Δραστηριότητα των τριών τμημάτων στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων φυσικών επιστημών
Σε αυτή τη βιωματική δραστηριότητα, τα παιδιά γνώρισαν τις λιθοσφαιρικές πλάκες και τις κινήσεις τους μέσα από πειράματα, δραματοποιήσεις και δημιουργικές δραστηριότητες.
Αρχικά, κόψαμε ένα αυγό στη μέση, προσομοιώνοντας τη δομή της Γης, και τα παιδιά ζωγράφισαν τις τεκτονικές πλάκες πάνω στο αυγό.
Με τις κατάλληλες ερωτήσεις οδηγούμε τα παιδιά στο να περιγράψουν την αναλογία που παρουσιάζουν τα στρώματα του αβγού με τα στρώματα της γης. Τα στρώματα του αβγού θυμίζουν τη δομή της γης και ως προς τη σύσταση που διαμορφώνουν μετά το βρασμό (πιο σφιχτό κέντρο, πιο μαλακό ασπράδι, λεπτό και σκληρό τσόφλι) και ως προς την αναλογία (πιο μικρό κέντρο, μεγαλύτερου πάχους ασπράδι, και πολύ – πολύ λεπτό τσόφλι).
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για τις λιθοσφαιρικές πλάκες και τον σεισμό και δραματοποιήσαμε τους τρεις τρόπους κίνησης των τεκτονικών πλακών:
- Σύγκλιση: Όταν οι πλάκες συγκρούονται.
- Απόκλιση: Όταν οι πλάκες απομακρύνονται μεταξύ τους.
- Μετατόπιση παράλληλα: Όταν οι πλάκες κινούνται πλάι-πλάι, τρίβονται μεταξύ τους και όταν η μία ανεβαίνει η άλλη κατεβαίνει και το αντίστροφο
Εξηγήσαμε πώς αυτές οι κινήσεις προκαλούν σεισμούς και φαινόμενα στην επιφάνεια της Γης. Τα παιδιά ζωγράφισαν τη Γη χωρίζοντάς τη σε λιθοσφαιρικές πλάκες και απεικόνισαν τους τρεις τρόπους κίνησης αυτών
Στόχοι:
-
- Κατανόηση της έννοιας των λιθοσφαιρικών πλακών και των τρόπων κίνησής τους.
- Σύνδεση της κίνησης των τεκτονικών πλακών με τη δημιουργία σεισμών.
- Ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων μέσω δραματοποιήσεων και εικαστικών δημιουργιών.
- Ενίσχυση της συνεργασίας και της ενεργού συμμετοχής μέσα από ομαδικές δραστηριότητες.
- Ενθάρρυνση της περιγραφής φυσικών φαινομένων μέσα από συζήτηση και δημιουργία έργων τέχνης.