Αξιολόγηση εργαστηρίου Φυσικών επιστημών

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 26 143917

Δραστηρίοτητες αξιολόγησης του εργαστηρίου Δεξιοτήτων φυσικών επιστημών  με τίτλο ” Φυσικές  Επιστήμες: Παρατηρώ, Πειραματίζομαι, Ανακαλύπτω!”

Στοχαστική Συζήτηση με τους “Επιστήμονες” 🗣️🔎

Σήμερα, οι επιστήμονες-κούκλες επισκέφθηκαν την τάξη μας και συζήτησαν με τα παιδιά όσα έμαθαν στη διάρκεια του προγράμματος!

Με διασκεδαστικό τρόπο, οι επιστήμονες έκαναν ερωτήσεις και ενθάρρυναν τα παιδιά να μοιραστούν τις γνώσεις τους.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΘΕΑΝΩ

Δραστηριότητα το κλειδί της Θεανώ –🔑 “Ξεκλειδώνω το νου, ανακαλύπτω νέες ιδέες!”

Στόχοι:

✔ Να ενισχύσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα των παιδιών μέσα από την επιστημονική σκέψη.
✔ Να καλλιεργήσουν την έννοια της ανακάλυψης και της καινοτομίας, εμπνευσμένα από τους μεγάλους επιστήμονες.
✔ Να συνδέσουν τις γνώσεις που απέκτησαν με τη δυνατότητα να ονειρεύονται και να σκέφτονται το μέλλον.
✔ Να εκφραστούν εικαστικά, αποτυπώνοντας μια προσωπική τους “ανακάλυψη”.

Περιγραφή:

Η Θεανώ δίνει σε κάθε παιδί ένα κλειδί με το όνομά του, συμβολίζοντας το “κλειδί της γνώσης” και της εξερεύνησης.

🔹 Στη συνέχεια, τα παιδιά καλούνται να σκεφτούν και να ζωγραφίσουν μέσα στο κλειδί μια φανταστική ανακάλυψη που θα ήθελαν να κάνουν στο μέλλον.
🔹 Τέλος, τα παιδιά παρουσιάζουν την ανακάλυψή τους στην ομάδα, μοιράζοντας τη σκέψη και τη φαντασία τους!

Ιδέες όπως να ανακαλύψω νέους γαλαξίες, ένα νέο πλανήτη , φάρμακο για τα άρρωστα παιδάκια, ένα ρομπότ που να με ταίζει στο στόμα, να γίνω αρχαιολόγοςή παλαιοντολόγος να βρω μηχανημα που ανακαλύπτει οστά δεινοσαύρων, να ανακαλύψω μηχανή που λέει από πριν πότε θα γίνει έκρηξη ηφαιστείου και πολλές ακόμη ιδέες των παιδιών… αυτές ήταν μόνο μερικές από τις φανταστικές ανακαλύψεις που ονειρεύτηκαν τα παιδιά, αποδεικνύοντας πως η φαντασία και η επιστήμη πάνε χέρι-χέρι στο ταξίδι της γνώσης! 🚀🔬…αποδεικνύοντας πως τα παιδιά έχουν αστείρευτη φαντασία και λαχτάρα για ανακαλύψεις, από το διάστημα μέχρι τα πιο έξυπνα ρομπότ!, από το κέντρο της γης ως τους μακρινούς γαλαξίες,από τα μικροσκοπικά μικρόβια ως τους γίγαντες πλανήτες! 

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 26 143917

Δραστηριότητα το δώρο μας στην Θεία  Θεανώ – αφίσα πλανητών

Έπειτα, ξεκινήσαμε τη δημιουργία ενός ξεχωριστού δώρου για τη Θεανώ: μια αφίσα του Σύμπαντος!

Τα παιδιά χρησιμοποίησαν δαχτυλομπογιές για να σχεδιάσουν τον δικό τους πλανήτη, δίνοντας μοναδικά χρώματα και σχήματα στο έργο μας.

🎯 Στόχοι Δραστηριότητας:
✅ Να εκφράσουν τα παιδιά τις γνώσεις τους μέσα από ερωτήσεις-απαντήσεις.
✅ Να ενισχύσουν τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα μέσα από την τέχνη.
✅ Να συνδέσουν τη μουσική με τη μάθηση και την έκφραση.
✅ Να αναπτύξουν τη λεπτή κινητικότητα μέσω της ζωγραφικής με δαχτυλομπογιά.

📜 Περιγραφή λεπτομέρειας μέρους  Δραστηριότητας:
Τα παιδιά σχεδίασαν κύκλους για να δημιουργήσουν τους πλανήτες τους, χρησιμοποιώντας έναν συμβατικό τρόπο χάραξης. Τοποθέτησαν κάτω μια στρογγυλή μολυβοθήκη, την κράτησαν σταθερά με το ένα χέρι και με το άλλο σχεδίασαν τον κύκλο με μαρκαδόρο.

Μέσα από αυτή τη διαδικασία, εξασκήθηκαν στη χρήση εργαλείων, τον οπτικοκινητικό συντονισμό και τη λεπτή κινητικότητα, προετοιμάζοντας το έργο τους για τη διακόσμηση της αφίσας του Σύμπαντος! 🌍✨

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 21 143052

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 21 141322 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 21 141342 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 21 141358 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 21 141431 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 21 141448 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 21 141501 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 21 141524 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 21 141613 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 21 141635 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 21 141702 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 21 141716 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 21 141733 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 21 141754 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 21 141822 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 21 142612 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 21 142640 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 21 142706 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 21 142728 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 21 142808 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 21 142830 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 21 142849 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 21 142914 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 21 142940Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 174855Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 174910Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 174926Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 174946Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 175003Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 175021Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 175037Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 175113Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 175134Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 175151Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 175205Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 175217Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 154741

Δραστηριότητα  “Το τραγουδάκι των Επιστημόνων 🎨✍️

🎯  Στόχοι:
Να αναπτύξουν τη μνήμη, τον ρυθμό και τη φωνολογική επίγνωση μέσα από την αποστήθιση και εκτέλεση του τραγουδιού.
Να ενισχύσουν τον προφορικό τους λόγο, την άρθρωση και την εκφραστικότητα μέσα από το τραγούδι.
Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με επιστημονικές έννοιες με τρόπο διασκεδαστικό και βιωματικό.

Ο Αϊνστάιν μας λέει με χαρά,
«Η φαντασία εχει τα κλειδια!»
Κι ο Πυθαγόρας αμέσως, θα πει
«1, 2 , 3 χίλιοι αριθμοί»

Οι επιστήμονες φεύγουν, μα μένουν στην καρδιά,
Η γνώση είναι φως, και όλοι μια αγκαλιά
Αρχιμήδης και Θεανώ, όλοι μαζί,
Γίνε επιστήμονας, να παίξουμε μαζί

Ο Πυθαγόρας μας λέει, «Βρες σχήματα παντού!»
κι η Θεανώ στον γαλαξία γελάει του ουρανού!
Ο Αρχιμήδης φωνάζει δυνατά,
«Εύρηκα! Εύρηκα! Βρήκα τη λύση παιδιά!»

Οι επιστήμονες φεύγουν, μα μένουν στην καρδιά,
Η γνώση είναι φως, και όλοι μια αγκαλιά
Αρχιμήδης και Θεανώ, όλοι μαζί,
Γίνε επιστήμονας, να παίξουμε μαζί

Με ένα χαμόγελο, λέμε γειά χαρά
Τα πάντα γύρω θα τα μάθουμε παιδιά.
Στο νηπιαγωγείο μας ότι κι αν μάθουμε
Ποτέ μα ποτέ δε θα το ξεχάσουμε. 

Τα παιδιά έγραψαν το τραγουδάκι όπως μπορούν σε ομαδοσυνεργατική αφίσα 

Στόχος δραστηριότητας:

✔️ Ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων μέσα από τη γραφή και την έκφραση 📝🎶
✔️ Ενίσχυση της συνεργασίας καθώς τα παιδιά εργάζονται ομαδικά για να αποτυπώσουν το τραγούδι τους 🤝
✔️ Σύνδεση της μουσικής με τη μάθηση, κάνοντας την επιστήμη πιο διασκεδαστική και βιωματική 🎤🔬
✔️ Καλλιέργεια της μνήμης και της συγκέντρωσης, καθώς τα παιδιά ανακαλούν τους στίχους και τους γράφουν ✍️
✔️ Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης, καθώς βλέπουν το δικό τους δημιούργημα γραμμένο από τα ίδια 📜

Τελικό αποτέλεσμα:
Τα παιδιά όχι μόνο τραγούδησαν, αλλά και κατέγραψαν το τραγούδι τους, δημιουργώντας ένα μοναδικό επιστημονικό τραγούδι γραμμένο από μικρούς εξερευνητές! 🚀🎶

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 174238 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 174319 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 174343 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 174406 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 174500 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 174526 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 174548 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 174607 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 174633 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 175051

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΠΠΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΑ

Δραστηριότητα 🥛 “Η Κούπα του Πυθαγόρα: Το μέτρο σε όλα!”

Στόχοι:

✔ Να ανακαλύψουν τα παιδιά το επιστημονικό φαινόμενο της υπερχείλισης και της ισορροπίας των υγρών.
✔ Να κατανοήσουν, μέσα από το πείραμα, την έννοια του μέτρου και του ορίου.
✔ Να εξασκηθούν στην παρατήρηση και τη σύγκριση δύο διαφορετικών καταστάσεων (λίγο νερό – πολύ νερό).
✔ Να αποτυπώσουν με ζωγραφική το πείραμα, ενισχύοντας τη σύνδεση εμπειρίας και κατανόησης.
✔ Να δημιουργήσουν μια αναμνηστική “Κούπα του Πυθαγόρα”, ενισχύοντας τη βιωματική μάθηση.

Περιγραφή:

🔹 Τα παιδιά παρατηρούν και πειραματίζονται με μια απλή κατασκευή της Κούπας του Πυθαγόρα, όπου αν γεμίσουν την κούπα λίγο, το νερό μένει μέσα, αλλά αν την ξεπεράσουν, το νερό χύνεται ξαφνικά.

🔹 Στη συνέχεια, κάθε παιδί ζωγραφίζει σε ένα χαρτί τις δύο καταστάσεις της κούπας:
1️⃣ Κούπα με λίγο νερό – το νερό παραμένει μέσα.
2️⃣ Κούπα με πολύ νερό – το νερό χύνεται.

🔹 Μετά το πείραμα, κάθε παιδί παίρνει στο σπίτι μια αναμνηστική χάρτινη “Κούπα του Πυθαγόρα”, που έχει διακοσμήσει με χρωματιστά σχήματα.
🔹 Στην κατασκευή,  υπάρχει καλαμάκι  και μια μικρή εικόνα του Πυθαγόρα σε ξυλαράκι, ώστε να θυμούνται την ιστορία και το μήνυμα του πειράματος.

📌 Βασικό μήνυμα της δραστηριότητας:
👉 “Το μέτρο σε όλα!” – Η Κούπα του Πυθαγόρα μάς διδάσκει να μην είμαστε υπερβολικοί και να τηρούμε τις ισορροπίες στη ζωή!

Δραστηριότητα- Το Τραγούδι των Αριθμών με τον Παππού Πυθαγόρα! 🎶🔢

Περιγραφή:

Στο πλαίσιο της αξιολόγησης του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων στις Φυσικές Επιστήμες, τα παιδιά εμπνεύστηκαν από τον Παππού Πυθαγόρα και δημιούργησαν ένα χαρούμενο τραγούδι με αριθμούς!

