Ελληνική Επανάσταση του 1821

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 161603

Δραστηριότητα – Τι σημαίνει Επανάσταση;

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

 Κατανόηση της έννοιας της επανάστασης ως μια διαδικασία αλλαγής και διεκδίκησης.
 Ανάπτυξη κριτικής σκέψης μέσα από τη σύνδεση εικόνων και εννοιών.
 Ενίσχυση της ικανότητας περιγραφής και ερμηνείας οπτικών ερεθισμάτων (π.χ. εικόνες ιστορικών επαναστάσεων).
 Καλλιέργεια της δημιουργικής σκέψης μέσω της ζωγραφικής δραστηριότητας.
 Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, ενθαρρύνοντας την έκφραση απόψεων στην ομάδα.

 Τα παιδιά ενθαρρύνθηκαν να απαντήσουν στην ερώτηση “Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε τη λέξη Επανάσταση;”

Stigmiotypo othonhς 2025 03 27 153752

Εικόνες που Μιλούν
Τα παιδιά είδαν εικόνες από διάφορες επαναστάσεις ή αγώνες (π.χ. 1821, άλλες ιστορικές στιγμές, ακόμα και μοντέρνες μορφές επανάστασης όπως διαδηλώσεις).
Ενθαρρύνονται να απαντήσουν σε ερωτήσεις όπως; “Τι βλέπετε; Τι πιστεύετε ότι συμβαίνει;”
Μέσα από τις απαντήσεις, συνδέεται η έννοια της επανάστασης με την έννοια της αλλαγής και της διεκδίκησης.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 205440 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 205515 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 205601 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 205630

 Ζωγραφική “Επαναστάτες του Σήμερα”

Τα παιδιά ενθαρρύνονται να σκεφτούν ένα παράδειγμα επανάστασης στη δική τους ζωή .Τα παιδιά ζωγραφίσουν το αγώνα τους και το παρουσιάζουν στην ολομέλεια.

Stigmiotypo othonhs 2025 03 28 141408 Stigmiotypo othonhs 2025 03 28 141450 Stigmiotypo othonhs 2025 03 28 141521 Stigmiotypo othonhs 2025 03 28 141547 Stigmiotypo othonhs 2025 03 28 141619 Stigmiotypo othonhs 2025 03 28 141644 Stigmiotypo othonhs 2025 03 28 141722

Δραστηριότητα δημιουργούμε όλοι μαζί κανόνες ομάδας

Τα παιδιά παίζουν παίρνουν ρόλους ανθρώπων της εποχής . Φανταζόμαστε ότι είμαστε άνθρωποι του 1821! Σκεφτόμαστε όπως εκείνοι, μιλάμε όπως εκείνοι, δρούμε σαν να είμαστε μέσα στην Επανάσταση! Δημιουργούμε κανόνες συνεργασίας στην ομάδα εμπνευσμένοι από το παιχνίδι μας.

Τα παιδιά καταγράφουν τους κανόνες δημιουργώντας ομαδοσυνεργατική αφίσα υπόσχεσης των ηρώων του 1821 με το δαχτυλικό τους αποτύπωμα.

Οι κανόνες των παιδιών

  1. Ο Ήρωας ακούει προσεκτικά. Ακούμε προσεκτικά όταν κάποιος ΗΡΩΑΣ μιλάει. Δεν διακόπτουμε, γιατί κάθε ήρωας έχει κάτι σημαντικό να πει.
  2. Ο Ήρωας συνεργάζεται

Βοηθάμε ο ένας τον άλλον, όπως οι αγωνιστές του 1821.

Μοιραζόμαστε τις ιδέες μας και δουλεύουμε μαζί σαν ομάδα.

  1. Ο Ήρωας συμμετέχει πάντα

Κάθε ήρωας έχει δύναμη στη φωνή του!

Εκφράζουμε τις σκέψεις μας χωρίς φόβο και σεβόμαστε τις γνώμες των άλλων.

  1. Ο Ήρωας προστατεύει τα αντικειμενα του και φροντίζει την τάξη 

Χρησιμοποιούμε με προσοχή τα υλικά, τις κατασκευές και τις στολές μας.

Φροντίζουμε την τάξη μας, όπως οι ήρωες φρόντιζαν τα εφόδιά τους.

  1. Ο Ήρωας αγωνίζεται με χαρά!

Μαθαίνουμε μέσα από το παιχνίδι και τη δράση!

Διασκεδάζουμε ενώ γινόμαστε οι μικροί αγωνιστές της γνώσης!

Στόχοι

Εμβάθυνση στην ιστορική περίοδο του 1821 μέσω βιωματικού παιχνιδιού ρόλων.
Ανάπτυξη της ικανότητας ταύτισης και ενσυναίσθησης με τους ανθρώπους του παρελθόντος.
Καλλιέργεια των δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας μέσα από τη δημιουργία κοινών κανόνων.
Ανάπτυξη της υπευθυνότητας και της ομαδικής συνείδησης, με τη συμβολική δέσμευση μέσω του δαχτυλικού αποτυπώματος.
Ενίσχυση του σεβασμού και της συλλογικής λήψης αποφάσεων, καθώς τα παιδιά δημιουργούν τους δικούς τους κανόνες.

Stigmiotypo othonhs 2025 03 28 141739 Stigmiotypo othonhs 2025 03 28 141759 Stigmiotypo othonhs 2025 03 28 141821 Stigmiotypo othonhs 2025 03 28 141848 Stigmiotypo othonhs 2025 03 28 141903 Stigmiotypo othonhs 2025 03 28 142003

“Θα κάνουμε ένα ταξίδι πίσω στον χρόνο για να ανακαλύψουμε μια από τις πιο σημαντικές επαναστάσεις: την Ελληνική Επανάσταση του 1821!”

Τα παιδιά εξερευνούν το χάρτη της Ελλάδας καθώς και εικόνες από την Ελληνική Επανάσταση.

 

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 205410Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 205341Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 205315

«Γνωρίζοντας τις Παραδοσιακές Φορεσιές της Ελλάδας»

Στόχος:
Τα παιδιά να γνωρίσουν και να αναγνωρίσουν παραδοσιακές φορεσιές από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, να εξασκηθούν στον προσανατολισμό στον χάρτη και να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους στη ζωγραφική και στη γραφή.

Περιγραφή Δραστηριότητας:
Αρχικά, τα παιδιά παρατηρούν και συζητούν για τις παραδοσιακές φορεσιές διαφόρων περιοχών της Ελλάδας. Στη συνέχεια, τοποθετούν τις φορεσιές στη σωστή θέση πάνω σε έναν μεγάλο χάρτη της Ελλάδας. Ακολουθεί ατομικό φύλλο εργασίας, όπου κάθε παιδί ζωγραφίζει έναν χάρτη της Ελλάδας, επιλέγει δύο φορεσιές, τις τοποθετεί στη σωστή περιοχή και γράφει, όσο μπορεί, το όνομα του τόπου από τον οποίο προέρχονται. Μέσα από τη δραστηριότητα, τα παιδιά αναπτύσσουν τη γνώση τους για την ελληνική παράδοση και τη γεωγραφία της χώρας μας.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 155125 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 155228 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 155255 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 155329 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 155347 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 155417 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 155438 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 155506 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 155540 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 155603 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 155622 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 155638 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 155653 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 155711 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 155727

«Τα Ελληνακια: Ένα Ταξίδι στην Εποχή της Τουρκοκρατίας»

Περιγραφή:
Τα παιδιά διάβασαν το παραμύθι «Τα Ελληνακια», το δραματοποίησαν και το αναδιηγήθηκαν τοποθετώντας τις εικόνες στη σωστή σειρά. Μέσα από τη διαδικασία αυτή, γνώρισαν τη ζωή των σκλαβωμένων Ελλήνων κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας, τα ήθη και τα έθιμά τους, αλλά και τον αγώνα τους για ελευθερία.

Στόχοι:
 Κατανόηση της ιστορικής περιόδου της Τουρκοκρατίας μέσα από τη βιωματική προσέγγιση.
 Ανάπτυξη αφηγηματικών δεξιοτήτων μέσω της αναδιήγησης της ιστορίας.
 Καλλιέργεια της δημιουργικής έκφρασης μέσα από τη δραματοποίηση.
 Ενίσχυση της ομαδικής συνεργασίας και της κριτικής σκέψης.
 Σύνδεση της ιστορίας με τις αξίες της ελευθερίας, της αντίστασης

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 214937Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 213824 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 214124 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 214206 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 214227 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 214248 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 214306 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 214326 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 214350 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 214413 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 214441

«Τα Ελληνακια: Μουσικές Διαδρομές στην Παράδοση και την Ιστορία»

Περιγραφή:
Συνεχίζοντας τη δραματοποίηση του παραμυθιού «Τα Ελληνακια», τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με παραδοσιακό νανουρίσμα

Ύπνε που παίρνεις τα παιδιά , έλα πάρε και τούτο

Μικρό, μικρό σου το δωσα, μεγάλο φέρε μου το.

Μεγάλο σαν ψηλό βουνό, ψηλό σαν κυπαρίσσι

Οι κλώνοι του να απλώνονται σε Ανατολή και Δύση.

Κοιμήσου αστρί, κοιμήσου αυγή, κοιμήσου νιο φεγγάρι

Κοιμήσου που να σε χαρεί, ο νιός που θα σε πάρει.

Κοιμήσου και παρήγγειλα στην πόλη τα προικιά σου

Στη Βενετιά τα ρούχα σου και τα χρυσαφικά σου.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 213922 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 213951

και τα παρακάτω παραδοσιακά  ταχταρίσματα

  1. Ντίρι ρι το λέγανε και μου το παντρεύουνε

Και του δίνανε φιλιά, ένα κόσκινο φλουριά

Και το δίναν ένα αμπέλι, να χωρά ένα κουνέλι

Και του δίναν πανω προίκι , ένα τρίφτη κι ένα μπρίκι.

 

2. Του παιδιού μου το παιδί , είναι δυο φορές παιδί!

Να το ! Να το ! Να το ! Να το !

Σαν φλουρί Κωνσταντινάτο.

Να το ! Να το ! Να το ! Να το !

Το ζαχαρο-μυγδαλάτο.

 

3. Ο ποντικός επήδησε από το παραθύρι

Κι η μάνα του το ρώτησε , που πας καραβοκύρη

Πάω να πλύνω μάρμαρα να χτίσω μοναστήρι

Να βάλω τα παιδάκια μου να μη τα τρων οι ψύλλοι.

καθώς και με το παιδικό τραγούδι «Φεγγαράκι μου λαμπρό», που συνδέεται με τη μαθητική ζωή την περίοδο της Τουρκοκρατίας.

“Το Δικό μου Βιβλιαράκι: Φεγγαράκι μου Λαμπρό”

Κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του προσωπικό βιβλιαράκι με βάση το παραδοσιακό ποίημα “Φεγγαράκι μου λαμπρό”. Τα παιδιά έγραψαν το ποίημα, χρωματίζοντας κάθε λέξη με διαφορετικό χρώμα, ενισχύοντας έτσι την αναγνώριση των λέξεων και την αισθητική απόδοση του κειμένου. Στη συνέχεια, κόλλησαν εικόνες που ταιριάζουν με το περιεχόμενο του ποιήματος, εμπλουτίζοντας το έργο τους με εικαστικά στοιχεία. Έτσι, το κάθε βιβλιαράκι έγινε μοναδικό και προσωποποιημένο.

Στόχοι της Δραστηριότητας:

🔹 Γλωσσική ανάπτυξη – Αναγνώριση και κατανόηση του ποιήματος.
🔹 Λεπτής κινητικότητας – Γραφή, ζωγραφική και επικόλληση εικόνων.
🔹 Καλλιέργεια φαντασίας – Οπτικοποίηση και δημιουργική απόδοση του ποιήματος.
🔹 Αισθητική αγωγή – Συνδυασμός χρωμάτων και εικόνων για την ενίσχυση της δημιουργικότητας.
🔹 Συναισθηματική σύνδεση – Επαφή με την παράδοση και τα συναισθήματα που προκαλεί το ποίημα.

Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά διασκέδασαν, δημιούργησαν και έμαθαν, ολοκληρώνοντας το δικό τους μικρό βιβλίο με χαρά και περηφάνια! 🌙✨

Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 151828 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 151910 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 152014 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 152030 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 152043 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 152059 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 152114 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 152129 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 152143

Το Κρυφό Σχολειό – Κατασκευή και Δημιουργική Έκφραση

Στόχος:
Τα παιδιά να γνωρίσουν την ιστορία του Κρυφού Σχολειού, να κατανοήσουν τη σημασία του στη διατήρηση της ελληνικής παιδείας και να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους μέσα από εικαστικές δραστηριότητες.

Περιγραφή:
Τα παιδιά έκοψαν πατρόν σε σχήμα εκκλησίας και δημιούργησαν μια ξεχωριστή χειροτεχνία. Στην εξωτερική πλευρά κόλλησαν παράθυρα και πόρτα, τα οποία βρήκαν και έκοψαν από εικόνες, ενώ στο εσωτερικό τοποθέτησαν την εικόνα του πίνακα ζωγραφικής «Το Κρυφό Σχολειό», το ποιηματάκι «Φεγγαράκι μου λαμπρό» και ένα τσολιαδάκι που ζωγράφισαν από φωτοτυπία. Τέλος, έγραψαν πάνω στη χειροτεχνία τους τη φράση «Κρυφό Σχολειό». Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά γνώρισαν μια σημαντική ιστορική περίοδο, καλλιέργησαν τη φαντασία τους και εξάσκησαν τις δεξιότητές τους στις κατασκευές.

Stigmiotypo othonhς 2025 03 20 190528Stigmiotypo othonhς 2025 03 20 190544Stigmiotypo othonhς 2025 03 20 190559Stigmiotypo othonhς 2025 03 20 190611Stigmiotypo othonhς 2025 03 20 190623

Τραγούδια με θέμα την Ελληνική επανάσταση

Επιπλέον, γνώρισαν τραγούδια που εκφράζουν την αντίσταση και τον αγώνα για ελευθερία, όπως «Μάνα μου τα κλεφτόπουλα»«Ως πότε παλικάρια», «το φλάμπουρο», τα τραγούδησαν ,  ανακαλύπτοντας μέσα από τη μουσική την ιστορία και τα συναισθήματα των ανθρώπων της εποχής.

Στόχοι:
 Επαφή με την ελληνική μουσική παράδοση και τα είδη του λαϊκού μας πολιτισμού.
 Σύνδεση της μουσικής με την ιστορική περίοδο της Τουρκοκρατίας.
 Ανάπτυξη συναισθηματικής νοημοσύνης μέσα από τα νανουρίσματα και ταχταρίσματα.
Κατανόηση της σημασίας των παραδοσιακών τραγουδιών ως μέσων έκφρασης και διατήρησης της ιστορικής μνήμης.
 Καλλιέργεια της φωνητικής και ακουστικής ικανότητας μέσω της εκμάθησης και απόδοσης των τραγουδιών.

“Ο Χορός του Ζαλόγγου & Η Ζωγραφική των Σουλιωτισσών”

 Στόχοι:

🔹 Ιστορική γνώση – Κατανόηση του ηρωισμού των Σουλιωτισσών και της σημασίας του Χορού του Ζαλόγγου.
🔹 Πολιτιστική αγωγή – Γνωριμία με την ελληνική παράδοση μέσω του χορού.
🔹 Κινητική ανάπτυξη – Εξάσκηση της σωματικής έκφρασης και του ρυθμού μέσα από τον παραδοσιακό χορό.
🔹 Συναισθηματική ταύτιση – Βίωμα της γενναιότητας και της αυτοθυσίας μέσα από την αναπαράσταση.
🔹 Καλλιτεχνική έκφραση – Δημιουργία εικαστικών έργων με θέμα τις Σουλιώτισσες, ενισχύοντας τη φαντασία και τις ζωγραφικές δεξιότητες.
🔹 Ομαδικότητα & Συνεργασία – Συμμετοχή σε μια κοινή δραστηριότητα που ενισχύει την αίσθηση της ομάδας.

Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά έμαθαν, ένιωσαν και εξέφρασαν με κίνηση και τέχνη έναν από τους πιο συγκινητικούς σταθμούς της ελληνικής ιστορίας. 🇬🇷

Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 152248 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 152400 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 152446 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 152555 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 152638 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 152744 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 152831 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 152917 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 153019 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 153124

Τα παιδιά ζωγράφισαν τα γράμματα του τίτλου «Ο Χορός του Ζαλόγγου», δίνοντας το δικό τους δημιουργικό στίγμα σε κάθε γράμμα. Αφού ολοκλήρωσαν τις ζωγραφιές τους, προσπάθησαν να τοποθετήσουν τα γράμματα στη σωστή σειρά, αναγνωρίζοντας τη σωστή ορθογραφική μορφή του τίτλου. Στη συνέχεια, τα κόλλησαν στη σωστή σειρά, δημιουργώντας μια ομαδική κατασκευή που αναδεικνύει τόσο τη συνεργασία όσο και τη γλωσσική επίγνωση των παιδιών.

Στόχος Δραστηριότητας

  • Ανάπτυξη γλωσσικής συνειδητοποίησης: Τα παιδιά εξασκούνται στην αναγνώριση και τη σωστή τοποθέτηση των γραμμάτων μέσα σε μία λέξη ή φράση.
  • Ενίσχυση συνεργασίας και ομαδικότητας: Μαθαίνουν να εργάζονται μαζί, να συζητούν και να επιλύουν προβλήματα, προκειμένου να ολοκληρώσουν σωστά την κατασκευή.
  • Εικαστική έκφραση και δημιουργικότητα: Μέσω της ζωγραφικής, αναπτύσσουν τη φαντασία τους και εκφράζονται καλλιτεχνικά.
  • Γνωριμία με την ιστορία: Μέσα από τον τίτλο «Ο Χορός του Ζαλόγγου», έρχονται σε επαφή με ένα σημαντικό ιστορικό γεγονός και καλλιεργούν την ιστορική τους γνώση.
  • Stigmiotypo othonhς 2025 03 21 153500 Stigmiotypo othonhς 2025 03 21 153521 Stigmiotypo othonhς 2025 03 21 153534 Stigmiotypo othonhς 2025 03 21 153556

  Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 151749

«Το Δικό μας Τσολιαδάκι: Δημιουργώντας με Έμπνευση από τον Γιώργη»

Περιγραφή:
Με αφορμή τον Γιώργη, τον ήρωα του παραμυθιού «Τα Ελληνακια», τα παιδιά δημιούργησαν το δικό τους τσολιαδάκι με την τεχνική του κολάζ. Χρησιμοποίησαν χαρτί Α4 σε διπλωτική μορφή για τη φουστανέλα, χαρτόνι για το γιλέκο και διακόσμησαν με πούλιες. Μέσα από αυτή τη δημιουργική δραστηριότητα, γνώρισαν την ενδυμασία των αγωνιστών της Ελληνικής Επανάστασης και εξέφρασαν τη φαντασία τους μέσα από την τέχνη.

Στόχοι:
Γνωριμία με την παραδοσιακή φορεσιά των τσολιάδων και την ιστορική της σημασία.
Ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας μέσα από το κόψιμο, το δίπλωμα και τη σύνθεση του κολάζ.
Ενίσχυση της δημιουργικότητας και της αισθητικής έκφρασης.
Σύνδεση της καλλιτεχνικής δημιουργίας με την ιστορική μνήμη

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 214459 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 214519 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 214546IMG 20250307 100409 372IMG 20250307 144936 923

«Ζωγραφίζουμε το Τσαρούχι!»

Στόχος:
Τα παιδιά να γνωρίσουν το παραδοσιακό ελληνικό τσαρούχι, να εξασκηθούν στη ζωγραφική με τέμπερα και πινέλο, και να αναπτύξουν τη λεπτή κινητικότητα μέσα από τη δημιουργία φούντας με κλωστές.

Περιγραφή Δραστηριότητας:
Τα παιδιά παρατηρούν ένα  τσαρούχι σε διάφορες εικόνες και συζητούν για τη μορφή, τα χρώματα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας τέμπερες και πινέλα, ζωγραφίζουν το τσαρούχι τους σε  χαρτί. Μετά, φτιάχνουν τη φούντα χρησιμοποιώντας κλωστές, τις οποίες συγκεντρώνουν και στερεώνουν στην άκρη του τσαρουχιού. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά εξασκούν τη δημιουργικότητά τους, ανακαλύπτουν την ελληνική παράδοση και ενισχύουν τη λεπτή κινητικότητά τους.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 154841 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 154926 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 155003 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 155018 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 155039 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 155100IMG 20250314 111917 49Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 153224

«Τα Ελληνακια και η Λαϊκή Τέχνη: Από την Παράδοση στη Δημιουργία»

Περιγραφή:
Μέσα από το παραμύθι «Τα Ελληνακια» και την εικονογράφησή του, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη λαϊκή τέχνη και τα παραδοσιακά διακοσμητικά μοτίβα. Αφού παρατήρησαν λαϊκά σχέδια της Σκύρου από εκτυπωμένες εικόνες, τα ζωγράφισαν και τα κόλλησαν σε πλαστικά σεμεδάκια, δημιουργώντας ένα μοναδικό διακοσμητικό έργο. Στη συνέχεια, κάθε παιδί έφτιαξε τη δική του εικαστική σύνθεση, κόβοντας παλιές πόρτες ή παράθυρα από χαρτί, επιλέγοντας το στοιχείο που το ενέπνευσε. Στο κολάζ τους, ζωγράφισαν τσολιάδες και πρόσθεσαν παραδοσιακά σχέδια, συνδυάζοντας έτσι στοιχεία του ελληνικού πολιτισμού και της λαϊκής τέχνης σε μια δημιουργική έκφραση.

Στόχοι:
 Επαφή με τη λαϊκή τέχνη και τα παραδοσιακά διακοσμητικά μοτίβα.
 Κατανόηση της πολιτιστικής αξίας της λαϊκής αισθητικής μέσα από τη δημιουργική αναπαραγωγή της.
 Ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της εικαστικής έκφρασης.
 Ενίσχυση της λεπτής κινητικότητας και της καλλιτεχνικής δεξιότητας.
 Σύνδεση της ιστορίας, της παράδοσης και της τέχνης μέσα από τη βιωματική μάθηση.

  Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 153848 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 153919 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 154534 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 154553IMG 2361IMG 2362IMG 2363

Ζωγραφίζοντας παραδοσιακές ποδιές εμπνευσμένες από την λαική τέχνη

Stigmiotypo othonhς 2025 03 26 144105 1 Stigmiotypo othonhς 2025 03 26 144124 3 Stigmiotypo othonhς 2025 03 26 144139 3 Stigmiotypo othonhς 2025 03 26 144154 3 Stigmiotypo othonhς 2025 03 26 144214 3 Stigmiotypo othonhς 2025 03 26 144258 3

Συνθέτω το όνομά μου με κώδικα, όπως τα μέλη της Φιλικής Εταιρείας”

Στόχοι:

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές τον τρόπο με τον οποίο τα μέλη της Φιλικής Εταιρείας χρησιμοποιούσαν κρυπτογραφικούς κώδικες για επικοινωνία.
  • Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους, δημιουργώντας τον δικό τους κώδικα ονόματος.
  • Να εξασκηθούν στη σύνδεση γραμμάτων με λέξεις και εικόνες, ενισχύοντας τη φωνολογική τους επίγνωση.
  • Να καλλιεργήσουν δεξιότητες παρατήρησης και αντιστοίχισης εικόνων με έννοιες.

Περιγραφή Δραστηριότητας:

  1. Οι μαθητές καλούνται να συνθέσουν το όνομά τους, χρησιμοποιώντας έναν κώδικα εμπνευσμένο από τον τρόπο που τα μέλη της Φιλικής Εταιρείας απέκρυπταν τα στοιχεία τους.
  2. Για κάθε γράμμα του ονόματός τους, επιλέγουν μια λέξη που ξεκινάει με αυτό το γράμμα (π.χ., για το γράμμα “Α” μπορούν να επιλέξουν τη λέξη “Αστέρι”).
  3. Αναζητούν και επιλέγουν τις σωστές εικόνες που αντιστοιχούν σε κάθε λέξη από σελίδες που τους έχουν δοθεί.
  4. Κολλούν τις εικόνες με τη σωστή σειρά, ώστε να σχηματίσουν τον “κώδικα” του ονόματός τους.
  5. Παρουσιάζουν τον κώδικά τους στην τάξη και εξηγούν τις επιλογές τουςStigmiotypo othonhς 2025 03 27 151057 Stigmiotypo othonhς 2025 03 27 151119 Stigmiotypo othonhς 2025 03 27 151142 Stigmiotypo othonhς 2025 03 27 151158 Stigmiotypo othonhς 2025 03 27 151215 Stigmiotypo othonhς 2025 03 27 151227 Stigmiotypo othonhς 2025 03 27 151241 Stigmiotypo othonhς 2025 03 27 151258 Stigmiotypo othonhς 2025 03 27 151321 Stigmiotypo othonhς 2025 03 27 151337 Stigmiotypo othonhς 2025 03 27 151352 Stigmiotypo othonhς 2025 03 27 151406 Stigmiotypo othonhς 2025 03 27 151420 Stigmiotypo othonhς 2025 03 27 151433 Stigmiotypo othonhς 2025 03 27 151452

«Ζωντανεύοντας την Ιστορία: Οι Ήρωες της Επανάστασης»

Μέσα από τη δημιουργία του ατομικού τους κολάζ, τα παιδιά γνώρισαν στοιχεία της λαϊκής τέχνης και της Ελληνικής Επανάστασης. Αφού παρατήρησαν παραδοσιακά σχέδια και φιγούρες, ζωγράφισαν τσολιάδες, πολεμιστές και άλλες μορφές της εποχής, τις οποίες κόλλησαν πάνω σε φόντο με παραδοσιακές πόρτες ή τοίχους. Με τη χρήση διαφορετικών υλικών, εξέφρασαν τη δική τους ερμηνεία για την Ελευθερία, τον Αγώνα και την Ιστορική Μνήμη.

Στόχοι:

Εμβάθυνση στην έννοια της Ελευθερίας και του Αγώνα μέσα από την τέχνη.
 Καλλιέργεια της δημιουργικότητας μέσω της εικαστικής έκφρασης και του κολάζ.
 Γνωριμία με την παραδοσιακή λαϊκή τέχνη και τη συμβολική της αξία.
Ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας και της ικανότητας σύνθεσης εικαστικών στοιχείων.
 Ενίσχυση της συνεργασίας και της προσωπικής έκφρασης μέσα από την τέχνη.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 13 065510 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 13 065544 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 13 065615 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 13 065652Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 154322Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 154310Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 154232 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 13 065929 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 13 070019 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 13 070102 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 13 070135 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 13 070222 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 13 070259 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 13 070340 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 13 070407 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 13 070442 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 13 070512 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 13 070556 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 13 070628

«Ζωγραφίζουμε τους Ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης»

Στόχοι:

  • Τα παιδιά να γνωρίσουν σημαντικούς ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.
  • Να εξασκηθούν στη ζωγραφική, αποτυπώνοντας χαρακτηριστικά στοιχεία των αγωνιστών.
  • Να αναπτύξουν την ιστορική τους γνώση και να εκφραστούν δημιουργικά.

Περιγραφή Δραστηριότητας:
Αρχικά, τα παιδιά γνωρίζουν μέσα από εικόνες και αφήγηση μερικούς από τους ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης, όπως ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, η Μπουμπουλίνα, ο Γεώργιος Καραϊσκάκης και άλλοι. Συζητούν για την ενδυμασία τους και τα χαρακτηριστικά τους. Στη συνέχεια, με τη χρήση χρωμάτων και πινέλων, ζωγραφίζουν τον ήρωα της επιλογής τους, προσπαθώντας να αποδώσουν τα βασικά χαρακτηριστικά του. Τέλος, παρουσιάζουν τη ζωγραφιά τους και αναφέρουν λίγα λόγια για τον ήρωα που απεικόνισαν.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 153934 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 154012 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 154026 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 154131 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 154145 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 154203 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 154219IMG 2360IMG 2359IMG 2358 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 154515

Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 153211

«Η Ελληνική Σημαία και ο Εθνικός Ύμνος: Σύμβολα Ελευθερίας»

Περιγραφή:
Τα παιδιά γνώρισαν την Ελληνική Σημαία, τα χρώματα και τις ρίγες της, κατανοώντας τη σημασία τους. Έμαθαν ότι οι ρίγες (τόσες όσες οι συλλαβές ΕΛΕΥΘΕΡΊΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ) συμβολίζουν το σύνθημα «Ελευθερία ή Θάνατος», καθώς και τη βαθύτερη έννοια της ελευθερίας για την οποία αγωνίστηκαν οι πρόγονοί μας.

Στόχοι:
 Κατανόηση της σημασίας της ελληνικής σημαίας ως εθνικού συμβόλου.Τα παιδιά να αναπτύξουν τη λεπτή κινητικότητα και τον συντονισμό χεριού-ματιού χρησιμοποιώντας πινέλο, να εξασκηθούν στη ζωγραφική και να κατανοήσουν τη σημασία και τα σύμβολα της σημαίας.
Μάθηση του νοήματος του συνθήματος «Ελευθερία ή Θάνατος».
Ανάπτυξη της εθνικής συνείδησης και της ιστορικής μνήμης.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 154335 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 154652 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 154749 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 14 154806IMG 20250314 111921 490Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 161018Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 160938

“Ο Εθνικός Ύμνος μέσα από Εικόνες και Λέξεις”

Περιγραφή Δραστηριότητας:

Τα παιδιά γνώρισαν τον Εθνικό Ύμνο και τη σημασία του. Δημιούργησαν ένα εικονολέξο, όπου έγραψαν στίχους του ύμνου και αντικατέστησαν κάποιες λέξεις με εικόνες που έκοψαν και κόλλησαν. Με αυτόν τον τρόπο, κατανόησαν καλύτερα το νόημά του και συμμετείχαν ενεργά στη δημιουργία ενός μοναδικού έργου.

Στόχοι:

Να μάθουν τα παιδιά τους στίχους και το νόημα του Εθνικού Ύμνου.
 Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους μέσα από το εικονολέξο.
Να ενισχύσουν τη λεπτή κινητικότητα μέσα από την κοπή και κόλληση εικόνων.
 Να καλλιεργήσουν το αίσθημα της εθνικής υπερηφάνειας.

Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 151254 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 151345 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 151407 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 151431 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 151517 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 151544 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 151620 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 151653 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 151732

Τσολιαδάκια εικαστικά και σημαιάκια που έφτιαξαν τα παιδιά  στολίζουν την τζαμαρία της εξόδου στην αυλή . 

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 214607 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 214623

και την τάξη

Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 153238 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 153250 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 153303 Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 153317

τα ποιηματάκια μας για την γιορτούλα της 25ης Μαρτίου

unnamed 17

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 11 065501

17 Μαρτίου 1821:

Οι Μανιάτες υψώνουν τη σημαία της Επανάστασης στην Αρεόπολη.

Στις 17 Μαρτίου 1821, οι Μανιάτες ύψωσαν τη σημαία της Επανάστασης στην Αρεόπολη, δίνοντας τον όρκο τους για την ελευθερία. Τα παιδιά, μέσα από μια δημιουργική δραστηριότητα, έζησαν και αποτύπωσαν το ιστορικό αυτό γεγονός.

Ατομικά έργα:

  • Ζωγράφισαν και έγραψαν, όπως μπορούσαν, την ημερομηνία 17 Μαρτίου 1821.
  • Σχεδίασαν τη σημαία του Αγώνα και έγραψαν πάνω της τα ιστορικά συνθήματα:
    • “ΤΑΝ Ή ΕΠΙ ΤΑΣ”
    • “ΝΙΚΗ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ”

Ομαδική αφίσα:

  • Έγραψαν τον όρκο των Μανιατών.
  • Διακόσμησαν την αφίσα με σημαιάκια και τσαρούχια, αναδεικνύοντας την ελληνική παράδοση.

Στόχοι Δραστηριότητας

Ιστορική γνώση

  • Να γνωρίσουν τη σημασία της 17ης Μαρτίου 1821 και τη συμβολή της Μάνης στον Αγώνα.
  • Να κατανοήσουν τα ιστορικά συνθήματα και τη σημασία της σημαίας της Επανάστασης.

Γλωσσική ανάπτυξη

  • Να εξασκηθούν στη γραφή αριθμών και λέξεων μέσω της δημιουργίας τους.
  • Να γνωρίσουν και να γράψουν ιστορικές φράσεις.

Συνεργασία & Ομαδικότητα

  • Να συμμετάσχουν σε μια συλλογική δραστηριότητα, αναπτύσσοντας την αίσθηση της ομαδικότητας.

Καλλιτεχνική έκφραση

  • Να δημιουργήσουν ζωγραφιές, σημαίες και διακοσμήσεις, καλλιεργώντας τη φαντασία τους.

Συναισθηματική σύνδεση

  • Να νιώσουν περηφάνια για την ελληνική ιστορία και τους αγώνες των προγόνων τους.
  • Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 160432 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 160505 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 160523 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 160559 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 160658 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 160744 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 160829 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 160906Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 160352Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 160303 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 161054 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 161130 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 161201 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 161229 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 161255 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 161324 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 161353 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 161422 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 161445 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 161513 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 161537 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 161603 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 161629

“25η Μαρτίου: Ευαγγελισμός της Θεοτόκου & Εθνική Επέτειος”

Περιγραφή:

Την ημέρα αυτή γιορτάσαμε δύο σημαντικά γεγονότα: τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου. Τα παιδιά έφτιαξαν όμορφες χειροτεχνίες, χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά και τεχνικές.

Στόχοι:

🔹 Να μάθουν τα παιδιά για τη διπλή σημασία της 25ης Μαρτίου.
🔹 Να αναπτύξουν τις δημιουργικές και κινητικές τους δεξιότητες μέσω των χειροτεχνιών.
🔹 Να εκφράσουν τη χαρά και την περηφάνια τους για τη γιορτή.
🔹 Να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν όμορφες κατασκευές.

Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά στη γιορτή και έμαθαν με τρόπο δημιουργικό και ευχάριστο! 🎨🇬🇷🌿

Stigmiotypo othonhς 2025 03 19 153158

Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου – Δημιουργικές Κατασκευές στο Νηπιαγωγείο

Στόχος:
Τα παιδιά να γνωρίσουν το γεγονός του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου μέσα από εικαστικές δραστηριότητες, να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους και να αναπτύξουν τις λεπτές κινητικές τους δεξιότητες.

Περιγραφή:
Στο πλαίσιο της γιορτής του Ευαγγελισμού, τα παιδιά διακόσμησαν έναν εκτυπωμένο πίνακα ζωγραφικής με κηρομπογιές και τον στόλισαν με ασημένιες χάρτινες ψηφίδες.

.Stigmiotypo othonhς 2025 03 20 190333 Stigmiotypo othonhς 2025 03 20 190358 Stigmiotypo othonhς 2025 03 20 190417 Stigmiotypo othonhς 2025 03 20 190504 Stigmiotypo othonhς 2025 03 20 190636 Stigmiotypo othonhς 2025 03 20 190647 Stigmiotypo othonhς 2025 03 20 190659

Ζωγραφική πίνακα Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

Stigmiotypo othonhς 2025 03 21 153353 Stigmiotypo othonhς 2025 03 21 153427Stigmiotypo othonhς 2025 03 21 153654 Stigmiotypo othonhς 2025 03 21 153722

Στη συνέχεια, κατασκεύασαν ένα φυλακτό ζωγραφίζοντας τη σκηνή του Ευαγγελισμού σε χαρτί, το οποίο πλαστικοποιήσαμε και ολοκληρώσαμε με ένα χρυσό κορδόνι. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη θρησκευτική παράδοση και ανέπτυξαν τη φαντασία και την αισθητική τους.Stigmiotypo othonhς 2025 03 20 190759

Κάρτα πρόσκληση για την γιορτούλα μας

Stigmiotypo othonhς 2025 03 20 190719