Καλοκαιρινές δημιουργίες Ιουνίου 2026
Οι τσάντες των παιδιών με τις εργασίες τους
Έκθεση των καλοκαιρινών δημιουργιών των μαθητών
Καλό καλοκαίρι με υγεία και πολλά χαμόγελα! Καλές βουτιές!
Οι τσάντες των παιδιών με τις εργασίες τους
Έκθεση των καλοκαιρινών δημιουργιών των μαθητών
Καλό καλοκαίρι με υγεία και πολλά χαμόγελα! Καλές βουτιές!
Ακολουθώντας το έθιμο, πλέον, του “μπουγέλου”, επιστρατεύτηκαν νερομπάλονα και νεροπίστολα και άφθονο νερό για να χαρίσουν στα παιδιά μας δροσιά και χαρά τις τελευταίες ημέρες της φετινής τους σχολικής χρονιάς.
Προτελευταία μέρα σχολείο με τόση ζέστη, τι καλύτερο από το μπουγέλο! Το πιο διασκεδαστικό, δροσερό παιχνίδι που ξετρελαίνει τα παιδιά και πιστεύω και τους μεγάλους… με ράβδους με χέρια, με πόδια, με λάστιχο όλα σε κίνηση…βραχήκαμε λίγο, αλλάξαμε ρούχα και όλα μια χαρά.
Ακολούθησε κέρασμα παγωτό χωνάκι που φτιάξαμε στο νηπιαγωγείο. Όλοι μας το χαρήκαμε πολύ!!!
Με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση της παγκόσμιας κοινότητας σε θέματα περιβάλλοντος, ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) θεσμοθέτησε το 1972 την 5η Ιουνίου ως Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος.
Για το σχολικό έτος 2025-2026, η προτεινόμενη θεματική του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος είναι: «Ενεργούμε με οδηγό τη Φύση, κτίζουμε το μέλλον του Κλίματος» και εστιάζει στην ευαισθητοποίηση και ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας σε θέματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Αειφόρου Ανάπτυξης, με κεντρικό θεματικό άξονα το Φυσικό Περιβάλλον και την κλιματική σταθερότητα.

Και δεν ξεχνάμε να κλείνουμε τη βρύση, όταν δεν τη χρησιμοποιούμε, γιατί το νερό είναι πολύτιμο!
Συμφωνήσαμε λοιπόν ότι είναι χρέος όλων μας να φροντίζουμε και να προστατεύουμε τη Γη μας!
Αυτή την εβδομάδα, οι μικροί μας μαθητές έγιναν ατρόμητοι αστροναύτες, έτοιμοι να εξερευνήσουν τα μυστικά του σύμπαντος. Το ταξίδι μας στο ηλιακό σύστημα ξεκίνησε με πολλή περιέργεια, ενθουσιασμό και αμέτρητες ερωτήσεις για τον ήλιο, το φεγγάρι και τους μακρινούς πλανήτες. Μέσα από παραμύθια και κατασκευές γνωρίσαμε τους γείτονες της Γης μας, μετρήσαμε τα αστέρια και φτιάξαμε τους δικούς μας μοναδικούς γαλαξίες.
Σειρά πλανητών και κίνηση γύρω από τον ήλιο
Μία πολύ όμορφη κατασκευή μαθητή μας στο σπίτι, επηρεασμένος από την ανάγνωση του βιβλίου: “Ο λύκος Ζαχαρίας θέλει να πάει στο διάστημα”, εκδόσεις Παπαδόπουλος.
Το σχέδιο δράσης της σχολικής μας μονάδας για το σχολικό έτος 2025-2026 είχε τίτλο: “Ναι στη Φιλία και τη Συνεργασία, Όχι στη Βία!”. Σκοπός της δράσης είναι η δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης, η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης, η καλλιέργεια της συνεργασίας και η πρόληψη κάθε μορφής σχολικής βίας. Επιδιώκεται να αναπτύξουν τα παιδιά σεβασμό προς τον εαυτό τους και τους άλλους, να εκφράζουν τα συναισθήματά τους με υγιή τρόπο και να επιλύουν διαφορές ειρηνικά, εκφράζοντας τη γνώμη και τις σκέψεις τους, μέσα από το παιχνίδι και τη βιωματική μάθηση.
Οι στόχοι είναι:
Δραστηριότητες
-Συνεργασία με τους Γονείς: Έγιναν ενημερωτικές συναντήσεις για το σχέδιο δράσης και ενθάρρυνση για ενεργό συμμετοχή. Διανεμήθηκε Ερωτηματολόγιο σχετικά με την άποψή τους για τον ρόλο της ενσυναίσθησης και τον τρόπο επίλυσης των συγκρούσεων των παιδιών τους. Η πλειοψηφία των γονέων αντιμετωπίζει τις συγκρούσεις λειτουργώντας ως βοηθοί μην επεμβαίνοντας στον τσακωμό τους. Πιστεύουν ότι η διαμεσολάβηση βοηθά στην ειρηνική επίλυση των συγκρούσεων και ότι πρέπει να υπάρχει συζήτηση για να βρεθεί μέση λύση. Χρησιμοποιούν λέξεις που περιγράφουν συναισθήματα πολύ συχνά και θεωρούν ως μεγαλύτερο εμπόδιο για το παιδί να δείξει ενσυναίσθηση σήμερα τη χρήση τεχνολογίας και την έλλειψη χρόνου με τους γονείς.
-Συνεργασία με Φορείς:
α) Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου ΙΤΕ (Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας)
β) Εθελοντικό Οργανισμό: «Το Χαμόγελο του Παιδιού»
γ)Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Περιφερειακής Ενότητας Αργολίδας «Ελπίδα Ζωής» σε συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων (Ε.Ο.Π.Α.Ε.).
Συζήτηση με τους μαθητές και καταιγισμός ιδεών για τη σημασία της φιλίας. Τι μας στενοχωρεί; Πώς μπορούμε να λύσουμε μια διαφωνία;
-Ανάγνωση βιβλίων για τη φιλία και την αποδοχή της διαφορετικότητας όπως «Το Τικ και το Τακ», «Ο μαύρος Κότσυφας και ο Άσπρος Γλάρος». -Ζωγραφική σε ομάδες -Δραματοποίηση παραμυθιού: «Το Τικ και το Τακ» από τους μαθητές.
-Δημιουργία Κώδικα Συμπεριφοράς της Τάξης: Μέσα από συζήτηση, τα παιδιά συνδιαμορφώνουν απλούς κανόνες για την αρμονική συμβίωση στο σχολείο, χωρίς εντάσεις και φωνές.
-Παρατήρηση εικόνων συναισθημάτων και δυνατότητα έκφρασή τους -Παρατήρηση ικανότητας αναγνώρισης σωστής/λάθος συμπεριφοράς.
-Συμμετοχή στην Εκδήλωση για τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 10-02-2026 με σκοπό την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση τους για τον διαδικτυακό εκφοβισμό.
-Δραστηριότητα για την προστασία από την κακοποίηση και τη σωματική ακεραιότητα: «Το Φανάρι του Σώματός μου- όπου τα παιδιά μαθαίνουν τον Κανόνα του Μαγιό και ότι το σώμα τους, τους ανήκει. Μαθαίνουν να λένε «Όχι» και «Μη», όταν κάτι δεν τους αρέσει. -Ανάγνωση ιστορίας και διδακτική αξιοποίηση: «Η Κίκο και το Χέρι». -Παρακολούθηση εκπαιδευτικού βίντεο: « Ο κανόνας των εσωρούχων».
-Ανάγνωση παραμυθιού: «Το Μαγικό Γάντι» (Ουκρανικό παραμύθι) που μιλά για την ανεκτικότητα, και πώς όλοι μπορούμε να χωρέσουμε σε μια ομάδα αν υπάρχει σεβασμός.
-Δραστηριότητα: «Οι κάλτσες μας ΑΛΛΙΩΣ! Όλοι Ίσοι-όλοι διαφορετικοί» για την ευαισθητοποίηση των παιδιών στις έννοιες της διαφορετικότητας και της μοναδικότητας. -Ανάγνωση παραμυθιού: “Τα παπούτσια των άλλων”, όπου κατανοούν βιωματικά τι σημαίνει «μπαίνω στη θέση του άλλου». -Παιχνίδι ρόλων: «Ποιανού είναι το παπούτσι;».
-Οργάνωση της γωνιάς : «Το χαλί της συμφιλίωσης» για τη διαχείριση των διαφωνιών τους.
– Εντοπισμός προβλημάτων, περιστατικών σχολικού εκφοβισμού
-Συμμετοχή στη δράση του «Χαμόγελου του Παιδιού» για την «Ημέρα ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμό» με τη δημιουργία του μηνύματος: «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ», μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.
-Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας διαβάσαμε τα βιβλία: «Τα μπαλόνια της Φιλίας», «Η Μόνα σε καινούργιο σχολείο», «Ο Ορφέας και οι Νταήδες με τα κίτρινα ποδήλατα».
Ομαδικές και ατομικές εικαστικές δημιουργίες για την Ημέρα κατά της σχολικής βίας, “Ναι στη Φιλία, Όχι στη Βία”, “Στα παπούτσια σου πατώ, τον κόσμο σου κοιτώ!”, “Το Φανάρι του Σώματός μου”, “Το Δέντρο της Φιλίας”, “Το βάζο με τα γλυκά και ευγενικά λόγια”, “Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε!”, Το αερόστατο της Φιλίας, και συνεργατικές ζωγραφιές ανά δύο.
Δημιουργία ψηφιακού παραμυθιού με τίτλο: “Το σχολείο της χρωματιστής φιλίας”
Αξιολόγηση δράσης: Στο τέλος της χρονιάς, κάναμε μια ανασκόπηση της δράσης και αξιολογήσαμε τα αποτελέσματα. Συζητήσαμε με τους μαθητές τι έμαθαν και αποκόμισαν από τη δράση. Επιτεύχθηκε η ομαλή κοινωνική ενσωμάτωση όλων των νηπίων. Παρατηρήθηκε εξάλειψη των φαινομένων αποκλεισμού κατά το ελεύθερο παιχνίδι και ενίσχυση των δεσμών φιλίας μεταξύ των μελών της ομάδας. Τα παιδιά έγιναν ικανά να αναγνωρίζουν, να ονομάζουν και να σέβονται τα συναισθήματα των συμμαθητών τους. Αυξήθηκαν οι αυθόρμητες πράξεις συνεργασίας, μοιράσματος υλικών και αλληλοϋποστήριξης στις καθημερινές ρουτίνες. Ανέπτυξαν δεξιότητες προφορικής επικοινωνίας, χρησιμοποιώντας το «λόγο» και το «συμβόλαιο της τάξης» ως εργαλεία επίλυσης των διαφορών τους. Συνειδητοποίησαν όλοι οι συμμετέχοντες στο παρόν Σχέδιο Δράσης ότι η δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης και η ισότιμη αποδοχή όλων των μελών είναι σημαντική και μπορεί να επιτευχθεί με τη γόνιμη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων μερών.
Την Πέμπτη 21 Μαΐου 2026 τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας, επισκέφτηκαν την παραλία Καραθώνα, στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος “Τρέχει, τρέχει το νερό”. Οι μικροί μαθητές και μαθήτριες σαν ενεργοί και ευαισθητοποιημένοι πολίτες, ανέλαβαν δράση. Με καπέλα, γάντια και πολλή όρεξη ξεχυθήκαν στην παραλία της Καραθώνας με σκοπό να την καθαρίσουν από τα σκουπίδια.
Αφού μαζέψαμε τα σκουπίδια, στρώσαμε τα τραπεζομάντιλά μας και απολαύσαμε ένα πεντανόστιμο πικ-νικ και παίξαμε με την ψυχή μας στην πεντακάθαρη πλέον αμμουδιά. Γιατί η προστασία της φύσης είναι και διασκέδαση!
Την Πέμπτη 21 Μαΐου 2026 τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας, επισκέφτηκαν τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α’ τάξης του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ναυπλίου, στα πλαίσια του προγράμματος της ομαλής μετάβασης των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο.
Η επίσκεψη στο Δημοτικό σχολείο έχει σαν σκοπό να εξοικειωθούν τα νήπια με το νέο σχολικό περιβάλλον που θα συναντήσουν την επόμενη σχολική χρονιά, να προσαρμοστούν ομαλά, έχοντας θετική στάση προς το σχολείο και αναπτύσσοντας σχέσεις με το χώρο και τους ανθρώπους. Να γνωρίσουν το Δημοτικό σχολείο που πρόκειται να φοιτήσουν, για να επιτευχθεί η μετάβασή τους, χωρίς άγχος.
Για το λόγο αυτό επικοινωνήσαμε με τη Διευθύντρια του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ναυπλίου κ. Γεωργία Παπουτσή, η οποία μας υποδέχθηκε με μεγάλη χαρά. Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στην Α’ τάξη με τη δασκάλα κυρία Μαίρη Αλεξίου, είδαν τα βιβλία και τα τετράδια που θα χρησιμοποιούν. Παρατήρησαν το προαύλιο που θα παίζουν στα διαλείμματα και θα κάνουν γυμναστική. Εντόπισαν διαφορές που υπάρχουν στα δύο σχολεία όπως το κυλικείο όπου θα μπορούν να αγοράζουν το κολατσιό τους.
Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας, χάρισαν στους μαθητές της Α’ τάξης ένα βιβλίο με ζωγραφιές. Οι μαθητές και μαθήτριες της Α’ Δημοτικού συνομίλησαν και ζωγράφισαν μαζί τους και πήραν αναμνηστικό δώρο.
Προηγήθηκε ζωγραφική των παιδιών πως φαντάζονται το Δημοτικό σχολείο πριν την επίσκεψη στο Δημοτικό.
Διαβάσαμε την ιστορία ” Δασκάλα για μια μέρα” της Γ. Αλεξάνδρου και συζητήσαμε τι θα ήθελαν να κάνουν αν ήταν δάσκαλοι και εκείνοι για μια μέρα.
Μετά την επιστροφή μας στο νηπιαγωγείο, τα παιδιά ζωγράφισαν ό,τι τους έκανε εντύπωση από την επίσκεψή τους στο Δημοτικό σχολείο και συγκρίναμε τις ζωγραφιές τους με αυτές που είχαν κάνει πριν την επίσκεψη στο Δημοτικό.
Ευχαριστούμε θερμά τη Διευθύντρια του 4ου Δημοτικού κ. Παπουτσή Ζέτα και τις δασκάλες κυρίες Μαίρη Αλεξίου και Μάρω Παπανδριανού για τη φιλοξενία τους.