3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΙΟΝΥΣΟΥ

Φιλοξενείται στο Blogs.sch.gr

Πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα»

Ιούν 202114



Λήψη αρχείου

Διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας για το σχολικό έτος 2021- 2022

Μαΐ 202122

Η διδασκαλία της 2ης Ξένης Γλώσσας, Γαλλικής ή Γερμανικής, πραγματοποιείται στις Ε΄& ΣΤ΄ τάξεις των 4/θέσιων και άνω Δημοτικών Σχολείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου.
Για τον ορθό και έγκαιρο προγραμματισμό της διδασκαλίας της 2ης Ξένης Γλώσσας στην Ε’ τάξη, θα πρέπει οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών που θα φοιτήσουν κατά το σχολικό έτος 2021-2022 στην Ε΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου να συμπληρώσουν δήλωση με τη γλώσσα προτίμησης του παιδιού τους (Γαλλική ή Γερμανική), την οποία θα καταθέσουν στον Διευθυντή του Σχολείου
έως την Τετάρτη 26 Μαΐου 2021 (σε έντυπη μορφή μέσω των τέκνων τους, ή  σε ηλεκτρονική  μορφή, σκαναρισμένη με υπογραφή, με μέιλ).

Δημιουργία τμημάτων διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας.
α) Οι μαθητές/ήτριες διδάσκονται ως 2η ξένη γλώσσα όποια από τις δυο (Γαλλικά-Γερμανικά) έχει την πλειοψηφία των δηλώσεων προτίμησης σε επίπεδο τμήματος, όπως αυτή διαμορφώνεται μετά τις δηλώσεις των μαθητών/τριών που θα φοιτήσουν κατά το επόμενο σχολικό έτος στην Ε΄ τάξη. Σε περίπτωση ισοψηφίας στις προτιμήσεις των μαθητών του τμήματος, διδάσκεται ως 2η ξένη
γλώσσα αυτή για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Α/θμιας Εκπαίδευσης. Δεν επιτρέπεται αλλαγή τμήματος μαθητών ή μαθητριών, λόγω διαφορετικής προτίμησης σε σχέση με τη 2η ξένη γλώσσα που πλειοψήφησε και διδάσκεται στο τμήμα τους. Από φέτος δεν προβλέπεται επίσης η δημιουργία μικτών τμημάτων.

β) Αν μέχρι την 1η Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους δεν έχει καλυφθεί η θέση του εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που επιλέχθηκε από τις δηλώσεις προτίμησης, τότε οι μαθητές διδάσκονται την ξένη γλώσσα για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Παρακαλούμε για την πιστή τήρηση της ημερομηνίας υποβολής της δήλωσης προτίμησης. Σε  περίπτωση που  δεν έχετε τη δυνατότητα εκτύπωσης, αναζητήστε τη δήλωση στο Σχολείο μέσω των παιδιών σας. Για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε τη δήλωση, κάντε  κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο:

Υπεύθυνη Δήλωση Γονέα – β΄ ξένη γλώσσα  2021-22

Προγραμματισμός λειτουργίας Ολοήμερου Προγράμματος για το 2021-21

Μαΐ 202113

Αγαπητοί γονείς, σας ενημερώνουμε ότι για την εγγραφή του/των παιδιού/ών σας στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, θα πρέπει αυστηρά ως την Δευτέρα 17-05-2021 να έχετε καταθέσει συμπληρωμένο στο Σχολείο (έντυπο ή με e-mail) το παρακάτω έντυπο:

«ΑΙΤΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ».

Οι μαθητές/τριες εγγράφονται στο Ολοήμερο Πρόγραμμα κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης
των γονέων/κηδεμόνων τους, χωρίς προϋποθέσεις. Στη συγκρότηση των τμημάτων του Ολοήμερου Προγράμματος λαμβάνεται υπόψη η δηλωθείσα ώρα αποχώρησης των μαθητών/τριών, που αναγράφεται στη σχετική υπεύθυνη δήλωση των γονέων/κηδεμόνων κατά την εγγραφή τους.

H αποχώρηση των μαθητών πραγματοποιείται αυστηρώς στις 15:00 ή στις 16:00, σε συμφωνία πάντοτε με την αρχική αίτηση-δήλωση εγγραφής. Εφόσον διαπιστωθεί σχετική ανάγκη (10 μαθητές, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι και φοιτούν στο Ολοήμερο), μπορεί να συγκροτηθεί και τμήμα Πρωινής Ζώνης στο Σχολείο (7:00-8:00), για υποδοχή (7:00-7:15) και ώρα εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων (7:15-8:00).

Σε περίπτωση υποβολής εκπρόθεσμης αίτησης εγγραφής στο Ολοήμερο Πρόγραμμα των σχολικών μονάδων, απαιτείται η γραπτή έγκριση του οικείου Διευθυντή Π.Ε.

Πασχαλινά έθιμα: Κέρκυρα

Απρ 202130

Συνεχίζοντας με τις ψηφιακές δημιουργίες των μαθητών/τριών μας, παραθέτουμε παρακάτω ένα βίντεο για το γνωστό πασχαλινό έθιμο της Κέρκυρας. Το βίντεο δημιουργήθηκε από μαθήτρια του  Ε2:

Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα!

Διαδικτυακό Σεμινάριο Θετικής Ψυχολογίας στο πλαίσιο του Erasmus+

Απρ 202129

Την Παρασκευή 16/04/2021 πραγματοποιήθηκε Διαδικτυακό Σεμινάριο Θετικής Ψυχολογίας στο πλαίσιο του Erasmus+ με τίτλο «Be the best youPositive Psychology in practice», το οποίο οργάνωσε το 3ο Δημοτικό Σχολείο Διονύσου και συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία.

Ομιλήτρια ήταν η Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια Νίκη Λίβα, η  οποία αρχικά αναφέρθηκε στη συμβολή της Θετικής Ψυχολογίας στη βελτίωση της ψυχικής ανθεκτικότητας και κατ’ επέκταση στη θωράκιση της ψυχικής μας υγείας. Στη συνέχεια παρουσίασε αναλυτικά τα χαρακτηριστικά που δρουν κατασταλτικά απέναντι στις ψυχικές ασθένειες και βελτιώνουν το προσδόκιμο ζωής των ανθρώπων (θάρρος, αισιοδοξία, ελπίδα, επιμονή, εργασιακή ηθική, διαπροσωπικές δεξιότητες, κ.ά.).

Η κυρία Λίβα έκανε επίσης λεπτομερή αναφορά στις τεχνικές που συμβάλλουν στην καταπολέμηση του άγχους και των αρνητικών συναισθημάτων, βελτιώνοντας με τον τρόπο αυτό την ψυχική μας διάθεση και ευεξία. Στάθηκε ιδιαίτερα στην αρνητική επίδραση της πανδημίας του Covid-19 στην ψυχολογία των ανθρώπων, καθώς και στους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να διατηρήσουμε τη θετικήδιάθεση, τη συναισθηματική ισορροπίακαι την ψυχική μας διάθεση ηρεμία στις δύσκολες περιόδους εγκλεισμού και απομόνωσης που επέβαλε η ανάγκη περιορισμού της νόσου. Στο σημείο αυτό ακολούθησε συζήτηση για την επίδραση του lockdownκαι της αναστολής λειτουργίας των σχολείων στο συναισθηματικό κόσμο των παιδιών. Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να καταθέσουν την εμπειρία τους και να συζητήσουν με την ομιλήτρια τρόπους διαχείρισης δύσκολων συναισθηματικών καταστάσεων, μείωσης του άγχους και ανάπτυξης/ενδυνάμωσης των κοινωνικών και ψυχοσυναισθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών.

Με την ολοκλήρωση της παρουσίασης διατυπώθηκαν ερωτήματα που απασχολούσαν τους εκπαιδευτικούς και αποτέλεσαν αφορμή  για πολύ παραγωγική και χρήσιμη συζήτηση. Όλοι οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι ειδικά στην περίοδο που βιώνουμε, όπου οι δύσκολες κοινωνικές συνθήκες συντελούν στην γρήγορη ανάπτυξη διαφόρων ψυχοκοινωνικών προβλημάτων σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες, η αλλαγή της κατεύθυνσης από τον χειρισμό των διαταραχών στην προαγωγή της ψυχικής υγείας και της ικανοποίησης από τη ζωή, αποτελεί έννοια κλειδί για την ευρυθμία στα σχολεία, αλλά και στην οικογένεια. Το webinar ολοκληρώθηκε με τη σκέψη ότι η επανάληψή του σε επίπεδο σχολικής μονάδας θα είναι ο επόμενος στόχος.

Διαδικτυακή ομιλία για γονείς και εκπαιδευτικούς

Απρ 202129

Το Σάββατο 24 Απριλίου 2021 το σχολείο μας πραγματοποίησε  διαδικτυακή ομιλία με θέμα:

“Ανησυχίες, προβληματισμοί και ερωτήματα παιδιών και ενηλίκων με αφορμή την πανδημία”.

Ομιλητής ήταν ο κύριος Λάμπρος Λάσδας, Σχολικός Ψυχολόγος και Ψυχοθεραπευτής στη Συμβουλευτική Υπηρεσία του Δήμου Διονύσου. Η ομιλία βασίστηκε σε ερωτήματα που ήδη είχαν θέσει οι γονείς και για τον λόγο αυτό ήταν πολύ κατατοπιστική και βοηθητική. Συμμετείχαν γονείς και εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα να συζητήσουν τους προβληματισμούς τους και να μιλήσουν για θέματα που τους απασχολούσαν, όσον αφορά την ψυχική υγεία των παιδιών τους εν μέσω πανδημίας. Συζητήθηκαν θέματα όπως ο τρόπος αντιμετώπισης των φοβιών που πιθανόν έχουν προκύψει λόγω της πανδημίας, της διαχείρισης του χρόνου και του σωστού ύπνου των παιδιών, ζητήματα που αφορούσαν την υπερβολική χρήση των νέων  τεχνολογιών, καθώς  και προβληματισμοί αναφορικά με την ομαλή μετάβαση των παιδιών της ΣΤ΄ τάξης στην επόμενη βαθμίδα. Σημαντική ήταν και η αναφορά σε παιδιά που διαρκώς δηλώνουν ότι νιώθουν κουρασμένα και δεν έχουν διάθεση για οποιουδήποτε είδους δραστηριότητα.

Το ενδιαφέρον κρατήθηκε αμείωτο καθ’ όλη τη διάρκεια της συζήτησης, ακούστηκαν ενδιαφέρουσες απόψεις από γονείς και εκπαιδευτικούς και έτσι όλοι μαζί προσπαθήσαμε λίγο περισσότερο για το καλό των παιδιών μας! Το σχολείο άλλωστε έχει έναν πολύπλευρο χαρακτήρα, βασικό κομμάτι του οποίου αποτελεί και η ψυχική ενδυνάμωση των μαθητών/τριών. Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Λάσδα και όλους τους συμμετέχοντες για τη συμβολή τους  στην πραγματοποίηση της ενδιαφέρουσας και παράλληλα εξαιρετικά πολύτιμης αυτής  ομιλίας.

Οι δικές μας προτάσεις, όταν ψάχνετε απλούς τρόπους διαφυγής: “ένας όμορφος περίπατος στη φύση, η ενασχόληση με κάτι δημιουργικό, ένα παιχνίδι με  την οικογένεια, μια απλή κουβέντα που όλοι έχουμε ανάγκη”.

Να είστε καλά και να έχετε ένα όμορφο Πάσχα!

Καλή Ανάσταση και σύντομα να ανταμώσουμε!

«Καραντινάζ από το Στ1», η εφημερίδα μας!

Απρ 202121



Λήψη αρχείου

6 Απριλίου: Ημέρα αναβίωσης των Σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων (Αθήνα 1896)

Απρ 20214

Η 6η Απριλίου είναι η ημέρα της αναβίωσης των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 1896 (νέο ημερολόγιο). Με ομόφωνο ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ στις 23 Αυγούστου 2013 η ημέρα αυτή καθιερώθηκε και γιορτάζεται κάθε χρόνο ως η Παγκόσμια Ημέρα Αθλητισμού για την Ανάπτυξη και την Ειρήνη (Ιnternational Day of Sport for Development and Peace). Ως στόχο έχει να εξάρει τη σημασία του αθλητισμού στην επικράτηση της ειρήνης και της συμφιλίωσης στον κόσμο και στην καταπολέμηση των διακρίσεων κάθε μορφής, των προκαταλήψεων, του φόβου και των παρεξηγήσεων, που συμβάλλουν στην ανθρώπινη ανάπτυξη.

Στους συνδέσμους παρακάτω μπορείτε:

Να διαβάσετε περισσότερα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896 στην Αθήνα:

https://el.wikipedia.org/wiki/Θερινοί_Ολυμπιακοί_Αγώνες_1896

Να παρακολουθήσετε μία τελετή αναβίωσης των Αγώνων του 1896 στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο:

https://www.youtube.com/watch?v=1lH7UkhfCHA

Να δείτε ένα σύντομο βίντεο για ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα σύμβολα των Ολυμπιακών Αγώνων σε ολόκληρο τον πλανήτη, την Ολυμπιακή Σημαία:

https://www.dropbox.com/s/gjxouklrr9drk2z/olympic-symbols.mp4?dl=0

Να διαβάσετε περισσότερα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες που θα γίνουν το καλοκαίρι στο Τόκυο:

Θερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες 2020 – Βικιπαίδεια (wikipedia.org)

Να γνωρίσετε  τα  εικονογράμματα των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αθλημάτων του  Τόκυο 2020:

Tokyo 2020 unveils Olympic Games sport pictograms

Τα κινούμενα εικονογράμματα του Tokyo 2020 – Homo Ludens

Tokyo 2020; Pictograms Paralympic Games – Architecture of the Games

Να μάθετε παίζοντας!

Ταίριαξε τη μικρογραφία με το ολυμπιακό άθλημα!

Ταίριαξε το εικονόγραμμα με το παραολυμπιακό άθλημα!

Μήνυμα της Υπουργού Παιδείας για τον εορτασμό της επετείου της 25ης Μαρτίου

Μαρ 202124



Λήψη αρχείου

Παράταση εγγραφών σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2021-22

Μαρ 202119

Σας ενημερώνουμε ότι με νεότερη εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ, λόγω των εξαιρετικά δύσκολων υγειονομικών συνθηκών λόγω του κορωνοϊού – Covid 19,  οι εγγραφές μαθητών/τριών στα δημόσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2021-22 παρατείνονται μέχρι και την Τετάρτη 31 Μαρτίου 2021.

« Παλιότερα άρθρα






Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων