Θεατρική Παράσταση: «Τα Χέρια Δεν Χτυπάνε, Τα Χέρια Αγαπάνε» στο Θέατρο Τεχνών

Στις 5/12 επισκεφτήκαμε με τα παιδιά το Θέατρο Τεχνών Θεσσαλονίκης για να παρακολουθήσουμε τη διαδραστική θεατρική παράσταση “Τα Χέρια Δεν Χτυπάνε, Τα Χέρια Αγαπάνε”, από την ομάδα Twimagination.

Η παράσταση βασίστηκε στην χριστουγεννιάτικη επετειακή έκδοση του βιβλίου της Μαρίας Κουτσανοπούλου και μας μεταφέρει σε ένα μαγικό ταξίδι αγάπης, ενσυναίσθησης και καλοσύνης.

Τα παιδιά αφού ζωγράφισαν το δικό τους χριστουγεννιάτικο στολίδι, παρακολούθησαν με αμείωτο ενδιαφέρον όλη την παράσταση και συμμετείχαν ενεργά στο διαδραστικό μέρος της, ενώ στο τέλος χόρεψαν με την ψυχή τους!

          eikona Viber 2025 12 06 18 50 55 168 1       eikona Viber 2025 12 06 19 05 05 053 1

3 Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, μιλήσαμε με τα παιδιά για την έννοια της προσβασιμότητας, του σεβασμού και της ισότητας.

Παρατηρήσαμε φωτογραφίες από ράμπες σε λεωφορεία και συζητήσαμε γιατί υπάρχουν εκεί και πώς βοηθούν τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν αναπηρικό αμαξίδιο. Μιλήσαμε επίσης για άτομα που είναι τυφλά ή κωφά και για τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους.

Τα παιδιά μας ανέφεραν πως οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από τις δυνατότητές τους, έχουν τις ίδιες ανάγκες: ανάγκη για φροντίδα, αγάπη, εκπαίδευση, φίλους και συμμετοχή.

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν όταν ανακαλύψαμε τη γραφή Braille! Παρατηρήσαμε εικόνες, είδαμε από κοντά κουκκίδες Braille σε κουτί φαρμάκου και δοκιμάσαμε να τις “διαβάσουμε” με τα δάχτυλα, όπως κάνουν οι άνθρωποι με προβλήματα όρασης.

eikona Viber 2025 12 06 13 02 51 082

Στη συνέχεια, κάναμε μία μικρή βιωματική δραστηριότητα: ένα παιδί περπατούσε με κλειστά μάτια και ένα άλλο το καθοδηγούσε με προσοχή μέσα στην τάξη. Συζητήσαμε για το πώς ένιωσαν και πόσο σημαντικό είναι να βοηθάμε, να δείχνουμε κατανόηση και να λειτουργούμε με ασφάλεια.

eikona Viber 2025 12 06 13 02 50 794

Ήταν μια πρώτη, σύντομη αλλά πολύ ουσιαστική προσέγγιση στο θέμα της διαφορετικότητας και της αποδοχής. Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και ευαισθησία – και αυτή η όμορφη αρχή θα συνεχιστεί σε δεύτερο χρόνο, με νέες συζητήσεις και βιωματικές δράσεις που θα αναπτύξουμε όταν ολοκληρωθούν οι χριστουγεννιάτικές μας δραστηριότητες!

Στόλισμα δέντρου!

Την προηγούμενη εβδομάδα στολίσαμε το δεντράκι μας !

Τα παιδιά έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στο Χριστουγεννιάτικο δέντρο της τάξης, φέρνοντας ένα δικό τους στολίδι από το σπίτι!  Η τάξη γέμισε χρώματα και φωτάκια και τα παιδιά χάρηκαν πολύ !

eikona Viber 2025 12 06 12 49 31 411        IMG 20251120 105015          eikona Viber 2025 12 06 12 49 31 070

Τα συναισθήματά μου

Δύο εβδομάδες γεμάτες… συναισθήματα!

Τις τελευταίες δύο εβδομάδες δουλέψαμε με τα συναισθήματα μέσα από θεατρικά παιχνίδια, ιστορίες , κατασκευές και μουσικοκινητικές δραστηριότητες. Τα παιδιά μίλησαν για όσα τα κάνουν χαρούμενα ή λυπημένα και έμαθαν να εκφράζουν αυτό που αισθάνονται με λόγια.

 Γνωρίζω τα συναισθήματά μου

Παίξαμε με τις εκφράσεις, είπαμε το όνομά μας με χαρά, λύπη ή θυμό και ζωγραφίσαμε στιγμές που μας κάνουν χαρούμενους.
Παίξαμε το παραδοσιακό παιχνίδι “1 ,2,3 κόκκινο φως” αλλά με παραλλαγή: κάθε παιδί έπρεπε να παγώσει στη σωστή έκφραση συναισθήματος — τα παιδιά ήταν πραγματικά πολύ εκφραστικά και ήταν μια από τις πιο διασκεδαστικές μας στιγμές!

eikona Viber 2025 11 29 15 08 52 537

😡 Ο θυμός και ο “δράκος” του

Με τη βοήθεια οπτικοακουστικού υλικού, μιλήσαμε για τα συναισθήματά μας και κυρίως για το θυμό και πώς επηρεάζει το σώμα και τη συμπεριφορά μας.
Μάθαμε τρόπους για να τον διαχειριστούμε, να τον … «βάλουμε για ύπνο»: βαθιές αναπνοές, μέτρημα μέχρι το 10, να κάνουμε κάτι που μας ηρεμεί, να περνάμε λίγο χρόνο μόνοι μας, η σκέψη ενός αγαπημένου προσώπου…
Τα παιδιά κατάλαβαν ότι όλα τα συναισθήματα είναι φυσιολογικά — και ο θυμός — αρκεί να τα εκφράζουμε σωστά.

“κι αν στεναχωρήσαμε κάποιον όσο ήμασταν θυμωμένοι, μπορούμε να ζητήσουμε συγγνώμη και να τον κάνουμε αγκαλιά”…

eikona Viber 2025 11 29 15 13 34 474 1

Συζητήσαμε με τα παιδιά τρόπους για να ηρεμούμε όταν δεν νιώθουμε καλά μέσα στην τάξη και συμφωνήσαμε να “υιοθετήσουμε” έναν αρκούδο, τον οποίο θα παίρνουμε αγκαλιά για να ηρεμούμε!

Στη συνέχεια δουλέψαμε τα εκφραστικά μας μέσα σε δυάδες. Με ένα θεατρικό παιχνίδι εμπνευσμένο από τον Augusto Boal, τα παιδιά έγιναν.. γλύπτες και “έπλασαν” το ζευγάρι τους,  δημιουργώντας ένα ζωντανό γλυπτό, εν προκειμένω ένα συναίσθημα! Στη συνέχεια το μετατρέψαμε σε χαρά και συζητήσαμε τρόπους να κάνουμε κάποιον φίλο χαρούμενο στην πραγματική ζωή.

Κλείσαμε τα μάτια και  ακούσαμε το τραγούδι «Ο παλιάτσος» και περιγράψαμε πώς μας κάνει να νιώθουμε. Στα περισσότερα παιδιά, έβγαλε ένα «λυπητερό συναίσθημα», αλλά τους άρεσε πολύ! Τα παιδιά στη συνέχεια το τραγούδησαν και το χόρεψαν « έτσι όλοι μαζί και αντάμα»..

Διαβάσαμε το παραμύθι «Η παλέτα των συναισθημάτων» και ανακαλύψαμε κι άλλα συναισθήματα, όπως ο φόβος, η απογοήτευση και ο πόνος.

moulaki i paleta twn synaisthimatwn 20

Στο τέλος, κάθε παιδί δημιούργησε μια μικρή κατασκευή με φατσούλες (χαρά, λύπη, θυμό, φόβο) πάνω σε ένα γλωσσοπίεστρο, την οποία πήρε στο σπίτι.

 

Παγκόσμια ημέρα για τα δικαιώματα του παιδιού

🌍 20 Νοεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού, αφιερώσαμε δύο ημέρες για να γνωρίσουμε, να συζητήσουμε και να γιορτάσουμε τα δικαιώματα που έχουν όλα τα παιδιά σε όλο τον κόσμο.

