Δραστηριότητα των τριών πρωινών τμημάτων και του 1ου ολοήμερου σε συνδιδασκαλία στα πλαίσια του εραστηρίου δεξιοτήτων φυσικών επιστημών
Στόχοι Δραστηριότητας:
Να γνωρίσουν τα παιδιά διάσημους επιστήμονες και τα επιτεύγματά τους.
Να εξοικειωθούν με έννοιες της επιστήμης μέσω απλοποιημένων ιστοριών.
Να εκφράσουν τις δικές τους επιστημονικές ιδέες και ερωτήσεις.
Να ενισχυθεί η αυτοέκφραση και η φαντασία τους.
Να νιώσουν εμπιστοσύνη στο να προτείνουν ιδέες και να συμμετέχουν ενεργά σε ομαδικές δραστηριότητες.
Να συνεργαστούν για τη δημιουργία κανόνων ομάδας.
Να καλλιεργήσουν δεξιότητες επικοινωνίας μέσα από τον διάλογο με τις μασκότ και τους συνομηλίκους τους.
Να σχεδιάσουν επιστήμονες με δική τους φαντασία.
Να εκφράσουν ελεύθερα τι κρατά ο επιστήμονας τους και να συνδέσουν τα σύμβολα με τις προσωπικές τους επιστημονικές ερωτήσεις.
Περιγραφή:
Η δραστηριότητα ξεκίνησε με την παρουσίαση τεσσάρων διάσημων επιστημόνων: Πυθαγόρα, Αρχιμήδη, Υπατίας και Άλμπερτ Αϊνστάιν (παππούς Πυθαγόρας, παππούς Αρχιμήδης , θείος Αλβέρτος, θεία Υπατία).
Οι μασκότ-κούκλες συστήθηκαν στα παιδιά, μίλησαν για τη ζωή τους και τις σημαντικές τους ανακαλύψεις με απλό και κατανοητό τρόπ
Μέσα από έναν φιλικό διάλογο με τα παιδιά, οι επιστήμονες βοήθησαν να δημιουργηθούν οι βασικοί κανόνες συνεργασίας της ομάδας, τους οποίους τα παιδιά κατέγραψαν συλλογικά
Στη συνέχεια, τα παιδιά εμπνεύστηκαν από τους επιστήμονες και δημιούργησαν τα δικά τους πορτρέτα επιστημόνων. Στο κάθε σχέδιο, πρόσθεσαν τι κρατάει στο χέρι του ο επιστήμονας που φαντάστηκαν και σχετίζεται με όσα τα ίδια τα παιδιά θέλουν να ερευνήσουν στο πρόγραμμά μας. Κλείνοντας, τα παιδιά έθεσαν τις δικές τους επιστημονικές ερωτήσεις, εκφράζοντας δημιουργική σκέψη και περιέργεια.