Αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά 2024-2025



Στο 2ο Δημοτικό σχολείο Αμυνταίου υποδεχτήκαμε με μεγάλη χαρά την άνοιξη και όπως ήταν φυσικό, καιρού επιτρέποντος, αρχίσαμε τις εξορμήσεις!!!! Να πώς αποτυπώθηκαν από τα παιδιά αυτές οι εκπαιδευτικές επισκέψεις μεμονωμένων τάξεων ή όλου του σχολείου
στο 18ο τεύχος της εφημερίδας μας
“Μολύβια εν δράσει…”
Τα θέματα με τα οποία ασχολήθηκαν οι μαθητές &
οι μαθήτριές μας είναι τα εξής:
1.Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Βελβεντό. 3
2.Εκπαιδευτική επίσκεψη στη Φλώρινα.. 8
3.Εντυπώσεις από την εκπαιδευτική επίσκεψη στον «Αρκτούρο». 9
4.Ενημέρωση από τον Αρκτούρο. 14
5.Εργασίες στο σχολικό χώρο Ο Εθελοντισμός στο σχολείο μας. 17
6.Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Καστοριά.. 26
1η στάση: Λιμναίος Οικισμός Δισπηλιού. 26
3η στάση “Ενυδρείο Καστοριάς”. 37
4η στάση: Δασάκι Μεσοποταμίας. 40
7.Γιορτή λήξης μαθημάτων & Αποφοίτησης της ΣΤ΄ τάξης. 41
Απολαύστε το!!!

Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024)
Σχολική Μονάδα: 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ – 9470004
Σχολικό Έτος: 2023 – 2024


Μετά από πρόσκληση του Προέδρου της Βουλής των Ελλήνων που έλαβε
το 2ο Δημοτικό Σχολείο Αμυνταίου, μαθητές και μαθήτριες της Ε΄και ΣΤ΄τάξης του σχολείου μας
μαζί με το Δημοτικό Σχολείο Κάτω Κλεινών από 23 Μαΐου ως 25 Μαΐου πραγματοποίησαν
εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα προκειμένου να επισκεφθούν τη Βουλή των Ελλήνων.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες δέχτηκαν αξιόλογα και πρωτόγνωρα ερεθίσματα, καθώς ξεναγήθηκαν στο ελληνικό κοινοβούλιο & ενημερώθηκαν για την ιστορία του κτιρίου και τη λειτουργία του.
Είχαν επίσης, την τύχη να παρακολουθήσουν την εντυπωσιακή αλλαγή φρουράς στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη και να καμαρώσουν τους περήφανους τσολιάδες μας.
Η εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα, εκτός από την επίσκεψη στη Βουλή, περιλάμβανε επίσκεψη στον Ιερό Βράχο και στο μουσείο της Ακρόπολης, περιήγηση στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, στο Παναθηναϊκό Στάδιο (Καλλιμάρμαρο), στο Ίδρυμα Νιάρχος, στο Αττικό Πάρκο και στο Μουσείο των Ψευδαισθήσεων γεμίζοντας εικόνες και ενθουσιασμό τα παιδιά.
17ο
Να πώς αποτυπώθηκε από τα παιδιά η εμπειρία τους αυτή στο 17ο τεύχος της εφημερίδας μας
“Μολύβια εν δράσει…“
Οι μαθητές/τριες της Ε΄ και ΣΤ¨τάξης συνέλεξαν πληροφορίες για όλα τα μνημεία- αξιοθέατα που επισκέφτηκαν, τα οποία και παρουσίαζαν στους/στις συμμαθητές/τριες τους κατά τη διάρκεια των επισκέψεων.
Στο τεύχος αυτό μας παρουσιάζουν τα θέματα με τα οποία ασχολήθηκαν, τα οποία είναι τα εξής:
1.1. Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης Καλωδιωτή Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου. 5
1.3. Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ). 10
1.5. Παναθηναϊκό Στάδιο-Καλλιμάρμαρο. 14
1.9. Ωδείο Ηρώδου του Αττικού. 27
1.10. Μνημείο Άγνωστου Στρατιώτη. 31
1.12. Ιερός Βράχος της Ακρόπολης. 40
1.14. Μουσείο της Ακρόπολης. 52
1.16. Μουσείο αισθήσεων στο Μοναστηράκι 66
1.17. Αττικό Ζωολογικό πάρκο 68
Απολαύστε το!
Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης της εσωτερικής αξιολόγησης 2023-2024
«Σχολικοί χώροι- υποδομές: Προστασία, ασφαλής χρήση και εκσυγχρονισμός»
το κτίριο του 2ου Δημοτικού σχολείου Αμυνταίου δέχτηκε τη φροντίδα μας,
για να βελτιωθεί το σχολικό περιβάλλον προς όφελος όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας!
Αλλαγές και επεμβάσεις μέσα… κι έξω…!!!
Στα δομικά στοιχεία του σχεδίου δράσης εντάχθηκε η συνεργασία με πρόσωπα και φορείς της τοπικής κοινότητας και του οικείου Δήμου, όπως, η Σχολική Επιτροπή του Δήμου & ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου. Σημαντική υπήρξε και η σχέση εμπιστοσύνης που αναπτύχθηκε μεταξύ του σχολείου και του Συλλόγου Γονέων, ο οποίος, ανταποκρινόμενος στο κάλεσμα του Συλλόγου Διδασκόντων υποστήριξε ποιλικοτρόπως τις δράσεις για τη συντήρηση και την ασφάλεια του σχολείου & τον καλλωπισμό της αυλής του.
Εργασίες που πραγματοποιήθηκαν στον εσωτερικό χώρο:







Εργασίες που υλοποιήθηκαν στον αύλειο χώρο :
1. Βάψιμο των εξωτερικών κιγκλιδωμάτων.

2. Βάψιμο ελαστικών που πρόσφεραν ιδιώτες, που θα αξιοποιηθούν για το φύτεμα λουλουδιών, δενδρυλλίων και για τη δημιουργία παρτεριών σχολικού κήπου την επόμενη σχολική χρονιά.

3. Δημιουργία επιδαπέδιων παιχνιδιών στον αύλειο χώρο της εισόδου του σχολείου

4. Φύτεμα λουλουδιών & δενδρυλλίων στις ζαρντινιέρες από λάστιχα που ετοιμάσαμε

5. Καλλωπισμός με περίτεχνα έργα ζωγραφικής του εσωτερικού τοίχου της περίφραξης του σχολείου από τα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης
Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων που είναι πάντα δίπλα μας & συμβάλλει με κάθε μέσο υποστηρίζοντας τις δράσεις μας,
τη σχολική επιτροπή και τους Αντιδημάρχους του Δήμου Αμυνταίου,
τους ιδιώτες που συνέδραμαν με εργασίες και τη χορηγία τους,
τους γονείς & κηδεμόνες που βοήθησαν με κάθε πρόσφορο τρόπο &
κυρίως, τους/τις μαθητές/τριες που με εργάστηκανπολύ μεγάλη χαρά & ενθουσιασμό
για να φτιάξουν με τα χέρια τους τα όμορφα αποτελέσματα που μπορείτε να θαυμάσετε!!!
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 2ου δημοτικού σχολείου Αμυνταίου

Σε συνέχεια της εκπαιδευτικής εκδρομής του σχολείου μας στο Κέντρο προστασίας του Λύκου και του Ευρασιατικού Λύγκα στις Αγραπιδιές, αλλά και του καταφύγιου της καφέ αρκούδας στο Νυμφαίο, στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, οι μαθητές/-τριες της Γ΄ και Δ΄ τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αμυνταίου ασχολήθηκαν με τη προστασία τόσο των ζώων όσο και του δάσους στο οποίο τα ζώα μας διαμένουν, βρίσκουν τροφή και καταφύγιο.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄και Γ΄τάξης υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό τη δράση και είχαν την ευκαιρία να διεισδύσουν σε πληροφορίες σχετικά με τις πραγματικές ιστορίες του
Αρκτούρου και των μελών του, μέσα από σύντομα βίντεο και εικόνες, αλλά και τις αφηγήσεις της κας Μαρίας Γλούφτση, όπως τις περιπέτειες επιβίωσης της μικρής εγκαταλελειμμένης αρκουδίτσας της Μάρθας, την επιχείρηση επανένταξης των 5 ορφανών αρκούδων στο δάσος αλλά και τις ενέργειες των κτηνιάτρων για να περιθάλψουν τα τραυματισμένα ζώα.
Το υλικό που παρουσιάστηκε ήταν πολυποίκιλο και οι παιγνιώδεις δραστηριότητες κάναν τον χρόνο να κυλίσει αρκετά γρήγορα.
Ευχαριστούμε πολύ και ανυπομονούμε για την επόμενη συνάντηση μας!
Ραντεβού στο δάσος!

Επιτέλους ήρθε και η εποχή οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄, Γ΄και Δ΄ τάξης να βγουν
από τις αίθουσες και να ζήσουν μια διαφορετική εκδρομή, με λίγη περιπέτεια,
εξερεύνηση στη φύση και φυσικά…αρκετό περπάτημα!
Ως συνέχεια των μαθημάτων που πραγματοποιήθηκαν στη σχολική τάξη,
θα ήταν μεγάλη παράλειψη να μην επισκεφθούμε το κέντρο προστασίας του Αρκτούρου,
που βρίσκεται στην περιοχή μας και με τις δράσεις του βοηθάει πολυποίκιλα
στην προστασία της άγριας πανίδας και του φυσικού περιβάλλοντος.
Πρώτη στάση το καταφύγιο του Λύκου και Λύγκα στις Αγραπιδιές.
Αφού διασχίσαμε το σύντομο μονοπάτι στη πλαγιά, οι εθελοντές του κέντρου ενημέρωσης
μας έδωσαν τις πρώτες και αρκετά χρήσιμες πληροφορίες
σε μια αίθουσα με διαδραστικό υλικό.
Μάθαμε τους λόγους που τα ζώα αυτά χρειάζονται προστασία, τους παράγοντες που διευκολύνουν ή απειλούν την επιβίωση τους και κατ’ επέκταση την εξασφάλιση της ισορροπίας στο οικοσύστημα και λίγο πριν φουντώσουν εκρηκτικά τα ερωτήματα ετοιμαστήκαμε να τα συναντήσουμε από κοντά!
Η προσδοκία της συνάντησης κορυφώθηκε σε αντίθεση με τους ήχους και τη φασαρία που ενδεχομένως να προκαλούσαμε, η οποία έπρεπε να ελαττωθεί όσο το δυνατόν για να έχουμε περισσότερες πιθανότητες να συναντήσουμε κάποιο ζώο. Και φυσικά η ανταμοιβή χαροποίησε όλους, με τον γκρίζο λύκο να «παίζει» κρυφτό μέσα από τους θάμνους μαζί μας, πότε να εμφανίζεται και πότε να χάνεται αλλά με τους φιλικούς λύγκες, ως λίγο πιο περίεργοι, να μας πλησιάζουν σε απόσταση αναπνοής!
Μετά την χαρά της πρώτης συνάντησης επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο για την ανοδική πορεία μας στο Νυμφαίο με προορισμό τον χώρο που διαβιούν οι αρκούδες. Περάσαμε μέσα από ένα σύννεφο ομίχλης και όσο και αν ακούγεται παράξενο, αποτελεί ιδανική συνθήκη όπως υπογράμμισαν όλοι οι εθελοντές που μας συνόδευσαν, περισσότερο από μια ηλιόλουστη μέρα ώστε να βγουν τα ζώα από τις φωλιές τους, όπου δεν θα τους ενοχλεί η ζέστη και ο ήλιος.
Η διαδρομή καταπληκτική, μια σύντομη στάση στο κιόσκι ενημέρωσης και η πρώτη αρκούδα αφού αντιλήφθηκε τη παρουσία μας ξεπρόβαλλε από μακριά. Ακολουθήσαμε το μονοπάτι δίπλα στην περίφραξη και η ίδια μας συνόδευσε για αρκετή ώρα, έως ότου φτάσαμε στο τέλος της διαδρομής.
Οι μαθητές μαζί με τα αναμνηστικά που πήραν γέμισαν με όμορφες αυθεντικές εικόνες του φυσικού περιβάλλοντος και εμπειρίες βιωματικές που θα χαραχθούν στη μνήμη τους αλλά και ευαισθητοποιήθηκαν και ενημερώθηκαν επίσης για τα θέματα προστασίας των ζώων αποκτώντας χρήσιμες γνώσεις για την μετέπειτα πορεία τους.
