Η καλοκαιρινή γιορτή του σχολείου μας

Την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, το σχολείο μας πραγματοποίησε την καλοκαιρινή γιορτή λήξης μέσα σε ένα κλίμα χαράς μα και συγκίνησης. Οι μικροί/ες μαθητές/ριες συμμετείχαν σε διασκεδαστικά παιχνίδια και αγώνες με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής κας Καρολίνας Μοσχονά ενώ παράλληλα κάθε τάξη παρουσίασε το δικό της δρώμενο.

Αρχικά, πραγματοποιήθηκαν αγώνες 60 μέτρων για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Ε΄  και ΣΤ΄ τάξης, οι οποίοι/ες τους χάρηκαν πολύ. Ακολούθησαν τα ποιήματα και το θεατρικό από τα παιδιά της Α΄,Β΄, και Γ΄ τάξης με τίτλο «Οι προκομμένοι» με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους,  κας Βαούτη Μάγδας, κας Παπουτσή Γιώτας και κας Λιάκου Γεωργίας αντίστοιχα.

1 2 2 2

 

 

 

 

 

 

 

2 3

1 3

 

 

 

 

 

3 31 4 4 2

 

 

 

 

 

 

2 5

3 4

 

 

 

 

 

4 3

Στη συνέχεια, ακολούθησε το πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι με τα μπαλόνια από τους μαθητές/ριες της Α’, Β΄, Γ’ και Δ΄ τάξη και αγώνες 30 μέτρων από τα αγόρια και τα κορίτσια της Α’ και Β’ τάξης.

1 76 2 5 4

3 2

4 4

 

 

 

 

 

5 1 3 5

 

 

 

 

 

 

5 3

Ακόμη, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄τάξης παρουσίασαν το «Όνειρο καλοκαιρινού μεσημεριού», συνοδευόμενο από τα ανάλογα θεατρικά δρώμενα, που μας μετέφεραν με πολύ γλαφυρό τρόπο στο πνεύμα του ποιήματος του Γ. Ρίτσου, υπό την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού τους, κ. Περδίκη Δημήτριου.

711 1 10 1

 

 

 

 

 

 

9 1

8 2

 

 

 

 

 

 

 

10 Antigrafh 11 Antigrafh

 

 

 

 

 

12

Ακολούθησε το εξίσου διασκεδαστικό παιχνίδι «Νεροκουβαλήματα» στο οποίο συμμετείχαν τα παιδιά της Ε’ και ΣΤ’ τάξης.

2 7 1 8

1 9

Έπειτα, ακολούθησαν οι πολύ συγκινητικοί, αποχαιρετιστήριοι λόγοι από τους μαθητές/ριες της Ε΄ τάξης προς τους μαθητές/ριες της ΣΤ΄ τάξης, υπό την επιμέλεια της εκπαιδευτικού του τμήματος, κας Κωστοπούλου Ιλιάδας.

Σειρά είχαν τα ποιήματα που δημιούργησαν οι ίδιοι/ες οι μαθητές/ριες της ΣΤ΄ τάξης και το τραγούδι « Όπου υπάρχει αγάπη» το οποίο τραγούδησαν στη νοηματική γλώσσα υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού της τάξης κας Ζιώγα Μαρίας-Ελένης.  Τέλος, προβλήθηκε ένα αναμνηστικό βίντεο με τους μαθητές και τις μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης το οποίο μας συγκίνησε όλους.

5 5

6 3

 

 

 

 

 

 

 

Η φετινή μας γιορτή έκλεισε με παραδοσιακούς χορούς από τους μαθητές και τις μαθήτριες μας.

2 82a

Ευχαριστούμε πολύ την κα Παπουτσή Γιώτα για την πανέμορφη διακόσμηση του προαυλίου και την επιμέλεια του σκηνικού της γιορτής καθώς και τον κ. Τσιαμασφύρη Αναστάσιο, που μας βοήθησε εθελοντικά στον ήχο και τη μουσική. Τέλος, να ευχαριστήσουμε τον κ. Γιαννακόπουλο Θάνο εκπαιδευτικό του τμήματος ένταξης και την κα Κωστοπούλου Ιλιάδα  για την επιμέλεια και την απονομή των βραβείων (κλαδί ελιάς) και μεταλλίων μετά από κάθε αγώνισμα  αλλά  και όλους τους/τις συναδέλφους για τη συνολική προσφορά τους σε αυτή τη γιορτή. Τέλος, να ευχαριστήσουμε πολύ και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τα αναμνηστικά δωράκια που προσέφερε στα παιδιά της ΣΤ΄ταξης.

Σε αυτή τη γιορτή μικροί και μεγάλοι διασκέδασαν με την ψυχή τους. Ευχόμαστε στους/ις μαθητές/ριες ένα υπέροχο επόμενο, σχολικό ταξίδι! Καλό καλοκαίρι σε όλους και όλες!

 

Εργαστήρι τέχνης ψηφιδωτού

Στο σχολείο μας λειτούργησε εργαστήρι εκμάθησης της τέχνης του ψηφιδωτού. Το τελευταίο Σάββατο του Μαϊου και το πρώτο του Ιουνίου πραγματοποιήθηκαν σε συνεργασία με τον πολιτιστικό οργανισμό του Νεοχωρίου τα παραπάνω μαθήματα. Οι μαθητές και οι μαθήτριες εκδήλωσαν ενδιαφέρον και με τη βοήθεια της κ Καλλιόπης  Λιάκα,  συντηρήτριας έργων τέχνης, πραγματοποιήθηκε η επιθυμία τους. Ευελπιστούμε στην καλή  συνεργασία με τον πολιτιστικό και για άλλες εκδηλώσεις την καινούργια σχολική χρονιά.

3 112 13

 

 

 

 

 

 

56 1

49

11

10

 

 

 

 

 

 

 

 

718 19

 

 

 

 

23 22

 

 

 

 

24151 1

 

Εκπαιδευτική επίσκεψη στις Μηλιές Πηλίου

Το σχολείο μας επισκέφθηκε τον ιστορικό τόπο των Μηλεών την Τετάρτη 4 Ιουνίου 2025, όπου τα παιδιά αποκόμισαν αρκετές γνώσεις και εμπειρίες. Αρχικά, κατά την άφιξη μας, επισκεφθήκαμε τον ιερό ναό Παμμεγίστων Ταξιαρχών, όπου μας μίλησε ο ιερέας του ναού για την ιστορία και παλαιότητά του χώρου, ο οποίος χρονολογείται από τις αρχές του 18ου αιώνα. Θαυμάσαμε τις σπουδαίες αγιογραφίες και το γεμάτο λεπτομέρεια ξυλόγλυπτο τέμπλο που στέκεται μπροστά από την Αγία Τράπεζα.

20250604 092418 20250604 093719

 

 

 

 

 

 

9 5

Στη συνέχεια, κατευθυνθήκαμε προς τη Δημόσια Βιβλιοθήκη των Μηλεών. Εκεί,  παρατηρήσαμε τα αμέτρητα βιβλία και τη σημαία που σηκώθηκε ως λάβαρο κατά τη διάρκεια του επαναστατικού αγώνα εναντίον του οθωμανικού ζυγού αλλά και είδαμε τη συλλογή βιβλίων σπουδαίων προσωπικοτήτων του πνεύματος και των γραμμάτων της εποχής, όπως του Ανθίμου Γαζή, του Γρηγόριου Κωνσταντά και του Δανιήλ Φιλιππίδη.

20250604 10155920250604 10170120250604 103600

20250604 103143 20250604 102744

 

 

 

 

 

 

 

118 1

Έπειτα, επισκεφθήκαμε το Λαογραφικό Μουσείο, όπου θαυμάσαμε τα εκθέματα του και πιο συγκεκριμένα, εργαλεία και αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν στα παλιά χρόνια οι επαγγελματίες του τόπου. Η επίσκεψη, αυτή, συμπλήρωσε τις δράσεις των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων της Β΄ και ΣΤ΄ δημοτικού, στην ενότητα «Δημιουργώ και Καινοτομώ» βοηθώντας τους/τις μαθητές/ριες να έρθουν σ΄ επαφή με τα χαμένα επαγγέλματα.

620250604 105923 20250604 110000

 

 

 

 

 

 

20250604 1059424 10

Τέλος, αφού τα παιδιά διασκέδασαν στην παιδική χαρά του χωριού πήραμε τον δρόμο του γυρισμού προς το σχολείο μας γεμάτοι εικόνες και γνώσεις. Ευχαριστούμε τους υπεύθυνους/ες για τις ξεναγήσεις κι ευχόμαστε  να επισκεφθούμε τον τόπο ξανά.

Διακρίσεις στον 19o Διαγωνισμό «Παιχνίδι και Μαθηματικά»

Πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές και τις μαθήτριες της Στ΄ τάξης, οι οποίοι/ες έλαβαν μέρος στον 19ο  διαγωνισμό  «Παιχνίδι και Μαθηματικά» της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, την Παρασκευή 4 Απριλίου 2025. Ακόμη, θερμά συγχαρητήρια στις μαθήτριες  Κατσιμπέρη Κατερίνα και Καρτσιώτη Σοφία, οι οποίες διακρίθηκαν με μεγάλη επιτυχία στον διαγωνισμό. Καλή πρόοδο σε όλα τα παιδιά!!

1

2

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Δες μέσα από τα μάτια μου!»

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Λιάκου Γεωργία

Σχολική τάξη: Β’ Δημοτικού

https://www.canva.com/design/DAGnrqkmE-Q/H4y4EseJ7ktFQF-rL7lZoA/view?utm_content=DAGnrqkmE-Q&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=heea0550b1c

Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Αθήνα

Την Παρασκευή 9/5/25 το  σχολείο μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα. Αυτό έγινε σε συνεργασία με το 2ο Δημοτικό Σχολείο Μηλεών – Καλών Νερών. Τα δύο σχολεία αποκόμισαν πολλά οφέλη από αυτή την συνεργασία. Τα παιδιά της Ε΄και Στ΄τάξης γνώρισαν τους/τις μελλοντικούς/ές συμμαθητές/ριες τους στο Γυμνάσιο.

Σε όλη την διαδρομή, διαβάστηκαν κείμενα που αφορούσαν τα αξιοθέατα του βράχου και κείμενα αφιερωμένα στην βουλή των Ελλήνων. Ακόμη, η μαθήτρια της ΣΤ΄ τάξης Κ.-Ρ. Αραβάνη μας μίλησε για τον γνωστό μύθο της διαμάχης της Αθηνάς και του Ποσειδώνα, σύμφωνα με τον οποίο πήρε το όνομά της η πόλη της Αθήνας.

1 3Κατά την άφιξή μας, επισκεφθήκαμε την Ακρόπολη και ανεβήκαμε το βράχο παρέα με χιλιάδες τουρίστες που θαύμαζαν τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό ενώ η ξεναγός εμπλούτιζε τις γνώσεις μας γι΄ αυτό το σπουδαίο μνημείο πολιτισμού.

eikona Viber 2025 05 09 14 26 19 4292 318 117 1

4 2 13 2

 

 

 

 

 

 

 

12 15 1

eikona Viber 2025 05 09 14 23 46 427 14 2

20250509 132331

eikona Viber 2025 05 09 14 26 17 980Στη συνέχεια, επισκεφθήκαμε το κτήριο της Βουλής όπου τα παιδιά θαύμασαν τον ναό της Δημοκρατίας ενώ στα μάτια τους ταυτόχρονα προβλήθηκε το παλάτι του Όθωνα.

11 2Εκεί, αφού αρχικά παρακολουθήσαμε την αλλαγή φρουράς στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη και παρατηρήσαμε με περηφάνια τον σχηματισμό του «ΟΧΙ» από τους Εύζωνες, εισήλθαμε στο κτήριο όπου θαυμάσαμε τους πίνακες ζωγραφικής σπουδαίων καλλιτεχνών αλλά και τα πολύ σημαντικά εκθέματα της νεότερης ιστορίας.

eikona Viber 2025 05 09 14 58 47 730

20250509 14371615 1eikona Viber 2025 05 09 17 51 29 164 eikona Viber 2025 05 09 17 51 28 799

 

 

 

eikona Viber 2025 05 09 17 51 28 79920250509 16443720250509 1643429 210 2

 

 

 

 

 

 

 

 

6 2 7 2

 

 

 

 

 

 

16 1Έπειτα, μπαίνοντας στην αίθουσα των συνεδριάσεων, τα παιδιά δέχτηκαν το θερμό χειροκρότημα των βουλευτών και ενθουσιάστηκαν.

Στην επιστροφή, η ικανοποίηση και τα έντονα συναισθήματα ήταν ζωγραφισμένα στο πρόσωπο τους. Ευχαριστούμε το γειτονικό σχολείο για αυτή την κοινή δράση και ευελπιστούμε σε μελλοντικές συνεργασίες.

 

Παρουσίαση 3ου διδακτικού σχεδιασμού από την ενδοσχολική συντονίστρια τάξεων

Την Τετάρτη 30-4-2025 η ενδοσχολική συντονίστρια τάξεων κ. Λιάκου Γεωργία παρουσίασε έναν διδακτικό σχεδιασμό και συγκεκριμένα ένα Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων στη Θεματική «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη & πρωτοβουλία» και στην Υποθεματική «STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική». Το Πρόγραμμα είχε τίτλο «Μελισσούλα μελισσάκι» (Γνωριμία με το BeeBot) και αφορούσε το μάθημα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων Α’ Δημοτικού.

Eikona1 1 1 Eikona2 1 1

Συμμετοχή στον 9ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Συγγραφής Παραμυθιού

Στο πλαίσιο της υλοποίησης του Σχεδίου Δράσης «Ας μεγαλώσουμε με το βιβλίο!», οι μαθητές/τριες της Α’, Β’, Γ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξης με την καθοδήγηση των υπεύθυνων εκπαιδευτικών τους επιδόθηκαν στη συγγραφή παραμυθιών με θέμα: «Τα φεγγαροπαπούτσια και η κόρη του Ήλιου» προκειμένου να συμμετάσχουν στον 9ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Συγγραφής Παραμυθιού. Ο διαγωνισμός αυτός προκηρύχθηκε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το 5ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων και το Δημοτικό Σχολείο Λητής (https://contestfairytale.wordpress.com/2024/12/).

Ενδεικτικό υλικό από την εργασία των μαθητών/τριών μέσα στην τάξη

Β’ τάξη

Πριν τη συγγραφή του παραμυθιού, οι μαθητές/τριες της Β’ τάξης με την υπεύθυνη εκπαιδευτικό κ. Λιάκου Γεωργία ξαναθυμήθηκαν τα δομικά στοιχεία του παραμυθιού τα οποία είχαν επεξεργαστεί αναλυτικά στην 7η Ενότητα της Γλώσσας «Πώς λέμε ΟΧΙ;».

eikona 1 eikona 2

 

 

 

 

 

 

 

 

Έχοντας ως βάση τις παραπάνω πλαστικοποιημένες καρτέλες και τους σελιδοδείκτες που μοιράστηκαν από την εκπαιδευτικό, τα παιδιά εργάστηκαν ομαδικά και έγραψαν το δικό τους πρωτότυπο παραμύθι.

eikona 3

ΣΤ΄τάξη

Αρχικά, πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τις μαθήτριες που συμμετείχαν και την εκπαιδευτικό της τάξης κα Ζιώγα Μαρία-Ελένη σχετικά με τη δομή του παραμυθιού αλλά και τα σημαντικά στοιχεία που χρειάζεται να έχει ένα παραμύθι, όπως ο χρόνος, ο τόπος, οι ήρωες κ.α.. Οι μαθήτριες, αφού συμφώνησαν στα παραπάνω, χωρίστηκαν σε ομάδες με σκοπό κάθε ομάδα να δραστηριοποιηθεί σε συγκεκριμένο πλαίσιο της συγγραφής ενώ ταυτόχρονα στην ολομέλεια της ομάδας πρότειναν συμπληρωματικές ιδέες για όλη την ιστορία. Τα κορίτσια συνεργάστηκαν με επιτυχία και πολλή χαρά. Άφησαν ελεύθερη τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός πολύ όμορφου παραμυθιού ενώ παράλληλα το συνόδεψαν με υπέροχες ζωγραφιές.

1 2 2 2

 

 

 

 

 

 

 

20250412 204640 3 2

 

 

 

 

 

 

 

 

Ευχόμαστε καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά του σχολείου μας!

Πασχαλινές δράσεις

Την Παρασκευή 11 Απριλίου 2025 οι μαθητές/ριες του σχολείου μαζί με τους/τις εκπαιδευτικούς τους πραγματοποίησαν με πολλή χαρά πασχαλινές δράσεις και κατασκευές. Αρχικά, η Δ΄τάξη με την καθοδήγηση του δασκάλου της κ. Περδίκη Δημήτριο ετοίμασε μια υπέροχη εκδήλωση στο χώρο εκδηλώσεων του σχολείου, την οποία παρακολούθησαν όλα τα παιδιά.

Στην αρχή, τραγούδησαν τα «Κάλαντα του Λαζάρου» από τη Θεσσαλία ενώ στη  συνέχεια, είπαν κάλαντα και από άλλες περιοχές, όπως «το Μοιρολόι της Παναγίας» από το Ικόνιο της Μ. Ασίας.

4 1 7 1

 

 

 

 

 

 

6 1

8 1

Έπειτα, μας γνώρισαν το έθιμο της «Χελιδόνας» από την Αιανή Κοζάνης. Το «χελιδόνισμα», όπως αναφέρεται, αφορά στην περίοδο της άνοιξης, όποτε τα χελιδόνια επιστρέφουν πίσω στον τόπο τους. Κατά την τοπική παράδοση, τα παιδιά της περιοχής κατασκευάζουν ένα ομοίωμα χελιδονιού από ξύλο, στολισμένο με διάφορα υλικά όπως κοχύλια ή λουλούδια με το οποίο τριγυρνούν από σπίτι σε σπίτι κάθε 1η Μαρτίου (1η ημέρα της άνοιξης) και τραγουδούν το τραγούδι της «Χελιδόνας» ενώ οι νοικοκύρηδες του σπιτιού τους προσφέρουν κεράσματα.

1910 19 1

 

1516

Στο τέλος, τραγούδησαν τραγούδια με τη συνοδεία φλάουτο, το οποίο έπαιζαν οι ίδιοι/ες ενώ ο δάσκαλός τους κ. Περδίκης Δημήτριος τους συνόδευε με τη σειρά του με την κιθάρα του.

13 1 14 111 1

Ήταν μια πραγματικά απολαυστική εκδήλωση!

Στη συνέχεια, οι πασχαλινές δράσεις συνεχίστηκαν στις τάξεις, όπου οι μαθητές/ριες δημιούργησαν πανέμορφες πασχαλινές κατασκευές. Συγκεκριμένα, οι μαθητές/ριες της Ε΄ και ΣΤ΄τάξης αναβίωσαν το έθιμο των κόκκινων αυγών της Μ. Πέμπτης και με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους κας Κωστοπούλου Ιλιάδας και κας Ζιώγα Μαρίας-Ελένης έβαψαν κόκκινα αυγά ενώ, ακόμη, κατασκεύασαν υπέροχες λαμπάδες, ξεδιπλώνοντας έτσι τη δημιουργικότητά τους.

1 1 2 1

 

 

 

 

 

 

 

1817

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά! Και του χρόνου με υγεία!