ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΜΕΣΑ ΣΕ ΜΙΑ ΠΑΡΕΑ

Στη σημερινή εποχή οι νέοι προσπαθούν να αποκτήσουν φίλους προκειμένου να ξεφύγουν από την ρουτίνα των μαθημάτων και να περάσουν δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο τους. Για να γίνει αυτό όμως πολλές φορές χρειάζεται να κάνουν «ακραία » πράγματα  έτσι ώστε να γίνουν αποδεκτοί. Λόγω λοιπόν της πίεσης για αποδοχή ωθούνται σε πράξεις που είναι ενάντια στις ηθικές αξίες που παίρνουν από την οικογένειά τους. Εκτός αυτού η υποτιθέμενη επανάσταση της εφηβείας απέναντι στην κοινωνία και στους μεγαλύτερους σε ηλικία (πχ γονείς) είναι ένας από τους λόγους που ωθεί τους νέους σε πράξεις με τρομακτικές   για τους ίδιους συνέπειες. Υπάρχουν όμως και αρκετοί νέοι οι οποίοι καταλαβαίνουν πως δεν αξίζει να κάνουν κάτι που θα τους οδηγήσει σε άσχημα αποτελέσματα μόνο και μόνο για να αποκτήσουν φιλίες με ανθρώπους που ενδιαφέρονται για  πράγματα αντίθετα με τα ιδανικά που πρεσβεύει η κοινωνία στην οποία ζουν.  Πολλές φορές όμως η άρνηση ένταξης κάποιων παιδιών σε μια παρέα επειδή δεν είναι αρκετά «κουλ» μπορεί να έχει καταστροφικά αποτελέσματα γι αυτά καθώς τους δημιουργεί ανασφάλειες και τους οδηγεί στα άκρα καταλήγοντας στην ψυχολογική υποστήριξη από κάποιον ειδικό. Η εφηβική ηλικία είναι πολύ περίεργη περίοδο για τους νέους. Μπορεί να αποτελέσει την χειρότερη για ένα παιδί , ωστόσο όμως μπορεί να αποτελέσει και την καλύτερη . Αυτό εξαρτάται κυρίως από τις φιλίες που έχει αποκτήσει ο καθένας . Δηλαδή από το πόσο δυνατές είναι αυτές οι φιλίες αλλά και από το πώς  μπορούν αυτές να επηρεάσουν το άτομο (είτε θετικά είτε αρνητικά). Το συμπέρασμα λοιπόν στο οποίο οδηγούμαστε είναι πως καθένας από εμάς θα πρέπει να σκέφτεται σωστά πριν γίνει φίλος με οποιονδήποτε έτσι ώστε αποκτήσει παρέες με κοινά ενδιαφέροντα.

Λένια και Αφροδίτη Γ3 Ιωάννινα

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΕΦΗΒΕΙΑ

Υπάρχουν γονείς που φοβούνται τα παιδιά τους. Τους σπρώχνουν στο περιθώριο της οικογένειας. Με ατίθαση συμπεριφορά, με χτυπήματα, με απειλές αυτοκτονίας, με απροκάλυπτη βία και καταστροφική συμπεριφορά καταφέρνουν να τους «πάρουν τον αέρα». Μια αντιμετώπιση είναι η αντίσταση χωρίς βία, του Γκάντι, στη στάση των γονέων. Οι γονείς πρέπει να είναι τελικά αποφασισμένοι να αντιμετωπίσουν εσφαλμένες συμπεριφορές, να αντιμετωπίσουν ακριβώς, όχι τους εφήβους αλλά τη συμπεριφορά τους.

