Την Παρασκευή 6 Οκτωβρίου 2017, για δεύτερη φορά το Σχολείο μας συμμετείχε στο πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα που διοργάνωσε η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κιλκίς με θέμα: «Μικροί Αρχαιολόγοι σε δράση-Προσομοίωση Ανασκαφής».
Το πρόγραμμα ξεκίνησε μέσα στον χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου με μια μικρή εισήγηση της αρχαιολόγου Μαρίας Φαρμάκη, η οποία αναφέρθηκε στον ρόλο και στα βήματα μιας ανασκαφής, τονίζοντας παράλληλα ότι είναι ο βασικός τρόπος εύρεσης των αντικειμένων του παρελθόντος. Αφού έδωσε κίνητρα για εξερεύνηση, βγήκαμε στον υπαίθριο χώρο του Μουσείου, όπου ήρθαμε σε επαφή με τις πρακτικές της ανασκαφής και συντήρησης των ευρημάτων. Στη συνέχεια μοιράστηκαν οι ρόλοι σε ομάδες. Οι εργάτες άρχισαν να σκάβουν προσεκτικά με τα εργαλεία τους το γεμάτο με άμμο ξύλινο κουτί όπου υπήρχαν κρυμμένα πήλινα αντικείμενα, ολόκληρα ή σπασμένα, τα οποία αποτελούσαν διάφορα ευρήματα. Έπειτα από κάθε «ανακάλυψη», Ο αρχαιολόγος-μαθητής,κατέγραφε τα απαραίτητα στοιχεία και έδινε οδηγίες στους εργάτες. Ο συντηρητής-μαθητής προσπαθούσε να συναρμολογήσει τα σπασμένα αγγεία, χρησιμοποιώντας χαρτοταινία ως συνδετικό υλικό. Έπειτα τοποθετούνταν το κάθε αγγείο σε ένα σακουλάκι μαζί με το καρτελάκι στο οποίο αναγραφόταν το όνομά του. Η διαδικασία ολοκληρώνονταν με τον σχεδιασμό των αγγείων πάνω σε τετραγωνισμένο χαρτί (μιλιμετρέ). Η διαδικασία της ανασκαφής μας ενθουσίασε ιδιαίτερα, αφού έμοιαζε με τη σταδιακή επίλυση ενός μυστηρίου. Αντιληφθήκαμε ότι η ολοκλήρωσή της απαιτεί συλλογική προσπάθεια, η οποία ενδέχεται να διαρκέσει μεγάλο χρονικό διάστημα. Παράλληλα γνωρίσαμε τον κόσμο της αρχαιολογίας και αναπτύξαμε τις κατάλληλες δεξιότητές για την αποκωδικοποίηση ενός ευρήματος/εκθέματος, καθώς και τη διαδρομή του από την ανακάλυψη έως την έκθεσή του.
Τέλος, δε χρειάζεται να αναφέρουμε ότι οι περισσότεροι από μας, ύστερα από αυτήν την βιωματική δράση, δηλώσαμε ότι επιθυμούμε να γίνουμε στο μέλλον αρχαιολόγοι.
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.