Ξεκινήσαμε με μια απλή και κατανοητή συζήτηση γύρω από τις ανάγκες των παιδιών. Τα παιδιά μοιράστηκαν όσα τα κάνουν να νιώθουν χαρούμενα και ασφαλή. Ανέφεραν ότι χρειάζονται:
αγάπη, φίλους, παιχνίδι, φαγητό, οικογένεια, σχολείο, γιατρό, φάρμακα, και πολλά ακόμη.

Μιλήσαμε για το ότι αυτά δεν είναι απλώς επιθυμίες, αλλά δικαιώματα· πράγματα δηλαδή που όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να ζητούν και να απολαμβάνουν. Η έννοια παρουσιάστηκε με απλό τρόπο, ώστε όλα τα παιδιά να μπορέσουν να την κατανοήσουν.

🌳 Το Δέντρο των Δικαιωμάτων

Για να γιορτάσουμε τη μέρα, δημιουργήσαμε το Δέντρο των Δικαιωμάτων. Κάθε παιδί πήρε ένα φυλλαράκι από χαρτί. Ζωγράφισε μέσα του ένα δικαίωμα (φίλους, οικογένεια, σπίτι, νερό, γιατρό, φαγητό, αγάπη κ.λπ.). Έπειτα, ένα-ένα τα παιδιά κόλλησαν τα φύλλα πάνω στο μεγάλο δέντρο που είχαμε ετοιμάσει σε χαρτόνι.

IMG 20251121 121459 1

Το δέντρο μας γέμισε με χρώματα και σύμβολα που αντιπροσωπεύουν όλα όσα χρειάζεται κάθε παιδί για να μεγαλώνει με φροντίδα, σεβασμό και ασφάλεια.

IMG 20251129 130728 100 edit 33245246077056

 

Αποχαιρετώντας το Φθινόπωρο

Στο νηπιαγωγείο μας αποχαιρετίσαμε την προηγούμενη εβδομάδα το Φθινόπωρο, μέσα από ένα όμορφο, βιωματικό ταξίδι, στο οποίο τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να κάνουν μια ανασκόπηση όσων έμαθαν για την εποχή, να πειραματιστούν και να γνωρίσουν ένα νέο γράμμα, το γράμμα Φ,φ.

Βρήκαμε λεξούλες που αρχίζουν από το γράμμα Φ, παίξαμε μαζί τους και σχηματίσαμε μικρές προτάσεις. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους και καλλιέργησαν τον προφορικό τους λόγο.

Στη συνέχεια, δουλέψαμε σε δυάδες, χρωματίσαμε το γραμματάκι φ και γράψαμε λεξούλες που ξεκινούν από φ μέσα στο σχήμα του γράμματος. Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά και δούλεψαν όμορφα μαζί.

IMG 20251120 1050531

 

Ανακαλύψαμε το γράμμα με πολλούς διαφορετικούς τρόπους: το γράψαμε στον “αέρα” με το χέρι μας, το χρωματίσαμε, το γράψαμε σε αφρό, το σχηματίσαμε με πλαστελίνη και στο τέλος, το αποτυπώσαμε στο χαρτί.

IMG 20251120 123205 IMG 20251121 110602

Κλείσαμε τη δραστηριότητα με έναν μικρό μουσικοκινητικό αυτοσχεδιασμό: γίναμε φθινοπωρινά φυλλαράκια που πέφτουν απαλά από τα δέντρα στο έδαφος. Τα παιδιά το απόλαυσαν πολύ!

 

“Ο Πίπης και ο Πειρατικός Έξυπνος Κάδος Ανακύκλωσης”

Το έργο με τίτλο “Ο Πίπης και ο Πειρατικός Έξυπνος Κάδος Ανακύκλωσης” αφορά στην ανάπτυξη ενός διαδραστικού πρότζεκτ για το νηπιαγωγείο, όπου τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να μάθουν και να εφαρμόσουν βασικές έννοιες της ανακύκλωσης, αξιοποιώντας τη σύγχρονη τεχνολογία. Πρόκειται για το πρότζεκτ με το οποίο συμμετέχουμε στο διαγωνισμό της ΕΕΛΛΑΚ με το οποίο προκριθήκαμε στην τελική φάση του Πανελλήνιου Διαγωνισμού.

2dabce23 af39 4238 ba32 899d49949bb1
https://www.canva.com/design/DAGmd6g2Lqs/YAmjdNxxYiGeUmR2rsV7IA/view?utm_content=DAGmd6g2Lqs&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=hcca7ef7452 

Η δράση μας εμπνέεται από τις αρχές της βιωσιμότητας, όπως καθορίζονται στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης.  Συγκεκριμένα, φιλοδοξούμε να διαμορφώσουμε έναν χώρο στην αυλή μας, όπου θα μπορούν να αναπτυχθούν φυτά και να φιλοξενηθούν πουλιά, οπότε η καθαριότητα της αυλής μας αποτελεί προτεραιότητα. 

Παράλληλα, δίνουμε τη δυνατότητα στα παιδιά να διευρύνουν τις γνώσεις τους μέσα από την άμεση παρατήρηση και τη διαδραστική επαφή με τη φύση, ενισχύοντας έτσι την οικολογική τους συνείδηση και την αγάπη για το περιβάλλον. Η δραστηριότητα συνδυάζει τη ρομποτική, το Διαδίκτυο των Πραγμάτων Internet of Things (IoT), το RFID και τις εκπαιδευτικές τεχνολογίες, προσφέροντας μια διασκεδαστική και εκπαιδευτική εμπειρία.

Σενάριο:

Στο νηπιαγωγείο, οι μικροί μαθητές μεταμορφώνονται σε πειρατές, έτοιμοι να σώσουν το αγαπημένο τους νησί από τα σκουπίδια. Το σενάριο ξεκινά με μια ιστορία:

“Σε ένα μικρό νησί, ζούσαν οι πειρατές της Ανακύκλωσης. Ήταν ευτυχισμένοι μέχρι που μια μέρα, το νησί τους γέμισε με σκουπίδια από έναν μεγάλο τυφώνα. Ο Πίπης ο Παπαγάλος, ο σοφός βοηθός των πειρατών, τους έδωσε μια αποστολή: Να καθαρίσουν το νησί τους και να μάθουν πώς να ξεχωρίζουν τα σκουπίδια που μπορούν να ανακυκλωθούν. Όμως, πρέπει να βιαστούν γιατί το νησί δεν θα αντέξει για πολύ ακόμα γεμάτο σκουπίδια!”

Αφόρμηση

Αφόρμηση αποτέλεσε ένα βίντεο στο οποίο ο Πίπης ο παπαγάλος καλούσε τα παιδιά να τον βοηθήσουν.΄

Screenshot 52

 

Ενας δυνατός άνεμος είχε φέρει στο νησί πάρα πολλά σκουπίδια και δεν υπήρχε τρόπος για να τα απομακρύνει.

Τα παιδιά πρότειναν λύσεις και στη συνέχεια παρακολούθησαν ένα βίντεο σχετικά με την ανακύκλωση και τον μπλε κάδο,τον Μπλέκα, ο οποίος τους εξηγούσε τη διαδικασία της ανακύκλωσης και τα είδη συσκευασιών τα οποία μπορούν να αποθέσουν τα παιδιά μέσα στους κάδους ανακύκλωσης.

Τα νήπια επισκέφθηκαν τη γειτονιά του σχολείου και σχεδίασαν χάρτες στους οποίους σημείωσαν τους κάδους ανακύκλωσης που υπάρχουν στη γύρω περιοχή του σχολείου. 

Screenshot 46

Παίξαμε παιχνίδια στο διαδραστικό σχετικά με τα υλικά τα οποία μπορούν να ανακυκλωθούν στο μπλε κάδο και καλέσαμε τα παιδιά να φέρουν από το σπίτι αντικείμενο τα οποία ανακυκλώνονται στη συνέχεια στο σχολείο έγινε κατηγοριοποίησή τους και τα χωρίσαμε σε ομάδες γυαλί αλουμίνιο χαρτί και πλαστικό. 

Screenshot 44

Ψάξαμε στη συσκευασία στο σύμβολο της ανακύκλωσης και ζωγραφίσαμε τις συσκευασίες που ανακυκλώνονται σε ένα φύλλο εργασίας.

Screenshot 47 a5808863 3f75 48bc a90d 09dd1d8044a3

 

Γνωριμία με το Μakey Μakey.

