ΟΙ ΦΥΛΛΕΣ

 

ΟΙ ΕΣΚΙΜΩΟΙ

Βιβλία που διαβάσαμε:

Ζωγράφισαν τα παιδιά Ιγκλού και Εσκιμώους.

Έφτιαξαν Ιγκλού με φασόλες

Φτιάξαμε πιγκουίνους με ρολά Υγείας.

Παιχνίδια που παίξαμε:

Φυσώντας από ένα ψαράκι το κάθε παιδί (παίζουν δύο παιδιά)προσπαθούν να φθάσουν  στη λίμνη.

Ψαρέψαμε σαν Εσκιμώοι

Παίξαμε με πάζλ     

Γίναμε Εσκιμώοι και βγήκαμε να κυνηγήσουμε ζώα των πάγων..

 

Περπατήσαμε σαν πιγκουίνοι,σαν φώκιες,σαν πολικές αρκούδες,πετάξαμε σαν πολική κουκουβάγια,τρέξαμε σαν τάρανδοι….

 

 

 

ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Φτιάξαμε την βασιλόπιτα μας:

 

 

Διαβάσαμε το Παραμύθι <<Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει>>

ζωγραφίσαμε την χρονική ακολουθία του:πρώτα ,μετά,ύστερα,έπειτα ,στη συνέχεια,τέλος

Πρώτα:μετάύστεραέπειτα

στη συνέχεια τέλος

      

Φτιάξαμε τον δικό μας χιονάνθρωπο και τον ονομάσαμε ΤΟΥΡΤΟΥΡΗ(από ένα παραμύθι που διαβάσαμε).Του έβαλε το κάθε παιδί το σκουφάκι του.Δεν ξεχάσαν και τα πατίνια.

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

https://goo.gl/images/Zjw1Fw

 

Οι δουλειές των Χριστουγέννων άρχισαν…..

στολισμός του δέντρου μας:

Από φυσικά υλικά φτιάξαμε στεφάνια ….

Οι κάρτες μας: από γαρύφαλλα, μπαχάρι,κανέλες,κόκκινο και άσπρο πιπέρι….και γκλίτερ

Τα κηροπήγια μας …

.

 

 

 

ΕΠΟΧΕΣ

Οι τέσσερις εποχές

Ζωγραφίζοντας το παραμύθι <<Η κυρά καλή και οι 12 μήνες>>

Ο γέρο Χρόνος

Σειροθέτηση Εποχών:

Τα σαλιγκαράκια του Φθινοπώρου.

Οι καρποί και φρούτα του φθινοπώρου

Γίναμε γεωργοί και φυτέψαμε με βαμβάκι  φακές και φασόλες

                     

Ξεπατυκώνοντας φύλλα

Το φύλλο γίνεται…..σκιουράκι,καράβι,φίδι,σκύλος,λουλούδι,ανθρωπάκι…..

μία βόλτα στην αυλή του Νηπιαγωγείου μας:πατώντας τα ξερά φύλλα, ακούμε τον ήχο τους….

Παρατηρώντας τα φύλλα των δέντρων…

ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Από  αφίσες της UNICEF συζητήσαμε τί βλέπουμε και τί χρειάζονται τα παιδιά:ρούχα,φαγητό,εμβόλια,σπίτι,οικογένεια,παιχνίδι,σχολείο.

Ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε την δική μας αφίσα με τα δικαιώματα των παιδιών

Γράψαμε και μία προσευχή

Παναγιά μου Παναγίτσα

που προσέχεις τα παιδιά

δώστα σπίτι για να μείνουν

μια μαμά και ένα μπαμπά.

Θέλουν πάντοτε να έχουν

την Ειρήνη στον κόσμο αυτό

ποτέ δάκρυ να μην στάξει

να έχουν το θεό βοηθό.

Γράμματα πάντα να μαθαίνουν

στο δικό τους το σχολειό

μακρυά από αρρώστιες

με φίλους ,παιχνίδια και γιατρό.

 

 

 

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

Υπάρχουν πολλά βίντεο και φωτογραφικό υλικό στο διαδίκτυο που μπορούν να μας βοηθήσουν σε αυτή την αναδρομή στο παρελθόν. Ακόμη πολύ καλό για παιδιά μικρής ηλικίας είναι το βιντεάκι που ακολουθεί…

Μια συγκινητική animation ταινία που μπορεί να αξιοποιηθεί με ποικίλους τρόπους στην τάξη…

 

Φτιάξαμε με χαρτί διάφορα ντενεκεδάκια και τα κολλήσαμε σε ξυλάκια, για να παίξουμε κουκλοθέατρο.

Η ντενεκεδούπολη στο Νηπιαγωγείο μας:Η Φραουλίτσα,η Βουτυρένια ,ο Καφεδένιος,ο Οκέι Μπαμ Μπαμ,η Πατατένια,ο Σαρδέλας κλπ

Ο λαδένιος μας:,κακός, μας τρομάζει,φοβερός,φαγάνας,όλο διατάζει,είναι δικτάτορας.

Ζωγράφισαν την Δημοκρατία και την Δικτατορία.Στα φορέματα τους γράψαμε λέξεις που χαρακτηρίζουν την κάθε μία.

Βιβλία που διαβάσαμε που μας προβλημάτισαν,  μας συγκίνησαν,  μας έκαναν πιο σοφούς..

:

ΠΟΛΕΜΟΣ _ΕΙΡΗΝΗ

Διαβάζοντας την ΕΙΡΗΝΗ του Αριστοφάνη συζητήσαμε  τις έννοιες Ειρήνη-Πόλεμος.

Τί μας θυμίζουν οι λέξεις πόλεμος – ειρήνη

Αν η Ειρήνη ήταν λουλούδι θα ήταν….τριαντάφυλλο,μαργαρίτα,νυχτολούλουδο …

Αν η Ειρήνη ήταν χρώμα θα ήταν ….κόκκινο,κίτρινο ,πορτοκαλί…..

Αν η Ειρήνη ήταν φαγητό θα ήταν….φακές,παστίτσιο,σπαγγέτι,σουβλάκι…

.

Αν η Ειρήνη ήταν κορίτσι θα ήταν …..

Αν ο πόλεμος ήταν λουλούδι θα ήταν ….με αγκάθια,με μοβ χρώμα,μαργαρίτα μαραμένη…

.

Αν ο πόλεμος ήταν χρώμα θα ήταν…. μαύρο,σκούρο πράσινο,μοβ,γκρι….

Αν ο πόλεμος ήταν φαγητό θα ήταν….φακές,κοιλιά,μπαρμούνες(φασολάκια),χώμα,πέτρες….

Αν ο πόλεμος ήταν παιδί θα ήταν….

Διαβάσαμε το κανόνι της Ειρήνης και το δραματοποιήσαμε.

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

  • Χωριζόμαστε σε δύο ομάδες.Η 1η ομάδα είναι η Ειρήνη και η 2η ομάδα είναι ο Πόλεμος.Λέγοντας λέξεις ανάλογες όπως :παιχνίδι,φαγητό,βόμβες,πείνα ….η αντίστοιχη ομάδα κάνει ένα βήμα μπροστά. Όταν πλησιάσουν οι δύο ομάδες  γίνονται ζευγάρια και τραβάνε χέρια να δουν ποιός θα νικήσει.

  • Έχουμε δύο στεφάνια ,το κόκκινο που είναι της Ειρήνης ,το μαύρο του πολέμου.

Στο πάτωμα υπάρχουν εικόνες που συμβολίζουν την ειρήνη και τον πόλεμο

.

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες που το καθένα έχει ένα αριθμό.(ίδιο σε κάθε ομάδα,π.χ το 1 και στις δύο ομάδες).Η μία ομάδα είναι της Ειρήνης η δεύτερη του πολέμου.Φωνάζοντας ένα αριθμό κάθε φορά η αντίστοιχη ομάδα καλείτε να βάλει στο αντίστοιχο στεφάνι ένα σύμβολο της ομάδας του που είναι στο πάτωμα.Πχ το περιστέρι στο στεφάνι της ειρήνης,το κανόνι στο στεφάνι του πολέμου. Όποια ομάδα τελειώσει πρώτη είναι η νικήτρια.Τα παιδιά που μπερδεύουν τους αριθμούς βγαίνουν από το παιχνίδι

.

Φτιάξαμε το σήμα της Ειρήνης και το ΟΧΙ με όσπρια.

ΡΟΥΤΙΝΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Η καινούργια μας χρονιά άρχισε με πολλά χαμόγελα,λίγα κλάματα και πολύ κέφι.

Κατά τον ερχομό των παιδιών μετά τον αγιασμό στο Νηπιαγωγείο μας τα περίμενε μία έκπληξη.

Είδαν ένα κουτί από παπούτσια και αναρωτήθηκαν τι ήταν μέσα.Μόλις το άνοιξαν είδαν να κοιμάται μία γατούλα και ένα ποντικάκι.

Προσπάθησαν να τα ξυπνήσουν μα δεν τα κατάφερναν και διαλέξαμε να πούμε το όνομα μας μήπως και τα ξυπνήσουμε.

Λέγοντας το όνομα τους σιγά σιγά δεν ξυπνούσαν και το φώναξαν δυνατά.(παιχνίδι γνωριμίας ονομάτων)

Ήθελαν να μας γνωρίσουν και να μείνουν στο Νηπιαγωγείο μας .

Τους δώσαμε τα ονόματα Λευκή και Φοίβο.

Έτσι  έγιναν μέρος της παρεούλας μας και μας υποσχέθηκαν ότι θα είναι φίλοι χωρίς να μαλώνουν.

Φτιάξαμε και ζωγράφισαν τους κανόνες όλοι μαζί υποσχόμενοι ότι θα τους τηρούμε.

https://www.youtube.com/watch?v=2mb1Wx1yZM0

 

Φτιάξαμε μία σκάλα με 5 σκαλοπάτια.Τα αριθμήσαμε και κάθε παιδί έβαζε το όνομα του ανάλογα με τις συλλαβές που είχε.

Στα αρχικά γράμματα τους που έκοψα από εφημερίδα, αφού τα αναγνώρισαν τοποθέτησαν το όνομα τους ανάλογα το γράμμα τους.

Φτιάξαμε το όνομα μας κόβοντας και συνθέτοντας ένα ένα γράμμα.

Τα προνήπια ζωγράφισαν τα γράμματα του όνομα  τους.

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΊΑ ΚΑΙ ΤΈΧΝΗ

Επισκεφτήκαμε το εργαστήριο Αρχαιολογίας και Τέχνης στο Καστέλι Κισσάμου.Τα παιδιά παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό  πρόγραμμα προσομοίωσης ανασκαφής.

Τα παιδιά ανακάλυψαν τα ευρήματα τους,τα ξεχώρισαν από το χώμα μέσω κόσκινων,τα έπλυναν ,τα

ταξινόμησαν.