100,200,300,400

πήραμε παράταση ,κάναμε  πειράμαματα  φτάσαμε 500

βάλε κι 100, 600 Εσύ κι εγώ

700 παγωτά

800 μπισκοτάκια γεμιστά 

900,1000

μάτια , μύτη , χείλια

φιλάκια γλυκά 

σε όλα τα παιδιά 

Μέσα από τη μουσική και το ρυθμό, οι μαθητές ανακάλυψαν τη μαγεία των αριθμών, παίζοντας με τις εκατοντάδες και διασκεδάζοντας με μαθηματικές έννοιες.

Το τραγούδι τους αποτελεί έναν πρωτότυπο και διασκεδαστικό τρόπο για να εξασκηθούν στους αριθμούς, να αναπτύξουν τη φαντασία τους και να ενισχύσουν τη συνεργασία μέσα στην ομάδα.

Στόχοι:

Ανάπτυξη μαθηματικής σκέψης μέσα από την αρίθμηση και τη σύνθεση αριθμών
Καλλιέργεια γλωσσικών δεξιοτήτων μέσω της δημιουργίας στίχων
Ενίσχυση της μουσικότητας και του ρυθμού μέσα από το τραγούδι
Ενδυνάμωση της συνεργασίας και της ομαδικότητας
Διασύνδεση των μαθηματικών με τη μουσική κάνοντας τη μάθηση πιο διασκεδαστική και βιωματική

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 162812 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 162844 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 162910 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 162938 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 163005 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 163050 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 163127 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 163216

Δραστηριότητα ο παππούς Πυθαγόρας και οι πίνακες ζωγραφικής του , για την δραστηριότητα κλικ ΕΔΩ

Δραστηριότητα ΤΑΝΓΚΡΑΜ το δώρο του Πυθαγόρα κλικ ΕΔΩ

Δραστηριότητα : Ο Χαρταετός των Σχημάτων – Ένα Δώρο για τον Παππού Πυθαγόρα! 🪁🔺🔵

Περιγραφή:

Ο Παππούς Πυθαγόρας, που αγαπά τα σχήματα, μας έβαλε μια δημιουργική πρόκληση! Ζωγραφίσαμε έναν χαρταετό χρησιμοποιώντας διάφορα γεωμετρικά σχήματα. Τετράγωνα, τρίγωνα, ρόμβοι και κύκλοι έγιναν τα πολύχρωμα κομμάτια του χαρταετού μας, ενώ η φαντασία και η μαθηματική σκέψη μας απογειώθηκαν στον ουρανό!

Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά εξερεύνησαν τη γεωμετρία με τρόπο διασκεδαστικό, κατανοώντας τη χρήση των σχημάτων στη δημιουργία σύνθετων εικόνων.

Στόχοι:

Εξοικείωση με τα γεωμετρικά σχήματα και τις ιδιότητές τους
Ανάπτυξη της δημιουργικότητας μέσω της σύνθεσης σχημάτων
Καλλιέργεια της παρατηρητικότητας και της δεξιότητας στην αναγνώριση σχημάτων
Βιωματική μάθηση μέσα από τη χαρά της δημιουργίας

🪁 Οι χαρταετοί μας γέμισαν τον ουρανό της φαντασίας… και ο Παππούς Πυθαγόρας είναι σίγουρα περήφανος! 🎨✨

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 171526 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 171604 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 171638 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 171739 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 171804 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 171832 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 171900Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 172654Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 172733Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 172757Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 172821Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 172845

Δραστηριότητα – Οι Χαρταετοί της Γνώσης – Πετώντας με τους Επιστήμονες 🎈

Στόχοι:

  • Να εκφράσουν δημιουργικά όσα έμαθαν από το πρόγραμμα μέσα από τη ζωγραφική και τις κατασκευές.
  • Να κατανοήσουν συμβολικά ότι η γνώση «απογειώνει» το μυαλό, όπως οι χαρταετοί στον ουρανό.
  • Να συνεργαστούν και να διασκεδάσουν μέσα από το παιχνίδι στην αυλή.

🔹 Περιγραφή:
Τα παιδιά δημιούργησαν μικρούς χαρταετούς που… πετάνε! 🎈

Κόλλησαν εικόνες επιστημόνων, ζωγράφισαν επιστημονικές ανακαλύψεις και έγραψαν το σύνθημα: «Με τους επιστήμονες, πετάμε στα ύψη της γνώσης!»

Στη συνέχεια, βγήκαμε στην αυλή και δοκιμάσαμε να σηκώσουμε τους χαρταετούς μας στον αέρα, όπως σηκώνεται και η γνώση όταν την εξερευνούμε με ενθουσιασμό! 🚀

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 181939 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 182022 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 182055 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 182209 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 182240 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 182317 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 182331 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 182513

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΠΠΟΥ ΑΡΧΙΜΗΔΗ

Δραστηριότητα ο παππούς Αρχιμήδης, σαν μάγος της άνωσης 

ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Ο Αρχιμήδης έφερε ένα αυγό και δύο ποτήρια με νερό!
🔹 Μας ρωτάει: «Τι θα γίνει αν βάλουμε το αυγό στο νερό; Θα επιπλέει ή θα βυθιστεί;»
🔹 Τα παιδιά παρατηρούν: Το αυγό βυθίζεται στο απλό νερό.
🔹 Ο Αρχιμήδης λέει: «Τώρα, ας κάνουμε το νερό πιο “δυνατό”!» (Προσθέτει αλάτι και ανακατεύει).
🔹 Τα παιδιά βάζουν ξανά το αυγό και… Ωπ! Επιπλέει!

Τι έμαθαν;
Ο Αρχιμήδης τους εξηγεί ότι όσο πιο πυκνό γίνεται το νερό, τόσο μεγαλύτερη άνωση ασκεί στο αυγό, κάνοντάς το να επιπλέει!

Φύλλα αξιολόγησης της δραστηριότητας

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 26 145529Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 26 145513Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 26 145502

Δραματοποίηση της άνωσης , το αυγό επιπλέει και το αυγό βυθίζεται

Τα παιδιά γίνονται αυγά που επιπλέουν ή βυθίζονται,ανάλογα με το αν το “νερό” είναι αλατισμένο ή όχι!

Έτσι, ο Αρχιμήδης γίνεται ο μάγος της άνωσης 😃🔬

Στόχοι 

Κατανόηση της άνωσης: Τα παιδιά βιωματικά κατανοούν πώς η πυκνότητα του νερού επηρεάζει την άνωση, κάνοντας το αυγό να επιπλέει ή να βυθίζεται.

Σωματική έκφραση & φαντασία: Μέσα από τη δραματοποίηση, τα παιδιά χρησιμοποιούν το σώμα τους για να αναπαραστήσουν την κίνηση του αυγού στο νερό, αναπτύσσοντας τη δημιουργικότητά τους.

Συνεργασία & συμμετοχή: Ενθαρρύνεται η ομαδική εργασία, καθώς τα παιδιά αλληλεπιδρούν

Εμπειρική μάθηση: Μέσα από το παιχνίδι και την κίνηση, τα παιδιά αποκτούν βιωματική γνώση για τη δύναμη της άνωσης

Σύνδεση με την επιστήμη: Η δραστηριότητα φέρνει τα παιδιά σε επαφή με επιστημονικές έννοιες με τρόπο διασκεδαστικό και προσιτό, ενισχύοντας την αγάπη τους για την εξερεύνηση και την ανακάλυψη.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 183844Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 183626Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 183405Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 183529Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 184005Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 183721

Δραστηριότητα 🚢 “Ευχαριστούμε, παππού Αρχιμήδη!” 🌊

Για να τιμήσουμε τον μεγάλο επιστήμονα Αρχιμήδη, που μας έμαθε την άνωση, δημιουργήσαμε ένα ομαδικό κολάζ με θέμα τη θάλασσα και τα καραβάκια μας!

Τα παιδιά έκοψαν και κόλλησαν λωρίδες γκοφρέ χαρτιού για να φτιάξουν το φόντο της θάλασσας 🌊, δίνοντας υφή και κίνηση στο έργο μας. Στη συνέχεια, κάθε παιδί κόλησε το δικό του καραβάκι με διπλωτική τεχνική, το διακόσμησε και τοποθέτησε τη σημαία της άνωσης που σχεδίασε! 🚢

Στόχοι του έργου:

✔️ Να γνωρίσουν τα παιδιά τον Αρχιμήδη και την έννοια της άνωσης 🛁🔬
✔️ Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και τη λεπτή κινητικότητα μέσα από την κοπή και κόλληση υλικών ✂️🎨
✔️ Να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν ένα ομαδικό έργο 🤝
✔️ Να εκφράσουν την ευγνωμοσύνη τους στον επιστήμονα μέσα από την τέχνη 🎭
✔️ Να ενισχύσουν την παρατηρητικότητα και τη σύνδεση της επιστήμης με την καθημερινότητα 🌍

Το αποτέλεσμα; Μια θάλασσα γεμάτη πολύχρωμα καραβάκια, έτοιμα να αρμενίσουν με τη δύναμη της άνωσης! ⛵✨

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 175330 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 175356 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 175410 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 175520 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 24 175559Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 154704

Τα παιδιά ζωγράφισαν ατομικά το δικό τους  καραβάκι για τον  παππού Αρχιμήδη

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 160913 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 161003 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 161039 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 161112 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 161151 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 161223 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 161251 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 161331 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 161408 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 25 161435

Δραστηριότητα 🔍 “ΕΥΡΗΚΑ! Οι μικροί επιστήμονες ανακαλύπτουν!”

Στόχοι:

✔ Να εκφράσουν τα παιδιά τις γνώσεις και τις εμπειρίες που απέκτησαν μέσα από το πρόγραμμα των Φυσικών Επιστημών.
✔ Να ενισχύσουν την ικανότητά τους να ανακαλούν και να αποτυπώνουν μέσα από τη ζωγραφική όσα έμαθαν.
✔ Να αξιολογήσουν με δημιουργικό τρόπο το πρόγραμμα, αναδεικνύοντας τι τα ενθουσίασε περισσότερο.
✔ Να συνδέσουν την έννοια της ανακάλυψης με την επιστήμη, εμπνευσμένα από τον Αρχιμήδη.

Περιγραφή:

Με αφορμή την ιστορία του Αρχιμήδη και το περίφημο “Εύρηκα!”, κάθε παιδί θυμάται και μοιράζεται μία προσωπική ανακάλυψη μάθησης που έκανε μέσα από το πρόγραμμα των Φυσικών Επιστημών.

Στη συνέχεια, τα παιδιά αποτυπώνουν τη δική τους ανακάλυψη μέσα από τη ζωγραφική, φτιάχνοντας εικόνες που δείχνουν τι έμαθαν και τι τους έκανε εντύπωση

Όλες οι ζωγραφιές  δημιουργούν ένα “Βιβλίο Ανακαλύψεων” ως επιστέγασμα του προγράμματος.

Τελικό Ερώτημα:

🧐 “Και πώς νιώθεις τώρα που έκανες τη δική σου ανακάλυψη;”
Τα παιδιά κυκλώνουν  μια φατσούλα που δείχνει το συναίσθημά τους! 😊🤩🤔

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 26 153154 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 26 153217 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 26 153237 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 26 153259 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 26 153321 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 26 153337 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 26 153353 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 26 153407 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 26 153421 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 26 153438 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 26 153455 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 26 152223 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 26 152252

📊 “Ψηφίζω την αγαπημένη μου επιστημονική δραστηριότητα!” 🔬

λεπτομέρειες δραστηριότητας κλικ εδώ

Στόχοι:

✔ Να αξιολογήσουν τα παιδιά τις δραστηριότητες του προγράμματος μέσα από μια διαδραστική και ευχάριστη διαδικασία.
✔ Να αναπτύξουν κριτική σκέψη εκφράζοντας τις προτιμήσεις τους.
✔ Να εξοικειωθούν με την αριθμητική σειρά και τη χρήση των αριθμών για καταγραφή δεδομένων.
✔ Να ενισχύσουν την παρατηρητικότητα και τη μνήμη τους, θυμίζοντας όσα έμαθαν.
✔ Να καλλιεργηθεί η δημοκρατική σκέψη, αφού η γνώμη κάθε παιδιού έχει αξία.

Περιγραφή:

📸 Σε έναν πίνακα με εικόνες από όλες τις επιστημονικές δραστηριότητες του προγράμματος ( πειράματα με το νερό, ηφαίστεια και σεισμούς, κύκλος πέτρας,  ανακαλύψεις επιστημόνων κλπ ), τα παιδιά αριθμούν κάθε δραστηριότητα από το 1 έως το 5, σύμφωνα με το τι τους άρεσε περισσότερο.

📊 Έτσι, δημιουργείται ένας συλλογικός πίνακας προτιμήσεων, που αποτυπώνει ποιες δραστηριότητες άρεσαν περισσότερο και έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση στα παιδιά.
💡 Μέσα από τη διαδικασία αυτή, τα παιδιά θυμούνται και αναστοχάζονται τη μαθησιακή τους εμπειρία, ενώ ταυτόχρονα εμπλέκονται ενεργά στην αξιολόγηση του προγράμματος!

📌 Βασικό μήνυμα της δραστηριότητας:
👉 “Η επιστήμη είναι διασκεδαστική και μοναδική για τον καθένα! Τι μου άρεσε περισσότερο;” 🔍📚

Δραστηριότητα- 🎭 “Το Κουκλοθέατρο των Επιστημόνων: Παίζω και Μαθαίνω!” 🔬

Στόχοι:

✔ Να ενισχυθεί η δημιουργική έκφραση και η φαντασία των παιδιών μέσα από το θεατρικό παιχνίδι.
✔ Να εμπεδώσουν τις γνώσεις που απέκτησαν για τους επιστήμονες και τα πειράματα του προγράμματος.
✔ Να αναπτύξουν λεκτικές και κοινωνικές δεξιότητες μέσα από τη δραματοποίηση.
✔ Να χρησιμοποιούν το κουκλοθέατρο ως χώρο παιχνιδιού και μάθησης στις ελεύθερες δραστηριότητες.
✔ Να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν ένα μόνιμο υλικό που θα μείνει στην τάξη και θα αξιοποιείται όλη τη χρονιά.

Περιγραφή:

🧪 Τα παιδιά ολοκληρώνουν το πρόγραμμα δημιουργώντας ένα χαρτονένιο κουκλοθέατρο επιστημών.
🎨 Κολλούν εικόνες και σχέδια που σχετίζονται με την επιστήμη, τους επιστήμονες που γνωρίσαμε και τα πειράματα που πραγματοποιήσαμε.
🎭 Χρησιμοποιώντας τις κούκλες των επιστημόνων, παίζουν μικρές ιστορίες στις ελεύθερες δραστηριότητες, ενισχύοντας τη φαντασία και τη γνώση τους.
💡 Έτσι, το κουκλοθέατρο παραμένει ανοιχτό σε νέες ιδέες, επιτρέποντας στα παιδιά να το χρησιμοποιούν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς για παιχνίδι και επανάληψη γνώσεων!

📌 Βασικό μήνυμα της δραστηριότητας:
👉 “Η επιστήμη δεν τελειώνει ποτέ! Συνεχίζουμε να πειραματιζόμαστε και να ανακαλύπτουμε παίζοντας!” 🧑‍🔬🎭

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 174218Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 174258Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 174313Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 174341Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 174409Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 174422Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 174517Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 174537Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 174628Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 174647Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 174602Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 175446Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 27 175822

Το πρόγραμμα μας έκλεισε με βραβείο που δόθηκε στους μικρούς μας επιστήμονες

Certificate



Λήψη αρχείου