Παρουσιάσαμε στα παιδιά το Μakey Μakey και τους εξηγήσαμε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί. Εξηγήσαμε τους όρους ανοιχτό και κλειστό κύκλωμα και προσπαθήσαμε με το σώμα μας να δημιουργήσουμε ανοιχτά και κλειστά κυκλώματα σε συνδυασμό με τα καλωδιάκια του Μakey Μakey.

1544dea8 6a32 44ff b44e 947fa0fead87

Εξηγήσαμε τους όρους αγώγιμα και μη υλικά και προσπαθήσαμε να βρούμε μέσα στον τάξη υλικά  από τα οποία περνάει το ρεύμα για να κάνουμε τα πειράματα με τη συσκευή μας. Χωρίσαμε σε κατηγορίες τα υλικά από τα οποία περνάει το ρεύμα και τα υλικά από τα οποία δεν περνά το ρεύμα. Πειραματιστήκαμε με αυτά μέσα από ένα παιχνίδι στο Scratch όπου αν περνούσε το ρεύμα από το υλικό μας, ακουγόταν μια μελωδία. 

Ο έξυπνος Κάδος – Makey makey 

Δημιουργήσαμε ένα κύκλωμα όπου το οποίο τοποθετήσαμε στο καπάκι του κάδου. Φτιάξαμε ένα πρόγραμμα στο Scratch, όπου όταν το καπάκι ανοίγει, ακούγεται ένας ήχος από τον κάδο που λέει “σε ευχαριστώ που ανακυκλώνεις”. 

Τα παιδιά πειραματίστηκαν με τη συσκευή στον κάδο και ανακύκλωσαν τα υλικά τους παίζοντας αυτό το παιχνίδι με ενθουσιασμό. Λεπτομέρειες στο βίντεο που ακολουθεί. 

Ο έξυπνος Κάδος – Microbit – Αισθητήρας Υπερήχων

Παίζοντας με τον έξυπνο κάδο και το makey makey  τα παιδιά αναρωτήθηκαν αν θα μπορούσε ο έξυπνος κάδος να είχε ένα φανάρι που θα ειδοποιούσε όταν γεμίζει, για να μη ρίχνουμε επιπλέον σκουπίδια. 

Ψάξανε στο διαδίκτυο να δούμε αν υπήρχανε τέτοιοι κάδοι στον κόσμο και ανακαλύψαμε τους έξυπνους κάδους στην Ινδία.

Τους εξηγήσαμε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί και γνωρίσαμε τον αισθητήρα υπερήχων που τον ονομάσαμε αισθητήρα απόστασης για να μπορούν τα παιδιά να καταλάβουν την έννοια και τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί. Όταν λοιπόν ο αισθητήρας απόστασης εντοπίσει ένα αντικείμενο σε κάποια συγκεκριμένη απόσταση, μπορούμε να του δώσουμε μία εντολή. Τα παιδιά πρότειναν όταν γεμίζει ο κάδος να υπάρχουνε δύο led λαμπάκια ένα πράσινο και ένα κόκκινο. Όταν ο κάδος είναι άδειος, θα είναι αναμμένο το πράσινο λαμπάκι εννοώ όταν γεμίζει θα ανάβει το κόκκινο. Τα παιδιά ήταν ήδη εξοικειωμένα με τους αισθητήρες γιατί τους δουλεύουμε από την αρχή της χρονιάς σε διάφορα project.

f41ab713 61fa 4026 895a 3a1f75d6e666 0e96e2c4 273e 45f1 89d9 25e3de781e93 f51cce85 cf6e 414f 9351 8af31fa1a539

Λεπτομέρειες στο βίντεο που ακολουθεί 

@marinazacharia

Ο Έξυπνος Κάδος στο Νηπιαγωγείο – Αισθητήρας Υπερήχων #kindergarten #stem #nipiablog #IoT #Smart_bin

♬ Cotton Candy – Kim Mun Seong

Ο έξυπνος Κάδος – RFID

Συζητήσαμε για τις ανέπαφες κάρτες και τη διαδικασία σκαναρίσματος των προϊόντων στο σούπερ μάρκετ και εξηγήσαμε πως το κάθε προϊόν έχει έναν κωδικό τον οποίο διαβάζει ο αισθητήρας RFID  (το σκάνερ). Στη συνέχεια, αφού είχαμε ετοιμάσει έναν κώδικα στο Μakecode, εξηγήσαμε στους μαθητές τη διαδικασία που ακολουθείται: Όταν η κάρτα είναι κενή, τo Microbit θα εμφανίζει ένα Χ στην οθόνη του, που θα σημαίνει ότι το προϊόν δεν ανακυκλώνεται, άρα δεν μπορεί να μπει στον κάδο ανακύκλωσης. Για τις κάρτες στις οποίες θα είναι εγγεγραμμένος ο κώδικας, κατά το σκανάρισμα θα εμφανίζεται στην οθόνη του Microbit ένα check. 

d212379c 2a14 4513 bf60 2ad6ece75c46

Xωρίσαμε τις κάρτες, αλλά και τις συσκευασίες που είχαμε συγκεντρώσει από τις προηγούμενες δραστηριότητες, σε δύο κατηγορίες. Οι κάρτες που θα είναι κενές, θα αντιπροσωπεύουν τα προϊόντα που δεν ανακυκλώνονται. Αυτές στις οποίες θα υπάρχει κώδικας, θα τοποθετηθούν στα προϊόντα που ανακυκλώνονται. Έτσι, αφού εγγράψαμε τις μισές κάρτες, τις τοποθετήσαμε στα προϊόντα που ανακυκλώνονται, ενώ τις κενές τις τοποθετήσαμε στα προϊόντα που δεν ανακυκλώνονται. 

Ο ΕΞΥΠΝΟΣ ΚΑΔΟΣ – ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ:

  1. Τα παιδιά σκανάρουν τη συσκευασία στο σκάνερ RFID.

Εάν η συσκευασία ανακυκλώνεται, εμφανίζεται το check, οπότε την τοποθετούν στον κάδο ανακύκλωσης. 

  1. Μόλις κλείσει το καπάκι του κάδου, ακούγεται ένας ήχος “Σε ευχαριστώ που ανακυκλώνεις”. 
  2. Ο κάδος εξωτερικά έχει δύο λαμπάκια led. Εάν είναι άδειος, το λαμπάκι που ανάβει είναι πράσινο. Εάν γεμίσει, είναι κόκκινο, οπότε δεν μπορεί να δεχτεί άλλες συσκευασίες προϊόντων. 

Βίντεο

@marinazacharia

#έξυπνοςκάδος #smartbin #nipiagogeio #nipiablog #stem #eellak #nipiagwgos #makeymakey #fy #microbit

♬ πρωτότυπος ήχος – Marina Περί… Νηπιαγωγών

Αξιολόγηση:

Η Αξιολόγηση του έργου ήταν διαμορφωτική και γινόταν καθόλη τη διάρκεια του πρότζεκτ με φύλλα εργασίας αλλά και παιχνίδια στο διαδραστικό πίνακα.

eb460872 6f07 4287 abf7 1c9e805548be ef93fd76 38ce 4349 8e95 5a37d4954625 975e7fe6 2c58 4e33 8b7b a74f5e7e933e

Αποτελέσματα του Έργου

  • Ενίσχυση Περιβαλλοντικής Συνείδησης μέσω Τεχνολογιών IoT:
    Κατά την υλοποίηση του έργου, τα παιδιά ανέπτυξαν ουσιαστική κατανόηση της σημασίας της ανακύκλωσης και της προστασίας του περιβάλλοντος, μέσα από τη διαδραστική χρήση τεχνολογιών IoT.
  • Απόκτηση Βασικών Ψηφιακών Δεξιοτήτων:
    Μέσω της πρακτικής ενασχόλησης με τεχνολογίες όπως το micro:bit και τις “έξυπνες συσκευές” IoT, οι μαθητές εξοικειώθηκαν με βασικές αρχές του Διαδικτύου των Πραγμάτων. Κατανόησαν την έννοια της συνδεσιμότητας μεταξύ συσκευών και της συλλογής δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, γεγονός που θέτει τις βάσεις για πιο σύνθετες γνώσεις στον τομέα της πληροφορικής και των ψηφιακών τεχνολογιών.
  • Καλλιέργεια Κοινωνικής Συνεργασίας και Συλλογικής Αντίληψης:
    Η ομαδική εργασία στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων ανακύκλωσης, σε συνδυασμό με την παρακολούθηση της προόδου μέσω των συσκευών IoT, ενίσχυσε τη συνεργασία, την ανταλλαγή πληροφοριών και την καλλιέργεια κοινού στόχου. Η αλληλεπίδραση σε ομαδικό επίπεδο βοήθησε τα παιδιά να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες μέσα από ένα περιβάλλον μάθησης που βασίστηκε στη συνεργασία και την αλληλεπίδραση.
  • Ανάπτυξη Κριτικής Σκέψης και Δημιουργικότητας:
    Οι δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν στο πλαίσιο του έργου παρότρυναν τα παιδιά να προσεγγίσουν την ανακύκλωση με στρατηγική σκέψη, αντλώντας συμπεράσματα από τα δεδομένα που παρείχαν οι IoT συσκευές. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, καλλιεργήθηκαν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και δημιουργικής σκέψης, ενισχύοντας τη γνωστική και συναισθηματική εμπλοκή τους.

1544dea8 6a32 44ff b44e 947fa0fead87 1 f51cce85 cf6e 414f 9351 8af31fa1a539 1 c729f69e 3df4 4f2b 8399 f8e192b97d40 f010df11 87c5 482e b4d1 922df659ed10

Διάχυση:

Το έργο μας παρουσιάστηκε στους γονείς σε μία εκδήλωση αφιερωμένη στις δράσεις STEM, δημοσιεύθηκε στο ιστολόγιο του σχολείου αλλά και στην Πύλη του Υπουργείου Παιδείας EduGate.

Υπεύθυνες Νηπιαγωγοί: Ζαχαρία Μαρίνα – Κυριακίδου Ελένη

Η γιορτή της μητέρας στο σχολείο μας

Την Παρασκευή 9 Μαϊου μια ευχάριστη έκπληξη περίμενε τις μαμάδες των μαθητών μας.

IMG 20250509 124917

Είχαμε στολίσει την αυλή μας με ζωγραφιές και κατασκευές για τη γιορτή της μητέρας.

IMG 20250508 103205

Τα παιδιά αρχικά ζωγράφισαν το πορτρέτο της μαμάς τους και είπαν κάποια πράγματα για εκείνη.

IMG 20250509 124836

Επίσης, ετοίμασαν ένα λουλούδι σε βάζο επειδή η μαμά είναι το πιο πολύτιμο λουλούδι.

IMG 20250508 103217

Τέλος ετοίμασαν και μια κάρτα με τα χεράκια τους όπου τους χαρίζουν την καρδιά τους.

IMG 20250508 093124IMG 20250508 091745IMG 20250508 084857

Οι μαμάδες έπρεπε να βρουν το πορτρέτο τους αλλά και τα χεράκια των παιδιών τους.

IMG 20250509 130117IMG 20250509 130335

Τελος ετοιμάσαμε ένα βίντεο για όλες τις μαμάδες επειδή κάποιες εργάζονταν και δεν μπόρεσαν να έρθουν.

https://youtube.com/shorts/9j77DhoKLcM?feature=sharedhttps://youtube.com/shorts/9j77DhoKLcM?feature=shared

Χρόνια πολλά μαμά!!!

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ BRAVO SCHOOLS

Screenshot 1

Το σχολείο μας 2o Νηπιαγωγείο Καβαλαρίου
συμμετέχει στο

Bravo Schools 2025

στον 8ο Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό

για τους 17 Παγκόσμιους Στόχους

στον οποίο καταγράφονται οι προτάσεις των μαθητών για

 τη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου!

Η ΣΤΗΡΙΞΗ ΟΛΩΝ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ!

Διάρκεια ψηφοφορίας μέχρι την Πέμπτη 15 Μαΐου

Ψηφίστε ΕΔΩ

ή αντιγράψτε και επικολλήστε το σύνδεσμο της ψηφοφορίας
https://bravo-schools.inactionforabetterworld.com/voting-by-school/2o-nhpiagwgeio-kabalarioy.2601.html

Η ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΜΕΤΡΑΕΙ!

Στα Bravo Schools 2025 αναδεικνύονται τα σχολεία με τις καλύτερες συμμετοχές ανά Παγκόσμιο Στόχο

μέσα από την αξιολόγηση της Κριτικής Επιτροπής και

την ψηφοφορία του κοινού.