καθώς και με το παιδικό τραγούδι «Φεγγαράκι μου λαμπρό», που συνδέεται με τη μαθητική ζωή την περίοδο της Τουρκοκρατίας.
“Το Δικό μου Βιβλιαράκι: Φεγγαράκι μου Λαμπρό”
Κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του προσωπικό βιβλιαράκι με βάση το παραδοσιακό ποίημα “Φεγγαράκι μου λαμπρό”. Τα παιδιά έγραψαν το ποίημα, χρωματίζοντας κάθε λέξη με διαφορετικό χρώμα, ενισχύοντας έτσι την αναγνώριση των λέξεων και την αισθητική απόδοση του κειμένου. Στη συνέχεια, κόλλησαν εικόνες που ταιριάζουν με το περιεχόμενο του ποιήματος, εμπλουτίζοντας το έργο τους με εικαστικά στοιχεία. Έτσι, το κάθε βιβλιαράκι έγινε μοναδικό και προσωποποιημένο.
Στόχοι της Δραστηριότητας:
🔹 Γλωσσική ανάπτυξη – Αναγνώριση και κατανόηση του ποιήματος.
🔹 Λεπτής κινητικότητας – Γραφή, ζωγραφική και επικόλληση εικόνων.
🔹 Καλλιέργεια φαντασίας – Οπτικοποίηση και δημιουργική απόδοση του ποιήματος.
🔹 Αισθητική αγωγή – Συνδυασμός χρωμάτων και εικόνων για την ενίσχυση της δημιουργικότητας.
🔹 Συναισθηματική σύνδεση – Επαφή με την παράδοση και τα συναισθήματα που προκαλεί το ποίημα.
Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά διασκέδασαν, δημιούργησαν και έμαθαν, ολοκληρώνοντας το δικό τους μικρό βιβλίο με χαρά και περηφάνια! 🌙✨

Το Κρυφό Σχολειό – Κατασκευή και Δημιουργική Έκφραση
Στόχος:
Τα παιδιά να γνωρίσουν την ιστορία του Κρυφού Σχολειού, να κατανοήσουν τη σημασία του στη διατήρηση της ελληνικής παιδείας και να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους μέσα από εικαστικές δραστηριότητες.
Περιγραφή:
Τα παιδιά έκοψαν πατρόν σε σχήμα εκκλησίας και δημιούργησαν μια ξεχωριστή χειροτεχνία. Στην εξωτερική πλευρά κόλλησαν παράθυρα και πόρτα, τα οποία βρήκαν και έκοψαν από εικόνες, ενώ στο εσωτερικό τοποθέτησαν την εικόνα του πίνακα ζωγραφικής «Το Κρυφό Σχολειό», το ποιηματάκι «Φεγγαράκι μου λαμπρό» και ένα τσολιαδάκι που ζωγράφισαν από φωτοτυπία. Τέλος, έγραψαν πάνω στη χειροτεχνία τους τη φράση «Κρυφό Σχολειό». Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά γνώρισαν μια σημαντική ιστορική περίοδο, καλλιέργησαν τη φαντασία τους και εξάσκησαν τις δεξιότητές τους στις κατασκευές.





