Ευχαριστήριο μήνυμα για δωρεά

Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς του παραρτήματος για τη δωρεά ενός πάγκου εργασίας ο οποίος θα εμπλουτίσει τα κέντρα ενδιαφέροντος (γωνιές) της τάξης βοηθώντας τα παιδιά να μάθουν να χρησιμοποιούν κλειδιά και κατσαβίδια και να καλλιεργήσουν φαντασία και δημιουργικότητα.IMG 20241122 14301920241127 215728 0000

Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι

Παρακολουθήσαμε “Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι”, μια ελληνική τηλεοπτική ταινία τρισδιάστατων κινουμένων σχεδίων, βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά, η οποία απέσπασε 4 βραβεία καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων σε διεθνή φεστιβάλ. Συζητήσαμε, περιγράψαμε και ζωγραφίσαμε ότι μας εντυπωσίασε. Η ταινία ήταν η αφορμή να παίξουμε με τις φωνούλες του “π” και του “α”.

Π π όπως ποντικάκι 20241121 213108 0000

Παίζοντας με τουβλάκια

Τα παιδιά παίζοντας με τουβλάκια αναπτύσσουν κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες, όπως συνεργασία, επίλυση προβλημάτων, ικανότητα επιλογής, ανάληψη κινδύνων, μαθαίνουν το σωστό και το λάθος, δημιουργικότητα και αυτορρύθμιση και ενισχύουν δεξιότητες λεπτής κινητικότητας.

20241118 205456 0000

Εδώ Πολυτεχνείο, εδώ Πολυτεχνείο!

Οι μαθητές/τριες μαθαίνουν για τον αγώνα των φοιτητών του Πολυτεχνείου που είχε ως στόχο την επαναφορά της Δημοκρατίας στη χώρα μας μέσα από ποικίλες δρστηριότητες, παραμύθια και τραγούδια.

IMG 20241115 211206IMG 20241114 080326 IMG 20241115 211323IMG 20241115 211417

Ένας κόσμος γεμάτος σχήματα

Τα σχήματα τα επεξεργαζόμαστε καθ’ όλη την διάρκεια της σχολικής χρονιάς αλλά πήραμε την απόφαση να ασχοληθούμε λίγο περισσότερο αυτή τη χρονική περίοδο.  Αρχικά με τα τέσσερα βασικά σχήματα, συνεχίσαμε με τα υπόλοιπα αλλά και με τα στερεά.

  • Χρησιμοποιήθηκαν ως αφόρμηση ιστορίες και παραμύθια για τα σχήματα.
  • Διερευνήθηκαν οι  αρχικές γνώσεις των παιδιών.
  • Αναφέραμε τα χαρακτηριστικά τους.
  • Ανακαλύψαμε στο χώρο της τάξης αντικείμενα που είναι κυκλικά, τετράγωνα κλπ.
  • Ομαδοποιήσαμε και ταξινομήσαμε ως προς το σχήμα.
  • Μάθαμε, διασκεδάζοντας.

Κάποιες από τις δραστηριότητές μας μπορείτε να τις δείτε παρακάτω.

Η Σχηματοχώρα 20241109 203800 0000Η Σχηματοχώρα 20241109 203800 0005Η Σχηματοχώρα 20241109 203800 0004

Γνωρίσαμε τη BeeBot, την “έξυπνη μέλισσα”, το ρομπότ που θα μας βάλει στον κόσμο της ρομποτικής και του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης!

Η BeeBot είναι ένα προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου ειδικά κατασκευασμένο για να χρησιμοποιείται ακόμη και από παιδιά προσχολικής ηλικίας καθώς. Ο προγραμματισμός της γίνεται με πλήκτρα που βρίσκονται επάνω της και μπορεί να προγραμματιστεί για να κινείται με ακρίβεια στο χώρο προχωρώντας μπροστά, πίσω, στρίβοντας αριστερά και δεξιά. Με την απλή και φιλική διάταξη του, το BeeBot αποτελεί ένα τέλειο σημείο εκκίνησης για τη διδασκαλία του ελέγχου, της κατεύθυνσης (προσανατολισμού) και της γλώσσας προγραμματισμού για τα μικρά παιδιά.

Η Σχηματοχώρα 20241109 203800 0003

Αναστοχασμός και αξιολόγηση της θεματικής ενότητας μέσα από την τέχνη.

Η Σχηματοχώρα

Κλειώ, μια καλόκαρδη γαϊδούρα

Σήμερα απολαύσαμε μία όμορφη θεατρική παράσταση με τίτλο «Κλειώ, μια Καλόκαρδη Γαϊδούρα» από το θέατρο Άβατον. Μία παράσταση που μας εντυπωσίασε και θα τη θυμόμαστε για πολύ καιρό!!

Λίγα λόγια για την ιστορία της παράστασης όπως περιγράφεται από τους συντελεστές της.

“Η γαϊδούρα η Κλειώ επισκευάζει τη φάρμα για το χειμώνα που έρχεται, ενώ οι καυγάδες ανάμεσα στα άλλα ζώα δε λένε να σταματήσουν. Όσο, όμως, ο κόκορας, το πρόβατο, η αλεπού μαλώνουν και όσο οι πάπιες κουτσομπολεύουν, η Κλειώ βάζει μπρος ένα σχέδιο για να γκρεμίσει όλα τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις που έχουν τα ζώα της φάρμας και με το πείσμα, μα και την εξυπνάδα της, καταφέρνει να χτίσει μια δυνατή φιλία μεταξύ τους.”

31 Οκτωβρίου – Παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης στην τάξη μας

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Αποταμίευσης, τα νήπια και τα προνήπια συζήτησαν για τη σημασία της οικονομίας. Μάθαμε πως πήρε το όνομά του το ΕΥΡΩ! Ολοκληρώσαμε φύλλα εργασίας στη γλώσσα και στα μαθηματικά. Διαβάσαμε παροιμίες όπως “Φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι”.

Παρακολουθήσαμε το μύθο του Αισώπου για την αποταμίευση, «Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας» και αναζητήσαμε το δίδαγμα του. Ζωγραφίσαμε και κατασκευάσαμε πρωτότυπους κουμπαράδες με πρωταγωνιστή φυσικά τον “κύριο Μέρμηγκα”!

Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν 20241031 181747 0000

Τι γιορτάζουμε την 28η Οκτωβρίου;

Αφιερώσαμε αυτή την εβδομάδα στον αγώνα του Ελληνικού Έθνους το 1940.  Συζητήσαμε για τα γεγονότα των ημερών εκείνων. Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο που αφορούσαν τον πόλεμο και την κατοχή. Είδαμε τους φαντάρους μας να φεύγουν για το μέτωπο. Τις γυναίκες να μεταφέρουν τα πολεμοφόδια στα βουνά της Ηπείρου και τις γυναίκες του Ερυθρού Σταυρού να περιθάλπουν τους πληγωμένους στρατιώτες. Ήρθαμε σε επαφή με τα σύμβολα της ειρήνης και συζητήσαμε τις διαφορές της ειρήνης και του πολέμου.

1 20241025 200738 0000 4 20241025 200738 0003 6 20241025 200738 0005 8 20241025 200738 0007 3 20241025 200738 0002 7 20241025 200738 0006

Ευχαριστήριο μήνυμα για δωρεά

Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς του παραρτήματος για τη δωρεά της βάσης προτζέκτορα οροφής και των παιχνιδιών εξωτερικού και εσωτερικού χώρου στο σχολείο μας. Η προσφορά σας αποτελεί ελπιδοφόρο παράδειγμα προς μίμηση. Αυτές οι πράξεις ανιδιοτελούς προσφοράς είναι πολύ σημαντικές και μας αποδεικνύουν ότι αφουγκράζεστε τις ανάγκες μας.

20241018 214639 0000

Προσεγγίζοντας τη θεματική ενότητα “Οικογένεια”

Τα μέλη της οικογένειας και οι οικογενειακοί δεσμοί είναι πολύ δημοφιλείς στη ζωή των παιδιών. Αυτός είναι ο λόγος που η συμμετοχή τους στη θεματική της Οικογένειας είναι αδιαμφισβήτητη. Η θεματική ενότητα προσεγγίστηκε ποικιλοτρόπως και μέσα από τα πεδία της Γλώσσας, των Μαθηματικών, των κοινωνικών επιστημών, των συναισθημάτων και της εικαστικής τέχνης.

Ο εαυτός μου 20241017 233111 0001 Ο εαυτός μου 20241017 233149 0001 Ο εαυτός μου 20241017 233111 0002 Ο εαυτός μου 20241017 233110 0000 Ο εαυτός μου 20241017 233149 0002 Ο εαυτός μου 20241017 233149 0000

Ταξίδι στη χώρα των γεωμετρικών σχημάτων

Τα σχήματα είναι μία ενδιαφέρουσα θεματική ενότητα για τα παιδιά! Ο λόγος; Ο κόσμος γύρω μας είναι γεμάτος σχήματα. Γνωρίσαμε τα γεωμετρικά σχήματα μέσα από την τέχνη, με κατασκευές, ιστορίες και πολλές δραστηριότητες. Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή, συνεργάστηκαν και επικοινώνησαν με τους συμμαθητές τους μέσα από δραστηριότητες χρησιμοποιώντας το σώμα τους και διάφορα μουσικοκινητικά και ψηφιακά παιχνίδια.

Η Σχηματοχώρα 20241016 222108 0004 Η Σχηματοχώρα 20241016 222108 0003 Η Σχηματοχώρα 20241016 222108 0000 Η Σχηματοχώρα 20241016 222108 0001 Η Σχηματοχώρα 20241016 222108 0002

Κάδοι ΑΦΗΣ στο σχολείο μας

Συνεχίζεται η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα της Α.Φ.Η.Σ, όπου οι μπαταρίες συλλέγονται για να ανακυκλωθούν. Κάναμε αίτηση στην εταιρεία: http://www.afis.gr/ και έχουμε δύο κάδους ανακύκλωσης μπαταριών (στο κεντρικό κτίριο και στο παράρτημα).

Ανώνυμο σχέδιο

Τί είναι η ΑΦΗΣ;
 
Η ΑΦΗΣ (Ανακύκλωση Φορητών Ηλεκτρικών Στηλών) είναι το Σύστημα Εναλλακτικής διαχείρισης Φορητών Ηλεκτρικών Στηλών που έχει εγκριθεί από το Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ δυνάμει του Ν.2939/2001(ΦΕΚ179Α/06.08.2001) και του ΠΔ 115/2004 (ΦΕΚ 80Α/05.03.2004) με την υπ.αριθ. 106155/7.7.2004 απόφαση του Υπουργείου ΥΠΕΧΩΔΕ (ΦΕΚ1056Β/14.07.2004) για την εναλλακτική διαχείριση φορητών ηλεκτρικών στηλών (μέχρι 1500 γραμμάρια)
 
Στην καθημερινότητα μας χρησιμοποιούμε συνέχεια μπαταρίες, στο κινητό μας, στο ρολόι μας, στο τηλεκοντρόλ, στα ακουστικά, στη ζυγαριά της κουζίνας κλπ., όλοι χρησιμοποιήσουμε μπαταρίες και η έρευνα μας έχει δείξει πως σε ένα σπίτι υπάρχουν σχεδόν 100 μπαταρίες, εκ των οποίων περίπου 20 είναι ήδη τελειωμένες.

 

Η τοποθέτηση κάδων ΑΦΗΣ στο νηπιαγωγείο μας πρωτίστως στοχεύει στη δημιουργία περιβαλλοντικής συνείδησης στα παιδιά, τα οποία αποτελούν το μέλλον!

Βοηθήστε μας να τους γεμίσουμε!!!

Όταν ο Οκτώβρης ήρθε στη Γη

Ο Οκτώβριος είναι ο μήνας του “Οο”. Παίξαμε με το εικονόλεξο του τραγουδιού του Οκτώβρη, ακολουθήσαμε τη διαδρομή του “Οο”, γράψαμε τη φωνούλα του με μαρκαδόρους και ολοκληρώσαμε διαδραστικά φύλλα εργασίας στο διαδραστικό πίνακα.

Ο ο .όπως Οκτώβριος 20241013 211538 0000