«

»

Μαΐ 29 2013

Εκτύπωσέ το Άρθρο

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΖΩΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ (21/3/2013)

Ζωολογικό Μουσειο 0 Την Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013 πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη στο Ζωολογικό Μουσείο στην Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου, τμήμα βιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. www.biol.uoa.gr/zoolmuseum. Η επίσκεψη έγινε στα πλαίσια του μαθήματος της Βιολογίας και συμμετείχαν μαθητές της Α’ τάξεως του σχολείου μας με υπεύθυνη της επίσκεψης την εκπαιδευτικό κ. Καλαφάτη Αθ.
Ζωολογικό Μουσειο 3Το Ζωολογικό Μουσείο του Πανεπιστημίου Αθηνών έχει ζωή 130 περίπου ετών. Είναι το πρώτο και πληρέστερο του είδους του στην Ελλάδα Οι συλλογές του Μουσείου περιλαμβάνουν:
• Περίπου 500 μικρά και μεγάλα θηλαστικά από την Ελλάδα, την υπόλοιπη Ευρώπη αλλά και όλες τις άλλες ηπείρους είτε ταριχευμένα είτε ως σκελετοί
• Πλούσια συλλογή περίπου 2500 πτηνών στην οποία περιλαμβάνονται όλα τα είδη της Ελλάδας
• Συλλογή αυγών και φωλιών πτηνών
• Μεγάλη συλλογή από 1000 περίπου ερπετά, αμφίβια αλλά και ιχθύες τόσο της Ελλάδας όσο και της παγκόσμιας πανίδας
• Από τα ασπόνδυλα υπάρχουν πολύ μεγάλες συλλογές εντόμων και μαλακίων (σαλιγκαριών, δίθυρων, κεφαλοπόδων κ.ά.) και σημαντικός αριθμός δειγμάτων άλλων ασπονδύλων όπως σπόγγων, κοραλιών, καρκινοειδών κλπ.
• Μεγάλο αριθμό ανθρωπολογικών ευρημάτων, κυρίως κρανίων, ορισμένα από τα οποία έχουν και παλαιοπαθολογικά συμπτώματα.

Οι συλλογές του Μουσείου είναι οι παλαιότερες στην Ελλάδα. Υπάρχουν δείγματα από τις αρχές του αιώνα, από περιοχές όπου σήμερα τα ζώα αυτά έχουν εξαφανιστεί όπως ένας λύγκας από την Πάρνηθα, ένα ελάφι από τη Δυτική Αττική και ένας γυπαετός από τον Παρνασσό. Περιλαμβάνονται είδη εξαιρετικά σπάνια, ο αριθμός των οποίων είναι σήμερα ελάχιστος, όπως ένας παπαγάλος κακάπο της Νέας Ζηλανδίας από τους οποίους έχουν μείνει σήμερα 62 άτομα.
Ζωολογικό Μουσειο 4Ζωολογικό Μουσειο 6

Κατά τη διάρκεια της επισκέψεως οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για την πανίδα της Ελλάδας η οποία είναι ιδιαιτέρως πλούσια για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, κάτι που οφείλεται στη γεωγραφική της τοποθέτηση στα όρια τριών ηπείρων και δύο κύριων βιογεωγραφικών περιοχών, στον πλούσιο οριζόντιο και κάθετο διαμελισμό της και στο μεγάλο εύρος των ενδιαιτημάτων που προσφέρει. Βασικό στοιχείο του πλούτου αυτού αποτελεί ο αυξημένος ενδημισμός και η γεωγραφική διαφοροποίηση των περισσοτέρων ζωικών ομάδων. Αν και γνωρίζουμε σε βάθος μικρό μόνο μέρος της ελληνικής πανίδας, οι μαθητές μας εκτίμησαν τον πλούτο των ενδημικών μορφών, ιδιαίτερα όσον αφορά σε ομάδες με σχετικά μικρή ικανότητα διασποράς, όπως τα μη ιπτάμενα σπονδυλωτά και ασπόνδυλα.από υπεύθυνο του μουσείου για τα απολιθώματα και τα ταριχευμένα ζώα που εκτίθενται. Επίσης οι μαθητές έμαθαν για την μέθοδο ταρίχευσης και τον τρόπο συντήρησης τους. Επίσης, μέσα από την αφήγηση του υπευθύνου διαφαινόταν η εξελικτική πορεία των ειδών σύμφωνα με την θεωρία του Φυσιοδίφη Δαρβίνου, καθώς και οι εσωτερικοί δεσμοί και αλληλεξαρτήσεις των οικοσυστημάτων. Έτσι οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να φρεσκάρουν και να εμπλουτίσουν βιωματικά τις γνώσεις τους από το μάθημα της βιολογίας.

Ζωολογικό Μουσειο 2Στη συνέχεια περιηγήθηκαν στον χώρο του μουσείου όπου παρατήρησαν με ιδιαίτερη προσοχή, περιέργεια και ταυτόχρονα έκπληξη τα εκθέματα. Είχαν δε την ευκαιρία να δουν από κοντά είδη ζώων, τα οποία ως τώρα τα είχαν δει μόνο σε ντοκυμαντέρ ή σε βιβλία, όπως επίσης και να φωτογραφηθούν δίπλα τους.

Ζωολογικό Μουσειο 5

Η συγκεκριμένη εκπαιδευτική επίσκεψη ενθουσίασε σε τέτοιο βαθμό τους μαθητές, ώστε οι ίδιοι να ομολογούν ότι επρόκειτο για μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες, αν όχι η πιο ενδιαφέρουσα, από όσες έχουν πραγματοποιήσει στην πορεία της σχολικής τους ζωής.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/4gymanliosion/2013/05/29/didaktiki-episkepsi-sto-zoologiko-moy/

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων