άνθρωποι είναι πώς να μαθαίνουν, αφού στη ζωή τους διαρκώς θα πρέπει να μαθαίνουν νέα πράγματα;
Βοήθεια
Μια μικρή βοήθεια για κάποιες βασικές λειτουργίες στο blog
Δημιουργία δημοσίευσης
Δημιουργία σχολίου
Ανέβασμα μιας εικόνας
Ανέβασμα video
video από youtube
geia se olous
ΓΕΙΑ ΣΑΣ! ΤΙ ΚΑΝΕΤΕ! ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΑΤΕ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΧΕΙΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΤΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΒΛΕΠΕΤΕ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΔΕΜ! ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΙΟ ΩΡΑΙΕΣ ΣΕΙΡΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΗΛΕΩΡΑΣΗΣ! ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΩΡΑ ΤΑ ΛΕΜΕ ΑΡΓΟΤΕΡΑ!
Χαιρετισμος
Γεια σας.Τι κανετε?