Είμαστε ιδιαιτέρως χαρούμενοι, για την εικαστική παρέμβαση από την εικαστικό κ. Σωτηρία Κωνσταντίνου στους εξωτερικούς τοίχους του Νηπιαγωγείου μας με την ευγενική χορηγία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου Νηπιαγωγείου Ναυπλίου.
Η πρωτοβουλία του Συλλόγου Γονέων σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό προσωπικό να ομορφύνουν το σχολικό περιβάλλον, οδήγησαν στον σχεδιασμό αυτής της παρέμβασης.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 4ου Νηπιαγωγείου Ναυπλίου ευχαριστεί θερμά το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου Νηπιαγωγείου Ναυπλίου και την εικαστικό κ. Σωτηρία Κωνσταντίνου.
Ολοκληρώθηκε ο Δ’ Θεματικός Κύκλος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που εντάσσεται στην ενότητα: «Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» με επιμέρους θεματική ενότητα: Γνωριμία με τα Επαγγέλματα με τίτλο: ” Τα επαγγέλματα του χτες και του σήμερα” που υλοποιήθηκε το χρονικό διάστημα Απριλίου-Μαΐου 2024.
Σκοπός του προγράμματος είναι να μπορέσουν τα παιδιά να προσεγγίσουν τη νέα γνώση μέσα από διαδικασίες κριτικής σκέψης και προβληματισμού, να γνωρίσουν σύγχρονα επαγγέλματα, να γνωρίσουν επαγγέλματα που χάθηκαν στον χρόνο, να προβληματιστούν για τα κριτήρια με βάση τα οποία επιλέγει κάποιος το επάγγελμά του, να προβληματιστούν για τους λόγους που εξαφανίζονται κάποια επαγγέλματα και εμφανίζονται κάποια άλλα, να προβληματιστούν για τις στερεοτυπικές αντιλήψεις που συχνά προβάλλονται και επηρεάζουν την επιλογή του επαγγέλματος.
1ο Εργαστήριο: “Γνωριμία με τα επαγγέλματα”
Στόχος του εργαστηρίου είναι: η διαμόρφωση ενός εννοιολογικού χάρτη με τις πρότερες γνώσεις των μαθητών σχετικά με το θέμα «Επαγγέλματα- Ποια επαγγέλματα γνωρίζω;». Οι απόψεις και γνώσεις των παιδιών καταγράφονται και διαμορφώνεται ο Εννοιολογικός Χάρτης του θέματος. Γίνεται παράλληλη αναφορά σε επικίνδυνα επαγγέλματα ή επαγγέλματα που απαιτούν υψηλή σωματική προσπάθεια και μόχθο.
Οι μαθητές συγκεντρώνουν φωτογραφικό υλικό σχετικά με τα επαγγέλματα και οι εικόνες/εποπτικό υλικό που φέρνουν από το σπίτι, σχολιάζονται στην ολομέλεια.
Παρακολουθούμε βίντεο με τα παλιά επαγγέλματα που δεν υπάρχουν πια και μαντεύουμε επαγγέλματα.
2ο Εργαστήριο: “Παιχνίδια με τα επαγγέλματα του χτες”
Στόχος του εργαστηρίου είναι οι μαθητές να γνωρίσουν τα επαγγέλματα του χτες και να τα συγκρίνουν με τα σημερινά επαγγέλματα και να αναρωτηθούν αν συνεχίζουν να υπάρχουν και στις μέρες μας.
Διαβάζουμε στα παιδιά ένα παραμύθι από τη Χιλή με τίτλο: “Ο νερουλάς και το πιθάρι” από την ιστοσελίδα της κ. Τάνιας Μάνεση (https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2016/06/cracked-pot.htm). Τα παιδιά παίζουν τον νερουλά που κουβαλάει το νερό με το πιθάρι του και ζωγραφίζουν.
Άλλο επάγγελμα που γνωρίζουν είναι αυτό του τσαγκάρη, του τεχνίτη δηλαδή που σήμερα επιδιορθώνει τα χαλασμένα μας παπούτσια, ενώ παλιά ήταν αυτός που έφτιαχνε από την αρχή τα παπούτσια.
Ομαδοποιήσαμε τα αντικείμενα που χρησιμοποιεί ο κάθε επαγγελματίας με το σωστό επάγγελμα, παίζοντας επιτραπέζια παιχνίδια.