  Πρέπει να υπάρχει η «γονική παρουσία και συνέπεια». Δηλαδή να είναι σωματικά και ψυχολογικά παρόντες. Οι ανασφαλείς γονείς δεν τα καταφέρνουν με επάρκεια σε αυτό το εκπαιδευτικό καθήκον. Ψυχολογικά οπισθοχωρούν και καθίστανται ανίκανοι για δράση, ενώ τα παιδιά τους δεν παραμένουν στον προσφερόμενο προσανατολισμό και δεν επιλέγουν το δρόμο που τους δείχνουν. Το παιδί συνεχίζει τις καταστροφικές απαιτήσεις του. Λόγω ελλιπούς σωματικής ή ψυχολογικής παρουσίας λοιπόν, οι γονείς ή ένας από αυτούς καταλήγει βαθμηδόν στο περιθώριο της οικογένειας και καθίσταται όλο και πιο σιωπηλός. Το παιδί μπορεί να συνεχίσει τον ολέθριο δρόμο του και έτσι απομονώνεται ψυχολογικά. Μόνο όταν οι γονείς είναι πραγματικά παρόντες στην οικογένεια μπορεί να αισθάνεται το παιδί ασφάλεια και υποστήριξη. Όταν ένας από τους γονείς εκπληρώνει πάντοτε τις επιθυμίες ενός εφήβου, το αφήνει σε ένα κενό.

  Κάτι που πρέπει να είναι γνωστό είναι το αν οι έφηβοι, ως βάση σιγουριάς μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον έναν ή και τους δύο γονείς. Αυτό είναι δυνατό μόνο αν ο ενήλικος έχει πραγματικά συνείδηση της σημασίας του ως πατέρας ή μητέρα και αν επίσης εκπληρώνει αυτό το ρόλο. Οι γονείς πρέπει να έχουν συνείδηση της θέσης τους στο κέντρο της οικογένειας. Ευθύνη τους είναι να πληρούν αυτή τη θέση με τη θεωρία τους για τη ζωή, με συζητήσεις για τη ζωή και τον κόσμο, με τις αξίας τους. Ευθύνη τους είναι επίσης να τραβούν σαφή όρια εκεί όπου ο έφηβος ξεφεύγει σαφώς από το «χώρο της κοινωνικά αποδεκτής συμπεριφοράς» είτε με το να απειλεί ή να χτυπά τους γονείς του, είτε με το να διακινδυνεύει το μέλλον του (π.χ. με ναρκωτικά.)

  Οι έφηβοι δικαιούνται γονείς που τους δίνουν προσανατολισμό και κατεύθυνση. Και οι γονείς έχουν την υποχρέωση να αναλαμβάνουν αυτό το καθήκον για το καλό των παιδιών τους έστω και αν αυτά μερικές φορές δε μπορούν να συμφωνήσουν πλέον και να ακολουθήσουν.

  Άρα ζητείται από τους γονείς να μην παραμερίζουν τις συγκρούσεις με το παιδί τους. Ωστόσο, αυτό δεν πρέπει να το αντιλαμβάνονται ως επίδειξη δύναμης, αλλά να αντιμετωπίζουν το παιδί ως κάποιον που του λείπει ακόμη η εμπειρία. Με αυτή την αντιμετώπιση οι γονείς θα μπορέσουν να βρουν και τις σωστές λέξεις και πράξεις. Εδώ είναι σημαντικό και οι γονείς και οι έφηβοι να μπορούν να διαφυλάξουν το χαρακτήρα τους ως ισότιμοι συνεργάτες. Τότε ανοίγει ο δρόμος και ο νέος μπορεί να αναλάβει τα καθήκοντα της ζωής του και να προχωρήσει σε δρόμους που θα τον καθιστούν ικανό να ενεργεί με βάση το κοινό καλό.

