Το παρόν πρόγραμμα ανήκει στη δεύτερη θεματική ενότητα ΄΄Φροντίζω το Περιβάλλον΄΄ και έχει τίτλο ΄΄Προστάτεψε το δάσος –είναι πηγή ζωής΄΄
Αρχικά τέθηκε το ερώτημα προς τα παιδιά αν ξέρουν τι είναι δάσος και αν το έχουν επισκεφτεί. Όλα γνώριζαν και είχαν έρθει σε επαφή μαζί του.
Στη συνέχεια διαβάσαμε διάφορα βιβλία σχετικά με το δάσος όπως ΄΄Στο δάσος – Οι φίλοι μου από το δάσος – Ένα δέντρο που το΄ σκασε – Ένα δέντρο ζητάει αυλή – Το καμένο δάσος – Ο άνθρωπος που φύτευε δέντρα – Το δέντρο που το λέγανε φίλιο – Η μυστική ζωή των δέντρων – Τα δάση της βροχής΄΄. Ζητήσαμε από τα παιδιά να αποτυπώσουν στο χαρτί την αγαπημένη τους σκηνή από το παραμύθι ΄΄Στο δάσος΄΄.
Είδαμε διάφορους πίνακες αναφοράς για το τι προσφέρει ένα δάσος και τι μπορούμε να κάνουμε εκεί. Αναφερθήκαμε στα ζώα που ζουν στο δάσος καθώς επίσης στα πουλιά και στα φυτά.
Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο στο διαδίκτυο όπως ΄΄ Μια βόλτα στο δάσος , Η Θωμαή και μια βόλτα στο δάσος , Δέντρα του δάσους- φυτά του δάσους –κάτοικοι του δάσους , ποιος άλλος μένει εδώ;(από το kpe-kastor-old.kas.sch.gr) , Βόλτα στο δάσος (κεφ.2- τετρ.εργασιών Μουσική).
Είδαμε ένα πολύ ενδιαφέρον Sway ΄΄Προστατεύω το περιβάλλον. Μαθαίνω το δάσος να αγαπώ΄΄.
Φτιάξαμε έναν εννοιολογικό χάρτη για το τι έχει ένα δάσος σύμφωνα με τις γνώσεις των παιδιών.
Παίξαμε τα γνωστά κινητικά παιχνίδια ΄΄Περπατώ περπατώ εις το δάσος, και ΄΄Η κολοβή αλεπού΄΄.
Ασχοληθήκαμε με διάφορα φύλλα εργασίας για το δάσος και μάθαμε το γράμμα Δδ . Τα παιδιά έφτιαξαν με πλαστελίνη το γράμμα Δδ και το παρουσίασαν στην τάξη.
Παρακολουθήσαμε το βίντεο ΄΄Καταστροφή των δασών ΄΄ της Αλεξάνδρας Παπανικολάου, μιλήσαμε για τους κινδύνους καταστροφής του (ανθρώπινους και φυσικούς) και τι πρέπει να κάνουμε εμείς για την προστασία του. Σε χαρτί αποτυπώσαμε την έννοια της αναδάσωσης
Φτιάξαμε με διάφορα χαρτιά και χαρτόνια ένα δάσος όπως θα θέλαμε να δούμε γεμάτο δέντρα και λουλούδια.
Τέλος την Τσικνοπέμπτη ντυθήκαμε δέντρα και ζώα του δάσους και φτιάξαμε όλοι μαζί με το σώμα μας ένα μεγάλο δάσος λέγοντας αποκριάτικα τραγούδια.