ΤΟ ΒΑΛΙΤΣΑΚΙ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΤΟΥ ΣΗΦΗ

Ιαν 201824

Θα συνεργαστούμε  με ένα έργο e-twinning με το Νηπιαγωγείο Ταυρωνίτη και το 2ο Νηπιαγωγείο Κουνουπιδιανών. Όλοι μαζί θα ενώσουμε τις ευαισθησίες, τις δυνάμεις, τις ιδέες και τα όνειρά μας για έναν κόσμο χωρίς διακρίσεις. Βασικό μας θέμα είναι το bulling που αντιμετωπίζουν τα παιδιά ΑΜΕΑ και οι πιθανοί τρόποι διαχείρισης. Θα προσπαθήσουμε να γεμίσουμε το βαλιτσάκι του Σήφη, το βαλιτσάκι της καρδιάς του με ιδέες για να αντιμετωπίσει όλους όσους τον στενοχωρούν για το πρόβλημα όρασης που αντιμετωπίζει… 

Το πρόγραμμα θα λαμβάνει χώρα μία φορά την εβδομάδα και θα υλοποιηθεί από το τμήμα της κ.Αγγελικής

https://www.youtube.com/watch?v=teWuMWmFLkQ

Εμείς και ο Σήφης: Ομοιότητες (σχολείο,νερό,σπίτι,παιδότοπο,φαγητό,φίλους,γονείς,παιχνίδια)-Διαφορές(γυαλιά,όραση,ειδικά βιβλία)

Εφόσον γνωρίσαμε το Σήφη μέσα από το video και ακολούθησε ιδεοθύελλα και σχετική συζήτηση σχετικά με την προβληματική κατάσταση που βιώνει και τα συναισθήματά του, βγαίνοντας στην αυλή βρήκαμε πεταμένο ένα βαλιτσάκι με τσαλακωμένη καρδιά που έμοιαζε με αυτό του Σήφη .


 

 

 

 

Τα παιδιά υπέθεσαν πως κάποιος του το είχε πετάξει. Μπαίνοντας στην τάξη προσπαθήσαμε να “ισιώσουμε “την καρδιά αλλά παρατηρήσαμε πως παρ’ όλες τις προσπάθειες έμειναν πτυχώσεις. Αποφασίσαμε να προσέχουμε τόσο τις καρδούλες μας όσο και των φίλων μας .
Εξερευνήσαμε το βαλιτσάκι βρήκαμε πως περιείχε πράγματα όμοια αλλά και διαφορετικά (π.χ μαρκαδόρους και παραμύθι αλλά και ανάγλυφα γράμματα στένσιλ και γυαλιά). Επεκταθήκαμε στην επεξεργασία περισσότερων ομοιοτήτων και διαφορών σε επίπεδο συναισθημάτων και αναγκών. Διαπιστώσαμε πως οι ομοιότητες μας ήταν πολύ περισσότερες και ουσιαστικότερες από τις διαφορές μας καθώς και ότι οι διαφορές μας μας κάνουν μοναδικούς. Κάναμε υποθέσεις για το τι θα μπορούσε ο Σήφης να κάνει για να προστατεύσει τον εαυτό του ,τι θα κάναμε εμείς, οι δάσκαλοι και οι γονείς.

Φτιάξαμε το περίγραμμα του Σήφη.

 

 

 

 

 

Στο εσωτερικό του σημειώσαμε τα συναισθήματα όταν είναι λυπημένος και όταν είναι χαρούμενος και σε ποιό σημείο τα νιώθει. Στο εξωτερικό του περιγράμματος σημειώσαμε φράσεις και λέξεις που του προκαλούν αυτά τα συναισθήματα.

 

 

 

 

 

 

 

Προκειμένου να ενισχυθεί ένα κλίμα ασφάλειας κατανόησης και εμπιστοσύνης υπογράψαμε από κοινού σε ομάδες ένα συμβόλαιο- ασπίδα και δώσαμε υπόσχεση πως θα υπερασπιζόμαστε το Σήφη και θα προσπαθήσουμε να τον βοηθήσουμε να γιατρέψει την καρδούλα του. Φτιάξαμε το δέντρο των καλών ιδεών,

 

 

 

 

 

 

 

όπου σε προβληματικές καταστάσεις εκφοβισμού, προτείναμε λύσεις και με τις ζωγραφιές μας ένα παπλωματάκι με όμορφες σκέψεις μας για να κοιμάται γλυκά ο Σήφης μας.

Ψηλαφίζοντας τα ειδικά γράμματα του Σήφη….

 

 

 

 

 

 

Νοιώθοντας όπως ο Σήφης….!!!!!!Μπήκαμε στη θέση των τυφλών.Ζωγραφίσαμε σε ζευγάρια ζωγραφιές για το Σήφη.

Αναγνωρίσαμε φίλους με την αφή και παίξαμε τυφλόμυγα ακολουθώντας τη φωνή.

 

 

 

 

 

 

Φτιάξαμε τον τοίχο της αφής με διάφορα αντικείμενα και με δεμένα μάτια ψηλαφίσαμε όπως ο Σήφης.

 

 

 

 

 

Βρήκαμε μετά από συζήτηση τις μορφές Βίας όπου τις καταγράψαμε και τις ζωγραφίσαμε(σωματική,λεκτική,ψυχολογική).Αν η βία ήταν φαγητό θα ήταν…κοτόπουλο,αν η βία ήταν χρώμα θα ήταν….μαύρο,αν η βία ήταν μουσική θα ήταν…τύμπανα,κιθάρα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Με αφορμή την επικαιρότητα της Αποκριάς,  φτιάξαμε  δυο  μεγάλους χαρταετούς για το Σήφη με τα μηνύματα μας κατά της βίας:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

και  μια ομαδική με τα προσωπικά μας μηνύματα.

 

 

 

 

 

Φτιάξαμε μάσκες με το Σήφη και γίναμε όλοι Σήφης¨ .

 

 

 

 

 

 

Παίξαμε πολλά παιχνίδια όπως << πρόσεξε να μην πέσει η καρδιά του Σήφη από την κουβέρτα >>.

Σε δυάδες  το παιχνίδι ισορρόπησε και κουβάλησε την καρδιά του Σήφη,  ώστε να μην πέσει .Χορέψαμε και κάποια παιδιά έχοντας τα μάτια μας τους κλειστά, προσπαθούσαν να βρουν ποιος τους έδωσε την καρδιά του.

 

 

 

Ανταλλάξαμε καρδιές με μουσική και όποιος έπιανε πρώτος την καρδιά έλεγε και  μια φιλοφρόνηση για το Σήφη.¨

 

 

 

 

Ηχογραφήσαμε και ένα τραγουδάκι για την αντιμετώπιση των φόβων να το χαρίσουμε στο Σήφη. Πρόκειται για ένα γνωστό τραγουδάκι για το φόβο το οποίο επεκτείναμε και κάναμε εικονόλεξο,

με αφορμή και ένα παραμύθι που επεξεργαζόμαστε αυτό τον καιρό  σε μια δράση μας για τη φιλαναγνωσία  το οποίο είναι  καταπληκτικό  και λέγεται «Φον ο τρομερός» και μιλά για τους φόβους και την αντιμετώπισή τους.:

Όταν φοβάμαι καμιά φορά

σαν ταμπούρλο χτυπά η μικρή μου καρδιά,

κι ο κόσμος μοιάζει τρομαχτικός

φοβάμαι, αλλά θα μαι δυνατός.

Θα σκέφτομαι ο φόβος πως θα είναι μικρός,

σαν μια τελίτσα μικροσκοπικός.

Τα μαγικά μου πέδιλα θα πέρνω

θα κάνω ότι θέλω και ότι επιθυμώ

ΑΤΡΌΜΗΤΟΣ θα είμαι εγώ.

Φτιάξαμε μία πινακοθήκη για τον Σήφη

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σήμερα Δευτέρα 5/3/2018 μας περίμενε μία έκπληξη στο Νηπιαγωγείο μας. Ήρθε ο φίλος μας  ο Σήφης με το σπιτάκι του να τον γνωρίσουμε από κοντά.

Παίξαμε μαζί του ,και τον βάλαμε να κάνει παρέα με τον Ρούλη μας.(το σκυλάκι της τάξης μας)

.

 

μετατρέψαμε σε ηλεκτρονικό παζλ το όνομα του Σήφη που καταγράψαμε σε braille και ολοκληρώσαμε ένα πάζλ .Σε ηλεκτρονική μορφή λέξεις και εικόνες που μπορούν να γιατρέψουν και να ενώσουν τα κομμάτια της πληγωμένης καρδιάς του Σήφη. Παρακάτω παραθέτω τους συνδέσμους για τα παζλ

Το όνομα του Σήφη σε braile.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=02d221087b55
Ένωσε τα κομμάτια της πληγωμένης καρδιάς του Σήφη.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=15b5b268cd8e

Ο Σήφης στην τάξη-γνωριμία μαζί του -παιχνίδια-

Η τριανταφυλλένια ( σκύλος οδηγός)

Πάρτι για τον Σήφη που φεύγει

Ένα τραγούδι για το Σήφη

https://www.flipsnack.com/aevange/0.html

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια

Ιστορικό

Απρίλιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Το Νηπιαγωγείο μας βρίσκεται στην  περιοχή του Σκινέ την Μεσοκεφάλα. Ιδρύθηκε το 1998, μετά την συγχώνευση των Νηπιαγωγείων του Σκινέ, Φουρνέ, Μεσκλών  όπου στεγάστηκαν στο καινούργιο κτήριο μαζί με το Δημοτικό σχολείο. Το σχολικό συγκρότημα ονομάστηκε ΣΚΙΝΕ ΦΟΥΡΝΕ. Τα παιδιά μεταφέρονται από οκτώ χωριά<<ΣΚΙΝΕ,ΦΟΥΡΝΕ,ΜΕΣΚΛΑ,ΛΑΚΚΟΥΣ,ΚΑΡΑΝΟΥ,ΟΡΘΟΥΝΙ,ΠΡΑΣΕΣ, ΣΕΜΠΡΩΝΑΣ>>

Το Νηπιαγωγείο Σκινέ-Φουρνέ είναι 2/θεσιο και λειτουργεί το σχολικό έτος 2024-2025 με δύο τμήματα βασικού κι δύο τμήματα προαιρετικού προγράμματος. Κάθε βασικό τμήμα λειτουργεί από τις 8.οο πμ έως τις 12.45 μμ. Το προαιρετικό τμήμα από τις 12.45 μμ έως τις 15.45 μμ. Τα παιδιά είναι μεταφερόμενα σχεδόν όλα.

Βρίσκετε στο ισόγειο χώρο του Δημοτικού σχολείου.

 

Πρόσφατα άρθρα



Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων