3 Δεκεμβρίου-Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Το 1992, η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Κάθε χρόνο στόχος είναι να προωθηθεί η κατανόηση σε θέματα αναπηρίας και η κινητοποίηση υπέρ των δικαιωμάτων αξιοπρέπειας και ευημερίας των ατόμων με αναπηρία.

Με αφορμή, λοιπόν, την ημέρα αυτή, πραγματοποιήσαμε στο σχολείο μας τις παρακάτω δράσεις, με στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών, την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και του σεβασμού στη διαφορετικότητα.

Τάξη A΄: Διαβάσαμε το βιβλίο «Φένια η αγαπημένη των ήχων», της Γιώτας Αλεξάνδρου, εκδ. Πατάκη. Με αφορμή την ιστορία αυτή, μιλήσαμε για τους τυφλούς ανθρώπους.  Έπειτα, χωρίσαμε τα παιδιά σε δυάδες. Ο ένας παρίστανε τον τυφλό , κρατώντας ένα μπαστούνι και ο άλλος τον οδηγό του. Μιλήσαμε για την γραφή των τυφλών «Μπράιγ», δείξαμε κείμενα γραμμένα για τυφλούς και στο τέλος έγραψαν το όνομά τους στο εξάστιγμο με γκοφρέ. Τους δείξαμε το αλφάβητο της νοηματικής και βάλαμε τα παιδιά να νοηματίσουν το όνομά τους.

315521031 588809429719223 6377844480234763797 n 318594472 2961250994169600 6453648019521204149 n  318070326 1274991943355744 2864017000201864262 n  317847364 671938701277233 8445874377795753768 n 318642932 869550354185129 8816712185557387233 n 318857395 1578751119240206 3723910610823690578 n

Τάξεις Β΄και Γ΄ : Οι μαθητές και οι μαθήτριες πραγματοποίησαν μια βιωματική δράση που αποτελείται από 3 μέρη:

1ο μέρος: Μαζί με τα παιδιά παρακολουθήσαμε διάφορα βίντεο με θέμα την αναπηρία. Συζητήσαμε και προβληματιστήκαμε.

Όλα τα βίντεο βρίσκονται συγκεντρωμένα στην παρακάτω ιστοσελίδα Εκπαιδευτικές Επι-δεξιότητες

https://blogs.sch.gr/mtsaousid/2021/12/28/olos-o-kosmos-mia-geitonia-pagkosmia-imera-atomon-me-anapiria/

2ο μέρος: Δημιουργήσαμε 6 τραπέζια δραστηριοτήτων, ένα για κάθε είδος αναπηρίας (Αυτισμός/ Δυσκολίες στην Επικοινωνία, Νοητική Αναπηρία, Μαθησιακές Δυσκολίες, Ακουστική Αναπηρία, Οπτική Αναπηρία, Κινητική Αναπηρία). Έπειτα, οι μαθητές χωρίστηκαν τυχαία σε 6 ομάδες. Κάθε ομάδα έπρεπε να περάσει από όλα τα τραπέζια δραστηριοτήτων, όπου μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες ένιωσαν πώς είναι να έχεις μια μορφή αναπηρίας. Για παράδειγμα, έπρεπε να επικοινωνήσουν, χωρίς να μιλήσουν. Ο απέναντί τους έπρεπε να διαβάσει τα χείλη τους. Ήρθαν σε επαφή με το αλφάβητο των κωφών, όπου έπρεπε να πουν το όνομα τους στη νοηματική κ.ά.

3ο μέρος: Έγινε συζήτηση με τους μαθητές/τριες για τα συναισθήματά τους κατά τη διάρκεια του βιωματικού εργαστηρίου. Καταλήξαμε σε συμπεράσματα για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρίες.

(Το συγκεκριμένο εργαστήριο είναι ιδέα που πήραμε από την ιστοσελίδα :Τάξη Μαγική Δραστηριότητες για την Παγκόσμια ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (taximagiki.blogspot.com) ).

318961758 688778872913041 2618933837512015982 n 317117740 3405306099684192 7020956904133977315 n 318006479 1309695813161260 276656404507253053 n 318391988 637397738127275 6963558828037344806 n 317512084 1160404054863465 4922023173103613871 n  317826209 557194952403284 4978619771202310089 n 317514067 685902232922960 2623436482884316338 n 317131715 532677261879083 8649810557944084082 n 317691209 3279178648964916 2773516108863242188 n  318629909 537599624637616 3656754316469817460 n 317627888 666694491859032 8190113900800999647 n 318632258 1493934181127593 4770556659034649953 n 316871101 2859493497528518 2636123378632217165 n 318020927 9247412188618175 61985231089345820 n 318006479 1309695813161260 276656404507253053 n 1 317117740 3405306099684192 7020956904133977315 n 1 318961758 688778872913041 2618933837512015982 n 1

Δ΄ τάξη:  Με αφορμή το παρακάτω βίντεο του μικρού Παναγιώτη, που δεν μπορεί να περπατήσει,  οι μαθητές/τριες προβληματίστηκαν και συζήτησαν για τα είδη αναπηριών. Έπειτα έκαναν διάφορες ζωγραφιές και κατασκευές.  https://youtu.be/OyTar7IRqzA

1638630777169 1638630777162

Ε΄ τάξη : Οι μαθητές και οι μαθήτριες έμαθαν να τραγουδούν στη νοηματική γλώσσα των κωφών το τραγούδι « Ν’ αγαπάς τα βουνά και τα πέλαγα», του Π. Θαλασσινού https://youtu.be/uq59DeWgUx8

319344543 452337153774795 4232166803482070089 n

Στ΄ τάξη: Τα παιδιά παρακολούθησαν βίντεο με θέμα την αναπηρία  (Όλοι διαφορετικοί- όλοι ίσοι https://youtu.be/5tD4-JUUd5I, Οι παραολυμπιονίκες μας και η δύναμη της προσπάθειας https://youtu.be/UEpYv5Rudco). Ακολούθησε συζήτηση για τις ανάγκες ενός παιδιού με αναπηρία, για το τι ζητάει από την οικογένειά του, τους φίλους του, την κοινωνία. Στο τέλος, οι μαθητές /τριες έφτιαξαν ομαδικές αφίσες.

320098444 679078840425999 214304474946728472 n 319737986 1577950645981442 1449166330925595303 n 319535376 1129052267779824 8423756372891966329 n