Έγινε αντιστοίχιση επαγγελμάτων σε φύλλα εργασίας.
Βρήκαμε επαγγέλματα από κάθε γράμμα της αλφαβήτας. Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια και φτιάξαμε σύνθετες λέξεις.
3ο Εργαστήριο: “Το επάγγελμα των ονείρων μου”
Στόχος του εργαστηρίου είναι ως προς τις δεξιότητες του νου: οι μαθητές να παρατηρούν, να συγκρίνουν και να διαχειρίζονται κάθε νέα πληροφορία με δημιουργικό τρόπο. Η ρουτίνα (στρατηγική) σκέψης που θα αξιοποιηθεί θα είναι κυρίως η στρατηγική «Χρώμα-Σύμβολο-Εικόνα».
Με αφορμή το τραγούδι “Όταν μεγαλώσω” Λάχανα, Χάχανα, συζητάμε με τα παιδιά «Το επάγγελμα που αγαπώ» και το καθένα ζωγραφίζει το επάγγελμα που θα ήθελε να κάνει, μεγαλώνοντας.
4ο Εργαστήριο: “Επίσκεψη σε επαγγελματικούς χώρους”
Στόχος του εργαστηρίου είναι να γνωρίσουν οι μαθητές από κοντά επαγγελματίες στα μαγαζιά τους και να επικοινωνήσουν μαζί τους.
Επισκεφτήκαμε στην πόλη του Ναυπλίου επαγγελματίες και γνωρίσαμε τα επαγγέλματα τους : τον Σανδαλοποιό, κ. Γρηγόρη Βλάχο που φτιάχνει παραδοσιακά χειροποίητα δερμάτινα σανδάλια, τον Παντοπώλη, κ. Γιώργο Ρόζη που πουλάει τοπικά προϊόντα παραγωγών και τον Έμπορο, κ. Κωνσταντίνο Κουβαρά που ράβει και πουλά μπλουζάκια εικονογραφημένα με χειροποίητη μεταξοτυπία. Τα παιδιά τους έκαναν ερωτήσεις για το επάγγελμα τους, πως το διάλεξαν και αν είναι ευχαριστημένοι με αυτό.
Σανδαλοποιείο
Αναπλιώτικο Μπακάλικο
Εργαστήρι καλλιτεχνικής μεταξοτυπίας
5ο Εργαστήριο: “Επίσκεψη Κεραμοποιού/Αγγειοπλάστη στο σχολείο”
Στόχος του εργαστηρίου είναι να γνωρίσουν τα παιδιά την ιστορία της κεραμικής τέχνης.
Επισκέφτηκε το σχολείο μας η Κεραμοποιός/Αγγειοπλάστης κ. Φωτεινή Τσάκωνα όπου έδειξε στα παιδιά την τέχνη της κεραμικής και έφτιαξαν τα δικά τους κεραμικά αντικείμενα.
6ο Εργαστήριο: “Δραστηριότητες STEM για τα Επαγγέλματα”
Στόχος του εργαστηρίου είναι οι μαθητές να αξιοποιήσουν πρότερες γνώσεις ρομποτικής για να καθοδηγήσουν το ρομποτάκι bee bot, δίνοντας κάθε φορά σωστές οδηγίες (προχωρώ μπροστά-πίσω-αριστερά-δεξιά).
Στα τετράγωνα τοποθετήσαμε εικόνες επαγγελμάτων, διαμορφώνοντας κάθε φορά διαδρομές π.χ. να πάνε από το επάγγελμα της δασκάλας στο επάγγελμα του γιατρού.
7ο Εργαστήριο: «Αξιολόγηση»
Στόχος του εργαστηρίου είναι:
Α. ως προς τις δεξιότητες μάθησης (συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και επικοινωνία): οι μαθητές να ερμηνεύσουν και να κατανοήσουν την αξία των συμμαθητών τους ως συνεργατών, να μετασχηματίσουν τα προσωπικά τους βιώματα μέσα από βιωματικές δράσεις , να συνεργαστούν και να μάθουν πώς να αξιοποιούν τα κατάλληλα μέσα, ώστε να επικοινωνούν την οπτική τους και τη γνώμη τους στην ομάδα.
Β. ως προς τις δεξιότητες του νου: οι μαθητές 1. να προβούν με την καθοδήγηση και υποστήριξη της νηπιαγωγού σε οργανωτική, αναλυτική και παραγωγική επεξεργασία των συλλεγμένων δεδομένων της θεματικής ενότητας και 2. να έχουν επίγνωση, παρακολούθηση και έλεγχο της σκέψης τους.
Γ. ως προς το θέμα: οι μαθητές να κατανοήσουν τον ρόλο της ομάδας και την αξία της συνεργασίας.
Αξιολόγηση: «Τότε νόμιζα – Τώρα ξέρω»: οι μαθητές αποτιμούν το πρόγραμμα και την ολοκλήρωση του 4ου θεματικού κύκλου, ξεκινώντας με αυτά που γνώριζαν στην αρχή σε αντιπαραβολή με όσα έχουν κατακτήσει με την ολοκλήρωση του προγράμματος.
Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες μας και πέρασαν όμορφα.
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς και τους επαγγελματίες που συνεργάστηκαν άψογα μαζί μας.
Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων Δ’ Θεματικού Κύκλου: «Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία- Γνωριμία με τα Επαγγέλματα» με τίτλο: “Τα επαγγέλματα του χτες και του σήμερα”, προσκαλέσαμε στο Νηπιαγωγείο στις 16/05/2024 την Κεραμοποιό/Αγγειοπλάστη κ. Φωτεινή Τσάκωνα για να γνωρίσουν τα παιδιά την τέχνη της κεραμικής και το επάγγελμα του Κεραμοποιού. Ευχαριστούμε θερμά την κ. Φωτεινή για την επίσκεψή της στο σχολείο μας.
Η κεραμική είναι η τέχνη δημιουργίας διακοσμητικών ή καλλιτεχνικών αντικειμένων με ψητό πηλό. Ο υγρός πηλός παίρνει την επιθυμητή μορφή απ’ τα ανθρώπινα χέρια και ξηραίνεται ώστε να αποκτήσει στερεά μορφή. Στη συνέχεια μπαίνει σε ειδικό φούρνο και ψήνεται σε υψηλούς βαθμούς ώστε να αυξηθεί η μηχανική του αντοχή. Έτσι λοιπόν δόθηκε στα παιδιά υγρός πηλός και το καθένα δημιούργησε ένα πήλινο αγγείο, το οποίο έβαψε με διάφορα χρώματα.
Το σχέδιο δράσης της σχολικής μας μονάδας για το σχολικό έτος 2023-2024 ήταν η γνωριμία των παιδιών με τα βασικά χαρακτηριστικά των νέων τεχνολογιών. Η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας στο νηπιαγωγείο αποτελεί ουσιαστικό παράγοντα της σχολικής ζωής. Ενισχύοντας την ψηφιακή επάρκεια από τις μικρές ηλικίες παρέχονται ευκαιρίες και το πλαίσιο στα παιδιά να αναπτύξουν όχι μόνο ψηφιακές δεξιότητες, αλλά και κριτική στάση και συνήθειες ορθολογικής και υπεύθυνης χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας.
Στόχος: να καταστούν τα παιδιά ψηφιακά εγγράμματα, ώστε να μπορούν να δράσουν αποτελεσματικά στις νέες και πολύπλοκες ανάγκες της καθημερινής ζωής. Να εξοικειωθούν με βασικές λειτουργίες του υπολογιστή και να έλθουν σε μια πρώτη επαφή με διάφορες χρήσεις του. Τα παιδιά μαθαίνοντας να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, κοινωνικοποιούνται, δημιουργούν, αναπτύσσουν την ικανότητά τους για επίλυση προβλημάτων και αναπτύσσουν την αυτονομία τους.
Οι διδακτικές προσεγγίσεις για τις νέες τεχνολογίες διαμορφώνονται σύμφωνα με δύο αρχές: Οι νέες τεχνολογίες λειτουργούν σε σχέση με τις άλλες μαθησιακές περιοχές και η χρήση τους στο νηπιαγωγείο δεν είναι αυτοσκοπός.
Διαμόρφωση γωνιάς υπολογιστή
Λειτούργησε για τους μαθητές και μαθήτριες των τμημάτων του Νηπιαγωγείου. Συντάχθηκε ο κανονισμός της γωνιάς του υπολογιστή, όπου συναποφασίστηκε με τα παιδιά το συμβόλαιο, που αφορά τη σωστή συμπεριφορά απέναντι στον υπολογιστή. Στο χώρο αυτό κάθονται μέχρι δύο παιδιά. Αυτό τους επιτρέπει να συνεργάζονται και να αναπτύσσουν προφορική επικοινωνία, αλλά και να μην περιμένουν άλλα παιδιά, τα οποία μπορούν να παίξουν σε άλλη γωνιά. Παίζουμε κατά την ελεύθερη ώρα των δραστηριοτήτων, ακολουθώντας τη σειρά των ονομάτων στο παρουσιολόγιο. Κάθε παιχνίδι που το ξεκινάμε, το τελειώνουμε.
Γνωριμία των παιδιών με τα βασικά χαρακτηριστικά των νέων τεχνολογιών– Κατανόηση του υπολογιστή ως ενιαίου συστήματος
Έμαθαν να αναγνωρίζουν τα μέρη του υπολογιστή όπως οθόνη, κάμερα, ποντίκι, ηχεία, πληκτρολόγιο, κεντρική μονάδα, βλέποντας εκπαιδευτικό βίντεο. Ότι υπάρχουν κατηγορίες υπολογιστικών συστημάτων όπως μεγάλοι υπολογιστές, γενικής χρήσης, που συναντάμε σε εταιρείες και προσωπικούς υπολογιστές για προσωπική μας χρήση, σταθεροί και φορητοί υπολογιστές, έξυπνα κινητά (smartphones) και ταμπλέτες (tables).
Κατασκευή Υπολογιστή
Τα παιδιά ζωγράφισαν και κατασκεύασαν μία αναπαράσταση του Η/Υ με δικά τους μέσα.
Δεξιότητες γραμματισμού
Τα παιδιά γνώρισαν μια νέα μέθοδο γραφής, διαφορετικής από την παραδοσιακή, γράφοντας το όνομά τους χρησιμοποιώντας τον επεξεργαστή κειμένου, αναπτύσσοντας δεξιότητες γραμματισμού.
Χρήση λογισμικών
Τα παιδιά παίζοντας, πχ. αλληλεπιδραστικά παιχνίδια πολυμέσων online μπορούσαν να εξασκήσουν δεξιότητες γραμματισμού (πχ. να μάθουν να προσδιορίζουν γράμματα του αλφάβητου). Χρησιμοποιήθηκαν λογισμικά σειροθέτησης ή σχεδίασης για να εξασκηθούν τα παιδιά στις σχέσεις και να προβλέψουν τι ακολουθεί μετά στη σειρά, λογισμικά ταξινόμησης ενθαρρύνοντας τα παιδιά να ομαδοποιήσουν αντικείμενα (κατά μέγεθος, χρώμα, σχήμα κλπ.).
Εξοικείωση με τον προγραμματισμό κατάλληλων για τα παιδιά ρομποτικών περιβαλλόντων.
Τα παιδιά μαθαίνουν να χρησιμοποιούν τις βασικές εντολές προγραμματισμού (π.χ. εντολές κίνησης μπροστά-πίσω-αριστερά-δεξιά) χρησιμοποιώντας το bee bot, το προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου και αποκτώντας δεξιότητες και κριτική σκέψη .
Δράση για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου
Συμμετείχαμε διαδικτυακά στις 8 Φεβρουαρίου 2024 στην εκδήλωση του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου ΙΤΕ (SaferInternet4Kids) που είχε σκοπό να προωθήσει την ασφαλή και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, ιδιαίτερα ανάμεσα σε παιδιά και νέους ανθρώπους. Μέσα από το παραμύθι «Ο διάσημος φίλος του @Παπάκη» και μια διαδραστική παρουσίαση, οι μικροί μαθητές έμαθαν πως να επικοινωνούν μέσω διαδικτύου με ασφάλεια, ενημερώθηκαν για την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων και για τον διαδικτυακό εκφοβισμό ενώ δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στο πως πρέπει να αντιδρούν στην περίπτωση που δουν κάτι στο διαδίκτυο που τους ανησυχεί/αναστατώνει/τρομάζει. Ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία για όλους!
Εκμάθηση ορθών χρήσεων των ΤΠΕ στην καθημερινή ζωή
Τα παιδιά έμαθαν τα οφέλη αλλά και τα αρνητικά της χρήσης των νέων τεχνολογιών μέσα από ιστορίες που διαβάστηκαν στην τάξη όπως :
-«Ο Μπεν και η ταμπλετοπαγίδα» των Μάνου Σφακιανάκη και Βέρας Αθανασίου, εκδόσεις Ψυχογιός.
-«Θα παίξουμε;» των Ilan Brenman, μετάφραση Κλεοπάτρας Ελαιοτριβιάρη, εκδόσεις Ίκαρος.
-« Η Αθηνά και το νέο της tablet» της Ψαρουδάκη Κατερίνας, SaferInternet4Kids.gr
– «Ο Διάσημος Φίλος του @Παπάκη» της Lindsay Buck, SaferInternet4Kids.gr
Επίσης τα παιδιά έμαθαν για την απαραίτητη χρήση κωδικών που πρέπει να βάζουν αντί για το αληθινό τους όνομα όταν παίζουν παιχνίδια στο διαδίκτυο.
Δημιουργία μίας ψηφιακής ιστορίας από τα παιδιά
Έγινε η συγγραφή μίας ιστορίας από τα παιδιά με αφορμή τα έντομα με τίτλο: «ΟΝίντζα έσπαζε ξύλα». Τα παιδιά ζωγράφισαν τις εικόνες σε χαρτί και κατόπιν να υπαγόρευσαν την ιστορία στη νηπιαγωγό ώστε να την πληκτρολογήσει στον υπολογιστή ιστορία. Η ιστορία αυτή αποτυπώθηκε και ψηφιακά μέσω της εφαρμογής storyjumper.
Με την εισαγωγή του υπολογιστή στην τάξη υπήρξε ένας ουσιαστικός βοηθός των εκπαιδευτικών στην παροχή γνώσεων στα παιδιά με καλύτερη ποιότητα μουσικής, εικόνας, πληροφοριών.
Ακούγαμε μουσική, παιδικά τραγούδια μέσω του ίντερνετ, ακούσαμε παραμύθια, παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο, παίξαμε παιχνίδια γνώσεων, ψυχαγωγικά και παζλ.
Ερωτηματολόγιο για τους γονείς
Διανεμήθηκε στους γονείς Ερωτηματολόγιο για την άποψή τους για το ρόλο του υπολογιστή και τη χρήση του διαδικτύου. Η πλειοψηφία των γονέων έχουν ηλεκτρονικό υπολογιστή ή άλλο μέσο πρόσβασης στο διαδίκτυο. Το 90% θεωρεί ότι τα παιδιά τους δεν έχουν επαρκή γνώση στη χρήση του διαδικτύου και δεν το χρησιμοποιούν καθημερινά. Το σύνολο των γονέων πιστεύει ότι τα παιδιά μπορούν να περνούν στο διαδίκτυο μία με δύο (1-2) ώρες, αλλά πάντα με την επίβλεψη κάποιου ενήλικα και για ψυχαγωγικούς σκοπούς. Ακόμα τονίζουν ότι τα παιδιά τους σε αυτή την ηλικία προτιμούν να παίζουν με τους φίλους τους τον ελεύθερο τους χρόνο παρά να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο. Τέλος το 80% πιστεύει ότι η ένταξη των ηλεκτρονικών υπολογιστών στις σχολικές μονάδες λειτουργεί προς όφελος των παιδιών.
Ενδοσχολική επιμόρφωση για τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς
Πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση με τίτλο: «Το Διαδίκτυοασφαλώς…στη ζωή μας» στις 20-03-2024 που οργανώθηκε από το Κέντρο Πρόληψης «Ελπίδα Ζωής» Περιφερειακή Ενότητα Άργους. Στη διάρκεια της συζήτησης ειδικοί επιστήμονες (ψυχολόγος και κοινωνική λειτουργός) τόνισαν τη σημασία της προστασίας των προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο, τους κίνδυνοι που μπορούν να προκύψουν από συνομιλίες με αγνώστους, τα διαδικτυακά παιχνίδια, τους τρόπους αναζήτησης πληροφοριών, το γονικό έλεγχο στο διαδίκτυο και την ισορροπία που πρέπει να διατηρήσουμε ανάμεσα στον κόσμο του διαδικτύου και τον πραγματικό κόσμο.
Συμπερασματικά, θεωρούμε ότι οι νέες τεχνολογίες αποτελούν ένα υποστηρικτικό εργαλείο για δραστηριότητες στην τάξη. Εμπλουτίζουν το μαθησιακό περιβάλλον της τάξης γιατί οι μαθητές καλούνται να επεξεργαστούν, να μοιραστούν και να σχολιάσουν τις πληροφορίες που τους παρέχονται με τρόπο δημιουργικό. Το μαθησιακό περιβάλλον δηλαδή, καθίσταται διαδραστικό και πολυτροπικό και κατ’ επέκταση, παρέχει ευκαιρίες μάθησης σε όλους τους μαθητές. Τα παιδιά έδειξαν ενδιαφέρον για το πρόγραμμα με τις νέες τεχνολογίες και υπήρξε συνεργασία και η επικοινωνία όλων των μελών της Σχολικής Κοινότητας.
Την Τρίτη 14 Μαΐου 2024 πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση για εκπαιδευτικούς και γονείς του 4ου Νηπιαγωγείου Ναυπλίου με θέμα την Εκπαίδευση στις Πρώτες Βοήθειες από την εκπαιδεύτρια του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, Περιφερειακού Τμήματος Ναυπλίου κ. Ιωάννα Βασιλική Παππά.
Σκοπός του σεμιναρίου ήταν να γνωρίσουμε τη σειρά παροχής πρώτων βοηθειών σε οποιοδήποτε έκτακτο περιστατικό χρειαστεί, μέχρι να έρθουν οι αρμόδιες υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και να αποκτήσουμε βασικές γνώσεις στις Πρώτες Βοήθειες. Η εκπαίδευση όλων των πολιτών στη βασική παροχή Πρώτων Βοηθειών μπορεί να αποβεί σωτήρια για τη ζωή ενός συνανθρώπου μας.
Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Ιωάννα Βασιλική Παππά για την άμεση ανταπόκρισή της στο αίτημα μας και την άψογη παρουσίασή της.
Η γιορτή της μητέρας γιορτάζεται τη δεύτερη Κυριακή του μήνα Μάη. Καθιερώθηκε τον 20ο αιώνα από το αμερικανικό κίνημα των γυναικών. Η Ann Jarvis εμπνεύστηκε την ιδέα της γιορτής της μητέρας ως έναν τρόπο τιμής και εκτίμησης προς όλες τις μητέρες και τις αξιέπαινες προσπάθειες για τα παιδιά τους. Η μητέρα είναι για όλους τους ανθρώπους μοναδική. Είναι αυτή που είναι για πάντα δίπλα σου, σε κάθε σου βήμα, σε κάθε προσπάθεια στηρίζει, σε φροντίζει, σ’ αγαπά δίχως όρους!
Οι πρώτες αναφορές για Γιορτή της Μητέρας και της μητρότητας έρχονται από την αρχαία Ελλάδα. Η μητέρα Γη (Γαία) σύζυγος του Ουρανού είναι η προσωποποίηση της φύσης, που γεννά όλο τον κόσμο και λατρεύεται σαν η υπέρτατη θεότητα. Η λατρεία περνά στη συνέχεια στην κόρη της Ρέα, που λατρεύεται σαν η “Μητέρα των Θεών” , θεά της γης και της γονιμότητας. Στη Χριστιανική θρησκεία και πίστη, σημαντική θέση κατέχει και η Παναγία, η μητέρα του Ιησού Χριστού. Είναι η απέραντα στοργική μητέρα κάθε ανθρώπου στην οποία καταφεύγουμε σε κάθε μας ανάγκη. Αρχικά στην Ελλάδα η γιορτή της μητέρας είχε συνδεθεί με την εορτή της Υπαπαντής (2 Φεβρουαρίου). Τότε η ορθόδοξη εκκλησία γιορτάζει την Παναγία με τον Ιωσήφ που πηγαίνουν τον 40ήμερο Ιησού στο Ναό για ευλογία. Κατά τη δεκαετία του 1960, ωστόσο άρχισε να καθιερώνεται ο εορτασμός της δεύτερης Κυριακής του Μαΐου, με την Ελλάδα να ακολουθεί άλλες ευρωπαϊκές χώρες και τις ΗΠΑ.
Τα παιδιά του α’ πρωινού υποχρεωτικού τμήματος δημιούργησαν μια ιστορία με τίτλο: “Ο Νίντζα σπάει ξύλα” , την οποία εικονογράφησαν και την κάναμε ψηφιακή με την εφαρμογή story Jymper, στα πλαίσια του σχεδίου δράσης που υλοποιούμε για τη γνωριμία με τις νέες τεχνολογίες.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή