Υιοθεσία θαλάσσιας χελώνας από το σχολείο μας

IMG 20220331 134611

Τη θαλάσσια χελώνα Mickey υιοθέτησε για λίγες ημέρες το σχολείο μας! Ο Mickey είναι μια θαλάσσια χελώνα caretta-caretta που βρέθηκε στις 02-02-2021 στην Κεφαλλονιά με υποθερμία και τραύμα στα πτερύγια. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο Κέντρο Διάσωσης Θαλάσσιων Χελωνών στην Γλυφάδα Αττικής και την περίθαλψή του έχει αναλάβει ο Σύλλογος για την Προστασία της Θαλάσσιας Χελώνας “ΑΡΧΕΛΩΝ”.

Με τα χρήματα που κατόρθωσαν να συγκεντρώσουν οι μαθητές/-τριες του σχολείου μας (50 ευρώ), υιοθέτησαν το Mickey για 10 ημέρες και παρέλαβαν το σχετικό Πιστοποιητικό Υιοθεσίας από το Σύλλογο “ΑΡΧΕΛΩΝ”.

Πρόσκληση στη μαθητική πεζοπορία που διοργανώνει το Γυμνάσιο Κρουσώνα

Ο Διευθυντής, ο Σύλλογος Διδασκόντων και το Δ. Σ. του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του Γυμνασίου Κρουσώνα σε συνεργασία με τον Πεζοπορικό Όμιλο Ηρακλείου προσκαλούν όλη την εκπαιδευτική κοινότητα το Σάββατο 9 Απριλίου 2022 στις 9:30 π.μ στον Κρουσώνα στην 2η Μαθητική Πεζοπορία για το σχολικό έτος 2021-2022 στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος «Πεζοπορώντας με Τέχνη».
Δείτε περισσότερες πληροφορίες παρακάτω.

Φόρτωση PDF…

Επίσκεψη της Κινητής Μονάδας Προληπτικής Οδοντιατρικής για τις τάξεις Α΄, Β΄, Γ΄

ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΦΩΤΟ

Αγαπητοί γονείς της Α΄, Β΄και Γ΄τάξης, σας ενημερώνουμε ότι η Κινητή Μονάδα Προληπτικής Οδοντιατρικής της Περιφέρειας Κρήτης θα βρίσκεται στο σχολείο μας την Τρίτη 05 Απριλίου στις 11.30 το πρωί.

Τα παιδιά θα εξετασθούν από τον οδοντίατρο κ. Βαρούχα Νικόλαο μόνο εάν συμπληρώσετε και υπογράψετε την Υπεύθυνη Δήλωση συναίνεσης γονέων. Παρακαλούμε την ημέρα εκείνη  τα παιδιά να έχουν μαζί τους και το Ατομικό Βιβλιάριο Υγείας του παιδιού πάνω στο οποίο ο Οδοντίατρος θα σημειώνει το αποτέλεσμα της εξέτασής του.
Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε δείτε τα έντυπα παρακάτω.


Φόρτωση PDF…


Φόρτωση PDF…

Εορτασμός της επετείου της Επανάστασης του 1821 στο σχολείο μας πριν 85 χρόνια

αρχειο 25 μαρτίου 2

Στο αρχείο του σχολείου μας του έτους 1937 βρίσκονται δυο έγγραφα τα οποία αποτυπώνουν τον εορτασμό της εθνικής μας επετείου της Επανάστασης του 1821. Ομολογώ ότι οι εκδηλώσεις  που προβλέπονταν δεν διαφέρουν καθόλου από τις σημερινές καθώς περιλάμβαναν εορτασμό, δοξολογία και παρέλαση. Διαφορές όμως υπάρχουν αφενός στην υπηρεσιακή γλώσσα των εντολών που φανερώνει μεγάλη αυστηρότητα (“διαταγήν”, “συμμορφωθήτε”, “διατάξητε”) και αφετέρου στη “μεγαλοπρέπεια”, “επισημότητα” και “τελειότητα” την οποία υπαγορεύεται να έχουν οι εορταστικές εκδηλώσεις.

Έτσι, με εντολή που έχει ημερομηνία  6 Μαρτίου 1937 ο τότε υπουργός Παιδείας Κων/νος Γεωργακόπουλος παραγγέλνει ώστε στις 24 Μαρτίου,  παραμονή της επετείου, να τελεστεί στα σχολεία εορτασμός και ο δ/ντής (ή άλλο μέλος του προσωπικού) να εκφωνήσει τον πανηγυρικό της ημέρας.  Την 25η Μαρτίου, ημέρα της εθνικής εορτής, οι μαθητές και οι μαθήτριες των σχολείων καλούνται να πάρουν μέρος στην τελετή και την παρέλαση που θα πραγματοποιηθεί  έπειτα από συνεννόηση των δ/ντών των σχολείων με τις στρατιωτικές και πολιτικές αρχές κάθε τόπου. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το σχολείο καλείται να υποβάλλει προς το «Σεβαστόν Υπουργείον» σχετική έκθεση μετά το τέλος των εορταστικών εκδηλώσεων.

Σε άλλο έγγραφο που βρήκαμε στο αρχείο μας με ημερομηνία 24 Μαρτίου 1937, ο τότε πρόεδρος της Κοινότητας Κρουσώνα, Ιωάννης Φουντουλάκης, ενημερώνει  το προσωπικό του σχολείου ότι η πανηγυρική δοξολογία θα τελεστεί στις 11 το πρωί της 25ης Μαρτίου στον καθεδρικό ναό του Αγ. Χαραλάμπους και καλεί τον δ/ντή και όλο το προσωπικό να παραβρεθεί.

Αξίζει να αναφέρουμε ακόμα ότι στο τέλος της εγκυκλίου της 6ης Μαρτίου 1937, ο Επιθεωρητής Γόρτυνας υπενθυμίζει στους εκπ/κούς ότι τους επιτρέπει (!) να μεταβούν στο Ηράκλειο την ημέρα της άφιξης του Βασιλιά (αναφέρεται στο Γεώργιο Β’).  Για αυτή τη βασιλική επίσκεψη στην Κρήτη θα γράψω αναλυτικά άλλη φορά γιατί υπάρχουν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα στο αρχείο μας για να δούμε.

Δεν φαίνεται, λοιπόν, να έχουν αλλάξει και πολλά στον τρόπο που εορτάζεται η επέτειος της Εθνικής μας Παλιγγενεσίας εδώ και δεκαετίες. Μια επέτειος που καθιερώθηκε να εορτάζεται στις 25 Μαρτίου από την Κυβέρνηση του Όθωνα το 1838 με το Βασιλικό Διάταγμα 980/15(27)-3-1838  παρόλο που, όπως είναι γνωστό, η Επανάσταση είχε ξεκινήσει περίπου 1 μήνα νωρίτερα, το Φεβρουάριο 1821,με την προκήρυξη του Αλέξανδρου Υψηλάντη “Μάχου υπέρ Πίστεως και Πατρίδος”.

Θα κλείσουμε με δυο λόγια για τον Υπουργό Παιδείας Κων/νο Γεωργακόπουλο ο οποίος υπογράφει την εγκύκλιο των εορταστικών εκδηλώσεων:

Γεννήθηκε στην Τρίπολη στις 26 Δεκεμβρίου 1890. Σπούδασε Νομική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και υπηρέτησε κατά τους Βαλκανικούς πολέμους ως έφεδρος αξιωματικός. Το 1915 κατετάγη στο Σώμα της Στρατιωτικής Δικαιοσύνης με το βαθμό του λοχαγού («κατ’ εκλογήν»). Το 1923 αποστρατεύτηκε με το βαθμό του συνταγματάρχη και δικηγόρησε στην Αθήνα («Παρ’ Αρείω Πάγω και Συμβουλίω Επικρατείας») μέχρι το 1951. Το 1928 πολιτεύθηκε με το Λαϊκόν Κόμμα και το 1935 διορίστηκε υφυπουργός «παρά τω πρωθυπουργώ» στην κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Δεμερτζή. Διατήρησε τη θέση του και όταν ανέλαβε ο Ιωάννης Μεταξάς (13 Απριλίου 1936) μέχρι τις 6 Αυγούστου, οπότε διορίστηκε υπουργός Παιδείας του καθεστώτος της 4ης Αυγούστου (Κυβέρνηση Ιωάννη Μεταξά). Το 1938 (25 Νοεμβρίου) διαφώνησε με τον Μεταξά και παραιτήθηκε από υπουργός. Διετέλεσε υπηρεσιακός πρωθυπουργός από τις 3 Μαρτίου έως τις 17 Μαΐου 1958 και διεξήγαγε τις εκλογές της 11ης Μαΐου που ανέδειξαν νικητή τον Κωνσταντίνο Καραμανλή και Αξιωματική Αντιπολίτευση την Ενιαία Δημοκρατική Αριστερά (ΕΔΑ). Από το 1948 μέχρι τον θάνατό του ήταν Πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού. Συμμετείχε σε πολλά Διοικητικά Συμβούλια οργανισμών και είχε τιμηθεί με πολλά παράσημα και μετάλλια. Απεβίωσε στην Αθήνα στις 26 Ιουλίου του 1973.

ΠΗΓΗ: Wikipedia

 

Η Δ΄ τάξη ετοιμάζει ζεστή σοκολάτα

4

Η βροχερή μέρα και το τσουχτερό κρύο ήταν η καλύτερη αφορμή σήμερα για τα παιδιά της Δ΄ τάξης να ετοιμάσουν  και να πιουν ένα ζεστό ρόφημα σοκολάτας. Με τη βοήθεια της εκπ/κού Φ.Α. και τη σύμφωνη γνώμη των γονέων τους, η τάξη γέμισε προσωπάκια γεμάτα ενθουσιασμό και γλυκιά προσμονή. Συνεργαζόμενα άψογα μεταξύ τους, άλλα παιδιά ετοίμασαν το ρόφημα, άλλα έβαλαν τη σαντιγύ και την τρούφα και άλλα σέρβιραν.  Όπως όμως ήταν φυσικό, όλα μαζί απόλαυσαν  τη ζεστή σοκολάτα και οι προσδοκίες τους ευοδώθηκαν με τον πιο “γλυκό” τρόπο!

Εισαγωγή μαθητών/-τριών στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία για το σχ. έτος 2022-2023

protypa sholeia

Αγαπητοί γονείς, σε συνέχεια της εγκ. Αρ. Πρωτ.: 28548 /Δ6/14-3-2022, σας ενημερώνουμε ότι η Ηλεκτρονική Πλατφόρμα για την κατάθεση αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους γονείς/κηδεμόνες για εισαγωγή των μαθητών/τριών στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία θα παραμείνει ανοιχτή από την Τρίτη 15 Μαρτίου 2022 και ώρα 13:00 μέχρι και την Πέμπτη 31 Μαρτίου 2022 και ώρα 15:00. Η πρόσβαση στην πλατφόρμα μπορεί να γίνει μέσω του συνδέσμου ΕΔΩ.

Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλώ ανατρέξτε στη σχετική εγκύκλιο παρακάτω.


Φόρτωση PDF…

Δωρεάν δράση της 7ης ΥΠΕ-Φθορίωση σε παιδιά ηλικίας 4 έως 14 ετών

Στο πλαίσιο των δράσεων ευαισθητοποίησης και πρόληψης της 7ης Υγειονομικής Περιφέρειας Κρήτης για την εκπαίδευση των παιδιών και οικογενειών τους σε θέματα αγωγής υγείας, την Κυριακή 20 Μαρτίου 2022 στην Πλατεία Ελευθερίας στο Ηράκλειο (στο χώρο της κινητής μονάδας Αιμοδοσίας) από τις 10.00 το πρωί έως 17.00 το απόγευμα, φθορίωση σε παιδιά γενικού πληθυσμού, ηλικίας 4 έως 14 ετών, θα πραγματοποιούν οι ειδικευμένες οδοντίατροι του Κ.Υ. Ηρακλείου της 7ης ΥΠΕ Κρήτης. Η προσέλευση των παιδιών για φθορίωση είναι ελεύθερη, διαρκεί λίγα λεπτά και θα γίνεται χωρίς ραντεβού με την επίδειξη self test και σε εφαρμογή όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας. Παράλληλα, τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν/εκπαιδευτούν σε θέματα πρόληψης και προαγωγής της στοματικής τους υγιεινής, συμμετέχοντας σε διαδραστικά παιγνίδια και πειράματα που έχουν ετοιμάσει οι ειδικευόμενες νοσηλεύτριες δημόσιας υγείας της 7ης Υ.ΠΕ Κρήτης

Επίσης, το Σάββατο 19 και την Κυριακή 20 Μαρτίου 2022 από τις 09.00 έως 16.00 θα πραγματοποιηθεί σε όλα τα οδοντιατρικά ιατρεία των νοσοκομείων της Κρήτης προληπτικός έλεγχος και φθορίωση σε παιδιά με Αναπηρία (Νοητική υστέρηση, αυτισμό, κ.α.).

Αναλυτικότερες πληροφορίες στο Δελτίο Τύπου.

Παρακαλούμε για τη συμβολή σας στη γνωστοποίηση της δράσης και την προώθηση του Δ.Τ. στις εκπαιδευτικές μονάδες ευθύνης σας, για την ενημέρωση των μαθητών και οικογενειών τους.

Με εκτίμηση

Εύη Γαρεδάκη

Προισταμένη Τμήματος Εφαρμογής Δράσεων Δημόσιας Υγείας

Δ/νση Δημόσιας Υγείας

7ης Υγειονομικής Περιφέρειας Κρήτης

Τηλ. Επικοινωνίας: 2813-404429

Email: egaredaki@hc-crete.grdimosiaygeia@hc-crete.gr

ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ


Φόρτωση PDF…

Συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης από το Δήμο Μαλεβιζίου για το λαό της Ουκρανίας

oukrania

Αγαπητοί γονείς, από το Δήμο Μαλεβιζίου λάβαμε το ακόλουθο μήνυμα:

 

Γάζι, 10 Μαρτίου 2022

Συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης από το Δήμο Μαλεβιζίου για το λαό της Ουκρανίας

Έναν κρίκο στην τεράστια αλυσίδα αλληλεγγύης που έχει στηθεί για τον δοκιμαζόμενο λαό της Ουκρανίας προσθέτει ο Δήμος Μαλεβιζίου με τη συγκέντρωση ανθρωπιστικής βοήθειας.

Από τη Δευτέρα 14 μέχρι και την Τετάρτη 16 Μαρτίου, στο χώρο του ΚΑΠΗ Γαζίου στη πλατεία Μιχ. Κατσαμάνη, από τις 09.00 έως τις 13.00, θα γίνεται η συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης έπειτα από συνεννόηση του Δήμου Μαλεβιζίου με μέλη της Ουκρανικής Κοινότητας στο Ηράκλειο.

Συγκεκριμένα θα συγκεντρώνονται αυστηρά: είδη προσωπικής υγιεινής, τρόφιμα μακράς διάρκειας (ζυμαρικά, δημητριακά, γάλα, ελαιόλαδο) καθώς και κλινοσκεπάσματα.

Θα παραλαμβάνονται μόνο προϊόντα που θα είναι πακεταρισμένα με ετικέτα όπου θα αναγράφεται το περιεχόμενο τους.


Φόρτωση PDF…