Δράση “Ηλιακή Ακτινοβολία-Προστασία”

Την Τρίτη 28/05/2024 επισκέφτηκαν το σχολείο μας ο κ. Πατρής Κωνσταντίνος, ιατρός γενικής ιατρικής και η κ. Κοτοπούλη Γεωργία, νοσηλεύτρια του Κέντρου Υγείας Αργαλαστής για την υλοποίηση της δράσης «Ηλιακή Ακτινοβολία-Προστασία».

Η δράση αυτή πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της εκπαιδευτικού της Α΄ τάξης κ. Λιάκου Γεωργίας και συμμετείχαν οι μαθητές/τριες της Α΄& Β΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου, καθώς και οι μαθητές/τριες του συστεγαζόμενου Νηπιαγωγείου. Η δράση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο και της συνεργασίας με τη δασκάλα της Β΄ τάξης κ. Παπουτσή Γιώτα και με την νηπιαγωγό κ. Μπίσια Μαρία.

Μέσω της αφήγησης του παραμυθιού «Η κουκουβάγια που αγαπούσε τον ήλιο» και της όμορφης παρουσίασης των επισκεπτών επιστημόνων, οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν για την ηλιακή ακτινοβολία, τη χρησιμότητα του ήλιου, αλλά και τις επικίνδυνες επιπτώσεις του. Τέλος, έγινε αναφορά σε μέτρα τα οποία μπορούμε να λάβουμε όλοι μας για να προστατευτούμε από τον ήλιο.

1

2

Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Πατρή Κωνσταντίνο και την κ. Κοτοπούλη Γεωργία για την άμεση ανταπόκριση στην πρόσκλησή μας και τους ευχόμαστε καλό καλοκαίρι!

Βιωματικό εργαστήριο «Εγώ και οι άλλοι-Συνυπάρχουμε αρμονικά»

Την Παρασκευή 24/05/2024 επισκέφτηκαν το σχολείο μας η κ. Μπακατσέλου Μαίρη, ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια και η κ. Πετροπούλου Γιούλη, κοινωνιολόγος-ψυχοθεραπεύτρια από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Μαγνησίας «Πρόταση Ζωής» για την υλοποίηση του βιωματικού εργαστηρίου «Εγώ και οι άλλοι-Συνυπάρχουμε αρμονικά».

Το βιωματικό αυτό εργαστήριο πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της εκπαιδευτικού της Α΄ τάξης κ. Λιάκου Γεωργίας και συμμετείχαν οι μαθητές/τριες της Α΄ & Β’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου, καθώς και οι μαθητές/τριες του συστεγαζόμενου Νηπιαγωγείου. Στόχος αυτού του εργαστηρίου ήταν η αποδοχή του εαυτού και του άλλου. Η δράση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο και της συνεργασίας με τη δασκάλα της Β’ τάξης κ. Παπουτσή Γιώτα και με την νηπιαγωγό κ. Μπίσια Μαρία.

arxiki

Μέσω της αφήγησης μιας ιστορίας με πρωταγωνιστή έναν γλάρο, οι μαθητές/τριες «ταξίδεψαν» και φαντάστηκαν ποικίλες εικόνες τις οποίες στη συνέχεια απέδωσαν εικαστικά εργαζόμενοι σε ομάδες. Στο τέλος, η κάθε ομάδα παρουσίασε τη ζωγραφιά της στην ολομέλεια.

zvgrafiki

nipiagogio

a taxib taxi

Ευχαριστούμε πολύ την κ. Μπακατσέλου Μαίρη και την κ. Πετροπούλου Γιούλη για την ανταπόκριση στην πρόσκλησή μας!

Δράση “Περιβάλλον και Υγεία”

Τη Δευτέρα 22/4/2024 επισκέφτηκαν το σχολείο μας η κ. Χονδρογιάννη Νεοκλεία (διατροφολόγος) και η κ. Κοτοπούλη Γεωργία (νοσηλεύτρια) του Κέντρου Υγείας Αργαλαστής για την υλοποίηση της δράσης “Περιβάλλον και Υγεία” (“Προστατεύω το περιβάλλον, φροντίζω την υγεία μου. Το φαγητό, το περιβάλλον, η υγεία μου και εγώ”).

Η δράση αυτή πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της εκπαιδευτικού της Α’ τάξης κ. Λιάκου Γεωργίας ως προς τη συμμετοχή των μαθητών/τριών της Α’ και Β’ τάξης και της εκπαιδευτικού της Ε’ τάξης κ. Τρύφων Μαρίας ως προς τη συμμετοχή των μαθητών/τριών της Δ’, Ε΄ και ΣΤ’ τάξης. Στόχος αυτής της δράσης ήταν η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα που αφορούν την τροφή, το περιβάλλον και την υγεία.

Πιο συγκεκριμένα, μέσω μιας όμορφης παρουσίασης με πρωταγωνιστή τον κύριο Μηλαράκη, οι μαθητές/τριες των μικρών τάξεων (Α’ & Β’ ) έκαναν μια σύντομη αναδρομή στα πολύ παλιά χρόνια γνωρίζοντας τρόπους συντήρησης των τροφών κι έφτασαν ως τις μέρες μας όπου πωλούνται πολλά συσκευασμένα προϊόντα με συντηρητικά και πρόσθετες ουσίες που επιβαρύνουν την υγεία μας.

1 5

2 6

Κατά τη διάρκεια της δράσης έλαβε χώρα εποικοδομητική συζήτηση, ενώ, στο τέλος, επισημάνθηκε ότι όλα τα τρόφιμα τα τρώμε στην εποχή τους.

3 6

Οι μαθητές/τριες των δύο μικρών τάξεων συμμετείχαν ενεργά και χάρηκαν πολύ με την υλοποίηση αυτής της δράσης.

4 4

Αντίστοιχα, οι μαθητές/τριες των μεγάλων τάξεων (Δ΄, Ε΄& ΣΤ΄) έδειξαν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και προβληματίστηκαν σε θέματα διατροφής σε σχέση με το περιβάλλον.

11

12

Τέλος, φύτεψαν κάποια φυτά και βότανα σε παρτέρι του προαύλιου χώρου του σχολείου.

1314

 

15 16

Ευχαριστούμε πολύ την κ. Χονδρογιάννη Νεοκλεία και την κ. Κοτοπούλη Γεωργία για την άμεση ανταπόκριση στο κάλεσμά μας!

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Νεοχώρι.

1 4

Την Τρίτη πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη όλων των μαθητών στο Νεοχώρι. Η δράση αυτή εντάσσεται στον ετήσιο προγραμματισμό του σχολείου.

Τα παιδιά γνώρισαν μέσω ενός χάρτη και μιας πυξίδας να προσανατολίζονται. Είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν μέρος της χλωρίδας (αγριολούλουδα, θάμνοι, δέντρα του Πηλίου) μέσα από τη διαδρομή στη φύση και φύλλα εργασίας που τους δόθηκαν, με ξεναγό της διαδρομής τον εκπαιδευτικό κ. Περδίκη Δημήτριο

Επισκεφθήκαμε το παλαιό Δημοτικό Σχολείο του Νεοχωρίου, ξεναγηθήκαμε στον Ιερό ναό Αγ. Δημητρίου από την εκπαιδευτικό κ. Παπουτσή Γιώτα και γνωρίσαμε το μικρό εκκλησιαστικό μουσείο που βρίσκεται στο προαύλιο του ναού.

 

6 3 7 1 8 1 5 3 2 5 3 5 4 3

Δράση Συνεργασίας στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων

4 2

Την Τετάρτη 4 Απριλίου στο πλαίσιο της συνεργασίας της δασκάλας της Ε΄ Τάξης κ. Τρύφων Μαρίας με την ψυχολόγο κ. Τζιαφέτα Χρυσούλα και την κοινωνική λειτουργό κ. Χύμα Γεωργία του σχολείου μας, υλοποιήθηκε δράση με θέμα το «Ασφαλές διαδίκτυο».

Η δράση είχε ως στόχο να καλλιεργήσει την υπευθυνότητα, τον σεβασμό, το ήθος και να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά που ασχολούνται με το διαδίκτυο. Απώτερος στόχος να διαμορφώσουμε το διαδίκτυο σε ένα καλύτερο και ασφαλέστερο χώρο επικοινωνίας, ψυχαγωγίας και μάθησης.

Κατά τη διάρκεια της δράσης οι μαθητές/τριες της Ε΄ Τάξης ενημερώθηκαν για τους κινδύνους στο διαδίκτυο και πως μπορούν να προστατέψουν τους εαυτούς μέσα και έξω από το σχολείο. Έγινε αναφορά στους κινδύνους που ελλοχεύουν κατά την υπερβολική ενασχόληση με το διαδίκτυο, στον διαδικτυακό εκφοβισμό, επαφές με αγνώστους, παραπληροφόρηση κ.α. Οι μαθητές παρακολούθησαν ολιγόλεπτο στοχευμένο βίντεο που υπήρξε η αφόρμηση για προβληματισμό και συζήτηση.

Το διαδίκτυο είναι το μέλλον. Ας δώσουμε στα παιδιά τα όπλα να το χρησιμοποιούν σωστά.

6 25 23 42 4 1 3

 

 

Παγκόσμια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας

εικόνα Viber 2024 04 10 22 22 21 084

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού.

Με αφορμή αυτήν την πολύ σημαντική ημέρα για όλη τη σχολική κοινότητα, οι εκπαιδευτικοί των Δ΄ Ε΄ και Στ΄ τάξεων (κ. Βαούτη Μάγδα, κ.Τρύφων Μαρία, κ.Επιδέξιος Χρήστος) σε συνεργασία με την ψυχολόγο κ. Τζιαφέτα Χρυσούλα και την κοινωνική λειτουργό κ. Χύμα Γεωργία του σχολείου μας αφιέρωσαν τη χθεσινή ημέρα σε δράσεις “Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης” των παιδιών απέναντι στα περιστατικά συστηματικής και επαναλαμβανόμενης βίας τα οποία λαμβάνουν ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις στη σχολική πραγματικότητα.

Αποσαφηνίστηκε ο όρος bullying διότι πολύ συχνά συγχέεται από μικρούς και μεγάλους. Συζητήθηκαν οι μορφές βίας που συναντιούνται μέσα στο σχολικό – και όχι μόνο – περιβάλλον, όπως: σωματική, λεκτική, ψυχολογική, κοινωνική και διαδικτυακή. Προβλήθηκαν ολιγόλεπτα βίντεο και τέλος συζητήθηκαν οι ρόλοι των θυμάτων αλλά και των θυτών όπως και ο εξαιρετικά σημαντικός ρόλος των παρατηρητών (υποστηρικτών και παθητικών) που πολλά παιδιά υιοθετούν.

Σας ευχαριστούμε για τα πολύ σημαντικά που μάθαμε!

εικόνα Viber 2024 04 10 22 22 20 211 εικόνα Viber 2024 04 10 22 22 20 714εικόνα Viber 2024 04 10 22 22 20 618

Εργαστήριο με θέμα “Τα φίδια του Πηλίου”

Την Παρασκευή 5 Απριλίου 2024 με αφορμή την ημέρα των βιβλίων (2 Απριλίου) και την ημέρα προστασίας των ζώων διοργανώθηκε εργαστήριο για όλους τους μαθητές του σχολείου με θέμα: “Τα φίδια του Πηλίου”. Υπεύθυνος εκπαιδευτικός ήταν ο κος Περδίκης Δημήτριος.

5 1 6 1 3 3 4 1 2 3 1 2

Δράση “Τα δικαιώματα των παιδιών”

Την Τετάρτη 27.03.2024, στο πλαίσιο της συνεργασίας των δασκάλων της Α’ και Β΄ τάξης (κ. Λιάκου Γεωργίας και κ. Παπουτσή Γιώτας) με την ψυχολόγο κ. Τζιαφέτα Χρυσούλα και την κοινωνική λειτουργό κ. Χύμα Γεωργία του σχολείου μας, υλοποιήθηκε δράση με θέμα “Τα δικαιώματα των παιδιών”.

Κατά τη διάρκεια αυτής της δράσης, οι μαθητές/τριες των δύο τάξεων ανέφεραν πράγματα που χρειάζεται τόσο ένα σκυλάκι όσο και ένα παιδί για να είναι ευτυχισμένο, ασφαλές και υγιές. Έγινε σύνδεση των ανθρώπινων αναγκών με τα ανθρώπινα δικαιώματα και έλαβε χώρα συζήτηση σχετικά με το ποιοι είναι υπεύθυνοι για τη διασφάλιση αυτών των δικαιωμάτων.

Στο τέλος, οι μαθητές/τριες ζωγράφισαν το παζλ των δικαιωμάτων των παιδιών.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της δράσης, εκδηλώθηκε ενδιαφέρον και υπήρξε ενεργητική συμμετοχή εκ μέρους των παιδιών.

1. 1 3 2 2 2

Δράση για τη “Σχολική Βία”

Την Τετάρτη 27.03.2024 υλοποιήθηκε δράση συνεργασίας των δασκάλων της Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης (κ. Λιάκου Γεωργίας, κ. Παπουτσή Γιώτας & κ. Περδίκη Δημητρίου) με την ψυχολόγο κ. Τζιαφέτα Χρυσούλα και την κοινωνική λειτουργό κ. Χύμα Γεωργία του σχολείου μας με θέμα τη “Σχολική Βία”.

Κατά τη διάρκεια αυτής της δράσης, έλαβε χώρα συζήτηση στο πλαίσιο της οποίας οι μαθητές/τριες ανέφεραν πράγματα που μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας (π.χ. να αγκαλιάζουμε) και πράγματα που δεν πρέπει να κάνουμε (π.χ. να χτυπάμε). Μάλιστα, τα παιδιά έγραψαν τα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε σε παλάμες των χεριών τους τις οποίες έκοψαν και κόλλησαν σε ένα μεγάλο χαρτόνι το οποίο αναρτήθηκε σε τοίχο του σχολικού κτιρίου. Στη συνέχεια, η συζήτηση επικεντρώθηκε στη βία και, πιο συγκεκριμένα, στα θύματα, στους θύτες και στους παρατηρητές με τα παιδιά να υποδύονται ρόλους και να εκφράζουν τα συναισθήματα που βιώνουν κάθε φορά.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της δράσης, οι μαθητές/τριες επέδειξαν ενδιαφέρον και συμμετείχαν ενεργά.

Eikona2

α

Η Παρέλαση για την 25η Μαρτίου

Τη Δευτέρα 25 Μαρτίου 2024 στην πλατεία του Νεοχωρίου πραγματοποιήθηκε η παρέλαση των μαθητών του σχολείου μας με το νηπιαγωγείο. Προηγήθηκε η ανάγνωησ ποιημάτων από τους μαθητές και ακολούθησαν της παρέλασης παραδοσιακοί χοροί από τους μαθητές του δημοτικού και τιμήθηκε Η Επανάσταση των Ελλήνων αγωνιστών για μια ελεύθερη πατρίδα!

3 1 1 1 2 1