Λένια και Αφροδίτη Γ3 Ιωάννινα

Εκδήλωση στο ΚΕΠΑΒΙ

Εκδήλωση με στόχο την ενδυνάμωση της κοινής περιβαλλοντικής συνείδησης οργανώσε Δήμος Ιωαννιτών και η Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων, στον αύλειο χώρο του ΚΕ.ΠΑ.Β.Ι., στις 30/42010Η εκδήλωση ήταν ανοιχτή για το κοινό και περιλαμβάνε έκθεσεις:

  • χειροτεχνημάτων από ανακυκλωμένα υλικά από τους μαθητές του 5ου και του 6ου Γυμνασίου,
  • φωτογραφίας με θέμα το περιβάλλον από τους μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ .
  • ζωγραφικής με θέμα την βιοποικιλότητα από τους μαθητές του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Ιωαννίνων, καθώς και
  • Θεατρικό δρώμενο με θέμα το περιβάλλον από τους μαθητές του 1ου Γυμνασίου Ιωαννίνων και
  • Δενδροφύτευση στον αύλειο χώρο του ΚΕ.ΠΑ.Β.Ι. από τους μαθητές του 5ου Γυμνασίου Ιωαννίνων με την συμμετοχή μαθητών από την ΕΛΕΠΑΠ Ιωαννίνων.

 Φωτογραφίες Ψωμάς Θανάσης Γ3 5ου Γυμνασίου Ιωαννίνων

Μοντάζ Μουσική επιμέλεια Κατερίνα Βασιλείου Β1 5ου Γυμνασίου Ιωαννίνων

Μια άποψη για το σχολείο του 21ου αιώνα

Οι μαθητές του 5ου Γυμνασίου Ιωαννίνων καταθέτουν τη δική τους άποψη για το σχολείο, διατυπώνουν τους προβληματισμούς τους και τις προσδοκίες τους

Μοντάζ μουσική επιμέλεια Πούλιας Χρήστος

Earth Day!!!!!!

«Η Μητέρα Γη – το μοναδικό μας σπίτι – βρίσκεται υπό πίεση. Οι αυξανόμενες και παράλογες απαιτήσεις μας από τη Γη έχουν ως συνέπεια αυτή να εμφανίζει σημάδια κόπωσης. Σε όλη την ιστορία του ανθρώπινου γένους εξαρτόμαστε από τη γενναιοδωρία της φύσης για τη συντήρηση, την ευημερία και την ανάπτυξή μας. Πολύ συχνά αντλούμε από το κεφάλαιο της φύσης χωρίς να επιστρέφουμε τίποτα. Τώρα, αρχίζουμε να βιώνουμε τις συνέπειες της αποτυχίας μας να διασφαλίσουμε την επένδυσή μας».Ο πλανήτης σήμερα βρίσκεται αντιμέτωπος με τεράστια προβλήματα, όπως λιμοί, κατάρρευση οικοσυστημάτων, μαζικές μετακινήσεις πληθυσμών και λειψυδρία.Τους τελευταίους δύο αιώνες, από τις ανθρώπινες δραστηριότητες έχουν προστεθεί στην ατμόσφαιρα 2,3 τρισεκατομμύρια τόνοι διοξειδίου του άνθρακα, εντείνοντας τις κλιματικές αλλαγές.Στις 22 Απριλίου 1970 εκατομμύρια Αμερικανοί βγήκαν στους δρόμους ζητώντας μέτρα και σεβασμό για το περιβάλλον. Σε ανάμνηση εκείνης της πρώτης ουσιαστικά κινητοποίησης, η 22η Απριλίου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα της Γης.Η υπερθέρμανση, η ξηρασία, η ρύπανση των υδάτων και των εδαφών, η κλιματική αποσταθεροποίηση, είναι η καινούργια πραγματικότητα που βιώνει η Γη.Σύμφωνα με έκθεση του ΟΗΕ το 42% των αυτοχθόνων θηλαστικών, 43% των πτηνών, 45% των πεταλούδων, 30% των αμφιβίων, 45% των ερπετών και 52% των ψαριών του γλυκού νερού κινδυνεύουν να εκλείψουν στην Ευρώπη.Αντίστοιχη είναι και η υποβάθμιση του θαλάσσιου πλούτου λόγω της υπεραλίευσης και της μόλυνσης. Το 65% των εμπορικών ιχθυαποθεμάτων κινδυνεύουν με εξαφάνιση λόγω της εντατικής αλιεία. Υπολογίζεται ότι στη Μεσόγειο μόνο, έχουν διαρρεύσει τα τελευταία 15 χρόνια 55.000 τόνοι πετρελαίου ρυπαίνοντας χιλιάδες χιλιόμετρα ακτογραμμής.τελευταίους δύο αιώνες, από τις ανθρώπινες δραστηριότητες έχουν προστεθεί στην ατμόσφαιρα 2,3 τρισεκατομμύρια τόνοι διοξειδίου του άνθρακα, εντείνοντας τις κλιματικές αλλαγές.Αλλά δεν υπάρχουν μόνο άσχημα νέα. Σε κάθε γωνιά της Γης, άνθρωποι μαζεύονται σε ομάδες και αλλάζουν τις νοοτροπίες, τις πρακτικές και τον τρόπο ζωής τους. Πολλές φορές στην παγκόσμια αλλαγή αυτή συμβάλλουν και χώρες. Τέσσερις φορές την έκταση της Ελλάδας έχει δεντροφυτέψει η Κίνα, με εντυπωσιακές επιπτώσεις. Αντίστοιχα προγράμματα δάσωσης στην Ρουάντα, είχαν σαν αποτέλεσμα να αυξηθεί τόσο η ροή των ποταμών προς την πρωτεύουσα της χώρας, Κιγκάλι, ώστε να μπορεί να ηλεκτροδοτείται πλέον αποκλειστικά από το υδροηλεκτρικό εργοστάσιο. Αντίστοιχα παραδείγματα μπορούμε να βρούμε σε κάθε τομέα της καθημερινότητας σε κάθε μέρος της Γης.Όπως λέει ο περιβαλλοντολόγος και ερευνητής Πολ Χόκεν, αν κοιτάξει κανείς τα δεδομένα θα πρέπει να είναι χαζός για να είναι αισιόδοξος. Αν κοιτάξει όμως τα εκατομμύρια κινήματα πολιτών σε όλο τον κόσμο που παλεύουν για να σταματήσει η καταστροφή του πλανήτη, θα πρέπει να μην έχει καρδιά για να είναι απαισιόδοξος».Εύη

Τι θα ήθελα να αλλάξει στο σχολείο

Γιατί αφού διαβάζω πολύ δεν αποδίδω ;

Συχνά ακούω πολλούς συμμαθητές μου να λένε : «Μα δεν είναι δυνατόν , χθες διάβαζα τόσες ώρες πώς είναι δυνατόν να έγραψα τόσο χάλια στο πρόχειρο ;»Πιστεύω πως υπάρχουν δύο τρόποι για να γίνει κάτι τέτοιο :  

        i.           Το ότι διαβάζω δεν σημαίνει ότι κατανοώ . Πολλοί μαθητές παπαγαλίζουν με αποτέλεσμα να μην γνωρίζουν το μάθημα άρα να μην μπορούν να γράψουν καλά .       

 ii.           Μπορεί βέβαια να έχω μελετήσει , να ξέρω το μάθημα απ’ έξω κι ανακατωτά αλλά λόγω του άγχους να μην μπορώ να αποδώσω .

Άρα θα πρέπει να διαβάζω / μελετώ σωστά , να ρωτάω όταν έχω απορίες και να προσπαθώ με κάθε τρόπο να αποβάλλω το άγχος μου .

Διάβασμα μόνο στο σχολείο

Το διάβασμα στο σχολείο είναι καλό , για ορισμένα όμως μαθήματα , μπορεί κανείς να κάνει άνετα στο σχολείο τις ασκήσεις του στη Νεοελληνική Γλώσσα , τη Νεοελληνική Λογοτεχνία , την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα , την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία από Μετάφραση , τα Μαθηματικά , τα Αγγλικά , τα Ιταλικά / Ισπανικά / Γαλλικά / Γερμανικά . Μαθήματα όπως η Φυσική , η Χημεία , η Βιολογία , η Πληροφορική για μερικούς ( αυτούς που τα καταλαβαίνουν ) είναι πανεύκολα , ενώ άλλοι χρειάζονται αρκετές ώρες για να καταφέρουν να μάθουν πέντε πράγματα . Η Ιστορία , η Γεωγραφία , τα Θρησκευτικά είναι καθαρά μαθήματα απομνημόνευσης που ένας μαθητής για να τα μάθει μένει κλεισμένος σε ένα δωμάτιο με απόλυτη ησυχία για αρκετές ώρες .Άρα καλό θα ήταν να κάνουμε στο σχολείο τα γραπτό διάβασμα και στο σπίτι το υπόλοιπο .

Πως βλέπω το σχολείο μου ( μαθητές , εκπαιδευτικοί , μαθήματα , υλικοτεχνική υποδομή )  

Το σχολείο σήμερα μοιάζει συχνά με χώρο καταναγκαστικού έργου όπουλείπει η χαρά της μάθησης, της έρευνας και ανακάλυψης, τηςδημιουργίας. Το σχολείο έχει υποβιβαστεί από τις απαιτήσεις μιαςστεγνής γνώσης με υπερφορτωμένο πρόγραμμα, που στις μικρέςτάξεις γεμίζει την τσάντα των μαθητών με μεγάλο βάρος και στιςμεγαλύτερες, τους επιβάλλει ένα εξαντλητικό ωράριο. Έτσιπεριορίζεται ο δημιουργικός χρόνος στο σχολείο αλλά και οελεύθερος χρόνος. Μετά τη λήξη της «σχολικής μέρας» ο μαθητήςσυνεχίσει τη δουλειά του σχολείου, ενώ παράλληλα κάνει δεύτερηβάρδια σε φροντιστήρια και σε οργανωμένα ιδιωτικά μαθήματα

αθλητισμού, καλλιτεχνικών κ.τ.λ.     ( πηγή http://www.ypepth.gr )

 Μαθητές

Εμείς οι μαθητές βλέπουμε ο ένας τον άλλον πότε φιλικά και πότε ανταγωνιστικά .Στο σχολείο κάνουμε φίλους , με τους οποίους βγαίνουμε , συζητάμε και πολλές φορές εμπιστευόμαστε . Όμως πολλές φορές αυτές οι σχέσεις δηλητηριάζονται λόγω του ανταγωνισμού και της ζήλιας .

Όταν κάποιος γράφει καλύτερα σε ένα πρόχειρο , βγάλει μεγαλύτερο γενικό , ακούσει καλά σχόλια από έναν καθηγητή θα ζηλέψουμε όλοι λίγο , όχι από κακία ή επειδή δεν αγαπάμε τον άλλο , αλλά επειδή λέμε : «Γιατί αυτός κι όχι εγώ ;»   

Εδώ γίνεται ένας διαχωρισμός , έχουμε :     

   i.            Τους μαθητές που θα ζηλέψουν λίγο και μετά θα το ξεχάσουν     

  ii.            Τους ανταγωνιστικούς μαθητές που θα πατήσουν επί πτωμάτων για να γίνουν  καλύτεροι από εσένα

Εγώ πιστεύω ότι ένας φίλος είναι πολύ πιο σημαντικός από έναν βαθμό .

Εκπαιδευτικοί

Σήμερα , οι καθηγητές δεν είναι τα άτομα που μεταδίδουν στους μαθητές τους στείρες γνώσεις ,  αλλά συζητάν μαζί τους και τους συμβουλεύουν .Στο μάθημα προσπαθούν να κεντρίσουν με διάφορους τρόπους το ενδιαφέρον μας , να μας κάνουν να προσέχουμε και να διαβάζουμε .Κάποιες φορές γίνονται αυστηροί , μας βάζουν πολλά πράγματα για διάβασμα και συχνά γράφουμε πρόχειρα και tests , πράγμα το οποίο μας εκνευρίζει αφάνταστα . Βέβαια τα συχνά πρόχειρα και tests μας κάνουν να εμπεδώσουμε καλύτερα τα μαθήματα .

