Η λειτουργία του ανθρώπινου σώματος αποτελεί μυστήριο για τα παιδιά και θέλουν να μάθουν τι υπάρχει μέσα μας .
Νιώθουμε τους χτύπους της καρδιάς μας, ακούμε την κοιλιά μας να γουργουρίζει, αισθανόμαστε το στέρνο μας να φουσκώνει και να ξεφουσκώνει, βλέπουμε τις φλέβες μας. Στην ερώτηση ” γιατί είναι κρυμμένα αυτά τα όργανα ; ” Απαντούμε “Γιατί είναι πολύτιμα” .
Ας ανακαλύψουμε το σώμα μας -μια μηχανή που δουλεύει ασταμάτητα.
Πώς είναι το σώμα μας εσωτερικά;
Μαθαίνουμε τα κυριότερα όργανά μας και τις λειτουργίες τους.
Τοποθετούμε πάνω στον Άγγελο τα εσωτερικά μας όργανα. Συζητάμε για τις αρτηρίες και τις φλέβες. Οι αρτηρίες τροφοδοτούν τα όργανά μας με οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά μέσω του αίματος , ενώ οι φλέβες πηγαίνουν το αίμα πίσω στην καρδιά για να πάρει καθαρό οξυγόνο και απομακρύνουν τα απόβλητα. Γι’ αυτό έχουμε μπλε και κόκκινες φλεβίτσες.
Φτιάχνουμε το σώμα της τάξης μας.
Για το σκοπό αυτό χρειαζόμαστε ένα μοντέλο. Ο Χρήστος μας χαρίζει το περίγραμμα του σώματός του και ξεκινάμε.
Φύλλο εργασίας
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την πληροφορία ότι το λεπτό έντερο έχει μήκος 6,5 μέτρα μήκος .Πόσο είναι τα 6,5 μέτρα και πως γίνεται να χωράνε στην κοιλιά μας;
Υποθέτουμε πως η ξυλοκορδέλα είναι το έντερό μας. Την τεντώνουμε και βλέπουμε ότι εκτείνεται από τη μια άκρη της τάξης μέχρι την άλλη.
Προσπαθούμε να χωρέσουμε στην περιοχή της κοιλιάς τα 6,5 μέτρα κορδέλα.
Ενώνουμε τα μέρη του σώματος μας
Τα νήπια συνήθως γνωρίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά όπως χέρια , πόδια , κεφάλι , κοιλιά και αγνοούν πιο δύσκολα όπως πέλματα, αγκώνες , σβέρκος κ.α
Πώς θ’ ανιχνεύσουμε αν τα παιδιά γνωρίζουν καλά όλα τα μέρη του σώματός τους; Μα πως αλλιώς; Με παιχνίδι. Τα παιδιά γίνονται ζευγάρια που χορεύουν και στο παράγγελμα της νηπιαγωγού ενώνουν πόδι με πόδι , αγκώνα με αγκώνα κ.ο.κ
Περάσαμε υπέροχα !