Πράσινες Γειτονιές – Το έξυπνο Φυτό στο Νηπιαγωγείο μας

Στα πλαίσια του Δικτύου Πράσινες Γειτονιές, φυτέψαμε στην τάξη αλλά και την αυλή μας σποράκια, δεντράκια και αρωματικά φυτά, με σκοπό να πρασινίσουμε το σχολείο μας.

IMG beb6490b142e9971a04d9fd424ec4356 VIMG e6d17261d27bd14f9c560f3b434be35d V

IMG 2db352096f2de5dd2cf97f64995df762 V

Παρακολουθήσαμε και καταγράψαμε την ανάπτυξη των φυτών μας.

IMG ebd2d12fd18e288805fddb3a3bce0403 V

Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή “Seek” σκανάραμε τα φυτά της αυλής και μάθαμε πως ονομάζονται.

IMG 73c3db918072f452536f0ae79242b5b5 VIMG fd64ca9f9f631cc4569a02d3d14cf78a VIMG f099949932d98ab606abebd1e313deec V

Με τη βοήθεια της Ρομποτικής, κατασκευάσαμε μια «έξυπνη» συσκευή με αισθητήρα υγρασίας και Microbit, η οποία μετρά τα ποσοστά υγρασίας του εδάφους και ειδοποιεί τους μαθητές όταν τα φυτά χρειάζονται πότισμα.

IMG 6279c0010e94402ac48753f2d1e3d420 V

Όταν το φυτό χρειάζεται πότισμα, στην οθόνη εμφανίζεται λυπημένη φατσούλα, ενώ όταν το ποτίζουμε, το φυτό μας χαμογελάει. Με αυτό τον τρόπο, οι μαθητές παρακολουθούσαν και φρόντιζαν τα δενδράκια τους.

Βράβευση του 2ου Νηπιαγωγείου Καβαλαρίου

Δελτίο τύπου

Messenger creation 27A9D502 3615 4000 B42B DF23DB745D67
🏆 Το 2ο Βραβείο απέσπασε το 2ο Νηπιαγωγείο Καβαλαρίου στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Μαθητικού Ραδιοφώνου “Κάντο να ακουστεί 2025”, ο οποίος τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και του Υπουργείου Πολιτισμού, στην κατηγορία του Podcast.

IMG bc5cb7d7ef804b192aaca91c17814045 V

Ήταν το μοναδικό Νηπιαγωγείο της Ελλάδας που βραβεύτηκε στην κατηγορία του, όπου έλαβαν μέρος πάνω από 200 σχολεία!!
Η βράβευση έγινε στο Olympic Hall του Πόρτο Καρράς, στο Νέο Μαρμαρά την Παρασκευή 11 Απριλίου 2025.

Messenger creation 226AC928 B93B 4275 8D75 48EB18476CE3
Ευχαριστούμε θερμά τη Δήμαρχο Λαγκαδά κ. Νίκη Ανδρεάδου, η οποία στάθηκε δίπλα μας και εξασφάλισε τη μεταφορά του Νηπιαγωγείου μας στην εκδήλωση, την κ. Γεωργια Μιχαηλιδου και τον Αντιδήμαρχο Παιδείας Μιχάλη Σκορδά, που φρόντισαν για την ομαλή μας μετάβαση στη Χαλκιδική και φυσικά τους γονείς που είναι συνοδοιπόροι μας σε αυτό το ταξίδι της γνώσης.

Messenger creation 8266AD41 EC24 4014 82B1 7D3AE467570C
Θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που κατάφεραν να ακουστεί το μήνυμά τους, ότι ο αληθινός θησαυρός βρίσκεται μέσα μας, εκπέμποντας ένα μήνυμα ενσυναίσθησης και καλοσύνης!!!

IMG 3d4a6bb952ff2ed80ebe2cbfb677725f V

Οι Νηπιαγωγοί
του 2ου Νηπιαγωγείου Καβαλαρίου:
Μαρίνα Ζαχαρία
Ειρήνη Ιγνατίου
Ελένη Κυριακίδου

Δράσεις Ενεργού Πολίτη – Οι θησαυροί του Τόπου μου

Μέσα από το πρόγραμμα «Οι θησαυροί του τόπου μου», τα παιδιά του 2ου Νηπιαγωγείου Καβαλαρίου είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν και να γνωρίσουν την τοπική τους ταυτότητα, μέσα από τα στοιχεία της φύσης και του πολιτισμού που μας περιβάλλουν.

Οι βιωματικές δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν συνδέονται ουσιαστικά με τις Δράσεις Ενεργού Πολίτη (ΦΕΚ 6048/2024) και τον Στόχο 15: Ζωή στη Στεριά, καθώς μέσα από αυτές καλλιεργήθηκαν στάσεις και δεξιότητες ενεργής συμμετοχής, σεβασμού και προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος.

Συγκεκριμένα, τα παιδιά:

  • Πραγματοποίησαν περιπάτους στο δασάκι, όπου παρατήρησαν τα δέντρα, τα φυτά, τα λουλούδια και τα πουλιά. Κατέγραψαν όσα είδαν με φωτογραφίες και συζήτησαν για τη σημασία τους στο τοπικό οικοσύστημα. Κατασκεύασαν ξενοδοχείο πουλιών και βρώσιμα στολίδια και τα κρέμασαν στα κλαδιά, ώστε να μπορούν τα πουλιά να βρουν στέγη και τροφή το χειμώνα.

  • Συγκέντρωσαν φυσικά υλικά από το περιβάλλον και τα αξιοποίησαν σε εικαστικές δημιουργίες, δείχνοντας σεβασμό στη φύση και δημιουργικότητα στη χρήση των πόρων.

  • Οργάνωσαν Δενδροφύτευση, φύτεψαν και υιοθέτησαν τα δεντράκια τους και κατασκεύασαν το Έξυπνο Φυτό, με τη βοήθεια της τεχνολογίας.
  • Δημιούργησαν έργα τέχνης που αποτυπώνουν την ομορφιά της φύσης, δίνοντας φωνή και εικόνα στους “θησαυρούς” της στεριάς.
  • Έμαθαν να αναγνωρίζουν και να σέβονται τον δημόσιο χώρο ως κοινό αγαθό που χρειάζεται φροντίδα και υπευθυνότητα.

  • Συζήτησαν για τις έννοιες της προστασίας του περιβάλλοντος, της ανακύκλωσης, της βιωσιμότητας και της συνεργασίας, προτείνοντας τρόπους δράσης.

Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, τα παιδιά:

✔️ Ανέπτυξαν οικολογική ευαισθησία
✔️ Καλλιέργησαν την παρατήρηση και την έρευνα
✔️ Έμαθαν τη σημασία της συλλογικής δράσης
✔️ Λειτούργησαν ως ενεργοί μικροί πολίτες, με ρόλο και φωνή στη διαμόρφωση ενός κόσμου πιο φιλικού προς το περιβάλλον

Το νηπιαγωγείο έγινε ένα εργαστήρι περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και πολιτότητας, όπου η βιωματική μάθηση και η δράση συνυπάρχουν. Οι θησαυροί του τόπου μας δεν είναι απλώς εικόνες και μνήμες – είναι η βάση για να διαμορφώσουμε πολίτες με αγάπη για τον τόπο τους και υπευθυνότητα για το μέλλον του.

Το πρόγραμμα “Οι Θησαυροί του Τόπου μου” υλοποιήθηκε από το 2ο Νηπιαγωγείο Καβαλαρίου το σχολικό έτος 2024-25 με σκοπό την ενίσχυση της βιωματικής μάθησης και της εξωστρέφειας. Βασικός στόχος ήταν η ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων (συνεργασία, ενσυναίσθηση, επικοινωνία) καθώς και η ευαισθητοποίηση των παιδιών απέναντι στο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον του τόπου τους σε συνδυασμό με την καλλιέργεια των ψηφιακών τους δεξιοτήτων. Οι δραστηριότητες του έργου ενσωμάτωσαν την εκπαιδευτική καινοτομία μέσα από επισκέψεις σε πολιτιστικούς και φυσικούς χώρους, εικαστικές και ψηφιακές δημιουργίες, καθώς και την εισαγωγή στις τεχνολογίες STEM και ρομποτικής.

IMG 20241215 112255

Καινοτομία & Εκπαιδευτική προσέγγιση
Το πρόγραμμα βασίστηκε στη διαθεματική και βιωματική μάθηση, όπου τα παιδιά, μέσω της ενεργού συμμετοχής τους, ως Πειρατές της Γνώσης διερεύνησαν τον πολιτισμό και το περιβάλλον της περιοχής τους. Μέσω ενός εικονικού “κυνηγιού θησαυρού”, οι μαθητές ανακάλυψαν και αποτύπωσαν τα μνημεία του τόπου τους, δημιουργώντας έναν διαδραστικό χάρτη με τις επισκέψεις τους. Οι δράσεις συνδυάστηκαν με την τεχνολογία, ενισχύοντας την κατανόηση των παιδιών για τις φυσικές επιστήμες και τις τέχνες.

IMG 20250206 112044

Δράσεις και δραστηριότητες
Εκπαιδευτικές επισκέψεις: Τα παιδιά επισκέφθηκαν το δάσος της περιοχής τους, τον Λευκό Πύργο, το Πλωτό Μουσείο “Βέλος” και το Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, εμπλουτίζοντας τη γνώση τους για την ιστορία και τον πολιτισμό. Έπειτα από κάθε επίσκεψη, ακολουθούσαν βιωματικές δραστηριότητες STEM με την εισαγωγή του Διαδικτύου των Πραγμάτων και των «Έξυπνων» Συσκευών. Πιο συγκεκριμένα,
Κατά την επίσκεψη στο δάσος της περιοχής, τα παιδιά κατασκεύασαν φωλιές για τα πουλιά καθώς και δενδροστολίδια με σπόρους τα οποία κρέμασαν στα κλαδιά των δένδρων, συμμετέχοντας στη Δράση «Δέντρο – λιχουδιά για ζωάκια και πουλιά» της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης «Μαθαίνω για τα Οικοσυστήματα και τα Δάση».https://blogs.sch.gr/2nipkavalar/2024/12/15/drasi-quot-dentro-lichoydia-gia-zoakia-kai-poylia-quot/ 

IMG 20250210 112309eikona Viber 2024 10 31 11 40 59 962 1εικόνα Viber 2024 10 31 11 39 53 456

Στη συνέχεια, οργανώθηκε δενδροφύτευση στην αυλή του Νηπιαγωγείου. https://blogs.sch.gr/2nipkavalar/2024/11/06/an-kathe-mera-fyteya-ena-dentro/

Με τη βοήθεια της Τεχνολογίας, κατασκευάσαμε μια «έξυπνη» συσκευή με αισθητήρα υγρασίας και Microbit, η οποία μετρά τα ποσοστά υγρασίας του εδάφους και ειδοποιεί τους μαθητές όταν τα φυτά χρειάζονται πότισμα. Με αυτό τον τρόπο, οι μαθητές παρακολουθούσαν και φρόντιζαν τα δενδράκια τους.

Στο Λευκό Πύργο, οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν με το ψηλό κοντάρι της σημαίας και τα αρχαία νομίσματα. Βασισμένοι στις εντυπώσεις τους, με την επιστροφή μας, κατασκευάσαμε μια ρομποτική συσκευή με Microbit, η οποία φροντίζει για την αυτόματη έπαρση της σημαίας, ώστε να μη χρειάζεται ανθρώπινη παρέμβαση. Με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα συμμετείχαμε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα, και αποσπάσαμε Πιστοποιητικό Αριστείας. https://blogs.sch.gr/2nipkavalar/2024/10/

eikona Viber 2024 10 28 08 31 32 844 1 1εικόνα Viber 2024 10 28 08 31 32 958εικόνα Viber 2024 10 28 08 31 32 900

Επίσης, κατασκευάσαμε πήλινα νομίσματα τα οποία εκθέσαμε στο Μουσείο των Πειρατών που οργανώσαμε στην τάξη, αλλά και νομίσματα με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης, όπου κάθε παιδί σε αλληλεπίδραση με το chatbox δημιουργούσε το δικό του μοναδικό ψηφιακό νόμισμα.

Syllogh nomismaton

Κατά την επίσκεψή μας στο Πολεμικό Μουσείο, τα παιδιά ξεχώρισαν ως αγαπημένο έκθεμα, το αεροπλάνο που εκτίθεται στην αυλή. Έτσι, γεννήθηκε η ιδέα της κατασκευής ενός «έξυπνου» αεροπλάνου, το οποίο διέθετε αισθητήρα υπερήχων και Microbit και το οποίο λειτουργούσε αυτόματα μόλις εντόπιζε κίνηση. Μόλις πλησίαζε κάποιος, ο έλικας αυτόματα ξεκινούσε τη λειτουργία του και ήταν έτσι έτοιμο το αεροπλάνο προς απογείωση.

Screenshot 29

Τέλος, το Πλωτό Μουσείο Βέλος, μας έδωσε το έναυσμα για να δημιουργήσουμε τα δικά μας καράβια, να μελετήσουμε την επίπλευση και τη βύθιση, να κάνουμε πειράματα και να ασχοληθούμε με τη θάλασσα και τους πειρατές.

IMG 20250321 103058IMG 20250321 103119IMG 20250321 103104

IMG 20250321 102910
Ως διάχυση του έργου μας δημιουργήσαμε ένα Podcast με το οποίο τα παιδιά περιέγραφαν το ταξίδι για την ανακάλυψη των αληθινών θησαυρών, με το οποίο συμμετείχαμε στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Μαθητικού Ραδιοφώνου «Κάντο να ακουστεί 2025»

εικόνα Viber 2024 11 15 20 37 33 678εικόνα Viber 2024 11 15 20 30 42 522

και το οποίο βραβεύτηκε ως το καλύτερο Podcast Νηπιαγωγείου. Το Νηπιαγωγείο μας ήταν το μοναδικό Νηπιαγωγείο που βραβεύθηκε ανάμεσα σε 205 συμμετοχές.

Παράλληλα, δημιουργήσαμε μια ρομποτική πίστα με μακέτες από όλα τα μνημεία τα οποία είχαμε επισκεφθεί, στα οποία προσαρτήσαμε «έξυπνες» συσκευές. Με την πίστα αυτή συμμετείχαμε στο 10o Μαθητικό Φεστιβάλ Ρομποτικής, το οποίο διοργάνωσε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπου βραβευθήκαμε με Βραβείο Τεχνολογικής Αρτιότητας.

Messenger creation EE7DB4FE 4B3B 44CD A8E1 EB4F4CD9C994Messenger creation E5855852 E014 4BD2 AF40 26EBF7507240IMG 20241215 112730

Messenger creation 31083A03 E5B6 4C34 BDCF 88954472C6AFIMG 20241215 134255
Τέλος, παρουσιάσαμε το πρότζεκτ στους γονείς και την ευρύτερη κοινότητα μέσα από μια έκθεση – Μουσείο το οποίο οργανώσαμε στο Νηπιαγωγείο μας, αλλά και από τις αναρτήσεις στην ιστοσελίδα του σχολείου και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

Κατασκευές και καλλιτεχνική έκφραση: Οι μαθητές δημιούργησαν μακέτες, έξυπνες συσκευές, ψηφιακές πινακοθήκες και έργα τέχνης εμπνευσμένα από τα τοπικά μνημεία.
Ρομποτική & STEM: Ενσωμάτωσαν την τεχνολογία και την Τεχνητή Νοημοσύνη, κατασκευάζοντας αυτόματες «έξυπνες» συσκευές με Microbit, αναπαριστώντας ιστορικά γεγονότα μέσω προγραμματισμού και αυτοματοποιημένων μοντέλων.
Φιλανθρωπικές δράσεις: Υλοποίησαν Χριστουγεννιάτικο μπαζάρ για την ενίσχυση των παιδιών με ανίατες ασθένειες. https://blogs.sch.gr/2nipkavalar/2024/12/22/i-ayli-ton-xotikon/
Ψηφιακές εφαρμογές και πολυμέσα: Δημιούργησαν ραδιοφωνικές εκπομπές και podcasts, όπου μίλησαν για τις εμπειρίες και τις ανακαλύψεις τους. Το Podcast που αναφερόταν στους Αληθινούς θηαυρούς, βραβεύτηκε στον ΠανευρωπαΙκό Διαγωνισμό Μαθητικού Ραδιοφώνου Κάντο να ακουστεί 2025. Επίσης, παρουσίασαν τις δραστηριότητες Ρομποτικής και τις έξυπνες συσκευές που κατασκεύασαν στο Φεστιβάλ Ρομποτικής.
Αποτελέσματα & αντίκτυπος
Οι μαθητές μας συμμετείχαν σε βιωματικές δράσεις, ενισχύοντας τις ήπιες αλλά και ψηφιακές τους δεξιότητες. Δόθηκε η ευκαιρία σε μαθητές μιας φτωχής και αγροτικής περιοχής να αποκτήσουν ποικίλα ερεθίσματα, να συμμετέχουν σε πανευρωπαϊκές δράσεις, να παρουσιάσουν τη δουλειά τους, να ασχοληθούν με την τεχνολογία και να μάθουν μέσα από το παιχνίδι.
Η σχολική μας μονάδα απέκτησε μια πρωτοφανή αναγνώριση μέσα από τις διακρίσεις που πέτυχε το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Συγκεκριμένα απέσπασε
– Βραβείο Μαθητικού Podcast στο Διαγωνισμό Μαθητικού Ραδιοφώνου
– Βραβείο Τεχνολογικής Αρτιότητας στο Φεστιβάλ Ρομποτικής
– Πιστοποιητικό Αριστείας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού EU CodeWeek.
Γενικότερα όμως, το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία και τα ερεθίσματα τα οποία απέκτησαν οι μαθητές μας μέσα από βιωματικές παιγνιώδεις δραστηριότητες αποτελεί την καλύτερη διάκριση.

Το Μουσείο του Αγώνα – Πρότζεκτ για την 25η Μαρτίου

 Φέτος προσεγγίσαμε το θέμα της 25ης Μαρτίου με έναν βιωματικό τρόπο.

Μια μέρα, στις αρχές Μαρτίου, τα παιδιά βρήκαν στην τάξη μια μυστηριώδη βαλίτσα.

Μέσα υπήρχε ένα γράμμα, νομίσματα, ένα μονοκυάλι πειρατή, ένα τσολιαδάκι και ένα βιβλίο για τη ζωή των παιδιών στην Επανάσταση.

ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ

Διαβάσαμε το γράμμα. Το είχε στείλει ο πειρατής Μιαούλης, που καλούσε τα παιδιά να κατασκευάσουν καράβια και να φτιάξουν το Μουσείο του Αγώνα.

Επίσης, μέσα στο γράμμα, κρυβόταν και ένα μυστικό μήνυμα σε ένα χάρτη.

Το ανοίξαμε και διαβάσαμε μια ιστορία για ένα μικρό παιδί, τον Ρήγα Φεραίο, που λάτρευε να σχεδιάζει χάρτες .

  Τα κρυφά μηνύματα της Επανάστασης!!!

Σκανάραμε τον κώδικα και διαβάσαμε την ιστορία του μικρού Ρήγα, του αγοριού που λάτρευε τους χάρτες.

Επεξεργάστηκα το βιβλίο της Λήδας Βαρβαρούση  «Ο μικρός Ρήγας και τα μυστικά σύμβολα της Χάρτας»

Χρησιμοποίησα την εξαιρετική εικονογράφηση της Λήδας Βαρβαρούση και προσάρμοσα το κείμενο στην ηλικία του Νηπιαγωγείου:

“Ο μικρός Ρήγας και ο χάρτης της ελευθερίας

Ο μικρός Ρήγας ζούσε σε ένα όμορφο χωριό, το Βελεστίνο. Του άρεσε να τρέχει στη φύση, να φροντίζει το αγαπημένο του δέντρο και να διαβάζει βιβλία γεμάτα ιστορίες και χάρτες.

Μια μέρα, βρήκε ένα τραυματισμένο πουλάκι και το φρόντισε. Όταν έγινε καλά, του μίλησε και του είπε:

— Ρήγα, αν θέλεις να αλλάξεις τον κόσμο, ακολούθησέ με!

Το πουλί τον πήρε σε ένα μαγικό ταξίδι μέσα σε έναν χάρτη. Μαζί είδαν τους αρχαίους ήρωες, τις μεγάλες μάχες των Ελλήνων και τα θαυμαστά μνημεία του παρελθόντος. Ο Ρήγας κατάλαβε πως η ελευθερία είναι πολύτιμη και αποφάσισε να τη διεκδικήσει.

Όταν γύρισε στο σπίτι του, έφτιαξε έναν μεγάλο χάρτη γεμάτο σύμβολα και μυστικά μηνύματα. Ήθελε όλοι οι Έλληνες να θυμηθούν την ιστορία τους και να παλέψουν για ένα καλύτερο αύριο.

Ο Ρήγας μεγάλωσε, έγινε σοφός και γενναίος, αλλά ποτέ δεν ξέχασε το όνειρό του: μια πατρίδα ελεύθερη για όλους!

Ο Ρήγας λοιπόν έκρυβε μηνύματα στον χάρτη. Ψάξαμε να βρούμε τρόπους για να τα εμφανίσουμε.

Δοκιμάσαμε με θερμότητα

αλλά δεν τα καταφέραμε.
Έπειτα δοκιμάσαμε τη λύση του κουρκουμά.
Αυτό ήταν!!!
Φανερώθηκε το κρυφό μήνυμα του Ρήγα!!!

Αποφασίσαμε να γράψουμε κι εμείς κρυφά μηνύματα.

Οδηγίες:

Αρχικά, γράφουμε το κρυφό μας μήνυμα με σόδα αραιωμένη σε νερό.

 

Αφήνουμε να στεγνώσει καλά.

Στη συνέχεια, για να αποκαλυφθεί το μήνυμα, περνάμε ένα διάλυμα που περιέχει κουρκουμά αραιωμένο σε αντισηπτικό.

Τα κρυφά μηνύματα της Επανάστασης είναι έτοιμα!!

Η χάρτα του Ρήγα

IMG 20250313 113608
Ο Ρήγας εκτός από το Θούριο, σχεδίασε και τη Χάρτα.
Χάρτα του Ρήγα, είναι ο πιο γνωστός και σχεδόν ο μόνος σχολιασμένος ελληνικός χάρτης του ελληνικού κόσμου
Rigas Velestinlis, Xarta
Μελετήσαμε τον Χάρτη των Μνημείων της Ευρώπης και βρήκαμε αγαπημένους προορισμούς.
IMG 20250312 100715 IMG 20250312 100804 IMG 20250312 100739
Σχεδιάσαμε τους δικούς μας χάρτες. Μιλήσαμε για το Υπόμνημα του χάρτη και σχεδιάσαμε σε κάθε περιοχή ένα χαρακτηριστικό σύμβολο: στη Θεσσαλονίκη το Λευκό Πύργο, στη Φλώρινα τις αρκουδίτσες, στην Πελοπόννησο τα πορτοκάλια, στην Κρήτη το Μινώταυρο.
IMG 20250312 102816

ΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

Ο Μιαούλης, έδωσε εντολή στα παιδιά να φτιάξουν τα καράβια της επανάστασης.

Τους μίλησε για τα δικά του βρίκια, τον Άρη, τον Ηρακλή και τον Κίμωνα

Antigrafo toy Antigrafo toy Agaphmenoi moy mikroi peirateς Saς chaireto Eimai o peirathς Miaoylhς enaς thalassomachoς poy ezhse prin apo polla chronia Xekinhsa th zoh moy oς emporoς alla grhgora

Δώσαμε την αποστολή στο σπίτι και περιμέναμε τις δημιουργίες των παιδιών, που ήταν μοναδικές.

Διαβάσαμε τα Ελληνάκια και παρατηρήσαμε το καράβι του Γιώργη, Έπειτα, το ζωγραφίσαμε σε δαντελένιες κορνίζες για να πλαισιώσουμε τη γωνιά με τα καράβια μας.

IMG 20250321 102910

Τα νομίσματα

Μέσα στο σεντούκι βρήκαμε πειρατικά νομίσματα. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε τα δικά μας, με πηλό.

IMG 20250321 103138IMG 20250321 103141

Επίσης, φτιάξαμε και ψηφιακά νομίσματα, με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Syllogh nomismaton

Οι σπόροι της Λευτεριάς

image

Ο Ρήγας, έσπειρε τους πιο πολύτιμους σπόρους με το έργο του. Τους σπόρους της Λευτεριάς, Το ίδιο κάναμε κι εμείς.

Πρόκειται για μια ιδέα που είδαμε στα Απειρωτάκια και την εξελίξαμε.

Περιμέναμε μέρες για να φυτρώσουν, τους φροντίσαμε, τους ποτίσαμε και τους μοιράσαμε αγάπη.

Εφαρμόσαμε μια έξυπνη συσκευή που μας ενημερώνει όταν το φυτό μας χρειάζεται πότισμα.

Δέκα μέρες μετά τη σπορά, είδαμε τα πρώτα φυτά να αναπτύσσονται. Η χαρά μας απερίγραπτη.

 

Τα πορτρέτα των Ηρώων.

Ένα Μουσείο πάντα έχει και κάποιους πίνακες ζωγραφικής ή πορτρέτα. Έτσι κι εμείς, δημιουργήσαμε τα δικά μας.

eikona Viber 2025 03 18 12 52 28 320 eikona Viber 2025 03 18 12 52 25 750 eikona Viber 2025 03 18 12 52 22 700 eikona Viber 2025 03 18 12 52 21 463

eikona Viber 2025 03 18 12 52 29 065

Το Μουσείο του Αγώνα

Το Μουσείο μας είναι έτοιμο!!!

ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΟ ΚΑΝΤΟ ΝΑ ΑΚΟΥΣΤΕΙ 2025

Με μεγάλη χαρά πληροφορηθήκαμε πως το Νηπιαγωγείο μας βρίσκεται στην τελική τριάδα των νικητών του Πανευρωπαϊκού Διαγωνισμού του European School Radio Κάντο να ακουστεί 2025, στην κατηγορία Podcast. Είμαστε το μοναδικό Νηπιαγωγείο που βραβεύεται στην κατηγορία μας.

Η συμμετοχή μας αξιολογήθηκε από την κριτική επιτροπή που αποτελείται από δημοσιογράφους, καθηγητές πανεπιστημίου και μουσικούς και απέσπασε μία από τις τρεις καλύτερες βαθμολογίες. Την τελική κατάταξη θα την μάθουμε κατά τη διαδικασία της βράβευσης.

Πρόκειται για ένα Podcast που αναφέρεται στους Αληθινούς Θησαυρούς που έχουν αξία στη ζωή μας. Οι μαθητές μας, ως μικροί πειρατές της Γνώσης, ανακάλυψαν τους μεγαλύτερους θησαυρούς της ζωής μας και δημιούργησαν αρχικά ένα Podcast και στη συνέχεια ένα βίντεο με τη συμμετοχή τους.

 

Η τελετή βράβευσης θα λάβει χώρα την Παρασκευή 11 Απριλίου και ώρα 8μμ στο Porto Carras στη Χαλκιδική.

 

Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές!!!

 

Ο Σύλλογος Διδασκόντων

Μαρίνα Ζαχαρία – Προϊσταμένη

Ιφνατίου Ειρήνη – Κυριακίδου Ελένη – Νηπιαγωγοί

Εγγραφές για το σχολικό έτος 2025-26

γιος μητέρων κατσικιών γιαγιάδων παππούδων οικογενειακών πατέρων 124605988

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2025-2026

  • Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες.
  • Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
  • Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-2026, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021

Για την εγγραφή του προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου, μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
  • Παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/νη του Νηπιαγωγείου.

Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

 α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. (δίνεται από το Νηπιαγωγείο)

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.) (δίνεται από το Νηπιαγωγείο)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, (φωτοτυπία τις σελίδες των εμβολίων)

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο

ΠΡΟΣΟΧΗ!!!

  • Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.



Λήψη αρχείου

Η υποβολή των δικαιολογητικών στο σχολείο θα γίνεται κατόπιν ραντεβού.

Τηλέφωνο σχολείου: 2394052734

Η Προϊσταμένη

Μαρίνα Ζαχαρία



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Πρόκριση στη 2η Φάση του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών ΕΕΛ/ΛΑΚ

📢🏅Το 2ο Νηπιαγωγείο Καβαλαρίου περνά στη 2η Φάση του 7ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση!!!

Screenshot 2025 03 03 12 10 11 621 com.android.chrome edit

📍Με μεγάλη χαρά ενημερωθήκαμε πως η πρότασή μας “Ο Πίπης και ο Πειρατικός Έξυπνος Κάδος Ανακύκλωσης”, εγκρίθηκε για τη 2η Φάση του διαγωνισμού της #ΕΕΛΛΑΚ.

Screenshot 2025 03 03 12 09 32 254 com.android.chrome edit

🤖Εν συνεχεία, θα λάβουμε ως χορηγία όλο τον απαιτούμενο ρομποτικό εξοπλισμό για την υλοποίηση του έργου μας. Ένα νέο πειρατικό ταξίδι ξεκινά.

Μείνετε συντονισμένοι!!! Οι μικροί πειρατές της Γνώσης θα συνεχίσουν να σας εκπλήσσουν!!!

 

Διαβάστε την ανακοίνωση της ΕΕΛΛΑΚ εδώ.

 

Τσικνοπέμπτη στο Νηπιαγωγείο μας

Φέτος την Τσικνοπέμπτη τσικνίσαμε μαζί με τους γονείς.

Messenger creation 62D6E7FF BBEF 45E8 9BF8 0FC0D956272EMessenger creation 9E82CB49 DEFE 43D0 BF61 961E84EFB495Messenger creation AF30209F 9573 45F1 B91B 23555F655C84

Είχαμε ετοιμάσει χορευτικά και πολλές εκλπήξεις!!!

Χορέψαμε τη Σκούπα

https://vm.tiktok.com/ZNdJjdBY2/

Τα κουκιά

https://vm.tiktok.com/ZNdJ2E4cG/

Το γαϊτανάκι

IMG 20250220 122515

και πολλούς άλλους χορούς και προβάλαμε το βίντεο της συμμετοχής μας στο Διαγωνισμό European School Radio.

Ευχαριστούμε το Σύλλογο Γονέων & κηδεμόνων Καβαλαρίου για την προσφορά τους σε φαγητά και χυμούς.

IMG 20250220 113640IMG 20250220 113624

 

Καλή Αποκριά!!!

Απόκριες στο Νηπιαγωγείο μας

Φέτος γιορτάζουμε τις Απόκριες με κέφι και χαρά!!!

IMG 20250212 100816

Διαβάσαμε τον Αρλεκίνο

και δημιουργήσαμε τον δικό μας Αρλεκίνο, ομαδικά.

IMG 20250214 110612 IMG 20250214 111624 IMG 20250214 111630 IMG 20250214 114355

Μέσα από την “Ονειροπαγίδα’

Ονειροπαγίδα

γίναμε Ινδιάνοι και ζωγραφίσαμε τις σκηνές μας σύμφωνα με το μοτίβο.

IMG 20250221 123746IMG 20250217 114001

Μάθαμε να χορεύουμε παραδοσιακούς χορούς και το Γαϊτανάκι.

IMG 3196a903c31b471b33d79a9fdd19042c V

IMG fa6d8eb0363dba37608bb332bda5dbcc V IMG 5b3c5bcee91955e470b100b96e897aeb V IMG 80e388df0e9fc52c53a3107418dd11c4 V

Φτιάξαμε τον κλόουν κολοτούμπα και παίξαμε ρομποτικά παιχνίδια.

 

και ζωγραφίσαμε το καπέλο του κλόουν με διάφορα αποκριάτικα μοτίβα.

IMG a968f7c6f19e5411551cf1501bb91c4f V

Συνεχίζουμε!!!

 

 

 

Οι θησαυροί της φύσης

Στα πλαίσια του eTwinning έργου μας, ασχοληθήκαμε με τους χάρτες.

Μελετήσαμε τη γη μέσα από το Google Earth και ανακάλυψαμε το Νηπιαγωγείο μας.

IMG e2e30202436c06e7019c5dea23890c41 V

IMG 49028d2b0b3c9f594dc687c45dd9e4ba V IMG 5e4a2a7748e7320e79777e08ddbfbaea V IMG 8ebecf86ea0ef1aadbbc98dc46e4d3a0 VIMG 132ddee885b4da1c03dce67577f00c7a V

Στη συνέχεια, φτιάξαμε ατομικούς χάρτες του σχολείου μας

IMG ef57d03c16d04b30a1c8e2c9478b32ea VIMG 33820e9fb035fd796a33b2c3280662ad VIMG 0411025c88621d69c895c2a8ca1f525e V

IMG 20250205 140527

Αλλά και ομαδικό χάρτη της γειτονιάς μας.

 

IMG 20250206 101509IMG 20250206 110359

Την επόμενη μέρα κάτι περίεργο είχε συμβεί. Ένα κόκκινο Χ είχε εμφανιστεί στο χάρτη μας.

Screenshot 32 Screenshot 31

Αποφασίσαμε να βγούμε και να σκάψουμε στο συγκεκριμένο σημείο.

Άραγε θα βρίσκαμε ένα θησαυρό;

Πήραμε τα φτυάρια και ξεκινήσαμε.

Screenshot 33

Αφού σκάψαμε αρκετή ώρα, ανακαλύψαμε το θησαυρό.

Screenshot 34

 

Μόνο που δεν είχε μέσα νομίσματα ούτε κοσμήματα. Είχε σπόρους!!!IMG 20250206 112042

 

Επίσης βρήκαμε κι ένα μήνυμα με έναν περίεργο κώδικα.

IMG 20250206 095450

Σκανάραμε τον κώδικα και διαβάσαμε πληροφορίες για το νησί Μογιέν, τον πιο μικρό επίγειο παράδεισο.

357089 w24 16415112

Το νησί Μογιέν ήταν ένα ερημονήσι που αγόρασε ένας δημοσιογράφος και έπειτα από πολλά χρόνια, αφού έσπειρε εκατοντάδες δέντρα, κατάφερε να το μεταμορφώσει. Ακόμα και πουλιά και γιγάντιες χελώνες μετοίκησαν εκεί για να προστατεφθούν από διάφορους κινδύνους.

Το μήνυμα λοιπόν έγραφε πως αν θέλουμε να μετατρέψουμε κι εμείς το σχολείο σε έναν μικρό παράδεισο, μας δίνει τους σπόρους. Σπόρους, για να φυτέψουμε και να μεταμορφώσουμε την αυλή του σχολείου μας κι εμείς, όπως το νησί Μογιέν.