Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023, Γ’ θεματικός κύκλος “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη”
Ολοκληρώθηκε ο Γ’ θεματικός κύκλος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη”, Υποενότητα:«Ανθρώπινα δικαιώματα», με τίτλο: “Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!”, ένα πρόγραμμα για την οικογενειακή πολυμορφία, από τη Βιβλιοθήκη Προγραμμάτων Καλλιέργειας Δεξιοτήτων του Ι.Ε.Π.
Το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα προσεγγίζει θέματα οικογενειακής ποικιλομορφίας προς άρση των όποιων διακρίσεων (άρθρο 2, Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού), μέσα από δραστηριότητες που στοχεύουν στην καλλιέργεια και ενίσχυση των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα στους μαθητές (4Cs – συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και επικοινωνία), αλλά και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία).
Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (1989), αναδεικνύοντας τη σημασία και τον ρόλο της οικογένειας στη ζωή ενός παιδιού, περιλαμβάνει άρθρα για τον ρόλο των γονέων (άρθρο 5), την υποστήριξη των οικογενειακών σχέσεων (άρθρο 8), τη ζωή και επικοινωνία με τους γονείς (άρθρο 9), την οικογενειακή επανένωση (άρθρο 10), την προστασία της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής (άρθρο 16), θέματα εναλλακτικής επιμέλειας, υιοθεσίας και αναδοχής (άρθρα 20, 21 & 25), όπως και θέματα ανάπτυξης και επιπέδου ζωής των παιδιών (άρθρο 27).Ξεκινώντας από αυτήν την παραδοχή, ο θεματικός κύκλος είχε ως στόχο περισσότερο την ανάπτυξη στάσεων και δεξιοτήτων, στην υιοθέτηση αξιών και προτύπων σεβασμού και συνεργασίας και λιγότερο γνωστικούς στόχους.
1ο Εργαστήριο: «Η μονα-δική μου οικογένεια»
Καταγράφουμε τις αρχικές ιδέες, αντιλήψεις των παιδιών για το τι σημαίνει οικογένεια και τι κάνουμε μαζί ως οικογένεια. Οι μαθητές ζωγραφίζουν την οικογένειά τους σε μία κόλλα Α4. Αναρτούμε σε διάφορα σημεία της τάξης καρτελάκια με αριθμούς που αφορούν στο πλήθος των μελών μιας οικογένειας (πχ. καρτελάκια με αριθμούς από το 3 έως το 6). Κάθε μαθητής με τη ζωγραφιά της οικογένειάς του στα χέρια, ανάλογα με το πλήθος των μελών που εικονίζονται σε αυτήν, κατευθύνεται στον χώρο με το αντίστοιχο καρτελάκι. Οι μαθητές αυτόματα δημιουργούν μικρότερες ή μεγαλύτερες ομάδες, ανάλογα με το πλήθος των μελών της οικογένειάς τους. Τους ζητείται να παρουσιάσουν την οικογένειά τους στην ομάδα τους με τη βοήθεια της ζωγραφιάς τους.
Διαβάζεται στην τάξη το διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι της Ι. Μανάφη (άδεια Creative Commons) :
Η μονα-δική μου οικογένεια Όλοι μαζί συζητούν για τις οικογένειες των ζώων που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι.
2ο Εργαστήριο: «Πες μας, Πιγκουίνε!» – Συζητάμε για την πυρηνική οικογένεια (1+1=2)»
Με αφορμή το παραμύθι που διαβάστηκε στο 1ο Εργαστήριο, υποδεχόμαστε τους μαθητές με το εύρημα ότι ένας από τους ήρωες του παραμυθιού, ο πιγκουίνος, τους στέλνει χαιρετισμούς με μια αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Γονέων, στην οποία είναι «τιμώμενα πρόσωπα» ο ίδιος και η οικογένειά του! Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί η οικογένεια του πιγκουίνου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για τον πιγκουίνο, που αντλεί από τους Πόρους του προαναφερόμενου παραμυθιού. Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του πιγκουίνου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της πυρηνικής οικογένειας. Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία πυρηνική οικογένεια με δύο γονείς και δύο παιδιά. Οι ρόλοι μοιράζονται στην ομάδα με τη συνεργασία και τη συμφωνία όλων των μελών της. Μοιράζεται σε κάθε «τετραμελή οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση, “Η μαμά αρρώστησε πως μπορούμε να βοηθήσουμε;”. Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους και καταγράφονται οι λύσεις που έχουν σκεφτεί. Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ένα ατομικό εικαστικό έργο με θέμα «Πώς νιώθει ο πιγκουίνος στην οικογένειά του;».
3ο Εργαστήριο: «Πες μας, λύκε!» – Συζητάμε για την εκτεταμένη οικογένεια (1+1=11)»
Συνεχίζοντας το εύρημα με τους ήρωες του παραμυθιού, ανακοινώνεται στους μαθητές ότι ο λύκος τους στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων, στην οποία είναι «τιμώμενα πρόσωπα» οι γιαγιάδες του και οι παππούδες του. Παρουσιάζεται ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για τον λύκο από τους Πόρους του παραμυθιού . Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του λύκου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της εκτεταμένης οικογένειας. Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία εκτεταμένη οικογένεια με γονείς, παιδιά και παππούδες σε όποια αναλογία επιθυμούν. Οι ρόλοι μοιράζονται στην ομάδα με τη συνεργασία και συμφωνία όλων των μελών της. Ο εκπαιδευτικός μοιράζει σε κάθε «εξαμελή οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση. Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους. Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ένα ατομικό εικαστικό έργο με θέμα “Πώς νιώθει ο λύκος στην οικογένειά του;”.
4ο Εργαστήριο: “Πες μας, καγκουρό!” – Συζητάμε για τη μονογονεϊκή οικογένεια (1+1=1)»
Ανακοινώνεται στους μαθητές ότι ένας ακόμα ήρωας του παραμυθιού, το καγκουρό, τους στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας, στην οποία «τιμώμενα πρόσωπα» είναι το ίδιο και η μητέρα του. Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί η οικογένεια του καγκουρό είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για το καγκουρό από τους Πόρους του παραμυθιού. Οι μαθητές χωρίζονται σε διμελείς ή τριμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία μονογονεϊκή οικογένεια με έναν γονέα (μητέρα ή πατέρα) και ένα ή δύο παιδιά. Οι ρόλοι μοιράζονται στην ομάδα με τη συνεργασία και συμφωνία όλων των μελών της. Μοιράζεται σε κάθε «οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση. Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους. Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια των μαθητών για τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει μια μονογονεϊκή οικογένεια στη λειτουργία της, αλλά και για τις όμορφες στιγμές που μπορούν να έχουν τα μέλη της.Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ένα ατομικό εικαστικό έργο με θέμα «Πώς νιώθει το καγκουρό στην οικογένειά του;».
5ο Εργαστήριο: «Πες μας, κούκε!» – Συζητάμε για τη θετή οικογένεια (1+1=3)»
Ανακοινώνεται στους μαθητές ότι ένας άλλος ήρωας του παραμυθιού, ο κούκος, τους στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Υιοθεσίας, στην οποία φωτογραφίζονται ο κούκος και η οικογένειά του. Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί η οικογένεια του κούκου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, παρουσιάζεται ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για τον κούκο από τους Πόρους του παραμυθιού Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του κούκου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της θετής οικογένειας. Οι μαθητές χωρίζονται σε τετραμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία θετή οικογένεια με δύο γονείς και δύο παιδιά, εκ των οποίων το ένα είναι υιοθετημένο. Οι ρόλοι μοιράζονται στην ομάδα με τη συνεργασία και συμφωνία όλων των μελών της. Μοιράζεται σε κάθε «οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση. Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους. Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ένα ατομικό εικαστικό έργο με θέμα «Πώς νιώθει ο κούκος στην οικογένειά του;».
6ο Εργαστήριο: «Πες μας, χελωνάκι!» – Συζητάμε για τα ορφανά παιδιά (1+1=0)»
Ο εκπαιδευτικός ανακοινώνει στους μαθητές ότι ένας ακόμα ήρωας του παραμυθιού, το χελωνάκι, τους στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Ορφανών, στην οποία απεικονίζονται το ίδιο και τα αδέρφια του. Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί τα χελωνάκια είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για το χελωνάκι, που αντλεί από τους Πόρους του παραμυθιού. Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τα χελωνάκια που στερούνται τους γονείς τους από τη γέννησή τους. Η συζήτηση οδηγεί στα ορφανά παιδιά και στα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα που ζουν στην πατρίδα μας. Οι μαθητές χωρίζονται σε τριμελείς ή τετραμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία οικογένεια με τρία ή τέσσερα παιδιά χωρίς γονείς. Μοιράζεται σε κάθε «οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση. Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ένα ατομικό εικαστικό έργο με θέμα «Πώς νιώθουν τα μικρά ασυνόδευτα προσφυγόπουλα στον καταυλισμό όπου ζουν;».
7ο Εργαστήριο: «Οι μονα-δικές μας οικογένειες» – Αξιολόγηση & Διάχυση δράσεων»
Οι μαθητές αποτιμούν το πρόγραμμα και την ολοκλήρωση του τρίτου θεματικού κύκλου, ξεκινώντας με αυτά που γνώριζαν στην αρχή σε αντιπαραβολή με όσα έχουν κατακτήσει με την ολοκλήρωση του προγράμματος. Καλλιεργήθηκε η ευνσυναίσθηση των μαθητών, ώστε να αισθάνονται πώς νιώθουν άλλα άτομα που ανήκουν σε διαφορετικούς τύπους οικογενειών. Κατανόησαν την αξία των συμμαθητών και συμμαθητριών τους [καλλιέργεια κριτικής σκέψης], μετασχηματίσανε τα προσωπικά τους βιώματα μέσα από βιωματικές ασκήσεις [καλλιέργεια δημιουργικότητας], συνεργάστηκαν [καλλιέργεια συνεργασίας] και έμαθαν πώς να αξιοποιούν τα κατάλληλα μέσα, ώστε να επικοινωνούν τη γνώμη τους στην ομάδα [καλλιέργεια δεξιοτήτων επικοινωνίας].
Άνοιξη- Χελιδόνισμα
https://video.link/w/wRUVjXDDcYo#
Την πρώτη μέρα του Μάρτη τα παιδιά επισκέπτονται τα σπίτια τραγουδώντας το τραγούδι της Χελιδόνας για να δείξουν το τέλος του χειμώνα και τον ερχομό της άνοιξης.
Ήρθε, ήρθε χελιδόνα,
ήρθε κι άλλη μεληδόνα,
κάθισε και λάλησε,
και γλυκά κελάηδησε:
«Μάρτη, Μάρτη μου καλέ,
και Φλεβάρη φοβερέ,
κι αν φλεβίσεις κι αν τσικνίσεις*,
καλοκαίρι θα μυρίσεις.
Κι αν χιονίσεις, κι αν κακίσεις,
πάλιν άνοιξη θ’ ανθίσεις».
Δημοτικό τραγούδι από τη Θράκη
Εγγραφές μαθητών-μαθητριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-2024
Oι αιτήσεις νέων εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2023-2024 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2023.
Οι γονείς/κηδεμόνες υποβάλλουν την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το προνήπιο/νήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://proti-eggrafi.services.gov.gr
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2023-2024, εγγράφονται ως προνήπια, μαθητές και μαθήτριες γεννημένοι/γεννημένες το 2019.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
- Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
- Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής
https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
- Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
- Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:
α) τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή.
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια σχολική μονάδα, και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τη Διευθύντρια .
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
- Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα και εντός της προθεσμίας που ορίζει η Προϊστάμενη του Νηπιαγωγείου.
- Σε αυτά τα παραστατικά περιλαμβάνονται :
α) Η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής (7.45-8.30),για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα( 13.00-16.00) και για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου(13.00-17.30).
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
ε) Έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.
Μετά την υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή.
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» , η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με φυσική παρουσία στο Νηπιαγωγείο.
Επισημαίνεται ότι η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα. Η σχολική μονάδα φοίτησης του νηπίου/προνηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.
Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών /τριών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής και στο Ολοήμερο Πρόγραμμα
- Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
- Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
- Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και στις 17.30 για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.
- ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
Οι αλλοδαποί/ες μαθητές/τριες μπορούν να εγγραφούν αφού προσκομίσουν ληξιαρχική πράξη γέννησης ή ομοειδές πιστοποιητικό επίσημα μεταφρασμένα.
- ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΕΥΑΛΩΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα κηδεμόνα (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767).
Η εγγραφή των νηπίων στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109).
ΟΡΙΑ ΤΟΥ 4ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΝΑΥΠΛΙΟΥ
α) από τη συμβολή της οδού Άργους 95 με την οδό Π. Τσαλδάρη έως τις Νέες Εργατικές Κατοικίες Ναυπλίου
β) την οδό Π. Τσαλδάρη και εν συνεχεία Ανδρέα Φλούδα (μονοί αριθμοί) μέχρι και τη συμβολή με την οδό Ομήρου
γ) τη Λεωφ. Ναυπλίου-Ν. Κίου από τη συμβολή της οδού Μητροπολίτου Χρυσοστόμου (περιλαμβάνεται η περιοχή από τη συμβολή της Ομήρου με την Ανδρέα Φλούδα) και μέχρι την περιοχή των Νέων Εργατικών Κατοικιών, όρια πόλης.
Τηλέφωνο επικοινωνίας 4ου Νηπιαγωγείου Ναυπλίου: 2752028937
Mail σχολείου: mail@4nip-nafpl.arg.sch.gr
Απόκριες
Δράση φιλαναγνωσίας με τη συγγραφέα κ. Ρένα Ρώσση- Ζαΐρη
Την Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2023 το Νηπιαγωγείο μας σε συνεργασία με τις Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ υλοποίησε με επιτυχία μία δράση φιλαναγνωσίας, στα πλαίσια του σχεδίου δράσης με τίτλο: “Με το βιβλίο οδηγό, όλο τον κόσμο τριγυρνώ”- Δημιουργία σχολικής βιβλιοθήκης”.
Σκοπός μας ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές και μαθήτριες μία συγγραφέα, την κ. Ρένα Ρώσση – Ζαΐρη και να συζητήσουν μαζί της με αφορμή το βιβλίο της: “Η Ντανιέλα λέει όχι!”. Η Ντανιέλα αγαπάει πολύ το θείο Κανέλο, τον αδελφό της μαμάς της. Μια μέρα όμως ζωγραφίζει κόκκινες βούλες στο πρόσωπό της και λέει σε όλους ότι έχει ιλαρά. Δε θέλει να δει το θείο της γιατί τη γαργαλάει. Και στη Ντανιέλα δεν αρέσει καθόλου το γαργαλητό. Μέχρι που μαθαίνει πως το σώμα της είναι δικό της και πως, αν δε θέλει, κανένας δεν μπορεί να το αγγίξει.
Με τη βοήθεια της τεχνολογίας τα παιδιά του Α’ πρωινού τμήματος συνομίλησαν διαδικτυακά με την κ. Ρένα Ρώσση – Ζαΐρη, εξέφρασαν τις εντυπώσεις τους και τις παρουσίασαν τις δημιουργίες τους. Η συγγραφέας αφηγήθηκε την ιστορία της μικρής Ντανιέλας και απάντησε στις ερωτήσεις και τις απορίες των παιδιών σχετικά με το επάγγελμά της. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τη συνάντηση αυτή γιατί ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία.
Ευχαριστούμε θερμά την κ. Ρένα Ρώσση – Ζαΐρη για την αμεσότητα και την καλή της διάθεση.
Επίσκεψη Επαγγελματιών Υγείας της ΤΟ.Μ.Υ. Ναυπλίου στο 4ο Νηπιαγωγείο Ναυπλίου
Την Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2023 επισκέφθηκαν το 4ο Νηπιαγωγείο Ναυπλίου, Επαγγελματίες Υγείας της 1ης ΤΟ.Μ.Υ Ναυπλίου με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών σε θέματα Αγωγής Στοματικής Υγείας. Τα παιδιά παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Στοματική υγεία και Διατροφή” στα πλαίσια του προγράμματος “Ταπερίστας 2023” που υλοποιείται στο νηπιαγωγείο μας. Συζήτησαν με τα παιδιά για το τι πρέπει να τρώνε για να μην χαλάνε τα δόντια τους. Ενημερώθηκαν για τις τροφές που κάνουν καλό στα δόντια, για το πώς πρέπει να φροντίζουμε τα δόντια μας, την επίσκεψη στον οδοντίατρο, το σωστό βούρτσισμα των δοντιών .
Ευχαριστούμε θερμά τις κυρίες Αϊβαλιώτη Ανδριανή, Επισκέπτρια Υγείας ΤΟ.Μ.Υ. Ναυπλίου, Μπηλίνη Μαρίνα και Ανδριοπούλου Ειρήνη, Νοσηλεύτριες του 1ου Κέντρου Υγείας Ναυπλίου για την εξαιρετική παρουσίασή τους και την άμεση ανταπόκρισή τους στην πρόσκλησή μας.
Πραγματοποίηση 4ης Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης

Την Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2023 πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η 4η ενδοσχολική επιμορφωτική συνάντηση με γονείς και εκπαιδευτικούς του 6ου και 4ου Νηπιαγωγείου Ναυπλίου με θέμα: “Διαχείριση συγκρούσεων”.
Οι συγκρούσεις είναι κάτι που συμβαίνει είτε το αναγνωρίσουμε είτε όχι. Συχνά, επειδή μπορεί να έχουμε δυσκολία στη διαχείριση μιας σύγκρουσης μπορεί να την αποφεύγουμε και να υπάρχει ένταση στο κλίμα που δεν ξέρουμε τι να την κάνουμε, ή να ξεσπάμε με απότομες συμπεριφορές για να επιβάλλουμε αυτό που θεωρούμε ότι πρέπει να γίνει μέσα από το ρόλο μας την όποια ισχύ μας. Ωστόσο είναι κάτι χρήσιμο και σημαντικό για μια ομάδα. Μια σύγκρουση που αντιμετωπίζεται με εποικοδομητικό τρόπο δημιουργεί ευκαιρίες για οφέλη για τις πλευρές που εμπλέκονται σε αυτή και για το σύνολο της ομάδας.
Τη συζήτηση συντόνιζαν η κ. Αγγελική Μπαβέλλα, Ψυχολόγος και η κ. Ιωάννα Καββεζού, Κοινωνική Λειτουργός από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «Ελπίδα Ζωής», τις οποίες και ευχαριστούμε θερμά για τη συνεργασία τους!
Κοπή βασιλόπιτας 2023
Την Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2023 οι μαθητές και μαθήτριες του νηπιαγωγείου μας και το εκπαιδευτικό προσωπικό έκοψαν την βασιλόπιτα του σχολείου για τη φετινή χρονιά.
Ευχαριστούμε θερμά το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του 4ου Νηπιαγωγείου Ναυπλίου για την προσφορά της βασιλόπιτας.
Ευχόμαστε σε όλους μία δημιουργική χρονιά με υγεία & πρόοδο!
Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023, Β’ θεματικός κύκλος “Φροντίζω το Περιβάλλον”
Ολοκληρώθηκε ο Β’ θεματικός κύκλος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων “Φροντίζω το περιβάλλον“, Υποενότητα “Φυσικές καταστροφές, πολιτική προστασία” με τίτλο: “Σεισμοί και ηφαίστεια” που υλοποιήθηκε το διάστημα Δεκεμβρίου-Ιανουαρίου.
Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου ήταν η έγκυρη και πολύπλευρη ενημέρωση και εκπαίδευση των μαθητών/μαθητριών σε θέματα φυσικών κινδύνων και καταστροφών, μέσω μιας δυναμικής διαδικασίας σε πρακτικό και θεωρητικό επίπεδο που έχει ως επίκεντρο τη βιωματική και πρακτική εξάσκησή τους, ώστε να γνωρίσουν τα φυσικά φαινόμενα και να είναι προετοιμασμένοι για να τα διαχειριστούν. Οι μαθητές προσεγγίζουν θέματα που σχετίζονται με την Γη και τους φυσικούς κινδύνους (σεισμοί, ηφαίστεια, τσουνάμι κλπ), μέσα από την παρατήρηση και άλλες εξειδικευμένες δραστηριότητες.
1ο Εργαστήριο: “Γνωριμία με τον πλανήτη Γη”
Ξεκινήσαμε τη διερεύνηση μας, με την παρακολούθηση εκπαιδευτικού βίντεο αφόρμησης σχετικά με το θέμα «Η Γη και οι Σεισμοί»- https://kids.oasp.gr/thalis/prehistoric/prehistoric_earth.html, όπου περιγράφεται η δομή αυτής μέσω μακέτας, και δραστηριότητες για την κατανόηση της δομής της γης.
Συζητήσαμε για τη γη, παρατηρώντας την υδρόγειο σφαίρα της τάξης μας και ζωγράφισαν τη γη και σε φύλλο εργασίας αντιγράφοντας τα μέρη που αποτελείται το εσωτερικό της γης.
2ο Εργαστήριο: “Ποια είναι τα φυσικά φαινόμενα που πλήττουν τον πλανήτη και τη χώρα μας;”
Για την υλοποίησή της είναι απαραίτητο το υλικό του παρακάτω συνδέσμου http://racce.nhmc.uoc.gr/downloads/phenomena/phainomena.html, όπου οι μαθητές αντιστοιχούν τις κάρτες της δραστηριότητας με τα φυσικά φαινόμενα. Επιπρόσθετα, το εργαστήριο περιλαμβάνει την προβολή βίντεο σχετικά με τα ηφαίστεια και τα τσουνάμι μέσω μακέτας, καθώς και βιωματικές δραστηριότητες για την κατανόηση των φαινομένων.
Ακολουθεί συζήτηση των μαθητών με τον εκπαιδευτικό για τα μέτρα προστασίας σε περίπτωση ηφαιστειακής δραστηριότητας και για το ποιες περιοχές της Ελλάδας έχουν ηφαίστεια. Τέλος οι μαθητές καλούνται να επισημαίνουν σε έναν χάρτη της Ελλάδας, που έχει φροντίσει ο εκπαιδευτικός να υπάρχει στην αίθουσα, τα μέρη της χώρας που έχουν ηφαίστεια (πάντοτε με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού) και ακολουθεί σχολιασμός.
3ο Εργαστήριο: “Θέλετε να μάθετε μύθους για τους σεισμούς και τα ηφαίστεια;”
Οι μαθητές πληροφορούνται για το πώς εξηγούσαν την εκδήλωση των σεισμών και την ηφαιστειακή δραστηριότητα οι αρχαίοι λαοί μέσα από μύθους που συσχετίζονταν με τις παραστάσεις που είχαν από την καθημερινότητά τους. Η δραστηριότητα περιλάμβανε συζήτηση σχετικά με τους σεισμούς και τη μυθολογική και επιστημονική προσέγγισή τους, βάσει του υλικού που υπάρχει αναρτημένο https://www.oasp.gr/node/2032. Γίνεται αναπαράσταση των μύθων που συζητήθηκαν με πρωταγωνιστές τους μαθητές (π.χ. μπορεί ένας μαθητής να είναι ο Εγκέλαδος, οι άλλοι μαθητές μπορεί να είναι θεοί του Ολύμπου και Γίγαντες). Έπειτα οι μαθητές ζωγραφίσανε τον «δικό τους Εγκέλαδο» σε χαρτί Α4 όπως τον φαντάζονται.
Μάθαμε για το θεό Ήφαιστο και τα σημαντικότερα επιτεύγματα του και τον ζωγράφισαν όπως ήθελαν.
4ο Εργαστήριο: “Πώς μπορούμε να προστατευτούμε σε περίπτωση σεισμού ή ηφαιστειακής δραστηριότητας;” (α’μέρος)
οι μαθητές ενημερώνονται και εκπαιδεύονται στη λήψη μέτρων προστασίας για την περίπτωση σεισμού. Η εν λόγω δραστηριότητα περιλαμβάνει ένα διαδραστικό εκπαιδευτικό λογισμικό για την κατανόηση των σωστών και λανθασμένων ενεργειών σε περίπτωση σεισμού (https://kids.oasp.gr/sofia_xara/kitchen_dd/intro.html) και τα μέρη στα οποία μπορούμε να καταφύγουμε, την αξιοποίηση έντυπου υλικού (αφίσα, κάρτες).
την προβολή βίντεο (Η Σοφία και η Χαρά)
Ακολούθησε εξήγηση των εννοιών και συζήτηση με τα παιδιά.
Διαβάζουμε στα παιδιά την ιστορία “Ο Πάκι δε φοβάται τους σεισμούς” της Ρένας Ρώσση-Ζαίρη και μετά από τη διδακτική αξιοποίηση της ιστορίας φτιάξαμε με τους μαθητές σε ομαδική εργασία τους ¨10 τρόπους για να νικήσουμε το σεισμό”.
Ακόμα το κάθε παιδί ζωγράφισε το “βαλιτσάκι του σεισμού” με τα απαραίτητα αντικείμενα που πρέπει να έχουμε στο σπίτι, πριν το σεισμό.
5ο Εργαστήριο: “Πώς μπορούμε να προστατευτούμε σε περίπτωση σεισμού ή ηφαιστειακής δραστηριότητας;” (β’ μέρος)
Η Ελληνική Ομάδας Διάσωσης, Παραρτήματος Αργολίδας επισκέφτηκε το σχολείο μας και μίλησαν στα παιδιάγια το τι πρέπει να κάνουμε πριν, κατά την ώρα του σεισμού και μετά το τέλος του. Όλοι πρέπει να κρατήσουν την ψυχραιμία τους και να ακολουθήσουν τις οδηγίες των εκπαιδευτικών, αν βρίσκονται στο σχολείο ή των γονέων, αν βρίσκονται στο σπίτι. Προβλήθηκε εκπαιδευτικό βίντεο και το τραγούδι του συγκροτήματος Ημισκούμπρια ¨Σεισμός, σεισμός!”. Ακολούθησε άσκηση σεισμικής ετοιμότητας, όπου οι μαθητές και των δύο τμημάτων βγήκαν έξω από τις τάξεις με απόλυτη επιτυχία.
6ο Εργαστήριο : ” Δημιουργίες εικαστικές για τα ηφαίστεια”
Τα παιδιά ζωγράφισαν ηφαίστεια και χρησιμοποίησαν χαρτόνι, πλαστελίνη και πηλό για να δημιουργήσουν ατομικά τα δικά τους μικρά ηφαίστεια.
Μάθαμε τα Τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης (τηλεφωνικούς αριθμούς της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ) και συζητήσαμε για τους επαγγελματίες που παρέχουν βοήθεια σε περιπτώσεις σεισμού. Σε φύλλο εργασίας μάθαμε και γράψαμε τους τηλεφωνικούς αριθμούς που πρέπει να γνωρίζουμε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Η Εκπαιδεύτρια του ΕΚΑΒ Αργολίδας κ. Αθηνά Δήμου επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας για την επίδειξη Πρώτων Βοηθειών σε περίπτωση ανάγκης.
7ο Εργαστήριο: ” Αποτίμηση- αξιολόγηση”
«Τότε νόμιζα – Τώρα ξέρω»: οι μαθητές αποτίμησαν το πρόγραμμα με την ολοκλήρωση του 2ου θεματικού κύκλου, ξεκινώντας με αυτά που γνώριζαν στην αρχή σε αντιπαραβολή με όσα κατέκτησαν με την ολοκλήρωση του προγράμματος. Συνεργάστηκαν αρμονικά κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων, αντάλλαξαν ιδέες και απόψεις. Απέκτησαν γνώσεις για τα ενδεδειγμένα μέτρα προστασίας και τις απαραίτητες δεξιότητες αυτομέριμνας- αυτοπροστασίας. Έμαθαν να συζητούν, να σέβονται τον συνομιλητή τους και να περιμένουν τη σειρά τους για να μιλήσουν. Προσκόμισαν πολλές εμπειρίες και γνώσεις από το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον. Έμαθαν να αναζητούν, να συλλέγουν και να αξιοποιούν πληροφορίες από διάφορες πηγές και μέσα (βιβλία, διαδίκτυο, κ.τ.λ.). Πλούτισαν το λεξιλόγιο τους με νέες λέξεις. Τα παιδιά εκφράστηκαν ελεύθερα και δημιουργικά μέσα από τις εικαστικές τέχνες, τη δραματοποίηση, τη μουσική και το παιχνίδι.



























































































































