Η Ηλεκτρονική μας εφημερίδα

Η ηλεκτρονική εφημερίδα του σχολείου μας ξεκίνησε να λειτουργεί το 2021. Όλα αυτά τα χρόνια πολλά παιδιά έχουν συμβάλλει με πολύ ενδιαφέροντα και επίκαιρα άρθρα.

Φέτος, λειτουργεί εργαστήριο δημιουργίας άρθρων για τη σχολική εφημερίδα στο Ολοήμερο από την κ. Αγγίδου Χρυσή στο οποίο συμμετέχουν παιδιά κυρίως Γ΄ και Ε΄ τάξης. Παρόλα αυτά στην εφημερίδα θα βρείτε άρθρα από μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων που στο πλαίσιο των μαθημάτων, των εργαστηρίων δεξιοτήτων ή του Ενεργού Πολίτη παρακινούνται από τους εκπαιδευτικούς τους στη συγγραφή άρθρων.

Τα τεύχη και τα άρθρα της εφημερίδας μας μπορείτε να τα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://schoolpress.sch.gr/mikroimegaloiendrasei/issues

Κατά τη συγγραφή ενός άρθρου δύο μικρές μαθήτριες της Γ΄ τάξης, η Βασιλική Κατσαούνη και η Αναστασία Περχανίδου, αποφάσισαν να αξιοποιήσουν το ψηφιακό εργαλείο ChatterKid. Τα αποτελέσματα εξαιρετικά!

Η Δ ́ τάξη στο πρόγραμμα «Ενεργός πολίτης στη γειτονιά του σχολείου μου»

Η Δ ́ τάξη του σχολείου μας συμμετείχε στο πρόγραμμα του Kέντρου Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (ΚΕΠΕΑ)- Κορδελιού, «Ενεργός πολίτης στη γειτονιά του σχολείου μου».

Στο πλαίσιο της δράσης, οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τη γειτονιά τους και να εκφράσουν τις απόψεις τους για τα προβλήματα και τις δυνατότητες βελτίωσης του περιβάλλοντος γύρω από το σχολείο.

Αρχικά, πραγματοποιήθηκε μια πρώτη διερεύνηση μέσα στην τάξη, όπου τα παιδιά συζήτησαν με τους υπεύθυνους του προγράμματος για θέματα όπως το περιβάλλον, η καθαριότητα, η προσβασιμότητα, τα φυτά και τα ζώα, η ηχορύπανση και η αρχιτεκτονική των κτιρίων. Στη συνέχεια, τα παιδιά βγήκαν για μια μικρή εξερευνητική βόλτα στους δρόμους γύρω από το σχολείο, παρατηρώντας, ανιχνεύοντας και καταγράφοντας με προσοχή τα προβλήματα και τις παρατηρήσεις τους σε ειδικά έντυπα.

Η δράση ολοκληρώθηκε με συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των μαθητών/ητριών, όπου παρουσίασαν τα ευρήματά τους και πρότειναν ιδέες για τη βελτίωση της γειτονιάς τους. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, οι μαθητές και οι μαθήτριες κατανόησαν τη σημασία της ενεργούς συμμετοχής στην κοινότητα και της φροντίδας του περιβάλλοντος, αναδεικνύοντας ότι κάθε μικρή δράση μπορεί να συμβάλλει σε μια καλύτερη γειτονιά.

7 1 1 2 2 4 5 3 6

Γιορτή για το Πολυτεχνείο από τη Δ΄ τάξη

Τη Δευτέρα 17 Νοεμβρίου η Δ΄ τάξη του σχολείου μας παρουσίασε ένα μοναδικό αφιέρωμα στα γεγονότα του Πολυτεχνείου στην αίθουσα εκδηλώσεων. Ο δάσκαλος της τάξης, κ. Κωνσταντίνος Σιαηλής, επέλεξε το θεατρικό «Εμένα με νοιάζει» το οποίο οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ προσέγγισαν εξαιρετικά, με ζωντάνια και ευαισθησία. Οι ιδέες και τα μηνύματα που πέρασαν τα παιδιά, συγκίνησαν και προβλημάτισαν όλους τους παρευρισκόμενους, μηνύματα που και σήμερα έχουν τη σημασία τους καθώς η ελευθερία, ο σεβασμός και η δημοκρατία είναι έννοιες που συχνά καταλύονται.

Αρωγοί στην όλη εκδήλωση, όπως πάντα, η μουσικός μας η κ. Αναστασία Ρουβολή που πλαισίωσε το θεατρικό με τραγούδια, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα που μας θύμισε τη δύναμη της ενότητας και της ελπίδας, καθώς και οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης κ. Καρανικόλα Ευαγγελία και κ. Αθανάσιος Λαδάς.

Θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για την προσπάθειά τους, καθώς και στους εκπαιδευτικούς που στήριξαν και καθοδήγησαν την προετοιμασία της γιορτής!

Η μνήμη του Πολυτεχνείου παραμένει ζωντανή μέσα από τις πράξεις και τις αξίες που καλλιεργούμε καθημερινά στο σχολείο μας.

IMG 00bbeaeaf5998519b27a60715ac6420d V 1 IMG 17a99f917f10e310fab2c64976177264 V IMG 26f4d0cc23008f5b01bcac9680f2933c V IMG 48c5845a0fd546436097bfbb56d69381 V IMG 72ee42862137e3f1a0b0b8d2ed9d3890 V IMG 584e0f7a041796c9d08046af7d4cb04d V 3 IMG 14586e2de2266825464afb3aa9a73f2f V IMG 99679593cc96602e201330d23050f55c V IMG a06d0677868c330432e85fe9b8a0b4bf V IMG a45a76fc53d8bca473ced7e61dc8a476 V 5

Εκπαιδευτική επίσκεψη της Γ΄ τάξης στο Παιδικό Μουσείο

Την Τετάρτη 12 Νοεμβρίου η Γ΄ τάξη του σχολείου μας με τον δάσκαλό της κ. Σταμάτη Τσοπανίδη και τα δύο τμήματα της Δ΄ τάξης του συστεγαζόμενου σχολείου παρακολούθησαν 2 προγράμματα στο Παιδικό Μουσείο.

Έζησαν μια μοναδική εμπειρία που τους ταξίδεψε δεκαετίες πίσω.

Ένας φιλόξενος χώρος αυτός του Παιδικού Μουσείου στην Τούμπα πού από την αρχή τους κέρδισε με την οργάνωση του και τις πολλαπλές εμπειρίες που πρόσφερε σε παιδιά και εκπαιδευτικούς.
Ξεκίνησαν όλα με τη δραματοποίηση μιας κούκλας που κοιμόταν και όλα τα παιδιά έκαναν ησυχία για να μάθουν την  ιστορία της. Ακολούθησαν η ιστορία του Φοίβου και της Αθήνας “μασκότ” των Ολυμπιακών αγώνων της Αθήνας και η αναφορά στην κούκλα της αρχαιότητας.
Βέβαια, τα παιδιά το διασκεδάσαν περισσότερο με τα παιχνίδια “αντίγραφα” που μοιράστηκαν για να τα γνωρίσουν και να ανακαλύψουν πως παίζονται.
Ακολούθησε το δεύτερο πρόγραμμα  “Μια μέρα στην παλιά σχολική τάξη” .
Αμέσως, τα παιδιά έκατσαν στα ξύλινα παλιά θρανία, οι εκπαιδεύτριες έφεραν κιμωλίες και πλάκες για να γράψουν καλλιγραφικά το όνομά τους. Στη συνέχεια είδαν τις ποδιές και τα πηλίκια που φορούσαν οι μαθητές καθώς και τις δερμάτινες σάκες που χρησιμοποιούσαν.
Στη συνέχεια γνωρίσαν τα πρώτα αναγνωστικά των παιδιών, τα μελανοδοχεία τους  με τις πένες και τις πλάκες με το κερί και και το σφοντύλι .
Τέλος, παρατηρήσαν τις εικόνες με τους ήρωες  και τους χάρτες που είχαν στις τάξεις.
Αυτό που μας εντυπωσίασε ήταν οι τιμωρίες των μαθητών/ητριών και οι βέργες ….
Πριν φύγουν, οι υπεύθυνοι του Μουσείου μοίρασαν στα παιδιά ταμπλέτες και και διαγωνιστήκαν σε κουίζ γνώσεων  κατά ομάδες .
Φεύγοντας δώρισαν υλικά στους μαθητές και τις μαθήτριες έτσι ώστε να φτιάξουν στο σχολείο μια χάρτινη μαθητική ποδιά του προηγούμενου αιώνα.
IMG 01f7ec6b366b6b1fdff2b2acd76bfe9a V IMG 4f3775c2db1a481feaa92ef0a0e94c43 VIMG 4d21e9576e36775932fb7819120fd171 V IMG 6dc9326f9d45c7b451d7152396fdc0ee VIMG 47c3daec492342e10f9b41996536fe1c V IMG 14bf862d4616ceb2731ed4d741f8143b VIMG 426210482df4f7f33a801c409be97347 V IMG 2c67d9d6c036721c33044c0ea61cbda1 V  IMG 46f7e08381a28cb29a74664327e601cd V IMG 0576327c2ecad7616be71ad814224687 V IMG 2af09ccc65cbd493f45a949a865bbffe VIMG 8e366512aeb867e04329fe32eb187362 V IMG 25a633a53815d06e9573c288a376dd39 V  IMG a3e9df1966cb72680af9e924a20b2e26 V IMG a1163b209e382de9ff5b48553ba31fed V IMG abed4b91d32187905000ac947101d217 V IMG b5b3c45be2737f75e08516ff26037f2c V IMG bc783bf2a90f583623361195255bd8d0 V IMG c6d941e86fa31f9172a9e9b89c285acd V IMG c8fe9e6f248280197323e3c2897ff29f V IMG cd76e70813462c9941eb1c6e8e2d943e V IMG d3624f42311236475ba67b7f89764ad6 V IMG db14e8c4d046fb52e04473eacfcafcc5 V IMG eb4f48fd487ba0e0ef7e984dcae54c85 V IMG f9c0cd76f308d5cef5f7ca5fc084af7a V IMG feedd14a6422fa9cdde41ea48f642cb2 V

Σχέδια Δράσεων του 18ο Δ.Σ. Ευόσμου 2025-2026

1η Δράση (Α και Β τάξη)

Άξονας: Σχέσεις  Σχολείου και οικογένεια

Τίτλος

Ο Σχολικός μας Λαχανόκηπος: Καλλιεργώ – Μαθαίνω – Μοιράζομαι -Συμμετέχω

Στόχοι

  • Ανάπτυξη υπευθυνότητας, συνεργασίας και σεβασμού στους κανόνες κοινής δράσης.
  • Καλλιέργεια περιβαλλοντικής ευαισθησίας και οικολογικής συνείδησης.
  • Κατανόηση της αξίας του συλλογικού έργου και του κοινού καλού.
  • Εξοικείωση με διαδικασίες λήψης αποφάσεων (π.χ. τι θα φυτέψουμε, ποιος θα ποτίζει).
  • Ενίσχυση της επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ σχολείου και γονέων μέσα από κοινές δράσεις.
  • Ενδυνάμωση του ρόλου της οικογένειας ως υποστηρικτικού παράγοντα στη μαθησιακή και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Δημιουργία θετικού κλίματος εμπιστοσύνης και συμμετοχής στη σχολική κοινότητα.

 Συντονίστρια δράσης: Νικοπούλου Μαρία

2η Δράση  (Γ και Δ τάξη)

Άξονας:

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Τίτλος

Σχεδιασμός, ανάπτυξη και εφαρμογή παιδαγωγικών πρακτικών και διδακτικών προσεγγίσεων – «Βιωματική μάθηση και περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση μέσω του σχολικού λαχανόκηπου

Στόχοι

▪ Ενίσχυση της βιωματικής και συνεργατικής μάθησης μέσα από την εφαρμογή δραστηριοτήτων που συνδέουν τη σχολική γνώση με την καθημερινή ζωή και το φυσικό περιβάλλον. Επιδιώκεται οι μαθητές να μαθαίνου ενεργητικά, να συνεργάζονται σε ομάδες, να εφαρμόζουν γνώσεις στην πράξη και να αναπτύσσουν υπευθυνότητα και περιβαλλοντική ευαισθησία.

▪ Προώθηση της ενεργητικής συμμετοχής των μαθητών στη διδασκαλία, με αξιοποίηση εναλλακτικών μαθησιακών πρακτικών και παιδαγωγικών προσεγγίσεων μέσω του σχολικού λαχανόκηπου. Επιδιώκεται η ενίσχυση της συμμετοχής όλων των μαθητών, η ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων και η καλλιέργεια της δημιουργικότητας μέσα από διαθεματικές δραστηριότητες

Συντονίστρια δράσης: Χατζηδαμιανού Ελισάβετ

3η Δράση (Ε και ΣΤ τάξη)

Άξονας: Διαπροσωπικές σχέσεις μαθητών

Τίτλος

Συνεχίζω να μεσολαβώ στις καρδιές μας ενεργώ

Στόχοι:

  • Η ανάπτυξη δεξιοτήτων διαχείρισης συγκρούσεων
  • Η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και του σεβασμού στις απόψεις
  • και τα συναισθήματα των άλλων.
  • Η ενίσχυση της θετικής επικοινωνίας και της συνεργασίας ανάμεσα
  • στους μαθητές
  • Η ανάπτυξη δεξιοτήτων ειρηνικής επίλυσης συγκρούσεων
  • Η προαγωγή δημοκρατικών αξιών στο σχολικό περιβάλλον
  • (δικαιοσύνη, αλληλεγγύη, υπευθυνότητα)
  • Η βελτίωση του σχολικού κλίματος και μείωση φαινομένων βίας ή αποκλεισμού.

Συντονίστρια δράσης: Αγγίδου Χρυσή

 

Εκπαιδευτική επίσκεψη της Ε΄ τάξης στο Κέντρο Εκπαίδευσης NOUS

Τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου, η Ε΄ τάξη του σχολείου μας, μαζί με τις Ε΄ τάξεις του συστεγαζόμενου σχολείου, επισκεφτήκαμε το Κέντρο Εκπαίδευσης NOUS  και συμμετείχαμε σε ένα σύγχρονο και διαδραστικό πρόγραμμα με θέμα την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν, μέσα από εικονικές εμπειρίες (VR)  και βιωματικές δραστηριότητες, τρόπους προστασίας και υπεύθυνης χρήσης του διαδικτύου. Η συμμετοχή τους ήταν ενθουσιώδης, ενώ το περιβάλλον του προγράμματος πρόσφερε έναν ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο μάθησης. Συνοδοί της εκδρομής ήταν η κ. Γκορτζίλα Αναστασία, δασκάλα της Ε΄ τάξης και ο δάσκαλος παράλληλης στήριξης, κ. Αθανάσιος Λαδάς, καθώς και δύο δασκάλες του 2ου Δημοτικού Ευόσμου.

Ήταν μία μοναδική και εποικοδομητική εμπειρία για όλους!

IMG 7e868ea42fd26b6ea371f76cfa241e03 V IMG 31fcfe0a5c705c5a4c07698fe324ebdf V IMG ed8fe88d98cbf6bbb71a9634d8a8a572 V IMG d0499fd2dfe7bacd5d492073209e4477 V IMG 5f9c0bdf63a1272a2f4d6abb2aecc2ea V

Παρέλαση 28ης Οκτωβρίου

Την Τρίτη 28 Οκτωβρίου ο Διευθυντής του σχολείου και καθηγητής Φυσικής Αγωγής κ. Κυριάκος Πέτσος συνόδευσε τη σημαιοφόρος Ιωάννα Μανιάτη με τους παραστάτες και την ταμπελοφόρο στον Ιερό Ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου όπου παρακολούθησαν τη δοξολογία. Στη συνέχεια παραβρέθηκαν στην πλατεία Ευόσμου όπου έλαβε χώρα η κατάθεση στεφάνων στο μνημείο. Έπειτα, με την καθοδήγηση του Διευθυντή και του εκπαιδευτικού της Στ΄ τάξης κ. Γιώργου Μαλιούφα τα παιδιά συμμετείχαν στη μαθητική παρέλαση του Δήμου Κορδελιού Ευόσμου με πλήρη σύνθεση.

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που εκπροσώπησαν το σχολείο μας στις εορταστικές εκδηλώσεις της 28ης Οκτωβρίου 2025.

IMG 59e11dd40f5c5b7608dcdc3a073c3768 V IMG 91302e45d01653cc85733b88cccd5fa6 V Messenger creation 4E1E58C4 2166 4A5B 9F59 E19980DE75B1 Messenger creation 49B5C40F 5A7A 4E05 B3BA 0CC3661922A4 Messenger creation CDBA8CA0 3D65 464B B5BB 68D2DA57D07E Messenger creation 3F4F5566 AE29 48DA 9547 ED041E02D12C

Γιορτή 28ης Οκτωβρίου από την Γ΄ τάξη

Την Δευτέρα 27 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε η γιορτή της 28ης Οκτωβρίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης μέσα από θεατρικά δρώμενα, αφηγήσεις και τραγούδια κατάφεραν να συγκινήσουν γονείς, παιδιά, εκπαιδευτικούς και να μας θυμίσουν πως το «ΟΧΙ» του 1940 παραμένει ζωντανό στις καρδιές μας! Η προσπάθεια και ο ενθουσιασμός των παιδιών μάς γέμισαν υπερηφάνεια!

Ένα μεγάλο μπράβο στον κ. Σταμάτη Τσοπανίδη που ετοίμασε τη γιορτή με τη βοήθεια της εξαιρετικής μουσικού κ. Νατάσα Ρουβολή και τη συμμετοχή του κ. Θανάση Λαδά που συνόδευσε τα παιδιά στα τραγούδια.

Πριν ξεκινήσει η γιορτή ο διευθυντής του σχολείου κ. Κυριάκος Πέτσος παρέδωσε τη σημαία στις δύο σημαιοφόρους την Ιωάννα Μανιάτη, που ορίστηκε σημαιοφόρους για το πρώτο εξάμηνο και τη Γλυκερία Λεονταρίδου, που ορίστηκε σημαιοφόρος για το δεύτερο εξάμηνο. Στη συνέχεια παρουσίασε τους μαθητές και τις μαθήτριες που ορίστηκαν παραστάτες! Θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που διακρίθηκαν για τις σχολικές τους επιδόσεις!

2025 11 04 11 50 10 27.10.2025 Giorth 28hs Oktobrioy G΄ taxh 2025 11 04 11 51 03 2025 11 04 11 51 51 2025 11 04 11 52 13 IMG 110e7a855e19cb1a5c4bdb6338efc3c0 V IMG 82276e9b41971c54055e88d0fe66bf59 V

 

Εκπαιδευτική επίσκεψη Α΄ και Β΄ τάξης στο Περιβαλλοντικό Πάρκο Δερβενίου

Την Τετάρτη 22 Οκτωβρίου οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α΄ και Β΄ τάξεων του σχολείου μας   παρακολούθησαν στο Περιβαλλοντικό Πάρκο Δερβενίου  το εκπαιδευτικό πρόγραμμα : “Διάστημα – Ηλιακό σύστημα” το οποίο επιμελήθηκε και παρουσίασε η POP-UP ΤΑΞΗ.

Το πρόγραμμα ήταν ειδικά σχεδιασμένο ώστε να εξιτάρει τη φαντασία των παιδιών. Με βιωματικό και διασκεδαστικό τρόπο ανακάλυψαν πληροφορίες για τους πλανήτες και τους δορυφόρους τους, την καθημερινή ζωή ενός αστροναύτη και τα μυστικά της στολής του. Επίσης ήρθαν σε επαφή μέσα από παιχνίδια  ρόλων  με την περιστροφή της γης και την περιφορά των ουράνιων σωμάτων  και κατανόησαν την έννοια της βαρύτητας μέσα από εντυπωσιακά πειράματα.

Οι μικροί εξερευνητές επέστρεψαν στο σχολείο με τις καλύτερες εντυπώσεις . Ήταν μια μοναδική εμπειρία μάθησης!

IMG 0b4f98e8b9f2f1bac3d3d30e757046ad V IMG 107ab4679272de1806b8e7ccb5bfe2cc V  

IMG 02d7a573e996d3db2b10fa4a87e34044 V IMG 73ec228f81776ca942c8353d26543a97 V IMG 158f6ffbe2b178b953b0b894c8328d7d V IMG 5049e4e9a151bc92fb3f84d5d3d2d6ef V IMG 94683e58571262846921cd4af9ee2990 V IMG 3574479c2d310f7228a0e448604a4904 V

Μαθητές του σχολείου μας εξερευνούν τη φύση στο Φίλυρο

Ημέρα βιωματικής μάθησης με το πρόγραμμα “Δεξιότητες Φύσης – Δεξιότητες Ζωής” του ΑΠΘ

Με ιδιαίτερη χαρά οι μαθητές και οι μαθήτριες των τάξεων Γ΄, Δ΄, Ε΄ και Στ΄ του σχολείου μας συμμετείχαν στη δράση «Δεξιότητες Φύσης – Δεξιότητες Ζωής», που υλοποιείται στο πλαίσιο του καινοτόμου Προγράμματος Ταξιδιωτικής Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Η εξόρμηση πραγματοποιήθηκε στο δάσος του Φιλύρου- Αμαδρυάς, έναν υπέροχο φυσικό χώρο που δίνει τη δυνατότητα βιωματικής μάθησης και ενεργητικής συμμετοχής, προσφέροντας στα παιδιά μια μέρα γεμάτη περιπέτεια, γνώση και συνεργασία.

Κατά τη διάρκεια της δράσης, οι μαθητές απέκτησαν σημαντικές γνώσεις για τη ζωή στο δάσος και τη φύση γενικότερα.  Γνώρισαν βασικές αρχές πεζοπορίας, προσανατολισμού, αναρρίχησης και επιβίωσης στη φύση, μέσα από δραστηριότητες που καλλιεργούν τη συνεργασία, την αλληλοβοήθεια και τον σεβασμό προς το φυσικό περιβάλλον.

Παράλληλα, μέσα από το παιχνίδι και τη δράση, ενίσχυσαν πολύτιμες δεξιότητες ζωής όπως η ενσυναίσθηση, η διαχείριση φόβου και έντασης, η αποδοχή της διαφορετικότητας και η ομαδικότητα.

Η εκπαιδευτική αυτή εμπειρία, που συνδέει την Πρωτοβάθμια με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τα παιδιά να μάθουν βιωματικά, να αναπτύξουν αυτοπεποίθηση και να ανακαλύψουν τη χαρά της συνεργασίας μέσα στη φύση.

34et   IMG 5b0ba080e760149a49345a8c589ae908 V IMG 5bc1559288ea45c62227e66b8349cdf4 V IMG 7cf791a91eeb26dd2de4eac5bf7f3614 V IMG 8dec2d3be18aedab1f23a4d4dc9bbe79 V IMG 814f13028d91471bd425491db84a92ef V IMG bed2d962e71f4ad3462f2018d6b77d5d V IMG c5fc00930feef9d81788dec50b16f894 V IMG ecf899b296eab88f1d8e6f5d41fc24ae V