Ανακαλύπτοντας τις Τεκτονικές Πλάκες

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 165634

Δραστηριότητα των τριών τμημάτων στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων φυσικών επιστημών 

Σε αυτή τη βιωματική δραστηριότητα, τα παιδιά γνώρισαν τις λιθοσφαιρικές πλάκες και τις κινήσεις τους μέσα από πειράματα, δραματοποιήσεις και δημιουργικές δραστηριότητες.

Αρχικά, κόψαμε ένα αυγό στη μέση, προσομοιώνοντας τη δομή της Γης, και τα παιδιά ζωγράφισαν τις τεκτονικές πλάκες πάνω στο αυγό.

Με τις κατάλληλες ερωτήσεις οδηγούμε τα παιδιά στο να περιγράψουν την αναλογία που παρουσιάζουν τα στρώματα του αβγού με τα στρώματα της γης. Τα στρώματα του αβγού θυμίζουν τη δομή της γης και ως προς τη σύσταση που διαμορφώνουν μετά το βρασμό (πιο σφιχτό κέντρο, πιο μαλακό ασπράδι, λεπτό και σκληρό τσόφλι) και ως προς την αναλογία (πιο μικρό κέντρο, μεγαλύτερου πάχους ασπράδι, και πολύ – πολύ λεπτό τσόφλι).

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 163113Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 165634Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 165127Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 165115Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 165103

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 182644Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 165938Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 165900Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 165845Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 165819Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 165800Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 165747Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 165705Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 165649Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 165202Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 165143Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 165103Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 165043Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 164928Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 164836Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 164809

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για τις λιθοσφαιρικές πλάκες και τον σεισμό και  δραματοποιήσαμε τους τρεις τρόπους κίνησης των τεκτονικών πλακών:

 

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 183544

κλικ κι εδώ

  • Σύγκλιση: Όταν οι πλάκες συγκρούονται.
  • Απόκλιση: Όταν οι πλάκες απομακρύνονται μεταξύ τους.
  • Μετατόπιση παράλληλα: Όταν οι πλάκες κινούνται πλάι-πλάι, τρίβονται μεταξύ τους και όταν η μία ανεβαίνει η άλλη κατεβαίνει και το αντίστροφο

Εξηγήσαμε πώς αυτές οι κινήσεις προκαλούν σεισμούς και φαινόμενα στην επιφάνεια της Γης. Τα παιδιά ζωγράφισαν τη Γη χωρίζοντάς τη σε λιθοσφαιρικές πλάκες και απεικόνισαν τους τρεις τρόπους κίνησης αυτών

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 182618Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 182558Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 182529Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 182432Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 182403Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 170517Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 170502Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 170446Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 170402

 

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 11 162921 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 11 162945 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 11 163000 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 11 163016 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 11 163031 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 11 163048

Στόχοι:

    • Κατανόηση της έννοιας των λιθοσφαιρικών πλακών και των τρόπων κίνησής τους.
    • Σύνδεση της κίνησης των τεκτονικών πλακών με τη δημιουργία σεισμών.
    • Ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων μέσω δραματοποιήσεων και εικαστικών δημιουργιών.
    • Ενίσχυση της συνεργασίας και της ενεργού συμμετοχής μέσα από ομαδικές δραστηριότητες.
    • Ενθάρρυνση της περιγραφής φυσικών φαινομένων μέσα από συζήτηση και δημιουργία έργων τέχνης.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *