Μαγική Εξερεύνηση της Γης και των Μυστικών της!

IMG 20250206 105726 305

Δραστηριότητα σε συνδιδασκαλία όλων των τμημάτων και του ολοήμερου στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων φυσικών επιστημών

Περιγραφή Δραστηριότητας

Σήμερα, με τη βοήθεια των αγαπημένων μας επιστημόνων-μαριονετών, ξεκινήσαμε ένα συναρπαστικό ταξίδι στον πλανήτη Γη.

Μέσα από δραματοποίηση, παιχνίδι και ερωτήσεις, τα παιδιά κατανόησαν τη φυσική κίνηση της Γης γύρω από τον άξονά της και τον Ήλιο, ανακαλύπτοντας γιατί έχουμε μέρα και νύχτα

.Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 161759Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 162101Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 162326

Με αφορμή τη φυσική περιέργεια των παιδιών για το πώς η Γη και οι πλανήτες δεν «πέφτουν» στο διάστημα, προσεγγίσαμε την έννοια της βαρύτητας δημιουργώντας τη φανταστική ιστορία της «Αόρατης Μάγισσας Βαρύτητας». Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά και ζωγράφισαν τη Γη.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 162347 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 162359  Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 162445  Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 162511 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 162538Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 162459Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 162430Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170444

Στη συνέχεια, η συζήτηση στράφηκε στο τι πιστεύουν ότι βρίσκεται κάτω από τη Γη. Μέσα από τις απαντήσεις τους ανέδειξαν έννοιες όπως το χώμα, οι ρίζες, οι πέτρες, οι σπηλιές, η λάβα και οι θησαυροί.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 171045

καταγραφή ιδεών σε σχέδιο ζωγραφικής

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 26 140328

unnamed 84 unnamed 85 unnamed 86 unnamed 87 unnamed 88 unnamed 89 unnamed 90 unnamed 91Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170500Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170515Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170534Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170556Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170612Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170628Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170700Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170718Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170735Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170758Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170815Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170836Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170850Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170905Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170920Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170948Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 171003Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 171017Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 171033

Δημιουργία ποιήματος για την βαρύτητα, ζωγραφική των στρωμάτων της γης , γράφοντας όπως μπορούμε τα τρία στρώματα της γης

Στο σύμπαν μια μάγισσα ζει,

κανείς δεν την βλέπει, μα όλους

στην μαγική της σκούπα τους κρατεί .

Με το ραβδί της κάνει μαγικά,

τη Γη και τους πλανήτες κρατά!

«Μην πέσετε κάτω!» τους φωνάζει,

κι όλοι ακούνε τη μάγισσα βαρύτητα που τους διατάζει . 

Τα μήλα, τα μολύβια, ακόμα κι εσύ,

πέφτουν στο έδαφος ! ΣΝΤΟΥΠ ! γελαστοί !

Η μαγισσούλα είναι σοβαρή,

μα πάντα γελά κάτω απ’ τη γη.

Αόρατη φίλη, πιστή κι αληθινή,

κρατά τη ζωή μας στη σωστή γραμμή!Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 26 140303

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 163201 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 163220 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 163239 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 163254Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 170332Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 170316Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 170300Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 170129Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 170111Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 170048Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 165601Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 165528Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 165426Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 165333Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 165254

Γνωρίσαμε τον θείο Νεύτωνα που αγαπούσε πολύ την βαρύτητα και το μήλο  που έπεσε στο κεφάλι του και το ζωγραφίσαμε

 

Παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικό με τα στρώματα της γης

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 07 182631

και παρουσίαση του σχολείου μας

και τα παιδιά ζωγράφισαν σε φύλλο εργασίας τα στρώματα της γης

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 26 140355

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 160947 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161013 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161038 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161124 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161140 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161157 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161211 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161227 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 161242 1 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 10 153622

Κατανοώντας τα τρία βασικά στρώματα της Γης (φλοιός, μανδύας, πυρήνας), τα παιδιά δημιούργησαν ένα τρισδιάστατο κολάζ των στρωμάτων με χρωματιστά χαρτάκια και έγραψαν τις λέξεις φλοιός, μανδύας, πυρήνας, όπως μπορούσαν.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170122 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170152 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170213 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170237 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170258 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170314 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170345 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170403 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170420 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170434Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 185051Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 185110Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 185138Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 185203Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 185227Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 185245Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 185311Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 185332

Με πλαστελίνη τα παιδιά δημιούργησαν τα στρώματα της γης

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 165103 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 165232 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 165325 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 165359 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 165419 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 165438 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 165457 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 165516 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 165541 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 165601 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 165622 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 165637 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 165656 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 165715 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 165737 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 165801 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 165814 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 165849 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 165906 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 165918 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 165931 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170002 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170021 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 170101IMG 20250206 105726 305

 

Στόχοι δραστηριότητας

  • Ανάπτυξη Επιστημονικής Σκέψης: Καλλιέργεια ερωτήσεων και υποθέσεων γύρω από φυσικά φαινόμενα (π.χ. βαρύτητα, σεισμοί, ηφαίστεια).
  • Κατανόηση Φυσικών Εννοιών: Εισαγωγή στα βασικά στρώματα της Γης και τη σημασία της βαρύτητας.
  • Να κατανοήσουν τα παιδιά τη δομή της Γης μέσα από την κατασκευή τρισδιάστατου μοντέλου με πλαστελίνη, ενισχύοντας την οπτικοαπτική και απτική τους αντίληψη.
  • Να αναγνωρίσουν και να ονομάσουν τα τρία βασικά στρώματα της Γης (φλοιός, μανδύας, πυρήνας), συνδέοντας τη θεωρία με την πρακτική εμπειρία.
  • Να εξασκήσουν τη λεπτή κινητικότητα μέσα από τη διαμόρφωση της πλαστελίνης.
  • Δημιουργικότητα & Έκφραση: Δημιουργία ιστορίας με φανταστικό χαρακτήρα (Μάγισσα Βαρύτητα) και εικαστική αποτύπωση της δομής της Γης.
  • Συνεργασία: Συζήτηση και ανταλλαγή ιδεών μέσα στην ομάδα.
  • Εμπέδωση Έννοιας Στρωμάτων: Δημιουργία κολάζ και αναγνώριση των στρωμάτων της Γης με αντίστοιχα χρώματα.
  • Γλωσσική Ανάπτυξη: Κατανόηση και χρήση νέου λεξιλογίου (φλοιός, μανδύας, πυρήνας, βαρύτητα).