Τα λιοντάρια δεν επιτρέπεται να πηγαίνουν στο σχολείο. Αλλά το λιοντάρι της Έλλης δεν θέλει να μένει μόνο του. Την ακολουθεί στα κρυφά, και κατά λάθος βρίσκεται μαζί της στη σχολική εκδρομή στο μουσείο. Μπορεί η Έλλη να κρύψει το λιοντάρι από τη δασκάλα της;
Πρόκειται για ένα παραμύθι που διαπραγματευτήκαμε όλη την πρώτη εβδομάδα του σχολείου και μας έδωσε την ευκαιρία για πλήθος δραστηριοτήτων.
Μετά την ανάγνωση του παραμυθιού κρύψαμε κι εμείς το λιοντάρι σε διάφορα σημεία της τάξης μας παίζοντας το παιχνίδι του ” κρυμμένου λιονταριού”.
- Ήρθαμε σ’ επαφή με τα κέντρα μάθησης της τάξης μας, γωνιά ζωγραφικής, γωνιά ανάγνωσης , μαγαζάκι με λαχανικά και φρούτα, σταθμός οικοδομικού υλικού αλλά και διάφορα σημεία της τάξης και του σχολείου. Τοποθετήσαμε το λιοντάρι σε διάφορα σημεία και με κατάλληλες ερωτήσεις βοηθούσαμε τα παιδιά να το βρούν.
Με αυτόν τον τρόπο εξοικειωθήκαμε με τον χώρο της τάξης και του νηπιαγωγείου ,περπατήσαμε μέσα σ’ αυτόν και παρατηρήσαμε τι υπάρχει ανάμεσά μας .
- Μάθαμε και θυμηθήκαμε βασικές χωρικές έννοιες ” πάνω-κάτω- μέσα- ανάμεσα -πλάι” τοποθετώντας το λιοντάρι στην κρυψώνα του
μέσα στην πανοπλία-μέσα στο πιάνο – πάνω στο λεωφορείο- πίσω από τον πίνακα- ανάμεσα στα μπουφάν
-
- Ταξινομήσαμε τα λιοντάρια από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και αντίστροφα
- Τοποθετήσαμε τις κρυψώνες στο έδαφος και περπατήσαμε το λιοντάρι μας από κρυψώνα σε κρυψώνα με τη σειρά που αναφέρονται στο παραμύθι
- Με χαρτοταινία ορίσαμε την διαδρομή από κρυψώνα σε κρυψώνα και ακολουθούμε τη διαδρομή με διάφορους τρόπους: περπατώντας-χοροπηδώντας-μπουσουλώντας-περπατώντας με τα δάχτυλα
- Από τον πραγματικό χώρο περάσαμε στο χαρτί όπου χαράξαμε την πορεία που ακολούθησε το λιοντάρι με διάφορες γραμμές .
- Φτιάξαμε το λιοντάρι της τάξης μας Αναγνωρίσαμε τα συναισθήματα του λιονταριού :
- Όταν κρυβόταν για να μην τον βρουν-αγωνία
- Όταν η κυρία Ολυμπία τον έδιωξε από το σχολείο -θλίψη, λύπη, ντροπή
- Όταν ταξίδευε πάνω στο λεωφορείο-φόβο
- Όταν βοήθησε τα παιδιά να περάσουν το εμπόδιο-περηφάνια , χαρά, ικανοποίηση
Φορέσαμε τη μάσκα του λιονταριού για να πούμε πότε νιώθουμε χαρά και πότε λύπη
Για να μη νιώθει μοναξιά το λιοντάρι μας φτιάξαμε κι άλλα …