Τραγούδια με θέμα την Ελληνική επανάσταση
Επιπλέον, γνώρισαν τραγούδια που εκφράζουν την αντίσταση και τον αγώνα για ελευθερία, όπως «Μάνα μου τα κλεφτόπουλα» , «Ως πότε παλικάρια», «το φλάμπουρο», τα τραγούδησαν , ανακαλύπτοντας μέσα από τη μουσική την ιστορία και τα συναισθήματα των ανθρώπων της εποχής.
Στόχοι:
Επαφή με την ελληνική μουσική παράδοση και τα είδη του λαϊκού μας πολιτισμού.
Σύνδεση της μουσικής με την ιστορική περίοδο της Τουρκοκρατίας.
Ανάπτυξη συναισθηματικής νοημοσύνης μέσα από τα νανουρίσματα και ταχταρίσματα.
Κατανόηση της σημασίας των παραδοσιακών τραγουδιών ως μέσων έκφρασης και διατήρησης της ιστορικής μνήμης.
Καλλιέργεια της φωνητικής και ακουστικής ικανότητας μέσω της εκμάθησης και απόδοσης των τραγουδιών.
“Ο Χορός του Ζαλόγγου & Η Ζωγραφική των Σουλιωτισσών”
Στόχοι:
🔹 Ιστορική γνώση – Κατανόηση του ηρωισμού των Σουλιωτισσών και της σημασίας του Χορού του Ζαλόγγου.
🔹 Πολιτιστική αγωγή – Γνωριμία με την ελληνική παράδοση μέσω του χορού.
🔹 Κινητική ανάπτυξη – Εξάσκηση της σωματικής έκφρασης και του ρυθμού μέσα από τον παραδοσιακό χορό.
🔹 Συναισθηματική ταύτιση – Βίωμα της γενναιότητας και της αυτοθυσίας μέσα από την αναπαράσταση.
🔹 Καλλιτεχνική έκφραση – Δημιουργία εικαστικών έργων με θέμα τις Σουλιώτισσες, ενισχύοντας τη φαντασία και τις ζωγραφικές δεξιότητες.
🔹 Ομαδικότητα & Συνεργασία – Συμμετοχή σε μια κοινή δραστηριότητα που ενισχύει την αίσθηση της ομάδας.
Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά έμαθαν, ένιωσαν και εξέφρασαν με κίνηση και τέχνη έναν από τους πιο συγκινητικούς σταθμούς της ελληνικής ιστορίας. 🇬🇷


«Το Δικό μας Τσολιαδάκι: Δημιουργώντας με Έμπνευση από τον Γιώργη»
Περιγραφή:
Με αφορμή τον Γιώργη, τον ήρωα του παραμυθιού «Τα Ελληνακια», τα παιδιά δημιούργησαν το δικό τους τσολιαδάκι με την τεχνική του κολάζ. Χρησιμοποίησαν χαρτί Α4 σε διπλωτική μορφή για τη φουστανέλα, χαρτόνι για το γιλέκο και διακόσμησαν με πούλιες. Μέσα από αυτή τη δημιουργική δραστηριότητα, γνώρισαν την ενδυμασία των αγωνιστών της Ελληνικής Επανάστασης και εξέφρασαν τη φαντασία τους μέσα από την τέχνη.
Στόχοι:
Γνωριμία με την παραδοσιακή φορεσιά των τσολιάδων και την ιστορική της σημασία.
Ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας μέσα από το κόψιμο, το δίπλωμα και τη σύνθεση του κολάζ.
Ενίσχυση της δημιουργικότητας και της αισθητικής έκφρασης.
Σύνδεση της καλλιτεχνικής δημιουργίας με την ιστορική μνήμη



«Ζωγραφίζουμε το Τσαρούχι!»
Στόχος:
Τα παιδιά να γνωρίσουν το παραδοσιακό ελληνικό τσαρούχι, να εξασκηθούν στη ζωγραφική με τέμπερα και πινέλο, και να αναπτύξουν τη λεπτή κινητικότητα μέσα από τη δημιουργία φούντας με κλωστές.
Περιγραφή Δραστηριότητας:
Τα παιδιά παρατηρούν ένα τσαρούχι σε διάφορες εικόνες και συζητούν για τη μορφή, τα χρώματα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας τέμπερες και πινέλα, ζωγραφίζουν το τσαρούχι τους σε χαρτί. Μετά, φτιάχνουν τη φούντα χρησιμοποιώντας κλωστές, τις οποίες συγκεντρώνουν και στερεώνουν στην άκρη του τσαρουχιού. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά εξασκούν τη δημιουργικότητά τους, ανακαλύπτουν την ελληνική παράδοση και ενισχύουν τη λεπτή κινητικότητά τους.



«Τα Ελληνακια και η Λαϊκή Τέχνη: Από την Παράδοση στη Δημιουργία»
Περιγραφή:
Μέσα από το παραμύθι «Τα Ελληνακια» και την εικονογράφησή του, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη λαϊκή τέχνη και τα παραδοσιακά διακοσμητικά μοτίβα. Αφού παρατήρησαν λαϊκά σχέδια της Σκύρου από εκτυπωμένες εικόνες, τα ζωγράφισαν και τα κόλλησαν σε πλαστικά σεμεδάκια, δημιουργώντας ένα μοναδικό διακοσμητικό έργο. Στη συνέχεια, κάθε παιδί έφτιαξε τη δική του εικαστική σύνθεση, κόβοντας παλιές πόρτες ή παράθυρα από χαρτί, επιλέγοντας το στοιχείο που το ενέπνευσε. Στο κολάζ τους, ζωγράφισαν τσολιάδες και πρόσθεσαν παραδοσιακά σχέδια, συνδυάζοντας έτσι στοιχεία του ελληνικού πολιτισμού και της λαϊκής τέχνης σε μια δημιουργική έκφραση.
Στόχοι:
Επαφή με τη λαϊκή τέχνη και τα παραδοσιακά διακοσμητικά μοτίβα.
Κατανόηση της πολιτιστικής αξίας της λαϊκής αισθητικής μέσα από τη δημιουργική αναπαραγωγή της.
Ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της εικαστικής έκφρασης.
Ενίσχυση της λεπτής κινητικότητας και της καλλιτεχνικής δεξιότητας.
Σύνδεση της ιστορίας, της παράδοσης και της τέχνης μέσα από τη βιωματική μάθηση.




Ζωγραφίζοντας παραδοσιακές ποδιές εμπνευσμένες από την λαική τέχνη

Συνθέτω το όνομά μου με κώδικα, όπως τα μέλη της Φιλικής Εταιρείας”
Στόχοι:
- Να γνωρίσουν οι μαθητές τον τρόπο με τον οποίο τα μέλη της Φιλικής Εταιρείας χρησιμοποιούσαν κρυπτογραφικούς κώδικες για επικοινωνία.
- Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους, δημιουργώντας τον δικό τους κώδικα ονόματος.
- Να εξασκηθούν στη σύνδεση γραμμάτων με λέξεις και εικόνες, ενισχύοντας τη φωνολογική τους επίγνωση.
- Να καλλιεργήσουν δεξιότητες παρατήρησης και αντιστοίχισης εικόνων με έννοιες.
Περιγραφή Δραστηριότητας:
- Οι μαθητές καλούνται να συνθέσουν το όνομά τους, χρησιμοποιώντας έναν κώδικα εμπνευσμένο από τον τρόπο που τα μέλη της Φιλικής Εταιρείας απέκρυπταν τα στοιχεία τους.
- Για κάθε γράμμα του ονόματός τους, επιλέγουν μια λέξη που ξεκινάει με αυτό το γράμμα (π.χ., για το γράμμα “Α” μπορούν να επιλέξουν τη λέξη “Αστέρι”).
- Αναζητούν και επιλέγουν τις σωστές εικόνες που αντιστοιχούν σε κάθε λέξη από σελίδες που τους έχουν δοθεί.
- Κολλούν τις εικόνες με τη σωστή σειρά, ώστε να σχηματίσουν τον “κώδικα” του ονόματός τους.
- Παρουσιάζουν τον κώδικά τους στην τάξη και εξηγούν τις επιλογές τους

«Ζωντανεύοντας την Ιστορία: Οι Ήρωες της Επανάστασης»
Μέσα από τη δημιουργία του ατομικού τους κολάζ, τα παιδιά γνώρισαν στοιχεία της λαϊκής τέχνης και της Ελληνικής Επανάστασης. Αφού παρατήρησαν παραδοσιακά σχέδια και φιγούρες, ζωγράφισαν τσολιάδες, πολεμιστές και άλλες μορφές της εποχής, τις οποίες κόλλησαν πάνω σε φόντο με παραδοσιακές πόρτες ή τοίχους. Με τη χρήση διαφορετικών υλικών, εξέφρασαν τη δική τους ερμηνεία για την Ελευθερία, τον Αγώνα και την Ιστορική Μνήμη.
Στόχοι:
Εμβάθυνση στην έννοια της Ελευθερίας και του Αγώνα μέσα από την τέχνη.
Καλλιέργεια της δημιουργικότητας μέσω της εικαστικής έκφρασης και του κολάζ.
Γνωριμία με την παραδοσιακή λαϊκή τέχνη και τη συμβολική της αξία.
Ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας και της ικανότητας σύνθεσης εικαστικών στοιχείων.
Ενίσχυση της συνεργασίας και της προσωπικής έκφρασης μέσα από την τέχνη.




«Ζωγραφίζουμε τους Ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης»
Στόχοι:
- Τα παιδιά να γνωρίσουν σημαντικούς ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.
- Να εξασκηθούν στη ζωγραφική, αποτυπώνοντας χαρακτηριστικά στοιχεία των αγωνιστών.
- Να αναπτύξουν την ιστορική τους γνώση και να εκφραστούν δημιουργικά.
Περιγραφή Δραστηριότητας:
Αρχικά, τα παιδιά γνωρίζουν μέσα από εικόνες και αφήγηση μερικούς από τους ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης, όπως ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, η Μπουμπουλίνα, ο Γεώργιος Καραϊσκάκης και άλλοι. Συζητούν για την ενδυμασία τους και τα χαρακτηριστικά τους. Στη συνέχεια, με τη χρήση χρωμάτων και πινέλων, ζωγραφίζουν τον ήρωα της επιλογής τους, προσπαθώντας να αποδώσουν τα βασικά χαρακτηριστικά του. Τέλος, παρουσιάζουν τη ζωγραφιά τους και αναφέρουν λίγα λόγια για τον ήρωα που απεικόνισαν.





Τσολιαδάκια εικαστικά και σημαιάκια που έφτιαξαν τα παιδιά στολίζουν την τζαμαρία της εξόδου στην αυλή .

και την τάξη

τα ποιηματάκια μας για την γιορτούλα της 25ης Μαρτίου


Οι Μανιάτες υψώνουν τη σημαία της Επανάστασης στην Αρεόπολη.
“25η Μαρτίου: Ευαγγελισμός της Θεοτόκου & Εθνική Επέτειος”
Περιγραφή:
Την ημέρα αυτή γιορτάσαμε δύο σημαντικά γεγονότα: τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου. Τα παιδιά έφτιαξαν όμορφες χειροτεχνίες, χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά και τεχνικές.
Στόχοι:
🔹 Να μάθουν τα παιδιά για τη διπλή σημασία της 25ης Μαρτίου.
🔹 Να αναπτύξουν τις δημιουργικές και κινητικές τους δεξιότητες μέσω των χειροτεχνιών.
🔹 Να εκφράσουν τη χαρά και την περηφάνια τους για τη γιορτή.
🔹 Να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν όμορφες κατασκευές.
Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά στη γιορτή και έμαθαν με τρόπο δημιουργικό και ευχάριστο! 🎨🇬🇷🌿

Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου – Δημιουργικές Κατασκευές στο Νηπιαγωγείο
Στόχος:
Τα παιδιά να γνωρίσουν το γεγονός του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου μέσα από εικαστικές δραστηριότητες, να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους και να αναπτύξουν τις λεπτές κινητικές τους δεξιότητες.
Περιγραφή:
Στο πλαίσιο της γιορτής του Ευαγγελισμού, τα παιδιά διακόσμησαν έναν εκτυπωμένο πίνακα ζωγραφικής με κηρομπογιές και τον στόλισαν με ασημένιες χάρτινες ψηφίδες.
.

Ζωγραφική πίνακα Ευαγγελισμός της Θεοτόκου


Στη συνέχεια, κατασκεύασαν ένα φυλακτό ζωγραφίζοντας τη σκηνή του Ευαγγελισμού σε χαρτί, το οποίο πλαστικοποιήσαμε και ολοκληρώσαμε με ένα χρυσό κορδόνι. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη θρησκευτική παράδοση και ανέπτυξαν τη φαντασία και την αισθητική τους.
Κάρτα πρόσκληση για την γιορτούλα μας
