Κοινή δραστηριότητα των πρωινών τμημάτων στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων για το σώμα , την υγεία και την διατροφή.
Η κυρία Κατσαρόλη Ιωάννα, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Διδάκτωρ του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου και το επιστημονικό πεδίο της Διδακτορικής Διατριβής που αφορά αφορά στον καρκίνο του μαστού, ειδίκευση στην διατροφή και άσκηση , και στην πρόληψη της οστεοπόρωσης , ήρθε στο Νηπιαγωγείο μας και μίλησε στα παιδιά.
Στόχοι
- Ενημέρωση για τη σημασία της υγιεινής διατροφής
- Εξήγηση της αξίας μιας ισορροπημένης διατροφής για τη σωματική και πνευματική υγεία.
- Εκπαίδευση για βασικές αρχές διατροφής
- Γνώση των ομάδων τροφίμων και των θρεπτικών συστατικών που χρειάζεται ο οργανισμός.
- Κατανόηση της σημασίας του πρωινού και της σωστής κατανομής γευμάτων.
- Προώθηση υγιεινών επιλογών
- Ενημέρωση για την αντικατάσταση ανθυγιεινών τροφών με πιο υγιεινές εναλλακτικές.
- Συμβουλές για αποφυγή υπερκατανάλωσης ζάχαρης, αλατιού και λιπαρών.
- Ανάπτυξη κριτικής σκέψης σχετικά με τη διαφήμιση τροφίμων
- Κατανόηση των τεχνικών που χρησιμοποιούνται στη διαφήμιση για να επηρεάσουν τις επιλογές τους.
- Ευαισθητοποίηση για την πρόληψη παχυσαρκίας και διατροφικών διαταραχών
- Σύνδεση της υγιεινής διατροφής με την πρόληψη χρόνιων ασθενειών.
- Ανάδειξη της ισορροπίας χωρίς υπερβολές και στερήσεις.
- Κατανόηση της σχέσης μεταξύ φυσικής άσκησης και υγείας:
Να αντιληφθούν τα παιδιά ότι η τακτική άσκηση, σε συνδυασμό με μια ισορροπημένη διατροφή, συμβάλλει στην ενίσχυση της σωματικής και ψυχικής ευεξίας, καθώς και στην πρόληψη ασθενειών.Μετά την επίσκεψη της διατροφολόγου ζητήσαμε από τα παιδιά να φέρνουν φρούτο για πρωινό και συζητήσαμε τα οφέλη των φρούτων στην διατροφή.
Δραστηριότητα του 1ου ολοήμερου τμήματος
Μετά την επίσκεψη της διατροφολόγου, τα παιδιά ζωγράφισαν υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές.
Κατόπιν τους δόθηκε ένα φύλλο εργασίας που περιείχε δύο προσωπάκια: ένα χαρούμενο και ένα λυπημένο. Τα παιδιά ζωγράφισαν το χαρούμενο προσωπάκι κάθε φορά που αναγνώριζαν υγιεινές τροφές και το λυπημένο όταν έβλεπαν ανθυγιεινές τροφές.
Στόχοι δραστηριοτήτων
- Διαχωρισμός υγιεινών και ανθυγιεινών τροφών:
- Να μάθουν να αναγνωρίζουν ποιες τροφές είναι ωφέλιμες για την υγεία και ποιες πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο ή να αποφεύγονται.
- Καλλιέργεια κριτικής σκέψης:
- Να συνδέσουν τις υγιεινές τροφές με θετικές επιδράσεις στην υγεία και τις ανθυγιεινές με αρνητικές συνέπειες.
- Ανάπτυξη ενσυναίσθησης προς το σώμα τους:
- Να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της φροντίδας του σώματος μέσω σωστής διατροφής.
- Ενίσχυση της αυτοέκφρασης:
- Να εκφράσουν συναισθήματα και σκέψεις μέσω της ζωγραφικής.
- Ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων:
- Χειρισμός μαρκαδόρων και μολυβιών με ακρίβεια για τη δημιουργία ζωγραφιών και την ολοκλήρωση του φύλλου εργασίας.
- Συνεργασία και ανταλλαγή απόψεων:
- Να συζητήσουν με τους συμμαθητές τους για τις τροφές που ζωγράφισαν, αναγνωρίζοντας την αξία της ομαδικής μάθησης.