Προτεινόμενες ταινίες

1. «Το φως που σβήνει», σε σκηνοθεσία Βασίλη Ντούρου με τους Αλέκο Αλεξανδράκη, Βίκυ Βολιώτη, Ελισάβετ Ναζλίδου, κ.ά.

Ο 12χρονος Χρήστος χάνει σιγά-σιγά την όρασή του, μα είναι προικισμένος μουσικός. Μη νιώθοντας άνετα στο σχολείο, το σκάει συχνά για να παίξει βιολί κοντά σ’ ένα γερο-φαροφύλακα, δάσκαλό του στη ζωή και τη μουσική…

 

2. «Ο δάσκαλος που άφηνε τα παιδιά να ονειρεύονται» του Daniel Losset

(περισσότερα…)

Σχολικός εκφοβισμός

Stop Bullying – Μην ανέχεσαι το bullying. Μίλα. Μπορείς.

Για να σπάσει ο κύκλος της σχολικής βίας, πρέπει να μιλήσεις πρώτα εσύ. Αν είσαι μαθητής/μαθήτρια ή γονέας μαθητή που βιώνει bullying στο σχολείο, μπες στο https://stop-bullying.gov.gr και κάνε αναφορά. Το σχολείο σου μαζί με μια ομάδα ειδικών θα διαχειριστούν το ζήτημα σου με ασφάλεια, μέχρι να επιλυθεί. #StopBullyingGR #MilaMporei

Ορισμός

Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying), όπως και ο όρος «θυματοποίηση» (victimization) χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

Μορφές Εκφοβισμού

Ο εκφοβισμός μπορεί να πάρει διάφορες μορφές:

– Σωματικός: φυσικός τραυματισμός ή απειλή τραυματισμού προς κάποιον. Εκδηλώνεται με σπρωξίματα, σκουντήματα, αγκωνιές, γροθιές και κλοτσιές, τρικλοποδιές, χτυπήματα με αντικείμενα, τσιμπήματα και δαγκωνιές, περιορισμό του άλλου μέσω σωματικών πρακτικών.

-Λεκτικός: συστηματική χρησιμοποίηση υβριστικών εκφράσεων, φραστικών επιθέσεων, προσβολών και απειλών, αγενών σχολίων και ειρωνείας, χρήση παρατσουκλιών. (περισσότερα…)

Τραγούδι για το 2024 από το Ε2

Στο μάθημα των αγγλικών η κ. Εμμανουέλα ενθάρρυνε τα παιδιά της τάξης του Ε2 να φτιάξουν ένα ποιηματάκι για τους στόχους και τις προσδοκίες που θέτουμε για τη χρονιά 2024.

Το έναυσμα το έδωσε η ίδια η κυρία και τα παιδιά συνέχισαν με τη σύνθεση του ποιήματος. Μέσα από ομαδική προσπάθεια και συνεργασία καταλήξανε στους στίχους που ακούτε στο συγκεκριμένο βίντεο! Έπειτα το ποίημα μελοποίησε και επιμελήθηκε ο μουσικός Τάσος Εμμανουήλ! Είναι μια σύνθεση του Ε2 και ελπίζουμε να σας αρέσει!

Η κ. Ελένη Γαρεφαλάκη στην Α’ και Δ’ τάξη των σχολείων μας

IMG 6880

Στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας παιδικού βιβλίου (2 Απριλίου) είχαμε την χαρα να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας την κα Ελένη Γαρεφαλάκη, εξειδικευμένη παιδαγωγό και σύμβουλο αγωγής και εκπαίδευσης, συγγραφέα και ιδιοκτήτρια ενός ειδικά διαμορφωμένου χώρου πολλαπλής νοημοσύνης στο Ηράκλειο τον «καλό αγωγό».

Πώς φτιάχνονται τα βιβλία; Ποια επαγγέλματα εμπλέκονται μέχρι να εκδοθεί ένα βιβλίο και να μπορέσουμε να το βρούμε στο βιβλιοπωλείο, να το ξεφυλλίσουμε και τελικά μα τα αγοράσουμε; Τι είναι τα κόμικς; Οι μαθητες των Α και Δ τάξεων άφησαν την φαντασία τους ελεύθερη… και έκαναν θαύματα!!!!

Δημιούργησαν τις δικές τους ιστορίες, τις οποίες εικονογράφησαν… Κάθε μαθητής και μια μοναδική ιστορία, ένα ξεχωριστό παραμύθι. Τόσο ξεχωριστό όσο και ο καθένας τους!!!!

Μπράβο στους μικρούς συγγραφείς…
Ευχαριστούμε πολύ  κ. Ελένη!
IMG 6879

(περισσότερα…)

Ημέρα Παιδικού Βιβλίου -2 Απριλίου

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (Ιnternational Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) το 1966.

Το Στ1 του σχολείου μας αποφάσισε να μοιραστεί μαζί σας αποφθέγματα από  αγαπημένα μας παιδικά παραμύθια, με σκοπό να τονίσουμε την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης στη ζωή μικρών και μεγάλων.

 

2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, τα παιδιά του ΣΤ4 των σχολείων μας απάντησαν στο ερώτημα: Τι αισθάνεσαι όταν διαβάζεις ένα βιβλίο;

Το βίντεο που ακολουθεί αποτυπώνει τις απόψεις τους.

Πρόσκληση σε ομιλία

ΘΕΜΑ: ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ

«Ένα όπλο ενάντια στη σεξουαλική κακοποίηση»

Η κυρία Καράμπελα Μαρία Κοινωνιολόγος με Παιδαγωγική Κατάρτιση και Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων θα πραγματοποιήσει ενημερωτική ομιλία προς τους γονείς με θέμα τη  «Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση» την Δευτέρα 1 Απριλίου & ώρα 18:00-20:00 στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων των σχολείων μας σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων & το Σύλλογο Γονέων των Σχολείων.

Η δράση αυτή είναι η συνέχεια της δράσης των  σχολείων  προς τους/τις  μαθητές /τριές τους.

Η «Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση»  δεν περιλαμβάνει μόνο την ενημέρωση των παιδιών για θέματα σεξουαλικής αγωγής και δραστηριότητας, αλλά και ένα μεγάλο κύκλο θεμάτων όπως είναι τα όρια, η συναίνεση, τα συναισθήματα, η ιδιωτικότητα, το φύλο, η σεξουαλικότητα, η έννοια των διαπροσωπικών σχέσεων, η αυτοεικόνα, η σεξουαλικότητα στην εφηβεία, η χρήση του διαδικτύου και το πως θα πρέπει οι γονείς και οι έφηβοι να αντιμετωπίζουν το sexting. Με λίγα λόγια ο όρος αυτός περιλαμβάνει όλες τις συναισθηματικές, κοινωνικές και γνωστικές πλευρές της σεξουαλικής ζωής.

Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση αποτελεί βασικό πυλώνα πρόληψης για τη διασφάλιση της σωματικής και ψυχικής υγείας των παιδιών. Αποτελεί τον πιο αποτελεσματικό τρόπο ώστε να ενδυναμώσουμε και να προστατεύσουμε τα παιδιά μας από το ενδεχόμενο της κακοποίηση.

Snap 2024 03 28 at 15.18.53

Εκπαιδευτικό Εργαστήριο: «Νέοι Ορίζοντες στα Γερμανικά»

20240319 090644

Τα παιδιά της Ε’ τάξης Γερμανικών είχαν τις προηγούμενες μέρες την ευκαιρία να πάρουν μέρος σε ένα εκπαιδευτικό εργαστήριο του προγράμματος «Νέοι Ορίζοντες στα Γερμανικά» του Ινστιτούτου Goethe.

Το εργαστήριο είχε τίτλο: «Μυστήριο στο Ντίσελντορφ. Τι συνέβη στην κ. Κάτριν;» Οι μαθητές κατάφεραν μέσα από την επίλυση γλωσσικών και άλλων διασκεδαστικών γρίφων να γνωρίσουν την καθημερινότητα μιας επιστήμονα και να οδηγηθούν στην λύση του μυστηρίου της εξαφάνισής της. Με τη μορφή του escape room το εργαστήριο έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τη Γερμανική Γλώσσα και να καλλιεργήσουν παράλληλα τις δεξιότητες της συνεργασίας, της ομαδικότητας και της επίλυσης προβλημάτων. Κυρίως όμως πέρασαν δημιουργικά την ώρα τους και απέκτησαν ένα ακόμα κίνητρο για την εκμάθηση της γλώσσας.

Ευχαριστούμε πολύ την κ. Κατερίνα Χατζηδάκη, συντονίστρια του προγράμματος, που οργάνωσε με πολύ μεράκι το εργαστήριο αυτό για τους μαθητές μας.

εικόνα Viber 2024 03 19 21 14 16 308

(περισσότερα…)

Συμμετοχή του Σχολείου μας στον 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Μαθηματικής Λογικής και Υπολογιστικής Σκέψης

Φωτο2
Το σχολείο μας  συμμετέχει  φέτος  στον
3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό (ΠΜΔ) Μαθηματικής  Λογικής και Υπολογιστικής Σκέψης (ΜΛΥΣ} ‘Alan Turing’ 2023-24
Ο διαγωνισμός ‘Alan Turing’, διοργανώνεται από το ΠΕ.ΚΕ.Σ. Δυτικής Ελλάδας και είναι εγκεκριμένος από το ΥΠΑΙΘΑ. Στον διαγωνισμό συμμετέχουν σχολεία από όλη την Ελλάδα, όλων των βαθμίδων. Ανάλογα με τη βαθμίδα εκπαίδευσης, διαγωνίζονται οι μαθητές σε θέματα σχετικά
με τα μαθηματικά και τον Προγραμματισμό.
Σήμερα Τετάρτη 13 Μαρτίου ο Διαγωνισμός πραγματοποιείται διαδικτυακά σε πανελλαδικό επίπεδο. Οι Διακριθέντες μαθητές θα διαγωνιστούν

(περισσότερα…)

Τσικνοπέμπτη 2024

7ee25819 0559 47ad 9afc 5c6b32148e3e 1

Τα αποκριγιώματα αναβίωσαν κάτοικοι της Γέργερης, την Τσικνοπέμπτη στον αύλειο χώρο των σχολείων μας.  Στο δρώμενο συμμετείχαν μέλη των τοπικών πολιτιστικών συλλόγων και μαθητές των Δημοτικών σχολείων του χωριού.  Συμμετείχαν και μαθητές των σχολείων μας που παρουσίασαν επίσης το γαϊτανάκι.
Θερμές ευχαριστίες στην Πρόεδρο του τοπικού κοινοτικού συμβουλίου κ.Αγγέλα Παπαγιαννάκη, στον Πρόεδρο του Συλλόγου Βαρελοφρόνων Γέργερης κ. Κουτεντάκη Μανόλη, στον Πρόεδρο του Πολιτιστικού Συλλόγου Γέργερης κ. Τσιμπλοστεφανάκη Μανόλη και σε όλους τους μαθητές και κατοίκους που ήρθαν σήμερα στα σχολειά μας.

   Ο σύλλογος γονέων μοίρασε μάσκες για χειροτεχνία σε όλα τα παιδιά , ενώ , για  το πατροπαράδοτο τσίκνισμα, φρόντισε να ψηθούν και να μοιραστούν σουβλάκια σε  όλους τους μαθητές.!εικόνα Viber 2024 03 07 16 57 20 610 2 (περισσότερα…)

abc7ac3811cc2e3648d9c0e7f620e604

6 Μαρτίου – Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας

abc7ac3811cc2e3648d9c0e7f620e604

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο.

Γνωρίζουμε ότι ο εκφοβισμός είναι μια επαναλαμβανόμενη επιθετική συμπεριφορά όπου ένα άτομο (ή ομάδα ανθρώπων) σε θέση εξουσίας εκφοβίζει σκόπιμα, κακοποιεί ή εξαναγκάζει σε πράξεις ένα άτομο με την πρόθεση να βλάψει αυτό το άτομο σωματικά ή συναισθηματικά. Οι πράξεις εκφοβισμού μπορεί να είναι σωματικές ή λεκτικές. Πολλοί νέοι μπορεί να είναι αγενείς μεταξύ τους κατά την εφηβεία, καθώς βελτιώνουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες και γίνονται σιγά-σιγά ενήλικες. Αν και αυτές οι αλληλεπιδράσεις είναι δυσάρεστες, υπάρχει μια σαφής γραμμή μεταξύ της σύγκρουσης και του εκφοβισμού. Τα περιστατικά εκφοβισμού πρέπει να περιλαμβάνουν και τα τρία αυτά χαρακτηριστικά:

(1) Είναι σκόπιμα: η συμπεριφορά ήταν επιθετική και είχε σκοπό να πληγώσει άλλο άτομο (περισσότερα…)

0005e216 69fc 4bd9 b66f cff78011295a

Βιωματικό Εργαστήριο με θέμα την Ενσυνειδητότητα

Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Έρρικα-Ειρήνη  Βασιλάκη για το χρόνο που αφιέρωσε ώστε να μας αναλύσει με απλό και ξεκάθαρο τρόπο για μια φυσική μας ικανότητα που έχουμε ξεχάσει να ¨φροντίσουμε¨ τόσο. Μια δεξιότητα που μας κάνει να βλέπουμε καθαρά αυτό που συμβαίνει εδώ και τώρα…και να ενισχύσουμε την ψυχική μας ανθεκτικότητα.

“Ενσυνειδητότητα είναι η με πρόθεση παρατήρηση της εμπειρίας μας στο παρόν, χωρίς κριτική.”

Jon Kabat-Zinn

Ευχαριστούμε και όλους τους εξαιρετικούς συναδέλφους από τα όμορα σχολεία που μας επισκέφτηκαν και μοιράστηκαν μαζί μας  την εμπειρία !!

. 0005e216 69fc 4bd9 b66f cff78011295a 850212d4 87d2 4c0a 8263 e603d02a0a366c6f60b3 f114 4e7e 8b7a 7f1fa97c29a2

Screenshot 1

Τα 4 Π της Ενσυνειδητότητας: Πρόθεση – Παρατήρηση – Παρόν – Περιέργεια