οι 5 μου αισθήσεις , αφή

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 18 143055

Δραστηριότητες του 3ου τμήματος,

 Δραστηριότητα οι 5 μου οι αισθήσεις

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και έδωσαν όνομα στην ομάδα τους, ενισχύοντας το αίσθημα του ανήκειν και της συνεργασίας. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε συζήτηση στην ολομέλεια για τις πέντε αισθήσεις (όραση, ακοή, όσφρηση, γεύση, αφή), όπου τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά, μοιράζοντας τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους.

Μετά τη συζήτηση, ανατέθηκε σε κάθε ομάδα να ασχοληθεί με μία συγκεκριμένη αίσθηση. Τα μέλη της ομάδας κλήθηκαν να συνεργαστούν για να δημιουργήσουν μια ζωγραφιά που να αντιπροσωπεύει την αίσθηση που τους ανατέθηκε, χρησιμοποιώντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.

Τέλος, κάθε ομάδα παρουσίασε τη ζωγραφιά της, εξηγώντας πώς συνδέεται με την αίσθηση που είχε ως θέμα.

Στόχοι

  1. Κατανόηση και Εξοικείωση με τις Πέντε Αισθήσεις
    Τα παιδιά να αναγνωρίσουν και να κατανοήσουν τις λειτουργίες και τη σημασία των πέντε αισθήσεων, συνδέοντάς τες με την καθημερινότητά τους.
  2. Ενίσχυση της Συνεργασίας και του Ομαδικού Πνεύματος
    Μέσα από τη συμμετοχή σε ομάδες, τα παιδιά εξασκούνται στη συνεργασία, μαθαίνουν να μοιράζονται ιδέες και να δουλεύουν από κοινού για έναν κοινό στόχο.
  3. Ανάπτυξη Δημιουργικότητας και Αυτοέκφρασης
    Μέσα από τη ζωγραφική, τα παιδιά ενθαρρύνονται να εκφράσουν τις σκέψεις και τις ιδέες τους με καλλιτεχνικό τρόπο, χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους.
  4. Ενίσχυση των Δεξιοτήτων Επικοινωνίας και Παρουσίασης
    Παρουσιάζοντας τη ζωγραφιά τους, τα παιδιά εξασκούνται στη λεκτική επικοινωνία, περιγράφοντας το έργο τους και εξηγώντας τη σκέψη πίσω από αυτό.
  5. Διασύνδεση των Αισθήσεων με τον Κόσμο γύρω τους
    Τα παιδιά μαθαίνουν να παρατηρούν πώς οι αισθήσεις τους τα βοηθούν να αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον, ενισχύοντας την αντίληψή τους για τον κόσμο.
  6. Καλλιέργεια Ικανότητας Επίλυσης Προβλημάτων
    Καθώς συζητούν και αποφασίζουν τι θα ζωγραφίσουν, τα παιδιά μαθαίνουν να αντιμετωπίζουν προκλήσεις και να λαμβάνουν αποφάσεις ως ομάδα.
  7. Ενίσχυση του Αισθήματος Υπευθυνότητας
    Με την ανάληψη της ευθύνης για μία συγκεκριμένη αίσθηση, κάθε ομάδα κατανοεί τη σημασία της συμβολής της στο συνολικό αποτέλεσμα.
    .Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 19 115308 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 19 115327 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 19 115340 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 19 120741 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 19 120841 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 19 120935 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 19 121019 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 19 121049 

Δραστηριότητα , ένα παιχνιδοτράγουδο παραδοσιακό στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων το σώμα μου – οι πέντε μου οι αισθήσεις 

Τραγουδήσαμε το τραγούδι:

 ” Με το ένα μου χεράκι

μαμά μου σ’ αγαπώ…..

5 δαχτυλάκια έχω να σου πω…..

ένα το μεγάλο,

δυο το δεικτικό,

τρία το μεσαίο,

τέσσερα παράμεσο

και πέντε το μικρό.

Μ’ όλα τα δαχτυλάκια μαζί

και ανοιχτά

σου παίρνω απ’ το ντουλάπι

μαμά μου τα γλυκά

Και παίξαμε ένα παιχνίδι συνδυάζοντας το παιχνιδοτράγουδο με την αίσθηση της αφής

Όταν τραγουδούν  το όνομα κάθε δαχτύλου, τα παιδιά να αγγίζουν ένα συγκεκριμένο αντικείμενο με το δάχτυλο που αναφέρεται.Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 18 143055 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 18 143137 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 18 143220

Στόχοι δραστηριότητας

  • Αναγνώριση των δαχτύλων:
    • Τα παιδιά να μπορούν να ονομάσουν σωστά κάθε δάχτυλο του χεριού (μεγάλο, δείκτης, μεσαίο, παράμεσο, μικρό).
    • Να δείχνουν το κάθε δάχτυλο όταν ακούν το όνομά του.
  • Συντονισμός κινήσεων:
    • Να κινούν ανεξάρτητα το κάθε δάχτυλο, π.χ., να σηκώσουν μόνο τον δείκτη ή τον παράμεσο.
    • Να ανοιγοκλείνουν όλα τα δάχτυλα μαζί, ενισχύοντας την κινητικότητα.
  • Ενδυνάμωση λεπτής κινητικότητας:
    • Να δημιουργούν κινήσεις με τα δάχτυλα (π.χ., να κάνουν “δαχτυλοπαίχνιδα”).
    • Να χρησιμοποιούν τα δάχτυλα για να πιάσουν μικρά αντικείμενα.
  • Συνεργασία δαχτύλων:
    • Να σχηματίζουν συγκεκριμένα σχήματα με τα δάχτυλα (π.χ., κύκλο με τον αντίχειρα και τον δείκτη).
    • Να κάνουν κινήσεις όπως “τσίμπημα” ή “ψαλιδάκι” με τα δάχτυλα.
  • Σύνδεση με τη μουσική:
    • Να τραγουδήσουν ξανά το τραγούδι, δείχνοντας τα δάχτυλα που αναφέρονται.
    • Να συνδυάσουν κινήσεις με τα δάχτυλα για να συνοδεύσουν το τραγούδι.