
καλό Πάσχα κ Καλή Ανάσταση σε όλες κ όλους!!!

Περί προτύπων…
Μιας και γίνεται συζήτηση για τα πρότυπα παραθέτω την άποψη του Ν. Μαρκάτου, καθηγητήστο Πολυτεχνείο σχετικά με το θέμα των προτύπων. Πρόκειται για άρθρο πυ δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ και το βρήκα εδώ > http://users.softlab.ece.ntua.gr/~markatos/gr_art_04.htm
ΤΑ «ΠΡΟΤΥΠΑ» ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΟΙ, Νίκου Μαρκάτου, Καθηγητή Ε.Μ.Π.
Στα μπαράκια και αλλού όπου συχνάζει νεολαία, ακούω τους νέους να μιλούν μόνο για χρήμα. Το χρήμα έχει γίνει για πολλούς από αυτούς το μόνο όνειρο, το μόνο πρότυπο.
Η ανάπτυξη προτύπων αποτελεί ιδιαίτερη ανάγκη της ανθρώπινης δραστηριότητας και αναγκαστικά αντανακλά την κοινωνική συνείδηση μιας ομάδας ή μιας εποχής. Τα πρότυπα οφείλουν την πνοή και τις μεταλλαγές τους στη δυναμική της κοινωνικής ζωής, τη διαφοροποίηση των τεχνικών μέσων, τη διαμόρφωση της κάθε νέας κουλτούρας. Δεν είναι λοιπόν τυχαία η σχετική απουσία προτύπων και η συμπλήρωση του κενού τους από τις λεγόμενες «ευτελείς αξίες», σήμερα, που διανύουμε μια μεταβατική περίοδο από ένα σύνολο γκρεμισμένων αξιών σε ένα άλλο που ακόμα δεν έχει διαμορφωθεί.
Η νεολαία που τρώει πολύ λιγότερο κουτόχορτο από τους μεγάλους και σίγουρα δεν το χωνεύει καθόλου, κατάλαβε γρήγορα ότι το θέαμα με το κιλό της τηλεόρασης δεν είναι μήνυμα, δεν είναι πρότυπο ούτε φορέας ονείρων και δημιουργίας. Στράφηκε λοιπόν στην μουσική, το χορό και το τραγούδι, που έστω και για τον ακροατή δεν παύουν να είναι δημιουργία, αφού οδηγούν την ψυχή, το μυαλό και το σώμα σε νέα μονοπάτια και αναζητήσεις, σνομπάροντας την τηλεόραση, προτιμώντας εαυτούς και αλλήλους.
Οι νέοι κάθε εποχής πιστεύουν στην αυθεντία της λογικής και όχι στη λογική της αυθεντίας. Γι’ αυτό είναι νέοι και θα γεννούν πάντα αυθέντρα λογική και αλήθεια.
Ο νέος κάθε εποχής είναι ίδιος, επιφανειακά αλλάζει μόνο. ’λλοτε φορά καμπάνες και έχει φαβορίτες, βάζει σκουλαρίκι, ακούει τζαζ ή heavy metal, κ.τ.λ. Στην ουσία είναι ο ίδιος, ορμητικός, ιδεαλιστής, άπειρος, ρομαντικός, αντιαυταρχικός, επαναστάτης. Αντί λοιπόν να τον παγιδεύσουμε σε λαβύρινθους τυπολατρείας και να τον κουράζουμε με αμφίβολες αυθεντίες και πρότυπα, γιατί να μην του δώσουμε απλά την ώθηση και να του αφήσουμε ελεύθερο χώρο να δώσει κι αυτός τη συμβολή του; Να τραβήξουν λοιπόν το δρόμο που νοιώθουν να τους δείχνει ο ίδιος ο εαυτός τους. Τα πρότυπα πάλι που επικρατούν στο χώρο της Παιδείας είναι τα πρότυπα των δυνατών που κατέχουν και διακυβερνούν τα αγαθά. Η παιδεία προσπαθεί να μορφώσει πολίτη ικανό να συντηρεί τα καθεστώτα όπως είπε και ο αείμνηστος Γληνός. Η αδιάκοπη όμως δυναμική και οι πόθοι εκείνων που διψούν για γνώση, οδηγεί ευτυχώς σε νέα δεδομένα ισορροπίας έξω και σε αντίθεση και με το κράτος, δηλαδή σε νέα πρότυπα. Τα νέα πρότυπα πιστεύω και ελπίζω ότι θα δημιουργηθούν μέσα στο γενικότερο περίγραμμα ιδεών που ανέκαθεν αποτελούσαν πρόπλασμα μιας ουμανιστικής ιδεολογίας και πολιτικής: η κοινωνική αλληλεγγύη, η πολιτική ως συμπύκνωση κοινωνικών πρακτικών και όχι ως τέχνη της διαχείρισης, ξενοπρόφερτα μάνατζμεντ, η ιδεολογία της συλλογικότητας αντί των οραμάτων του ατομικισμού, η πίστη σε έναν καλύτερο κόσμο, όπου θα πρυτανεύουν οι ανάγκες και οι αξίες χρήσης και όχι οι νόμοι της αγοράς και του ανελέητου ανταγωνισμού.
Επί του παρόντος οι νέοι συνθλίβονται μέσα στην οικονομική δυσπραγία, την ανεργία, την απαιτητική οικογένεια και κοινωνία που ολοένα απαιτούν αλλά δεν ακούν και δεν νοιώθουν. Ας μην εκπλήσσονται λοιπόν όταν σπέρνοντας προβλήματα θερίζουν θύελλες.
Εγώ απλά ζητώ συγγνώμη από τα παιδιά που βρέθηκαν σ’ αυτόν τον άθλια ανταγωνιστικό, αφόρητα ανορθολογικό, θλιβερά υποκριτικό, μολυσμένο κόσμο μας.
Η ουσία, το πρότυπο της εξέλιξης, είναι το πετροβόλημα του τείχους της σιωπής, του βολέματος, της κοινωνικής αλληλοκάλυψης προσωπικών συμφερόντων, της ανυποληψίας, της αυθαιρεσίας, του αυταρχισμού, μαζί με την αμφισβήτηση κάθε αυτοανακηρυγμένης αυθεντίας.
Είμαστε λοιπόν μια κοινωνία παρακμής στα πρόθυρα της αυτοκαταστροφής της; Όχι βέβαια! Ως μέλος της κοινωνίας, ως δάσκαλος που συναντά και συναναστρέφεται τους νέους μας πιστεύω, με αποδείξεις, ότι έχουμε ένα εξαιρετικό υλικό με τεράστιο απόθεμα δύναμης για δημουργία, που απλά η κακή οργάνωση της πολιτείας δεν το ενθαρρύνει να δείξει τον καλό του εαυτό.
Αυτή όμως η όψη της Ελλάδας δεν προβάλλεται, δεν πουλάει, δεν αναδεικνύεται ως πρότυπο προς μίμηση. Στην πραγματικότητα προτιμούμε να κάνουμε σήριαλ ένα έγκλημα. Αφήνονται κατά μέρος και αγνοούνται οι επιτυχίες των παιδιών μας στα γράμματα και την τέχνη. Ο αθλητισμός είναι πάρεργο αν δεν μπορεί να γεμίσει το γήπεδο. Φαίνεται ότι με μια μαζοχιστική τάση επιζητούμε να βλέπουμε το κακό ώστε συγκρίνοντας με τη δικιά μας κατάσταση να καταλήγουμε στο «τι καλά, που δεν είμαστε τόσο άσχημα». Είναι όμως αντίθετη η εικόνα της Ελλάδας του μόχθου και της δημιουργίας. Το βλέπεις στην Ευρώπη και στην Αμερική, εκεί όπου οι απόφοιτοί μας διαπρέπουν, πετυχαίνουν τις ανώτερες διακρίσεις, δοξάζουν τη χώρα μας.![]()
Μια τέτοια επιθετική συσπείρωση θέλει ο τόπος για να αποκολληθεί από τα μικροπρεπή πρότυπα της καθημερινότητας και να κερδίσει το διεθνές του γόητρο. Οι νέοι οφείλουν να γνωρίζουν τα δικά τους πρότυπα. Λοιπόν παιδιά ξεπεράστε μας. Μπορείτε να μας σέβεστε, όσους τουλάχιστον το αξίζουν, αλλά επιτέλους ξεπεράστε μας.
ΠΑΛΙΑΤΣΟΣ
![]()
Ένας παλιάτσος είμαι εγώ
καλή σας μέρα
Ξέρω να κλαίω, να γελάω, να πονώ
ξέρω να λέω την αλήθεια πέρα ως πέρα
γι’ αυτό κι εγώ θα σας το πω…
Τραγούδι λέω δυνατά
ν’ ακούσουν όλα τα παιδιά
ν’ ακούσει η πολιτεία
κι απ’ το τραγούδι μου αυτό
παλιάτσοι άλλοι εκατό να βγουν στην κοινωνία
Κι έτσι όλοι μαζί κι αντάμα
να τραγουδάμε τα δίκια της ζωής
να τραγουδάς κι εσύ απ’ την πλατεία
να μάθεις φίλε μου σωστά να ζεις
Τραγούδι λέω δυνατά
ν’ ακούσουν όλα τα παιδιά
ν’ ακούσει η πολιτεία
κι απ’ το τραγούδι μου αυτό
παλιάτσοι άλλοι εκατό να βγουν στην κοινωνία
Ένας παλιάτσος είμαι εγώ
καλή σας νύχτα…
ΦΤΙΑΞΕ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙ…!!!!
AKOYΣΤΕ ΤΟ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΗ ΟΤΙ ΘΑ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ……
ΧΡΥΣΑ-ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ-Γ3
ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΑ ΑΝΑΣΑ……..!!!
Normal
0
MicrosoftInternetExplorer4
/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Κανονικός πίνακας”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:”Times New Roman”;}
ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΗ ΤΗΣ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΤΑ
ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΧΟΡΩΔΙΑΣ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΑΜΕ ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΛΑΥΡΕΝΤΗ ΜΑΧΑΙΡΙΤΣΑ ΣΕ
ΣΤΙΧΟΥΣ ΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑΣ ΜΑΣ ΠΕΠΗΣ
ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ…. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΚΑΙ ΠΕΙΤΕ ΜΑΣ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ…..
Ήρθε πάλι ο καιρός για να πούμε ένα αντίο
πάντα ετούτο τον καιρό αγαπούσα πιο πολύ
κλείνει πάλι το σχολείο.
Μα είναι διαφορετική η χρονιά που τελειώνει
Γιατί είναι η τελευταία στο γυμνάσιο αυτή
Και άλλη δεν θα ξαναρθεί
Αναμνήσεις ζωντανεύουν και δε θέλω να χαθούν
Γιατί έζησα πολλά και ωρίμασα πολύ,
Ούτε το’ χα φανταστεί
Είναι τώρα που μετράμε 3 χρόνια στο σχολείο
Και κανένας μας δεν θέλει πια να φύγει από’ δω
Μα να μείνω δεν μπορώ.
Σε μιαν ανάσα… τόσα χρόνια τα χωράω
Στο σχολείο όσα ζήσαμε ως χτες, σε μιαν ανάσα
Με μιαν ανάσα… παίρνω δύναμη και πίσω δεν κοιτάω
Σου χρωστάω και το λέω…. όσες μου χάρισες στιγμές!
Τώρα θα μας περιμένουν κάπου αλλού, κάποια θρανία
Για να γράψουμε και πάλι ιστορία απ’ την αρχή
Όπως γράψαμε κι αυτή
Δε θ’ αφήσουμε να σβήσουν οι παλιές μας οι φιλίες
Θα φροντίσουμε να μείνουν χαραγμένες πιο βαθιά
ΠΑΝΤΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ……………………
ΧΡΥΣΑ-Γ3-ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ
+ΦωΝΕΙτε ή :ΦωΝΕΙτε;;;
+ΦΩΝΕΙΤΕ Ή ΔΙΑΦΩΝΕΙΤΕ???
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Κανονικός πίνακας”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:”Times New Roman”;}
Στη χώρα της «ελευθερίας και των ευκαιριών» η δημόσια εκπαίδευση μόνο ελεύθερη και με ευκαιρίες δεν είναι για όλους. Οι ευκαιρίες δίνονται κυρίως σ’ αυτούς που μπορούν να επιλέξουν μια καλύτερη εκπαίδευση. Σε καθημερινή βάση αλλοδαποί μαθητές ζουν φαινόμενα ρατσισμού στα σχολεία τους. Έχει αποδειχθεί ότι αν η φυλετική δικαιοσύνη ήταν υποχρεωτικό μάθημα στα σχολεία, τα περισσότερα παιδιά της Ελλάδας δε θα περνούσαν το μάθημα.
Το πρόβλημα του κοινωνικού ρατσισμού στα σχολεία, δεν αφορά μόνο στην υποδοχή του ξένου, εκείνου, δηλαδή, που προσδιορίζεται με τα τυπικά χαρακτηριστικά του αλλοδαπού.
Ακούμε συχνά για αλλοδαπούς συμμαθητές μας “ Ένα Ελληνάκι δεν θα το έκανε ποτέ αυτό”… και παινευόμαστε για το πνεύμα φιλοξενίας που μας διακρίνει ως φυλή. Κύριοι εκφραστές αυτού του είδους διακρίσεων είναι οι γονείς, ακολουθούν οι καθηγητές και ελάχιστες εξαιρέσεις μαθητών. Γιατί τα παιδία από τη φύση τους αποδέχονται τα πράγματα όπως είναι. Επίσης ορισμένοι γονείς ενοχλούνται από την παρουσία αλλοδαπών μαθητών ζητώντας την απομάκρυνσή τους με το πρόσχημα τη φασαρία που προκαλούν, την αδυναμία προσαρμογής τους στο σχολικό περιβάλλον και γενικά τη διαφορετικότητά τους ως χαρακτήρες από τα παιδιά τους, τα ελληνόπουλα. Στην πραγματικότητα, χρησιμοποιούμε τους αλλοδαπούς μαθητές ως καταφύγιο για τη δική μας ανεπάρκεια.
Ο μαθητικός ρατσισμός, ωστόσο, δεν περιορίζεται ούτε εστιάζεται αποκλειστικά εδώ. Μεγάλη είναι η εκδήλωση ρατσιστικών συμπεριφορών που απλώς διαφέρουν ή έχουν κάποια χαρακτηριστικά, που τα κάνουν να αποκλίνουν από το μέσο όρο αποδεκτικότητας όπως η δυσλεξία.
Το δικαίωμα στην εκπαίδευση δε γνωρίζει σύνορα και δε δίνεται μόνο σε προνομιούχους. Κάθε παιδί δικαιούται ίσες ευκαιρίες στη ζωή. Ας μην το αποκλείσουμε από τη γνώση, την εξέλιξη, το ευτυχισμένο παρόν και το ελπιδοφόρο μέλλον, επειδή απλά γεννήθηκε κάπου αλλού.
Όλα αυτά είναι λόγια αγάπης… Λόγια ενός παιδιού που θέλει να μεγαλώσει χωρίς διακρίσεις, μίσος και κακίες. Το ξέρω ότι μπορεί να μην υπάρξει ποτέ τέτοιος κόσμος αλλά πιστεύω ότι αξίζει να προσπαθήσουμε έστω και για λίγο. Και ας μην ξεχνάμε
ΟΤΙ Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΒΙΑ! ΑΣ ΤΟΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ, ΜΠΟΡΟΥΜΕ!!!!!!!!
ΧΡΥΣΑ-Γ3-ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ
ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
Στηρίζεται στην αλληλοεκτίμηση , το σεβασμό και την ειλικρίνεια . Κάθε παιδί είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα πάνω από την οποία σκύβουμε με αμέριστη αγάπη και ενδιαφέρον χωρίς κανενός είδους διακρίσεις . Με τη σωστή επικοινωνία επηρεάζουμε με θετικό τρόπο τους μαθητές μας, οι οποίοι μας αποδέχονται, δημιουργώντας έτσι θετικά αποτελέσματα στη μάθηση και στη συμπεριφορά τους.
Ώρα να σβήσουμε τα φώτα
Στις 27 Μαρτίου η ώρα της γης.
Η Ακρόπολη Θα βυθιστεί στο σκοτάδι, Ο πύργος του Άιφελ θα εξαφανιστεί προσωρινά από τον ορίζοντα και οι πυραμίδες της Αιγύπτου θα χάσουν τον ατμοσφαιρικό φωτισμό τους,
Η 27η Μαρτίου, η μέρα κατά την οποία τα φώτα θα σβήσουν για μια ώρα σε πολλές χώρες του πλανήτη πλησιάζει
Πέρυσι παρατηρήθηκε μείωση της ηλεκτρικής ενέργειας κατά 500 ΜW με αποτέλεσμα να εκλυθούν στην ατμόσφαιρα 500 τόνοι διοξειδίου του άνθρακα λιγότεροι. Διάφοροι φορείς, σχολεία, εκπαιδευτικοί οργανισμοί, επιχειρήσεις μπορούν να δηλώσουν τη συμμετοχή τους στο site http://www.wwf.gr/earthour
Σύμφωνα με την δήλωση του Greg Bourne , διευθύνων σύμβουλος του WWF στην Αυστραλία , η εκδήλωση αυτή θα πραγματοποιηθεί στις 8.30 το βράδυ.Σκοπός της συγκεκριμένης εκστρατείας είναι να ευαισθητοποιήσει ολόκληρο τον πλανήτη για την καλύτερη χρήση του προκειμένου να βελτιωθεί η ζωή όλων μας και να επανέλφει η φύση στουσ κανονικούς της ρυθμούς.Μέχρι τώρα μεγάλο μέρος του πληθυσμού της Γης έχει αποφασίσει να συμμετάσχει σε αυτή την σημαντική για τον πλανήτη αλλά και για μας προσπάθεια.Ας γίνουμε κι εμείς μερικοί από αυτούς ας βοηθήσουμε κι εμείς στη διάσωση του πλανήτη μας εξάλλου μετά από όλα όσα μας προσέφερε το αξίζει.
Λένια Θανάσης Δημήτρης Γ3 5ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων