Χριστουγεννιάτικη γιορτή της Α και Β τάξης
3 Δεκεμβρίου Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία
Σήμερα 3/12/2014 συζητήσαμε στην τάξη για τα άτομα με αναπηρία. Μιλήσαμε για :
1.Τον πρώτο άνθρωπο με σύνδρομο Down που πήρε το πτυχίο του δασκάλου στην Ευρώπη. Τον Πάμπλο Πινέδα.
2. Τον Παύλο Μάμαλο τον χάλκινο Παραολυμπιονίκη του 2012 που σήκωσε 232 κιλά.
3. Την Ελλέν Κέλλερ την πρώτη τυφλή και κωφή γυναίκα που πήρε πτυχίο από πανεπιστήμιο το 1914.
4.. Την Ειμι Μάλινς την 34χρονή που αν και δεν έχει τα πόδια της από το γόνατο και κάτω κατάφερε να γίνει πετυχημένη αθλήτρια ,περιζήτητο μοντέλο και ηθοποιός.
Είδαμε και σχολιάσαμε τα παρακάτω βίντεο:
Εκπαιδευτική επίσκεψη στον Παλιό νερόμυλο της Κυπαρισσίας
Οι μαθητές του Ε1 και του Ε2 τμήματος επισκέφτηκαν την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014 τον Παλιό νερόμυλο της Κυπαρισσίας.
Η ιστορία του νερόμυλου
Ο παλιός νερόμυλος κτίστηκε και λειτούργησε πριν από το 1850. Είναι ο μύλος του Μαυρογένη ή του Κατσαμπρόκου. Ο 10ος νερόμυλος από μια σειρά μύλων (από αυτούς πήρε και την ονομασία του «Μύλοι» ο οικισμός, ο οποίος παλιότερα ήταν γνωστός και ως «Περιβόλια», από την εύφορη γη και τα πλούσια αγροκτήματα) που λειτουργούσαν με το ίδιο νερό, ξεκινά από ψηλά, τις Βρύσες, και τελειώνει στο γεφύρι των Μύλων. Απαρτίζεται από το μύλο και το νερόπυργο, την κύρια κατοικία του μυλωνά κι ένα βοηθητικό κτίσμα, ενώ σε αυτόν σώζεται κινητός εξοπλισμός, όπως παλιά μηχανήματα, μυλόπετρες, το υπόγειο πετρόχτιστο κανάλι που μετέφερε το νερό, εργαλεία, αλλά και αντικείμενα από την οικοσκευή του μυλωνά. Οι μύλοι εγκαταλείφθηκαν σιγά σιγά, πλην του «Παλιού Νερόμυλου», ο οποίος λειτούργησε ως το 1974. Σταμάτησε να αλέθει, όταν ο Δήμος Κυπαρισσίας πήρε το νερό για να εξασφαλίσει επάρκεια ύδρευσης στην πόλη και αποζημίωσε το μυλωνά. Σε αντιστάθμισμα αυτής της απώλειας για τους κατοίκους του οικισμού ο Δήμος Κυπαρισσίας τα καλοκαίρια στους Μύλους παρέχει νερό από τον Αρκαδικό ποταμό, για να ποτίζονται τα πολλά περιβόλια που υπάρχουν. Τελευταίος μυλωνάς ήταν ο Γιάννης Μαυρογένης του Δημητρίου. Αγόρασε, δε, το μύλο το 1942 από τον Μπραχάκο. Τα παλιά χρόνια η πρόσβαση στην περιοχή ήταν δύσκολη και γινόταν μόνο με άλογο. Για το λόγο αυτό, μάλιστα, ο νερόμυλος επιλέχθηκε και ως αρχηγείο των αντιστασιακών κατά την κατοχή 1941-1944, καθώς και των ανταρτών του ΕΑΜ μετά την απελευθέρωση. Ο νερόμυλος πολλά χρόνια πριν από τον πόλεμο και μέχρι το 1945 ήταν και ταβέρνα. Μετά τον πόλεμο η ταβέρνα έγινε καφενεδάκι, μικρομπακάλικο και ψιλικατζίδικο. Έτσι συνέχισε να λειτουργεί και μετά το 1974 που σταμάτησε ο μύλος. Στο μαγαζί του μύλου σταματούσαν οι περαστικοί, πεζοί ή με τα άλογά τους, που περνούσαν για τα χωριά τους, της Τριπύλης. Στο μύλο, δε, έφταναν τα ξημερώματα και οι Κυπαρίσσιοι ξενύχτηδες για να ακούσουν τα αηδόνια!
http://www.tharrosnews.gr/news/content/%C2%AB%CE%B6%CF%89%CE%AE%C2%BB-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%AC%CE%BB%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CF%8C-%CE%BD%CE%B5%CF%81%CF%8C%CE%BC%CF%85%CE%BB%CE%BF-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CF%85%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AF%CE%B5%CF%82
Ο νερόμυλος λειτουργεί όπως παλιά , δηλαδή αλέθει σιτάρι , με τη διαφορά ότι δεν υπάρχει πλέον το φυσικό νερό από το 1974. Σήμερα το νερό που απαιτείται για τη λειτουργία του μύλου έρχεται από μια υπόγεια δεξαμενή που κατασκευάστηκε, μπαίνει με τη βοήθεια αντλίας στην παλιά διαδρομή και αφού γυρίσει τη φτερωτή και επιτελέσει το έργο του , ανακυκλώνεται. Δηλαδή γυρίζει πάλι στην υπόγεια δεξαμενή και ξαναρχίζει τη διαδρομή του.
–
Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο (κατασκευή από τους μαθητές)
Εορτασμός Πολυτεχνείου
Τη Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014 τα δύο τμήματα της Ε΄τάξης του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκδήλωση μνήμης για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Μέσα από τα ποιήματα των μαθητών, τα τραγούδια τους, τα βίντεο που προβλήθηκαν, το προσκλητήριο των νεκρών μεταφέρθηκαν όλοι στα πέτρινα χρόνια της Δικτατορίας. Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές της Ε’ τάξης που τίμησαν με τη γιορτή που ετοίμασαν τον όμορφο αγώνα των φοιτητών του 1973.
Τα βίντεο που προβλήθηκαν κατά τη διάρκεια της γιορτής
Οι μαθητές του Ε1 μαζί με τους μαθητές του Ε2 γέμισαν τα ταμπλό της εισόδου του σχολείου με εικόνες από τα γεγονότα του Πολυτεχνείου.
Εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών των τάξεων Α και Β σε βιοτεχνία παραγωγής παραδοσιακών προϊόντων στο Ψάρι Δήμου Γορτυνίας
Στις 11 Νοεμβρίου 2014 οι τάξεις Α και Β διοργάνωσαν και πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη σε μεγάλη βιοτεχνία παραγωγής παραδοσιακών προϊόντων που βρίσκεται στο χωριό Ψάρι του Δήμου Γορτυνίας. Οι μαθητές παρακολούθησαν την παραγωγή τοπικών παραδοσιακών προϊόντων και τους δόθηκε η δυνατότητα να παράγουν και αυτοί προϊόντα με πρώτες ύλες που τους παραχωρήθηκαν. Συζήτησαν και ενημερώθηκαν για τον τρόπο παραγωγής, διανομής και διάθεσης των προϊόντων αυτών που παράγονται στην Αρκαδία. Επίσης, ξεναγήθηκαν στους χώρους της βιοτεχνίας και επισκέφτηκαν το παλιό σχολείο του χωριού που έχει μετατραπεί σε μουσείο.
Προβολή βίντεο – έκθεση φωτογραφικού υλικού – συζήτηση – δράση για την επέτειο του Πολυτεχνείου
Στρατηγικός μαθησιακός στόχος: Η ευαισθητοποίηση των μαθητών στα γεγονότα της 17 Νοέμβρη και τον αγώνα για Ελευθερία, Δημοκρατία, Παιδεία και Εργασία
Επιμέρους μαθησιακοί στόχοι:
Να γνωρίσουν η μαθητές τα ιστορικά γεγονότα που οδήγησαν τους φοιτητές στην εξέγερση
Να υπάρξει βιωματική προσέγγιση της ιστορικής περιόδου μέσα από την αναζήτηση, επεξεργασία, ανάλυση , σύνθεση, ταξινόμηση, αξιολόγηση πληροφοριών.
Δράσεις μαθητών Ε2
Οι μαθητές συγκέντρωσαν υλικό για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου και το παρουσίασαν στους συμμαθητές τους
Με βάση τα κείμενα του ανθολογίου που αναφέρονται στην εξέγερση των φοιτητών στο Πολυτεχνείο το 1973, πραγματοποιήθηκε εντός της τάξης συζήτηση, όπου κατατέθηκαν απόψεις για τις αιτίες και τα γεγονότα της εξέγερσης
Παρακολούθησαν βίντεο με τα γεγονότα της εξέγερσης των φοιτητών
Μαζί με τους μαθητές του Ε1 τμήματος στόλισαν τους διαδρόμους του σχολείου με φωτογραφικό υλικό από τα γεγονότα του Πολυτεχνείου
Μαζί με τους μαθητές του Ε1 τμήματος διοργάνωσαν με επιτυχία την κύρια γιορτή στο χώρο του σχολείου που την παρακολούθησαν οι μαθητές όλων των τάξεων
Ημερομηνία εκδήλωσης: 17 Νοέμβρη 1914


























