Δραστηριότητα σε συνδιδασκαλία όλων των τμημάτων και του ολοήμερου στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων φυσικών επιστημών
Περιγραφή Δραστηριότητας
Σήμερα, με τη βοήθεια των αγαπημένων μας επιστημόνων-μαριονετών, ξεκινήσαμε ένα συναρπαστικό ταξίδι στον πλανήτη Γη.
Μέσα από δραματοποίηση, παιχνίδι και ερωτήσεις, τα παιδιά κατανόησαν τη φυσική κίνηση της Γης γύρω από τον άξονά της και τον Ήλιο, ανακαλύπτοντας γιατί έχουμε μέρα και νύχτα
Με αφορμή τη φυσική περιέργεια των παιδιών για το πώς η Γη και οι πλανήτες δεν «πέφτουν» στο διάστημα, προσεγγίσαμε την έννοια της βαρύτητας δημιουργώντας τη φανταστική ιστορία της «Αόρατης Μάγισσας Βαρύτητας». Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά και ζωγράφισαν τη Γη.
Στη συνέχεια, η συζήτηση στράφηκε στο τι πιστεύουν ότι βρίσκεται κάτω από τη Γη. Μέσα από τις απαντήσεις τους ανέδειξαν έννοιες όπως το χώμα, οι ρίζες, οι πέτρες, οι σπηλιές, η λάβα και οι θησαυροί.
καταγραφή ιδεών σε σχέδιο ζωγραφικής
Δημιουργία ποιήματος για την βαρύτητα, ζωγραφική των στρωμάτων της γης , γράφοντας όπως μπορούμε τα τρία στρώματα της γης
Στο σύμπαν μια μάγισσα ζει,
κανείς δεν την βλέπει, μα όλους
στην μαγική της σκούπα τους κρατεί .
Με το ραβδί της κάνει μαγικά,
τη Γη και τους πλανήτες κρατά!
«Μην πέσετε κάτω!» τους φωνάζει,
κι όλοι ακούνε τη μάγισσα βαρύτητα που τους διατάζει .
Τα μήλα, τα μολύβια, ακόμα κι εσύ,
πέφτουν στο έδαφος ! ΣΝΤΟΥΠ ! γελαστοί !
Η μαγισσούλα είναι σοβαρή,
μα πάντα γελά κάτω απ’ τη γη.
Αόρατη φίλη, πιστή κι αληθινή,
κρατά τη ζωή μας στη σωστή γραμμή!
Γνωρίσαμε τον θείο Νεύτωνα που αγαπούσε πολύ την βαρύτητα και το μήλο που έπεσε στο κεφάλι του και το ζωγραφίσαμε
Παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικό με τα στρώματα της γης
και παρουσίαση του σχολείου μας
και τα παιδιά ζωγράφισαν σε φύλλο εργασίας τα στρώματα της γης
Κατανοώντας τα τρία βασικά στρώματα της Γης (φλοιός, μανδύας, πυρήνας), τα παιδιά δημιούργησαν ένα τρισδιάστατο κολάζ των στρωμάτων με χρωματιστά χαρτάκια και έγραψαν τις λέξεις φλοιός, μανδύας, πυρήνας, όπως μπορούσαν.
Με πλαστελίνη τα παιδιά δημιούργησαν τα στρώματα της γης
Στόχοι δραστηριότητας
- Ανάπτυξη Επιστημονικής Σκέψης: Καλλιέργεια ερωτήσεων και υποθέσεων γύρω από φυσικά φαινόμενα (π.χ. βαρύτητα, σεισμοί, ηφαίστεια).
- Κατανόηση Φυσικών Εννοιών: Εισαγωγή στα βασικά στρώματα της Γης και τη σημασία της βαρύτητας.
- Να κατανοήσουν τα παιδιά τη δομή της Γης μέσα από την κατασκευή τρισδιάστατου μοντέλου με πλαστελίνη, ενισχύοντας την οπτικοαπτική και απτική τους αντίληψη.
- Να αναγνωρίσουν και να ονομάσουν τα τρία βασικά στρώματα της Γης (φλοιός, μανδύας, πυρήνας), συνδέοντας τη θεωρία με την πρακτική εμπειρία.
- Να εξασκήσουν τη λεπτή κινητικότητα μέσα από τη διαμόρφωση της πλαστελίνης.
- Δημιουργικότητα & Έκφραση: Δημιουργία ιστορίας με φανταστικό χαρακτήρα (Μάγισσα Βαρύτητα) και εικαστική αποτύπωση της δομής της Γης.
- Συνεργασία: Συζήτηση και ανταλλαγή ιδεών μέσα στην ομάδα.
- Εμπέδωση Έννοιας Στρωμάτων: Δημιουργία κολάζ και αναγνώριση των στρωμάτων της Γης με αντίστοιχα χρώματα.
- Γλωσσική Ανάπτυξη: Κατανόηση και χρήση νέου λεξιλογίου (φλοιός, μανδύας, πυρήνας, βαρύτητα).















































































































