ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΕΙΝ Θέμα: Ευαισθητοποίηση, πρόληψη Ψυχικών Διαταραχών και Ενδυνάμωση της Ψυχικής Ανθεκτικότητας στις Σχολικές Κοινότητες (Εταιρία Κοινωνικής Ψυχιατρικής Π. Σακελλαρόπουλος) Υποθέμα: ΖΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΜΑΖΙ Το Πρόγραμμα “Ευαισθητοποίηση, Πρόληψη Ψυχικών Διαταραχών και Ενδυνάμωση της Ψυχικής Ανθεκτικότητας στις Σχολικές Κοινότητες”, αφορά στην ευαισθητοποίηση και ενδυνάμωση παιδιών σε θέματα ψυχικής υγείας και την ενίσχυση/ενδυνάμωση της ψυχικής τους ανθεκτικότητας. Μέσα από ένα πλήθος δραστηριοτήτων αξιοποιήσιμων τόσο από τη γενική, όσο και από την ειδική εκπαίδευση προσφέρεται για άπειρες εφαρμογές στην τάξη δίνοντας την ευκαιρία στον εκπαιδευτικό να συνδημιουργήσει κατάλληλες εφαρμογές του ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

Δεξιότητες μάθησης: κριτική σκέψη, συνεργασία, επικοινωνία, δημιουργικότητα

Δεξιότητες ζωής: αυτομέριμνα, προσαρμοστικότητα, οργανωτική ικανότητα, υπευθυνότητα, ενσυναίσθηση και ευαισθησία

Δεξιότητες του νου: στρατηγική σκέψη.

Δεξιότητες τεχνολογίας: Στρατηγική – υπολογιστική σκέψη, επίλυση προβλημάτων.

Περισσότερα μπορείτε να δείτε ΕΔΩ


Μετάβαση στο sway.office.com.

#ΕργαστήριαΔεξιοτήτων,

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ανήκει στη θεματική του κύκλου εργαστηρίων δεξιοτήτων με θέμα: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ στην υποενότητα: Περιβάλλον. Το «Καλάθι του Πικνίκ» αποτελεί ένα εργαλείο επαναδιαμόρφωσης των διατροφικών συνηθειών των μαθητών/τριών, όσον αφορά το κολατσιό και δημιουργήθηκε σε συνάρτηση με το στόχο της WWF της μείωσης των επιπτώσεων που προκαλεί το σύστημα παραγωγής τροφίμων στον πλανήτη κατά 50%. Στόχο έχει να πετύχει βιώσιμες διατροφικές συνήθειες στο κολατσιό των παιδιών,  στην αειφόρο ανάπτυξη, τη θετική συμμετοχή για την κλιματική αλλαγή με την δημιουργία οικολογικής συνείδησης και στη γνώση της παγκόσμιας και τοπικής κληρονομιάς Οι δεξιότητες που θέλαμε να αποκτήσουν τα παιδιά ήταν: Δημιουργικότητα, Επικοινωνία, Κριτική σκέψη, Συνεργασία Aυτομέριμνα, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Κοινωνικές Δεξιότητες, Προγραμματισμός-Παραγωγικότητα, Πρωτοβουλία, Υπευθυνότητα, Επίλυση προβλημάτων, Κατασκευές, Πλάγια σκέψη

Περισσότερα μπορείτε να δείτε παρακάτω:


Μετάβαση στο sway.office.com.

#ΕργαστήριαΔεξιοτήτων

 

 

Η βαλίτσα του 2Π είναι ένα πρόγραμμα που  δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να προσεγγίσουν την έννοια του Ενεργού Παγκόσμιου Πολίτη. Ο κύριος 2Π, μια κούκλα που ενσαρκώνει τον Παγκόσμιο Πολίτη και τα ταξίδια του, είναι η αφορμή να αναπτυχθούν οι δραστηριότητες και ένα μαγικό  ταξίδι στον κόσμο. Μέσα από μια πληθώρα υλικού τα παιδιά ανακαλύπτουν τι συμβαίνει στο κόσμο και πώς αυτός λειτουργεί, δίνοντάς τους το ερέθισμα να προβληματιστούν για το ποιος είναι ο δικός τους ρόλος μέσα σε αυτόν. Περισσότερα στον σύνδεσμο που ακολουθεί.


Μετάβαση στο sway.office.com.

#Εργαστήρια Δεξιοτήτων,

 

 

 

 Ο 4ος Κύκλος των εργαστηρίων δεξιοτήτων έφτασε στο τέλος του!

 

 

Η υποθεματική του συγκεκριμένου κύκλου ήταν το STEM/STEAM

Τίτλος προγράμματος: «STE(Α)M
και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική»

“Το ταξίδι της σταγόνας”


Μετάβαση στο sway.office.com.

 

 

ΤΜΗΜΑ 2 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ-ΕΥ ΖΕΙΝ

 

(Απο τη συνάδελφο Κλεοπάτρα Κολιού)

Επειδή έχουμε ξεκινήσει προ πολλού τα πιλοτικά μας εργαστήρια  ήρθε η στιγμή να σας δείξουμε  φωτο- υλικό παραγωγής μας. Το Ζω καλύτερα- Ευ ζην, εντός της μικρής μας κοινωνίας. Της κυψέλης μας!

Εδώ τα μελισσάκια μας σε Βιωματικές ασκήσεις και παιχνίδια για την ενδυνάμωση της ψυχικής ανθεκτικότητας vol 1:

Παιχνίδι γνωριμίας με μουσική και μπάλα , όπου τα παιδιά λένε το όνομά τους  χρωματισμένο με κάποιο συναίσθημα.

Μοίρασμα καρτών και ομαδοποίηση τους ανάλογα με το ποιό συναίσθημα απεικονίζουν

Ζωγραφική: Ο εαυτός μου, Όταν είμαι χαρούμενος- Λυπημένος, Φοβισμένος- Θαρραλέος,  Θυμωμένος- Ήρεμος- Ζηζήτηση και καταγραφή: Χαίρομαι με… φοβάμαι όταν…κλπ

Παντομίμα συναιθημάτων: Πως είναι το σώμα ή το πρόσωπό μας όταν νιώθουμε πχ φόβο,  ζήλια, λύπη κλπ….πάμε να το ανακαλύψουμε και να το αναγνωρίσουμε.

Ο κύκλος των συναισθημάτων. Αυτοσχέδια ιστορία με τα πλασματάκια που μπαίνουν στην καρδούλα μας και πως μας κάνουν να νιώθουμε( ΤΟ ΘΥΜΩΝΙ, Ο ΚΛΑΨ, Η ΧΑΡΑ, Ο ΖΗΛΙΑΣ, Ο ΦΟΒΟΣ, Ο ΝΤΡΟΠΑΛΟΥΛΗΣ, ΤΟ ΘΑΡΡΟΣ, Η ΗΡΕΜΙΑ,  ΤΟ ΓΚΡΙΝΙ- ΓΚΡΙΝΙ…Δημιουργία του κύκλου των συναισθημάτων- Όταν είμαι ο εαυτός μου ειμαι όλα αυτά σε ισορροπία

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( Απο τη συνάδελφο Κλεοπάτρα Κολιού)

Εδώ τα μελισσάκια μας σε Βιωματικές ασκήσεις και παιχνίδια για την ενδυνάμωση της ψυχικής ανθεκτικότητας vol 2:

-Παιχνίδι: Η παρτιτούρα των συναισθημάτων Η νηπιαγωγός κολλάει κάρτες συναισθημάτων σε συγκεκριμένη σειρά σε ένα χαρτί. Στα παιδιά μοιράζονται μουσικά όργανα και καλούνται να παίξουν μουσική σύμφωνα με την κάρτα που τους υποδεικνύεται. Πως παίζουν πχ τα ντέφια τη χαράς; πως ακούγονται τα τύμπανα της λύπης ή τους φόβου; Κλπ

-Τα μαγικά σποράκια-: Όταν σπέρνεις ένα συναίσθημα  γύρω και μέσα στην καρδιά σου , συμβαίνουν αληθινά μαγικά. Ζωγραφίζω πως μεγαλώνει ο σπόρος του φόβου, ο θυμού, της χαράς..  κλπ αν τον φυτέψουμε. Πως θα είναι, θα είναι λουλούδι, δέντρο; Τι χρώματα θα έχει; Κλπ

-Η παλέτα των συναισθημάτων: Τα παιδιά καλούνται να χωριστούν σε ζεύγη και με την συνοδεία μουσικής να κάνουν τα μαγικά τους  χρώματα να χορέψουν. Κάθε ζευγάρι κρατά λωρίδα ενώς συγκεκριμένου χρώματος. Τι συναίσθημα μας δημιουργεί το κάθε χρωμα; Τα παιδιά είπαν, μωβ για την ηρεμία, κόκκινο για το θυμό , μπλέ για τη λύπη. Έπειτα ψάξαμε μουσικές στο διαδικτυο και είπαμε τι συναίσθημα μας δημιοργούν και οι λωρίδες ξαναχορεψαν με την μουσική που τους ταιριάζει. Τέλος κολλήσαμε τα χρώματα στην παλέτα των συναισθημάτων.

-Πως μπορώ να προσφέρω χαρά στην ομάδα;

Α)Η κυψέλη της προσφοράς : Δημιουργία ομαδικής εργασίας όπου εντος κάθε κυψελίδας το κάθε παιδι ζωγραφίζει τι μπορεί να προσφέρει- σε τι είναι καλός δηλαδή

Β) Η συμφωνία της κυψέλης Τα παιδιά προτείνουν στην ολομέλεια και έπειτα ζωγραφίζουν πως μπορούμε να ζούμε όλοι μαζί ευτυχισμένοι στην κυψέλη. Οι κανόνες της ομάδας μας.

-Αυτοσχέδια Ιστορία: Ο Δράκος που τρωει τον φόβο και διώχνει το θυμό . Δημιουργία αφίσας με τις 2 χώρες της ιστορίας και τον δράκο.

Το μαγικό βαζάκι με το γλυκό. Ο δράκος που τρώει το φοβο και διώχνει το θυμό έδωσε στα παιδιά ένα μαγικό βαζάκι με γλυκές μαγικές λεξούλες. Ποιές λέξεις θα δίνουν χαρά και διώχνουν φόβους και θυμό. Συζήτηση- καταγραφή και δημιουργία πίνακα αναφοράς.

Το ταχυδρομείο της κυψέλης μας: Τα παιδιά μας στέλνουν μηνύματα στους φίλους τους. Αξιοποιώντας το βαζάκι με τα γλυκά λογάκια. Κατασκευή του ταχυδρομείου με ανακυκλώμενα υλικά και ένταξή του στη γωνιά της Γραφής και Ανάγνωσης.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Απο τη συνάδελφο Κλεοπατρα Κολιού)

Εδώ τα μελισσάκια μας σε Βιωματικές ασκήσεις και παιχνίδια για την ενδυνάμωση της ψυχικής ανθεκτικότητας vol 3:

Ο Θυσαυρός του Δράκου. Ο Δράκος δίνει στα παιδιά ένα μαγικό θυσαυρό σ’ ένα κουτί.  Όταν κάποιος χρειάζεται να πάρει θάρρος ή να βρει ηρεμία και χαλάρωση μπορεί να παίζει με το  περιεχόμενό του. Συζήτηση και παραγωγή υλικού: Κάρτες συναισθημάτων, θυμόμετρο, κάρτες για αναπνοές, ανεμόμυλος, μαγικό φίλτρο κ.α..

Ο Ιστός της υπομονής: Τα παιδιά με την βοήθεια της νηπιαγωγού φτιάχουν χερί χέρι έναν μαγικό ιστό με σχοινί. Με την μουσική καλούνται να κάνουν το ιστό τους να χορέψει να ανέβει ψηλά, χαμηλά , όπως επίσης καλούνται να αφήνουν το σχοινι  και να παρατηρούν τι συμβαίνει στον ιστό τους; Γιατί γρεμίζεται όταν κάποιος αφήνει το σχοινί; Η δύναμη μας είναι  λοιπόν στο μαζί.

Παιχνίδια συνεργασίας και εμπιστοσύνης σε ζεύγη στην αυλή του σχολείου αξιοποιώντας ψυχοκινητικό υλικό.

Ανάγνωση παραμυθιού: ΄΄Το κάτι άλλο’’ και συζήτηση σχετικά με το ποιούς επιλέγουμε για παρέα και γιατί. Είμαστε όλοι διαφορετικοί μοναδικοί και ίσοι

Παιχνίδι  : Η παπουτσοσαλάτα . Τα παιδιά καλούνται να βγάλουν τα παπούτσια τους. Το ένα το ρίχνουν στην παπουτσοσαλάτα και το άλλο κρύβεται. Πόσα ξέρουμε ο ένας για τον άλλο; Πόσο καλά παρατηρώ; Ρίχνουν το ζάρι με τα χρώματα και μαντεύουν

Οι μέλισσες πετούν σε γραμμές. Πως μοιάζει η γραμμή που πετά η μελισσα όταν είναι θυμωμένη; λυπημένη χαρούμενη; Μας δείχνουν τα παιδιά για να μαθαίνουμε και εμείς μπαίνουμε στις γραμμές! Δημιουργία πίνακα αναφοράς με τις γραμμές: ΕΥΘΕΙΑ, ΚΑΜΠΥΛΗ, ΤΕΘΛΑΣΜΕΝΗ, ΚΥΜΑ, ΚΥΚΛΟΣ, ΣΠΕΙΡΑ. Σχεδιάζω γραμμές στο αλεύρι και κάνω εργασία λεπτής κινητικότητας και οπτικοκινητικού συντονισμού ατομική με τα διαφορετικά είδη των γραμμών α) με νερομπογιές- μαρκαδόρο β) με τεμπερές νήματα και κολλητική ζυμαρικών.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μελισσο- ήρωες εν δράση! (Κλεοπάτρα Κολιού)

Γραμμές και στην Αλφαβήτα γίνονται παιχνιδάκι για τους μικρούς μας μαθητές!

Παιχνίδι ζαριών όπου τα παιδιά μετρούν και γεμίζουν τις κυψέλες τους με τις γραμμές που φέρνει το ζάρι.

Ανακαλύπτω τα γράμματα και τις γραμμές τους παιζοντας ντόμινο πεζών- κεφαλαίων

Παίζω με την γραμματο- μπουγάδα και φτιάχνω την ταυτότητα του Μελισσο- ήρωα, με το ονομά μου σε πεζά & κεφαλαία.

Συμβολισμός: Δημιουργώ την ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΟΥ ΑΣΠΙΔΑ Γράφω επάνω όσα με προστατεύουν, όσα μου αρέσουν και κάνω καλά…σκέψεις που με γεμίζουν αυτοπεποίθηση. Ταυτόχρονα νιωθω τυχερός για την αληθινή ασπίδα της ζωής μου που είναι τα αγαπημένα μου πρόσωπα και κυρίως τα όνειρά μου!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση