Διάκριση στον διαγωνισμό Φωτογραφίας

Ο Δήμος Κορδελιού Ευόσμου στα πλαίσια του Φεστιβάλ Παιδείας, που αποτελεί έναν από τους μακροβιότερους θεσμούς του Δήμου μας, διοργάνωσε διαγωνισμό φωτογραφίας για τους μαθητές και τις μαθήτριες δημοτικών σχολείων του δήμου μας με τίτλο «Στο ρυθμό της Δημοκρατίας – THE BEAT OF DEMOCRACY».

Τα παιδιά έπρεπε να φωτογραφίσουν αυτό που τους εκφράζει, τους συγκινεί, με όποιον τρόπο το αντιλαμβάνονται.

Τρεις μαθητές και μαθήτριες της Στ΄ τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν με εξαιρετικές φωτογραφίες:

Κωνσταντίνος Καραλιόλιος

Αναστασία Κατσαούνη

Ζωή Περχανίδου

Ανάμεσα στα έργα που διακρίθηκαν ήταν και αυτό της Αναστασίας Κατσαούνη που έλαβε την τρίτη θέση! Όπως ανέφερε η μαθήτρια: “Έβγαλα αυτή τη φωτογραφία κατά την σχολική μου επίσκεψη στην Κωνσταντινούπολη και απεικονίζει την Βρεφοκρατούσα Παναγία. Συμμετείχα στον διαγωνισμό φωτογραφίας με αυτό το έργο θέλοντας να δείξω την έλλειψη δημοκρατίας που επικρατεί στην Κωνσταντινούπολη με αποτέλεσμα να μετατρέψουν την Αγιά Σοφιά σε τζαμί, να απαγορεύουν την είσοδο σε αυτή στους Χριστιανούς και να σκεπάζουν τις τοιχογραφίες.”

Αναστασία Κατσαούνη

Συγχαρητήρια Αναστασία! Να είσαι πάντα δημιουργική στη ζωή σου!

20240520 184721 20240520 184739 20240520 184829

Συμμετοχή στο 4ο Διαδικτυακό μαθητικό συνέδριο με τίτλο “Διερευνώντας τον φυσικό κόσμο, κάνουμε πειράματα”

Το Σάββατο 18 Μαΐου πραγματοποιήθηκε το 4ο Διαδικτυακό μαθητικό συνέδριο με τίτλο “Διερευνώντας τον φυσικό κόσμο, κάνουμε πειράματα”.

Στο συνέδριο αυτό πήραν μέρος μαθητές και μαθήτριες από πολλά σχολεία της Θεσσαλονίκης. Τα παιδιά ετοίμασαν πολύ ενδιαφέροντα πειράματα και τα παρουσίασαν με κέφι και ζωντάνια. Ανάμεσα τους και ο μαθητής της Στ΄ τάξης του σχολείου μας, Κωνσταντίνος Καραλιόλιος, ο οποίος ετοίμασε ένα βιντεάκι με τίτλος «Μαγεία ή διαστολή-συστολή;» όπου παρουσίασε 3 πειράματα σχετικά με τη συστολή και διαστολή των στερεών, των υγρών και των αερίων.

Συγχαρητήρια στον Κωνσταντίνο για το υπέροχο βιντεάκι του και την αστείρευτη δημιουργικότητά του!

Screenshot 2  Screenshot 1   Screenshot 20240518 113438 Webex Screenshot 20240518 113459 Webex Screenshot 20240518 113540 Webex Screenshot 20240518 113606 Webex Screenshot 20240518 113659 WebexScreenshot 20240518 113754 WebexScreenshot 20240518 121856 Webex

Εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών και μαθητριών της Ε΄ και Στ΄ τάξης στο Μουσείο Κινηματογράφου

Το Μουσείο Κινηματογράφου ιδρύθηκε το 1997 και είναι το μοναδικό μουσείο κινηματογράφου στην Ελλάδα. Σκοπός του είναι η συγκέντρωση, διάσωση και μουσειολογική προβολή στοιχείων της κινηματογραφικής ζωής της Ελλάδας. Το Μουσείο στεγάζεται στην Αποθήκη Α΄, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Φτάνοντας στο μουσείο μας υποδέχτηκαν με πολύ χαρά οι μουσειοπαιδαγωγοί. Τα παιδιά μέσα από ένα μεγάλο πλήθος εικαστικών, κιναισθητικών, θεατρικών, βιωματικών και άλλων δραστηριοτήτων γνωρίστηκαν με την κινούμενη εικόνα και ταξίδεψαν στα πρώτα βήματα της δημιουργίας του κινηματογράφου. Ήρθαν σε επαφή με τα πραξινοσκόπια, τα ζωοτρόπια, τα θαυματοτρόπια, περιηγήθηκαν στα εκθέματα του μουσείου και στο τέλος, ένα κινηματογραφικό συνεργείο τους περίμενε και μία ταινία δημιούργησαν στην πράσινη οθόνη.

20240516 105228 20240516 105241 20240516 110644 20240516 112445 20240516 113011 20240516 113345 20240516 113542 2 20240516 115239 20240516 121439 IMG 2b310bba86753ecf3dc3c52100b40f4e V IMG d5f2c73141076e5fe401d2b99f08cb82 V IMG ec8e3057022425ffc8d2af472cd4c2ed V2

 

Εκπαιδευτική επίσκεψη της Στ΄ τάξης στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα

Την Πέμπτη 16.5.2024 οι μαθητές και μαθήτριες της Στ΄ τάξης επισκέφτηκαν το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, ένα ιστορικό κτίριο το οποίο από το 1881 και μετά φιλοξένησε το Ελληνικό Προξενείο στη Θεσσαλονίκη, μιας και τότε ανήκε στην Οθωμανική Αυτοκρατορία.

Εκεί συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Μουσείου «Αποκρυπτογραφώντας τον Μακεδονικό Αγώνα». Πρόκειται για ένα βιωματικό πρόγραμμα κατά τη διάρκεια του οποίου τα παιδιά, χωρισμένα σε δύο ομάδες, αναζήτησαν λύσεις σε γρίφους και αινίγματα, έψαξαν κρυμμένα και φυλαγμένα μυστικά και κατάφεραν να τα αποκρυπτογραφήσουν. Κατά τη διάρκεια της αναζήτησης τα παιδιά ανακάλυψαν όλους τους χώρους του Μουσείου και βίωσαν πτυχές του Μακεδονικού Αγώνα μέσα από το διάλογο και τα εκθέματα. Στο τέλος, του παιχνιδιού ανακάλυψαν τον αυθεντικό κώδικα των Μακεδονομάχων που τους οδήγησε στην λύση του μυστηρίου.

20240516 090223 20240516 090233 20240516 091413 20240516 091741 20240516 092210 20240516 093615 20240516 093647 20240516 094031 20240516 094608 20240516 095743 20240516 095753 20240516 095819 20240516 101818

Εκπαιδευτική επίσκεψη της Ε΄ τάξης στον Λευκό Πύργο

Τον Λευκό Πύργο, το πιο σημαντικό μνημείο-σύμβολο της πόλης της Θεσσαλονίκης, είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν οι μαθητές και μαθήτριες της Ε΄ τάξης του σχολείου μας.

Τα παιδιά ξεναγήθηκαν διαδοχικά σε όλους τους ορόφους και τους χώρους του μνημείου που λειτουργεί σήμερα ως μουσείο της ιστορίας της πόλης. Μέσα από αντικείμενα, φωτογραφίες και ενδιαφέρον οπτικοακουστικό υλικό, ενημερώθηκαν για την ιστορία και την ταυτότητα της πόλης στην οποία ζουν.

Ρώτησαν και έμαθαν για τα χαρακτηριστικά και την ιστορία του Πύργου, τη διαφορετική  λειτουργικότητά του στο πέρασμα των χρόνων και τις ονομασίες που του αποδόθηκαν κατά καιρούς.

Φυσικά, δεν παρέλειψαν να φωτογραφηθούν και να απολαύσουν τη μαγευτική θέα από το ψηλότερο σημείο, τον τελευταίο όροφο του Πύργου.

1 IMG 1a78a1a76cf35e8dd5859890f8655e83 V IMG 5d108375519a3f599e40b962f9a67469 V IMG 401cb9cd08c3a374faef640cd389ac53 V IMG d7ab309a8c8dfb947da707a396069e83 V IMG ff00e8fd4165c6511e28fbe8aac97eb1 V

Εκπαιδευτικές επισκέψεις στο Κέντρο Υγείας Ευόσμου

Την Τρίτη 14 και την Τετάρτη 15 Μαΐου 2024 πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικές επισκέψεις, ξεναγήσεις και ενημερώσεις για τη λειτουργία του Κέντρου Υγείας Ευόσμου στους μαθητές/ήτριες της Ε΄ και Στ΄ τάξης. Την επίσκεψη οργάνωσε η κ. Στέλλα Καριοφύλλη, Νοσηλεύτρια του Σχολείου μας, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς της Ε΄ τάξης κ. Κωνσταντίνο Σιαηλή και της Στ΄ τάξης κ. Χρυσή Αγγίδου.

Στο Κέντρο Υγείας μας υποδέχτηκε με πολύ χαρά και ευγένεια ο αναπληρωτής προϊστάμενος και μας ξενάγησε σε όλα τα ιατρεία. Αρχικά, έδειξε στα παιδιά τον χώρο υποδοχής και νοσηλείας των Επειγόντων Περιστατικών. Στη συνέχεια περάσαμε από όλα τα ιατρεία, τον χώρο εμβολιασμού, τα εργαστήρια (Μικροβιολογικό, Ακτινολογικό, Υπέρηχο) καθώς και τον 2ο όροφο με τις Διοικητικές Υπηρεσίες. Επιπλέον, έγινε αναλυτική ενημέρωση και επίδειξη του χώρου Βραχείας Νοσηλείας Ενηλίκων και Παίδων (μόνιτορ, εξοπλισμός, τροχήλατο καρότσι νοσηλείας).

Όταν επέστρεψαν τα παιδιά στο σχολείο, έγινε παρουσίαση και ενημέρωση από τη Νοσηλεύτρια του σχολείου σχετικά με τις βαθμίδες  της Υγείας και τον τρόπο λειτουργίας της Α΄βάθμιας και Β΄βάθμιας περίθαλψης. Τέλος, δόθηκε χρόνος στα παιδιά να εκφράσουν τις απορίες τους , στις οποίες με μεγάλη χαρά απάντησε η κ. Στέλλα.

Ευχαριστούμε όλους που συνεργάστηκαν, ώστε να πραγματοποιηθεί ένα τόσο ενδιαφέρον πρόγραμμα!

20240515 101119 20240515 101419 20240515 101749 20240515 101854 20240515 102330 20240515 102343 20240515 104150 IMG 1eaab0f85fdb8cbc8874209eda1a6b97 V IMG 760e6cac78d8cf5a818ad612a7346abb V IMG ae743bec8a100c80302fb3a5528a49d7 V

Διάκριση στον διαγωνισμό “Το ταξίδι της Ολυμπιακής Φλόγας στη Γαλλία”

Με αφορμή τη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων “Παρίσι 2024”, η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, η Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία, η Γαλλική Πρεσβεία και το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος, σχεδίασαν το πρόγραμμα “Το ταξίδι της Ολυμπιακής Φλόγας στη Γαλλία” και προσκάλεσαν μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα να πάρουν μέρος.

Στο κάλεσμά τους για συμμετοχή στον σχετικό διαγωνισμό με πολύ χαρά και πνεύμα δημιουργικότητας ανταποκριθήκαμε άμεσα.

Οι εκπαιδευτικοί της Στ΄ τάξης η κ. Ευσταθία Θεοδωρίδου εκπαιδευτικός των Γαλλικών, η κ. Σοφία Λαμπροπούλου εκπαιδευτικός των Εικαστικών, ο κ. Κυριάκος Πέτσος, Διευθυντής και εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής καθώς και η εκπαιδευτικός του τμήματος κ. Χρυσή Αγγίδου συνεργάστηκαν, συζήτησαν με τα παιδιά και αποφάσισαν να συμμετέχουν στη Δράση 2 του προγράμματος, δηλαδή στη δημιουργία ενός mini-video συμβολικής σκυταλοδρομίας. Συγκεκριμένα, η σκυταλοδρομία έπρεπε να ξεκινάει από τη στιγμή όπου ένας/μια δρομέας παραλαμβάνει την Ολυμπιακή φλόγα από έναν υποτιθέμενο δρομέα άλλου σχολείου, την παραδίδει σε έναν/μια δρομέα του σχολείου του και αυτός/ή την παραδίδει σε υποτιθέμενο δρομέα του επόμενου σχολείου-στιγμή.

Τόσο για τις αποστάσεις, την κατασκευή της δάδας όσο και για τον χρόνο του video έπρεπε να ακολουθηθούν πολύ αυστηρές οδηγίες, ώστε να είμαστε μέσα στα πλαίσια.

Οι οδηγίες ακολουθήθηκαν, τα παιδιά συνεργάστηκαν άψογα και το βιντεάκι μας διακρίθηκε μέσα στα πρώτα 13.

Συγχαρητήρια σε όλους, εκπαιδευτικούς και μαθητές/ήτριες.

 

Screenshot 20240423 141801 Drive

20240513 173931

Γνωριμία με το άθλημα της αντισφαίρισης

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ και Στ΄ τάξης του σχολείου μας παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Γνωριμία με το άθλημα της αντισφαίρισης βιωματικού χαρακτήρα».

Επισκέφτηκαν το Αθλητικό Πάρκο Ευόσμου όπου με τη συνδρομή έμπειρων καθηγητριών Φυσικής Αγωγής ενημερώθηκαν, αρχικά, σε θεωρητικό και έπειτα σε πρακτικό επίπεδο, ενώ παράλληλα οι εκπαιδεύτριες μέσα από την ενεργή συμμετοχή καλλιέργησαν την ευγενή άμιλλα και το «ευ αγωνίζεσθαι», σε ένα περιβάλλον ψυχαγωγίας και συμπερίληψης. Η ενθάρρυνση των παιδιών και η θετική διάθεση που δημιουργήθηκε παρακίνησε τα παιδιά και διασκέδασαν, ενώ παράλληλα απέκτησαν κάποιες βασικές δεξιότητες της αντισφαίρισης.

IMG 20f0b014803ae823bfbf3237549bc3f2 V IMG bc41c8b5b011a8987ce592dc4c36a40e V IMG cd68766359afa23f457f490f2d8b14eb V IMG 48623490adf7895b4c53e5383794b99b VIMG c25304b207fed5d5f53230f78eaa6a74 V 220240426 11283120240426 10412920240426 11544620240426 09293920240426 120050

4η Ολυμπιακή εβδομάδα στον δρόμο για το Παρίσι

Η Ολυμπιακή εβδομάδα έχει καθιερωθεί εδώ και 4 χρόνια. Σκοπός της είναι να ευαισθητοποιήσει και να κινητοποιήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες στη διαμόρφωση αξιών, συμπεριφορών και δεξιοτήτων που σχετίζονται με τον Ολυμπισμό.

Φέτος, με αφορμή τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων «Παρίσι 2024», δόθηκε έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος καθώς και στη συμπερίληψη.

Screenshot 2
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας παρακολούθησαν δύο πολύ ενδιαφέροντα προγράμματα μέσω ζωντανής σύνδεσης.

Τη Δευτέρα 22 Απριλίου συνδέθηκαν με την Αρχαία Ολυμπία όπου ενημερώθηκαν για την ιστορία της Ολυμπιακής Φλόγας, που αποτελεί σύμβολο των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά και ξεναγήθηκαν διαδικτυακά στο Στάδιο της Αρχαίας Ολυμπίας.

Την Τρίτη 23 Απριλίου παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Παρίσι 2024: Καινοτομίες, μνημεία, πολιτισμός & νέα αθλήματα». Κατά τη διάρκεια του προγράμματος τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις δράσεις που θα γίνουν για πρώτη φορά στους Ολυμπιακούς και στους Παραολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι και να γνωρίσουν τους αθλητικούς χώρους που θα διεξαχθούν, χώροι που θα είναι γύρω ή μέσα σε Μουσεία ή άλλα κτίρια ιστορικά ώστε να γνωρίσει και να θαυμάσει όλος ο κόσμος τη γαλλική αρχιτεκτονική και κουλτούρα. Τέλος, ενημερώθηκαν για νέα αθλήματα που εισάγονται σε αυτούς τους Ολυμπιακούς.

 

20240423 091943 20240423 092443 20240423 092447 20240423 092541 20240423 092545

Βράβευση της Χριστίνας Γράβαλη στο Μαθηματικό διαγωνισμό “Μικρός Ευκλείδης”

Το Σάββατο 20 Απριλίου 2024, στο πλαίσιο της 14ης Διεθνούς Μαθηματικής Εβδομάδας, μαθητές και μαθήτριες της Ε΄ τάξης από όλη τη Θεσσαλονίκη, που διακρίθηκαν στον μαθηματικό διαγωνισμό «Μικρός Ευκλείδης» τη χρονιά 2022-2023, βραβεύτηκαν από το Παράρτημα Κεντρικής Μακεδονίας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ) στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας στη Θέρμη.

Από το σχολείο μας διακρίθηκε και βραβεύτηκε η μαθήτρια Χριστίνα Γράβαλη.

Συγχαρητήρια, Χριστίνα! Σου ευχόμαστε να έχεις πάντα διακρίσεις στη ζωή σου!

IMG 0d2ea1420aab9fe197d83c0ef1cd4507 V IMG a230cc72fe70f63bc80f06a40a64ba43 V IMG c6aade181844984cb4436e4329a17dcb V