Καλό θα ήταν οι καθηγητές μας να είναι μικρής , σχετικά , ηλικίας ( 30 – 45 ετών ) έτσι ώστε να έχουν και εμπειρία αλλά και μια καλή , κατά την προσωπική μου άποψη , ηλικία .

Μαθήματα

Τα  μαθήματα που διδάσκονται στα σχολεία έχουν έναν νορμάλ αριθμό . Μερικά από αυτά μας αρέσουν και τα θεωρούμε ενδιαφέροντα ενώ άλλα τα μισούμε και κατά τη διάρκεια του μαθήματος είμαστε έτοιμοι για ύπνο .Κάποια μαθήματα τα θεωρούμε χάσιμο χρόνου . Υπάρχουν βέβαια και πράγματα τα οποία θα θέλαμε να διδαχτούμε , αλλά δυστυχώς δεν γίνεται κάτι τέτοιο ( π.χ. ιστορία άλλων πολιτισμών , θρησκεία άλλων λαών κ.α. )

Τι δε μου αρέσει και τι θέλω να αλλάξει

Αρκετά πράγματα δεν μου αρέσουν και θα ήθελα να αλλάξουν στο σχολείο , τα οποία είναι τα εξής :     

   i.            Πιστεύω πως εκτός από τα μαθήματα που διδασκόμαστε , ανάλογα με τη δική μας επιλογή καλό θα ήταν να δίνεται βαρύτητα σε μαθήματα της επιλογής μας ( ανάλογα με τη μελλοντική επαγγελματική μας δραστηριότητα ) , π.χ. όποιος θέλει να ακολουθήσει τη θεωρητική κατεύθυνση , θα διδάσκεται φιλολογικά μαθήματα .    

  ii.            Η βαθμολόγηση , η οποία γίνεται με υποκειμενικό τρόπο θα πρέπει να αλλάξει . Ο κόπος κι η προσπάθεια κάποιου δεν μπορεί να αντιπροσωπευθεί από έναν βαθμό . Καλό θα ήταν αυτό που οι καθηγητές θέλουν να πουν με έναν βαθμό να τα λέει , κανονικά , με λόγια .   

 iii.            Κάθε σχολείο θα ήθελα να έχει ζωντανά χρώματα , να νιώθουμε μια ζεστασιά μέσα σ’ αυτό , να νιώθουμε πως είμαστε στο χώρο μας , όχι σε κάτι ξένο για μας . Το σχολείο είναι το δεύτερο σπίτι μας εκεί που περνάμε το μισό της ημέρας μας , εκεί που κάνουμε φίλους , εκεί που δημιουργούμε τον κοινωνικό μας περίγυρο     

 iv.            Στα σχολεία καλό θα ήταν να υπάρχουν βιβλιοθήκες , όπου θα μπορούμε να διαβάσουμε ( για το σχολείο , αλλά και διάφορα άλλα βιβλία ) , να βρούμε πληροφορίες για διάφορες εργασίες και μέσα στις οποίες θα μπορούμε να περνάμε το χρόνο μας στα διαλλείματα .   

    v.             Ο δήμος θα μπορούσε να κάνει δωρεές για την αγορά αθλητικού εξοπλισμού και σε καλές αθλητικές εγκαταστάσεις θα μπορούσαμε ανενόχλητοι να κάνουμε το μάθημα της γυμναστικής και τις κρύες , βροχερές μέρες .     vi.            Θα πρέπει να αρχίσουν να χρησιμοποιούνται νέοι μέθοδοι διδασκαλίας ( όπως είναι οι διαδραστικοί πίνακες και τα e – books )

                                                            Δήμητρα, Ξένια, Σίλια, Χριστίνα Λ., Χριστίνα Ν.

Translate

Ιστορικό

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων