επίσκεψη διατροφολόγου στο σχολείο

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 18 135601

Κοινή δραστηριότητα των πρωινών τμημάτων στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων για το σώμα , την υγεία και την διατροφή.

Η κυρία Κατσαρόλη Ιωάννα,  Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Διδάκτωρ του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου και το επιστημονικό πεδίο της Διδακτορικής Διατριβής που αφορά αφορά στον καρκίνο του μαστού, ειδίκευση στην διατροφή και άσκηση , και στην πρόληψη της οστεοπόρωσης , ήρθε στο Νηπιαγωγείο μας και μίλησε στα παιδιά.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 18 135601 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 18 135750 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 18 140137

Στόχοι

  • Ενημέρωση για τη σημασία της υγιεινής διατροφής
    • Εξήγηση της αξίας μιας ισορροπημένης διατροφής για τη σωματική και πνευματική υγεία.
  • Εκπαίδευση για βασικές αρχές διατροφής
    • Γνώση των ομάδων τροφίμων και των θρεπτικών συστατικών που χρειάζεται ο οργανισμός.
    • Κατανόηση της σημασίας του πρωινού και της σωστής κατανομής γευμάτων.
  • Προώθηση υγιεινών επιλογών
    • Ενημέρωση για την αντικατάσταση ανθυγιεινών τροφών με πιο υγιεινές εναλλακτικές.
    • Συμβουλές για αποφυγή υπερκατανάλωσης ζάχαρης, αλατιού και λιπαρών.
  • Ανάπτυξη κριτικής σκέψης σχετικά με τη διαφήμιση τροφίμων
    • Κατανόηση των τεχνικών που χρησιμοποιούνται στη διαφήμιση για να επηρεάσουν τις επιλογές τους.
  • Ευαισθητοποίηση για την πρόληψη παχυσαρκίας και διατροφικών διαταραχών
    • Σύνδεση της υγιεινής διατροφής με την πρόληψη χρόνιων ασθενειών.
    • Ανάδειξη της ισορροπίας χωρίς υπερβολές και στερήσεις.
    • Κατανόηση της σχέσης μεταξύ φυσικής άσκησης και υγείας:
      Να αντιληφθούν τα παιδιά ότι η τακτική άσκηση, σε συνδυασμό με μια ισορροπημένη διατροφή, συμβάλλει στην ενίσχυση της σωματικής και ψυχικής ευεξίας, καθώς και στην πρόληψη ασθενειών.Μετά την επίσκεψη της διατροφολόγου ζητήσαμε από τα παιδιά να φέρνουν φρούτο για πρωινό και συζητήσαμε τα οφέλη των φρούτων στην διατροφή.
    • IMG 9475 IMG 9476 IMG 9477 IMG 9478 IMG 9479 IMG 9480 IMG 9481 IMG 9482 1

Δραστηριότητα του 1ου ολοήμερου τμήματος

Μετά την επίσκεψη της διατροφολόγου, τα παιδιά ζωγράφισαν υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 19 074651 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 19 074725 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 19 074746 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 19 074806 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 19 074827 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 19 074850

Κατόπιν τους δόθηκε ένα φύλλο εργασίας που περιείχε δύο προσωπάκια: ένα χαρούμενο και ένα λυπημένο. Τα παιδιά ζωγράφισαν το χαρούμενο προσωπάκι κάθε φορά που αναγνώριζαν υγιεινές τροφές και το λυπημένο όταν έβλεπαν ανθυγιεινές τροφές.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 19 075933 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 19 075951 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 19 080011 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 19 080040 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 19 080124 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 19 080201

 Στόχοι δραστηριοτήτων 

  1. Διαχωρισμός υγιεινών και ανθυγιεινών τροφών:
    • Να μάθουν να αναγνωρίζουν ποιες τροφές είναι ωφέλιμες για την υγεία και ποιες πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο ή να αποφεύγονται.
  2. Καλλιέργεια κριτικής σκέψης:
    • Να συνδέσουν τις υγιεινές τροφές με θετικές επιδράσεις στην υγεία και τις ανθυγιεινές με αρνητικές συνέπειες.
  1. Ανάπτυξη ενσυναίσθησης προς το σώμα τους:
    • Να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της φροντίδας του σώματος μέσω σωστής διατροφής.
  2. Ενίσχυση της αυτοέκφρασης:
    • Να εκφράσουν συναισθήματα και σκέψεις μέσω της ζωγραφικής.
  1. Ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων:
    • Χειρισμός μαρκαδόρων και μολυβιών με ακρίβεια για τη δημιουργία ζωγραφιών και την ολοκλήρωση του φύλλου εργασίας.
  1. Συνεργασία και ανταλλαγή απόψεων:
    • Να συζητήσουν με τους συμμαθητές τους για τις τροφές που ζωγράφισαν, αναγνωρίζοντας την αξία της ομαδικής μάθησης.