Η ΒΙΑ ΓEΝΝΑ ΒΙΑ(από το παραμύθι της Γιώτας Αλεξάνδρου-Οι Νταήδες του βυθού)
Διαδηλώσαμε με πλακάτ, που έγραψαν συνθήματα κατά της βίας τα παιδιά στην αυλή του Δημοτικού μας σχολείου και πέταξαν φειβ-βολάν κατά της βίας.


Το Πρόγραμμα ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ_ΜΕΤΑΒΑΣΗ_ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ θα δουλέψουμε μέσα από τα παραπάνω παραμύθια.
Με τα παραπάνω παραμύθια της Γιώτας Αλεξάνδρου θα ασχοληθούμε σε συνεργασία με τα παιδιά της δευτέρας τάξης του Δημοτικού Σχολείου μας.
Για τη φιλαναγνωσία
Φτιάξαμε σε ομάδες το δικό μας παζλ για το βιβλίο οι νταήδες του βυθού και ο Ρομπέν των θαλασσών και στη συνέχεια το μετατρέψαμε σε ηλεκτρονικό .Μπορείτε να παίζετε και εσείς ακλουθώντας το παρακάτω link (μπορείτε μέσα από τις ρυθμίσεις να ορίζετε όσα κομμάτια θέλετε εσείς)
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3141074766ec&authkey=77d867a135d8e9b3dcb72eb70c93b772
Άλλο ένα παζλ με λέξεις σε σύννεφο λέξεων που φτιάξαμε και προάγουν την κατανόηση και την αποδοχή εμπνευσμένο από το βιβλίο οι νταήδες του βυθού και ο Ρομπέν των θαλασσών
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1bbe50676179&authkey=77d867a135d8e9b3dcb72eb70c93b772
Φτιάξαμε το δικό μας παζλ με τους φόβους του βιβλίου<<Φον ο Φοβερός>>
Τα παιδιά γυρίζουν γύρω γύρω και τραγουδούν :
-Περπατώ περπατώ εις το δάσος όταν ο φόβος δεν είναι εδώ.
-σταματάν να γυρίζουν και ρωτάνε -Φόβε φόβε είσαι εδώ!!!
-Το παιδί-φόβος απαντά:Γίνομαι φαντασματάκι και σας κυνηγώωωωω (τρέχουν να μην τα πιάσει).
γίνομαι <<σκιά-κεραυνός-σκοτάδι,λύκος κλπ >>και σας κυνηγώωωω (ανάλογα τί φοβάται κάθε παιδί).
ΥΜΝΟΣ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ
Αγκαλιά ,χάδια ,φιλία
είναι για όλα η ουσία.
Αν σε χτυπήσουν αγκάλιασε τους εσύ,
αγκάλιασε τους πριν σε χτυπήσουν αυτοί.
Προστάτευσε τον εαυτό σου,
μίλα στον φίλο τον κολλητό σου.
ΜΗΝ σου παίρνουν τον αέρα
δείξτους ότι δεν ανέχεσαι φοβέρα.
Αντέδρασε,ήρεμα,άποφασιστικά,
σήκωσε το κεφάλι ψηλά.
Σεβασμός στους φίλους και αποδοχή
λύνονται όλα στη στιγμή.
Βγάλε ότι νοιώθεις ευθύς,
στους φίλους μονομιάς να το πεις.
ΚΑΝΕ ΠΕΤΡΆ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ
ΟΧΙ ΒΙΑ ΠΙΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΠΟΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΟΒΟ
Όταν φοβάμαι καμία φορά
σαν ταμπούρλο χτυπάει η καρδιά.
Ο κόσμος μοιάζει τρομακτικός.
φοβάμαι αλλά θα είμαι δυνατός.
Θα σκέφτομαι πάντα πως είναι μικρός,
σαν μια τελίτσα μικροσκοπικός.
Τα μαγικά μου πέδιλα θα παίρνω εγώ ,
θα κάνω ότι θέλω και ότι επιθυμώ.
ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ.
Ήταν ένας μικρός ξιφίας
Ήτανε ο Ιερεμίας ,
που ήτανε πο-πο-πολύ ντροπαλός οε οε οε.
Όλοι οι νταήδες τον κοροϊδεύαν(2)
γιατί είχε μυ-μυ-μύτη σουβλερή οε οε οε.
Άκουγε τόσα άσχημα λόγια(2)
δεν τόλμαγε να- να- να αντισταθεί οε οε οε.
Στεναχωριόταν ο καημένος(2)
και θύμωνε το -το -τόσο πολύ οε οε οε.
Μα η νονά του η γοργόνα(2)
του έδωσε λυ- λυ- λύση φοβερή οε οε οε.
Ένα βιβλίο να διαβάσει (2)
το λέγανε ρο- ρο -Ρουμπέν των δασών οε οε οε.
Έτσι και ο Ιερεμίας (2)
έγινε ο -ο -ο Ρομπέν των θαλασσών οε οε οε.
Μία ομάδα σαν γενείτε (2)
θα είστε οι -οι- οι πιο δυνατοί οε οε οε.
Αρχή-μέση-τέλος της ιστορίας
H συγγραφέας Γιώτα Αλεξάνδρου στο Νηπιαγωγείο μας.1/3/2018
Παρουσιάζοντας τον Φον τον φοβερό.
Η ¨Αννα Κοντολέων στο Νηπιαγωγείο μας, δραστηριότητες με τα παιδιά.
Θα συνεργαστούμε με ένα έργο e-twinning με το Νηπιαγωγείο Ταυρωνίτη και το 2ο Νηπιαγωγείο Κουνουπιδιανών. Όλοι μαζί θα ενώσουμε τις ευαισθησίες, τις δυνάμεις, τις ιδέες και τα όνειρά μας για έναν κόσμο χωρίς διακρίσεις. Βασικό μας θέμα είναι το bulling που αντιμετωπίζουν τα παιδιά ΑΜΕΑ και οι πιθανοί τρόποι διαχείρισης. Θα προσπαθήσουμε να γεμίσουμε το βαλιτσάκι του Σήφη, το βαλιτσάκι της καρδιάς του με ιδέες για να αντιμετωπίσει όλους όσους τον στενοχωρούν για το πρόβλημα όρασης που αντιμετωπίζει…
Το πρόγραμμα θα λαμβάνει χώρα μία φορά την εβδομάδα και θα υλοποιηθεί από το τμήμα της κ.Αγγελικής
https://www.youtube.com/watch?v=teWuMWmFLkQ
Εμείς και ο Σήφης: Ομοιότητες (σχολείο,νερό,σπίτι,παιδότοπο,φαγητό,φίλους,γονείς,παιχνίδια)-Διαφορές(γυαλιά,όραση,ειδικά βιβλία)
Εφόσον γνωρίσαμε το Σήφη μέσα από το video και ακολούθησε ιδεοθύελλα και σχετική συζήτηση σχετικά με την προβληματική κατάσταση που βιώνει και τα συναισθήματά του, βγαίνοντας στην αυλή βρήκαμε πεταμένο ένα βαλιτσάκι με τσαλακωμένη καρδιά που έμοιαζε με αυτό του Σήφη .
Τα παιδιά υπέθεσαν πως κάποιος του το είχε πετάξει. Μπαίνοντας στην τάξη προσπαθήσαμε να “ισιώσουμε “την καρδιά αλλά παρατηρήσαμε πως παρ’ όλες τις προσπάθειες έμειναν πτυχώσεις. Αποφασίσαμε να προσέχουμε τόσο τις καρδούλες μας όσο και των φίλων μας .![]()
Εξερευνήσαμε το βαλιτσάκι βρήκαμε πως περιείχε πράγματα όμοια αλλά και διαφορετικά (π.χ μαρκαδόρους και παραμύθι αλλά και ανάγλυφα γράμματα στένσιλ και γυαλιά). Επεκταθήκαμε στην επεξεργασία περισσότερων ομοιοτήτων και διαφορών σε επίπεδο συναισθημάτων και αναγκών. Διαπιστώσαμε πως οι ομοιότητες μας ήταν πολύ περισσότερες και ουσιαστικότερες από τις διαφορές μας καθώς και ότι οι διαφορές μας μας κάνουν μοναδικούς. Κάναμε υποθέσεις για το τι θα μπορούσε ο Σήφης να κάνει για να προστατεύσει τον εαυτό του ,τι θα κάναμε εμείς, οι δάσκαλοι και οι γονείς.
Φτιάξαμε το περίγραμμα του Σήφη.
![]()
Στο εσωτερικό του σημειώσαμε τα συναισθήματα όταν είναι λυπημένος και όταν είναι χαρούμενος και σε ποιό σημείο τα νιώθει. Στο εξωτερικό του περιγράμματος σημειώσαμε φράσεις και λέξεις που του προκαλούν αυτά τα συναισθήματα.

Προκειμένου να ενισχυθεί ένα κλίμα ασφάλειας κατανόησης και εμπιστοσύνης υπογράψαμε από κοινού σε ομάδες ένα συμβόλαιο- ασπίδα
και δώσαμε υπόσχεση πως θα υπερασπιζόμαστε το Σήφη και θα προσπαθήσουμε να τον βοηθήσουμε να γιατρέψει την καρδούλα του. Φτιάξαμε το δέντρο των καλών ιδεών,

όπου σε προβληματικές καταστάσεις εκφοβισμού, προτείναμε λύσεις
και με τις ζωγραφιές μας ένα παπλωματάκι με όμορφες σκέψεις μας για να κοιμάται γλυκά ο Σήφης μας.
Ψηλαφίζοντας τα ειδικά γράμματα του Σήφη….

Νοιώθοντας όπως ο Σήφης….!!!!!!Μπήκαμε στη θέση των τυφλών.Ζωγραφίσαμε σε ζευγάρια ζωγραφιές για το Σήφη.
Αναγνωρίσαμε φίλους με την αφή και παίξαμε τυφλόμυγα ακολουθώντας τη φωνή.![]()
![]()
Φτιάξαμε τον τοίχο της αφής με διάφορα αντικείμενα και με δεμένα μάτια ψηλαφίσαμε όπως ο Σήφης.
Βρήκαμε μετά από συζήτηση τις μορφές Βίας όπου τις καταγράψαμε και τις ζωγραφίσαμε(σωματική,λεκτική,ψυχολογική).Αν η βία ήταν φαγητό θα ήταν…κοτόπουλο,αν η βία ήταν χρώμα θα ήταν….μαύρο,αν η βία ήταν μουσική θα ήταν…τύμπανα,κιθάρα.


Με αφορμή την επικαιρότητα της Αποκριάς, φτιάξαμε δυο μεγάλους χαρταετούς για το Σήφη με τα μηνύματα μας κατά της βίας:
και μια ομαδική με τα προσωπικά μας μηνύματα.

Φτιάξαμε μάσκες με το Σήφη και γίναμε όλοι Σήφης¨ .


Παίξαμε πολλά παιχνίδια όπως << πρόσεξε να μην πέσει η καρδιά του Σήφη από την κουβέρτα >>.
Σε δυάδες το παιχνίδι ισορρόπησε και κουβάλησε την καρδιά του Σήφη, ώστε να μην πέσει .
Χορέψαμε και κάποια παιδιά έχοντας τα μάτια μας τους κλειστά,
προσπαθούσαν να βρουν ποιος τους έδωσε την καρδιά του.
Ανταλλάξαμε καρδιές με μουσική και όποιος έπιανε πρώτος την καρδιά έλεγε και μια φιλοφρόνηση για το Σήφη.¨
Ηχογραφήσαμε και ένα τραγουδάκι για την αντιμετώπιση των φόβων να το χαρίσουμε στο Σήφη. Πρόκειται για ένα γνωστό τραγουδάκι για το φόβο το οποίο επεκτείναμε και κάναμε εικονόλεξο,
με αφορμή και ένα παραμύθι που επεξεργαζόμαστε αυτό τον καιρό σε μια δράση μας για τη φιλαναγνωσία το οποίο είναι καταπληκτικό και λέγεται «Φον ο τρομερός» και μιλά για τους φόβους και την αντιμετώπισή τους.:
Όταν φοβάμαι καμιά φορά
σαν ταμπούρλο χτυπά η μικρή μου καρδιά,
κι ο κόσμος μοιάζει τρομαχτικός
φοβάμαι, αλλά θα μαι δυνατός.
Θα σκέφτομαι ο φόβος πως θα είναι μικρός,
σαν μια τελίτσα μικροσκοπικός.
Τα μαγικά μου πέδιλα θα πέρνω
θα κάνω ότι θέλω και ότι επιθυμώ
ΑΤΡΌΜΗΤΟΣ θα είμαι εγώ.
Φτιάξαμε μία πινακοθήκη για τον Σήφη
Σήμερα Δευτέρα 5/3/2018 μας περίμενε μία έκπληξη στο Νηπιαγωγείο μας. Ήρθε ο φίλος μας ο Σήφης με το σπιτάκι του να τον γνωρίσουμε από κοντά.
Παίξαμε μαζί του ,και τον βάλαμε να κάνει παρέα με τον Ρούλη μας.(το σκυλάκι της τάξης μας)
μετατρέψαμε σε ηλεκτρονικό παζλ το όνομα του Σήφη που καταγράψαμε σε braille και ολοκληρώσαμε ένα πάζλ .Σε ηλεκτρονική μορφή λέξεις και εικόνες που μπορούν να γιατρέψουν και να ενώσουν τα κομμάτια της πληγωμένης καρδιάς του Σήφη. Παρακάτω παραθέτω τους συνδέσμους για τα παζλ
Το όνομα του Σήφη σε braile.
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=02d221087b55
Ένωσε τα κομμάτια της πληγωμένης καρδιάς του Σήφη.
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=15b5b268cd8e
Ο Σήφης στην τάξη-γνωριμία μαζί του -παιχνίδια-
Η τριανταφυλλένια ( σκύλος οδηγός)
Πάρτι για τον Σήφη που φεύγει
Ένα τραγούδι για το Σήφη
https://www.flipsnack.com/aevange/0.html
Φτιάχνοντας μάσκες συναισθημάτων:

Ο καθρέφτης των συναισθημάτων. Κοιτάζοντας τον καθρέφτη εκφράζουμε τα συναισθήματα μας για τον Ρούλη.
Το Νηπιαγωγείο μας βρίσκεται στην περιοχή του Σκινέ, την Μεσοκεφάλα. Ιδρύθηκε το 1998, μετά τη συγχώνευση των Νηπιαγωγείων του Σκινέ, Φουρνέ, και Μεσκλών όπου στεγάστηκαν στο καινούργιο κτήριο μαζί με το Δημοτικό σχολείο. Το σχολικό συγκρότημα ονομάστηκε ΣΚΙΝΕ – ΦΟΥΡΝΕ. Τα παιδιά μεταφέρονται από οκτώ χωριά: <<ΣΚΙΝΕ, ΦΟΥΡΝΕ, ΜΕΣΚΛΑ, ΛΑΚΚΟΥΣ, ΚΑΡΑΝΟΥ, ΟΡΘΟΥΝΙ, ΠΡΑΣΕΣ, και ΣΕΜΠΡΩΝΑΣ>>.
Το Νηπιαγωγείο Σκινέ-Φουρνέ είναι 1/θεσιο για το σχολικό έτος 2025-2026 και λειτουργεί με ένα τμήμα πρωινού υποχρεωτικού και ένα τμήμα ολοήμερου προαιρετικού προγράμματος. Το πρωινό υποχρεωτικό τμήμα λειτουργεί από τις 7.30 π.μ. έως τις 12.45 μ.μ. και το προαιρετικό ολοήμερο τμήμα από τις 12.45 μ.μ. έως τις 15.45 μ.μ. Τα παιδιά είναι σχεδόν όλα μεταφερόμενα.
Βρίσκεται στον ισόγειο χώρο του Δημοτικού σχολείου.
Πρόσφατα σχόλια