Πολλά συγχαρητήρια στους υπέροχους μαθητές του Ε΄2 τμήματος, εκπροσώπους του σχολείου μας, για την όμορφη παρουσία τους στις εργασίες του “12ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας Λάρισας 2023” που έλαβε χώρα στο αμφιθέατρο του Μουσικού Σχολείου Λάρισας, την Πέμπτη 04/05/2023. Τους αξίζουν πολλά “Μπράβο” για την άψογη παρουσίαση των εργασιών τους. Οι μαθητές ασχολήθηκαν διεξοδικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο και ιδιαίτερα με τον διαδικτυακό εκφοβισμό (Cyber-Bullying), τον εθισμό στο διαδίκτυο (Internet Addiction) και την παραπληροφόρηση (Fake News).
Αφορμή των εργασιών αυτών στάθηκε η συμμετοχή των μαθητών στο πρόγραμμα “ΟΔΥΣΣΕΑΣ 2023” που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κρήτης και το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | Ε. ΔΙ. Β. Ε. Α. και των προγραμματισμένων δραστηριοτήτων του.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί για την υλοποίηση του προγράμματος στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Τυρνάβου ήταν οι εκπαιδευτικοί Κατσουπέρη Γεωργία και Κουτάλου Χριστίνα.
Οι μαθητές για τις ανάγκες του προγράμματος χωρίστηκαν σε ομάδες και εργάστηκαν με μεράκι. Συνέγραψαν τρεις ψηφιακές αφηγήσεις (“digital story telling”) που μετατράπηκαν η πρώτη σε ταινία μικρού μήκους, η δεύτερη σε ψηφιακό βιβλίο και η τρίτη σε βιβλίο κόμικ.
Για την ταινία μικρού μήκους με θέμα τον διαδικτυακό εκφοβισμό και όχι μόνο, οι μαθητές έγραψαν το σενάριο, έκαναν την σκηνοθεσία, μοίρασαν τους ρόλους, έγιναν ηθοποιοί, γύρισαν τις σκηνές, έκαναν το μοντάζ και τελικά έδωσαν στην ταινία τους τον τίτλο “Η Αγάπη … μίλησε! Μπορείς κι ΕΣΥ!”. Σας παροτρύνουμε να την αναζητήσετε και να την παρακολουθήσετε!
Η δεύτερη ομάδα ασχολήθηκε με τον εθισμό στο διαδίκτυο. Έγραψαν την ιστορία τους όπου περιέγραψαν το φαινόμενο του εθισμού δείχνοντας πως έχουν κατανοήσει τις διαστάσεις του κι αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν ψηφιακά εργαλεία για να δημιουργήσουν ένα ψηφιακό βιβλίο. Οι ίδιοι εικονογράφησαν τις σελίδες του και αφηγήθηκαν την ιστορία τους ηχογραφώντας τις φωνές τους.
Η τρίτη ομάδα είχε ως αντικείμενό της την παραπληροφόρηση – “Fake News”. Οι μαθητές ορμώμενοι από κάποιο πρόσφατο γεγονός που έλαβε χώρα στην πόλη όπου ζούμε, τον Τύρναβο, μετέφεραν την ιστορία τους στον μαγικό κόσμο των κόμικ και έκαναν σαφείς τους τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος «Αξιοποίηση της κριτικής σκέψης και ανάλυση του περιεχομένου που συναντά κανείς στο διαδίκτυο για να εντοπιστούν σχετικές ασυνέπειες και αναλήθειες» τόνισαν οι μαθητές στο ψηφιακό βιβλίο κόμικ ύστερα από την ηχογράφηση του κειμένου προς διευκόλυνση των αναγνωστών.
Οι μαθητές με βιωματικό τρόπο κατανόησαν σε βάθος τα φαινόμενα του διαδικτυακού εκφοβισμού, του εθισμού και της παραπληροφόρησης στο διαδίκτυο.
Σε όλους τους εμπλεκόμενους μαθητές ευχόμαστε από καρδιάς, να είναι πάντα τόσο δημιουργικοί, ενθουσιώδεις και χαρούμενοι όσο ήταν κατά τη διάρκεια του παραπάνω προγράμματος.
Παιδιά, «Σας ευχαριστούμε πολύ!».
Επίσης, ευχαριστούμε θερμά τους κηδεμόνες, και όχι μόνο, των μαθητών μας για την υποστήριξή τους και την παρουσία τους στο Φεστιβάλ.




































































































