Δραστηρίοτητες αξιολόγησης του εργαστηρίου Δεξιοτήτων φυσικών επιστημών με τίτλο ” Φυσικές Επιστήμες: Παρατηρώ, Πειραματίζομαι, Ανακαλύπτω!”
Στοχαστική Συζήτηση με τους “Επιστήμονες” 🗣️🔎
Σήμερα, οι επιστήμονες-κούκλες επισκέφθηκαν την τάξη μας και συζήτησαν με τα παιδιά όσα έμαθαν στη διάρκεια του προγράμματος!
Με διασκεδαστικό τρόπο, οι επιστήμονες έκαναν ερωτήσεις και ενθάρρυναν τα παιδιά να μοιραστούν τις γνώσεις τους.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΘΕΑΝΩ
Δραστηριότητα το κλειδί της Θεανώ –🔑 “Ξεκλειδώνω το νου, ανακαλύπτω νέες ιδέες!”
Στόχοι:
✔ Να ενισχύσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα των παιδιών μέσα από την επιστημονική σκέψη.
✔ Να καλλιεργήσουν την έννοια της ανακάλυψης και της καινοτομίας, εμπνευσμένα από τους μεγάλους επιστήμονες.
✔ Να συνδέσουν τις γνώσεις που απέκτησαν με τη δυνατότητα να ονειρεύονται και να σκέφτονται το μέλλον.
✔ Να εκφραστούν εικαστικά, αποτυπώνοντας μια προσωπική τους “ανακάλυψη”.
Περιγραφή:
Η Θεανώ δίνει σε κάθε παιδί ένα κλειδί με το όνομά του, συμβολίζοντας το “κλειδί της γνώσης” και της εξερεύνησης.
🔹 Στη συνέχεια, τα παιδιά καλούνται να σκεφτούν και να ζωγραφίσουν μέσα στο κλειδί μια φανταστική ανακάλυψη που θα ήθελαν να κάνουν στο μέλλον.
🔹 Τέλος, τα παιδιά παρουσιάζουν την ανακάλυψή τους στην ομάδα, μοιράζοντας τη σκέψη και τη φαντασία τους!
Ιδέες όπως να ανακαλύψω νέους γαλαξίες, ένα νέο πλανήτη , φάρμακο για τα άρρωστα παιδάκια, ένα ρομπότ που να με ταίζει στο στόμα, να γίνω αρχαιολόγοςή παλαιοντολόγος να βρω μηχανημα που ανακαλύπτει οστά δεινοσαύρων, να ανακαλύψω μηχανή που λέει από πριν πότε θα γίνει έκρηξη ηφαιστείου και πολλές ακόμη ιδέες των παιδιών… αυτές ήταν μόνο μερικές από τις φανταστικές ανακαλύψεις που ονειρεύτηκαν τα παιδιά, αποδεικνύοντας πως η φαντασία και η επιστήμη πάνε χέρι-χέρι στο ταξίδι της γνώσης! 🚀🔬…αποδεικνύοντας πως τα παιδιά έχουν αστείρευτη φαντασία και λαχτάρα για ανακαλύψεις, από το διάστημα μέχρι τα πιο έξυπνα ρομπότ!, από το κέντρο της γης ως τους μακρινούς γαλαξίες,από τα μικροσκοπικά μικρόβια ως τους γίγαντες πλανήτες!
Δραστηριότητα το δώρο μας στην Θεία Θεανώ – αφίσα πλανητών
Έπειτα, ξεκινήσαμε τη δημιουργία ενός ξεχωριστού δώρου για τη Θεανώ: μια αφίσα του Σύμπαντος!
Τα παιδιά χρησιμοποίησαν δαχτυλομπογιές για να σχεδιάσουν τον δικό τους πλανήτη, δίνοντας μοναδικά χρώματα και σχήματα στο έργο μας.
🎯 Στόχοι Δραστηριότητας:
✅ Να εκφράσουν τα παιδιά τις γνώσεις τους μέσα από ερωτήσεις-απαντήσεις.
✅ Να ενισχύσουν τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα μέσα από την τέχνη.
✅ Να συνδέσουν τη μουσική με τη μάθηση και την έκφραση.
✅ Να αναπτύξουν τη λεπτή κινητικότητα μέσω της ζωγραφικής με δαχτυλομπογιά.
📜 Περιγραφή λεπτομέρειας μέρους Δραστηριότητας:
Τα παιδιά σχεδίασαν κύκλους για να δημιουργήσουν τους πλανήτες τους, χρησιμοποιώντας έναν συμβατικό τρόπο χάραξης. Τοποθέτησαν κάτω μια στρογγυλή μολυβοθήκη, την κράτησαν σταθερά με το ένα χέρι και με το άλλο σχεδίασαν τον κύκλο με μαρκαδόρο.
Μέσα από αυτή τη διαδικασία, εξασκήθηκαν στη χρήση εργαλείων, τον οπτικοκινητικό συντονισμό και τη λεπτή κινητικότητα, προετοιμάζοντας το έργο τους για τη διακόσμηση της αφίσας του Σύμπαντος! 🌍✨
Δραστηριότητα “Το τραγουδάκι των Επιστημόνων 🎨✍️
🎯 Στόχοι:
✅ Να αναπτύξουν τη μνήμη, τον ρυθμό και τη φωνολογική επίγνωση μέσα από την αποστήθιση και εκτέλεση του τραγουδιού.
✅ Να ενισχύσουν τον προφορικό τους λόγο, την άρθρωση και την εκφραστικότητα μέσα από το τραγούδι.
✅ Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με επιστημονικές έννοιες με τρόπο διασκεδαστικό και βιωματικό.
Ο Αϊνστάιν μας λέει με χαρά,
«Η φαντασία εχει τα κλειδια!»
Κι ο Πυθαγόρας αμέσως, θα πει
«1, 2 , 3 χίλιοι αριθμοί»
Οι επιστήμονες φεύγουν, μα μένουν στην καρδιά,
Η γνώση είναι φως, και όλοι μια αγκαλιά
Αρχιμήδης και Θεανώ, όλοι μαζί,
Γίνε επιστήμονας, να παίξουμε μαζί
Ο Πυθαγόρας μας λέει, «Βρες σχήματα παντού!»
κι η Θεανώ στον γαλαξία γελάει του ουρανού!
Ο Αρχιμήδης φωνάζει δυνατά,
«Εύρηκα! Εύρηκα! Βρήκα τη λύση παιδιά!»
Οι επιστήμονες φεύγουν, μα μένουν στην καρδιά,
Η γνώση είναι φως, και όλοι μια αγκαλιά
Αρχιμήδης και Θεανώ, όλοι μαζί,
Γίνε επιστήμονας, να παίξουμε μαζί
Με ένα χαμόγελο, λέμε γειά χαρά
Τα πάντα γύρω θα τα μάθουμε παιδιά.
Στο νηπιαγωγείο μας ότι κι αν μάθουμε
Ποτέ μα ποτέ δε θα το ξεχάσουμε.
Τα παιδιά έγραψαν το τραγουδάκι όπως μπορούν σε ομαδοσυνεργατική αφίσα
Στόχος δραστηριότητας:
✔️ Ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων μέσα από τη γραφή και την έκφραση 📝🎶
✔️ Ενίσχυση της συνεργασίας καθώς τα παιδιά εργάζονται ομαδικά για να αποτυπώσουν το τραγούδι τους 🤝
✔️ Σύνδεση της μουσικής με τη μάθηση, κάνοντας την επιστήμη πιο διασκεδαστική και βιωματική 🎤🔬
✔️ Καλλιέργεια της μνήμης και της συγκέντρωσης, καθώς τα παιδιά ανακαλούν τους στίχους και τους γράφουν ✍️
✔️ Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης, καθώς βλέπουν το δικό τους δημιούργημα γραμμένο από τα ίδια 📜
Τελικό αποτέλεσμα:
Τα παιδιά όχι μόνο τραγούδησαν, αλλά και κατέγραψαν το τραγούδι τους, δημιουργώντας ένα μοναδικό επιστημονικό τραγούδι γραμμένο από μικρούς εξερευνητές! 🚀🎶
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΠΠΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΑ
Δραστηριότητα 🥛 “Η Κούπα του Πυθαγόρα: Το μέτρο σε όλα!”
Στόχοι:
✔ Να ανακαλύψουν τα παιδιά το επιστημονικό φαινόμενο της υπερχείλισης και της ισορροπίας των υγρών.
✔ Να κατανοήσουν, μέσα από το πείραμα, την έννοια του μέτρου και του ορίου.
✔ Να εξασκηθούν στην παρατήρηση και τη σύγκριση δύο διαφορετικών καταστάσεων (λίγο νερό – πολύ νερό).
✔ Να αποτυπώσουν με ζωγραφική το πείραμα, ενισχύοντας τη σύνδεση εμπειρίας και κατανόησης.
✔ Να δημιουργήσουν μια αναμνηστική “Κούπα του Πυθαγόρα”, ενισχύοντας τη βιωματική μάθηση.
Περιγραφή:
🔹 Τα παιδιά παρατηρούν και πειραματίζονται με μια απλή κατασκευή της Κούπας του Πυθαγόρα, όπου αν γεμίσουν την κούπα λίγο, το νερό μένει μέσα, αλλά αν την ξεπεράσουν, το νερό χύνεται ξαφνικά.
🔹 Στη συνέχεια, κάθε παιδί ζωγραφίζει σε ένα χαρτί τις δύο καταστάσεις της κούπας:
1️⃣ Κούπα με λίγο νερό – το νερό παραμένει μέσα.
2️⃣ Κούπα με πολύ νερό – το νερό χύνεται.
🔹 Μετά το πείραμα, κάθε παιδί παίρνει στο σπίτι μια αναμνηστική χάρτινη “Κούπα του Πυθαγόρα”, που έχει διακοσμήσει με χρωματιστά σχήματα.
🔹 Στην κατασκευή, υπάρχει καλαμάκι και μια μικρή εικόνα του Πυθαγόρα σε ξυλαράκι, ώστε να θυμούνται την ιστορία και το μήνυμα του πειράματος.
📌 Βασικό μήνυμα της δραστηριότητας:
👉 “Το μέτρο σε όλα!” – Η Κούπα του Πυθαγόρα μάς διδάσκει να μην είμαστε υπερβολικοί και να τηρούμε τις ισορροπίες στη ζωή!
Δραστηριότητα 🚢 “Ευχαριστούμε, παππού Αρχιμήδη!” 🌊
Για να τιμήσουμε τον μεγάλο επιστήμονα Αρχιμήδη, που μας έμαθε την άνωση, δημιουργήσαμε ένα ομαδικό κολάζ με θέμα τη θάλασσα και τα καραβάκια μας!
Τα παιδιά έκοψαν και κόλλησαν λωρίδες γκοφρέ χαρτιού για να φτιάξουν το φόντο της θάλασσας 🌊, δίνοντας υφή και κίνηση στο έργο μας. Στη συνέχεια, κάθε παιδί κόλησε το δικό του καραβάκι με διπλωτική τεχνική, το διακόσμησε και τοποθέτησε τη σημαία της άνωσης που σχεδίασε! 🚢
Στόχοι του έργου:
✔️ Να γνωρίσουν τα παιδιά τον Αρχιμήδη και την έννοια της άνωσης 🛁🔬
✔️ Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και τη λεπτή κινητικότητα μέσα από την κοπή και κόλληση υλικών ✂️🎨
✔️ Να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν ένα ομαδικό έργο 🤝
✔️ Να εκφράσουν την ευγνωμοσύνη τους στον επιστήμονα μέσα από την τέχνη 🎭
✔️ Να ενισχύσουν την παρατηρητικότητα και τη σύνδεση της επιστήμης με την καθημερινότητα 🌍
Το αποτέλεσμα; Μια θάλασσα γεμάτη πολύχρωμα καραβάκια, έτοιμα να αρμενίσουν με τη δύναμη της άνωσης! ⛵✨
Τα παιδιά ζωγράφισαν ατομικά το δικό τους καραβάκι για τον παππού Αρχιμήδη
Στόχοι:
✔ Να ενισχυθεί η δημιουργική έκφραση και η φαντασία των παιδιών μέσα από το θεατρικό παιχνίδι.
✔ Να εμπεδώσουν τις γνώσεις που απέκτησαν για τους επιστήμονες και τα πειράματα του προγράμματος.
✔ Να αναπτύξουν λεκτικές και κοινωνικές δεξιότητες μέσα από τη δραματοποίηση.
✔ Να χρησιμοποιούν το κουκλοθέατρο ως χώρο παιχνιδιού και μάθησης στις ελεύθερες δραστηριότητες.
✔ Να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν ένα μόνιμο υλικό που θα μείνει στην τάξη και θα αξιοποιείται όλη τη χρονιά.
Περιγραφή:
🧪 Τα παιδιά ολοκληρώνουν το πρόγραμμα δημιουργώντας ένα χαρτονένιο κουκλοθέατρο επιστημών.
🎨 Κολλούν εικόνες και σχέδια που σχετίζονται με την επιστήμη, τους επιστήμονες που γνωρίσαμε και τα πειράματα που πραγματοποιήσαμε.
🎭 Χρησιμοποιώντας τις κούκλες των επιστημόνων, παίζουν μικρές ιστορίες στις ελεύθερες δραστηριότητες, ενισχύοντας τη φαντασία και τη γνώση τους.
💡 Έτσι, το κουκλοθέατρο παραμένει ανοιχτό σε νέες ιδέες, επιτρέποντας στα παιδιά να το χρησιμοποιούν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς για παιχνίδι και επανάληψη γνώσεων!
📌 Βασικό μήνυμα της δραστηριότητας:
👉 “Η επιστήμη δεν τελειώνει ποτέ! Συνεχίζουμε να πειραματιζόμαστε και να ανακαλύπτουμε παίζοντας!” 🧑🔬🎭
Το πρόγραμμα μας έκλεισε με βραβείο που δόθηκε στους μικρούς μας επιστήμονες

































































































































