“Σωματοφύλακες των Δοντιών σε δράση : Η Συμφωνία της Υγιεινής”

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 13 065429

Δραστηριότητα του 3ου τμήματος στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων το σωμα μου

Τα παιδιά εξερεύνησαν τη σημασία της υγιεινής των δοντιών με πολλούς διασκεδαστικούς και βιωματικούς τρόπους.

Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το παραμύθι “Οι Σωματοφύλακες των Δοντιών”, το οποίο αφηγείται τις περιπέτειες μικρών φρουρών που προστατεύουν τα δόντια από τα βλαβερά μικρόβια.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 13 065403 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 13 065513 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 13 065542

ΚΛΙΚ ΕΔΏ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ

Μετά την ανάγνωση, τα παιδιά φόρεσαν καπελάκια που κατασκεύασαν τα ίδια, διακοσμημένα με “μικρόβια” δοντιών, και συμμετείχαν στη δραματοποίηση του παραμυθιού. Κάθε παιδί ανέλαβε έναν ρόλο: ορισμένα υποδύθηκαν τους “Σωματοφύλακες των Δοντιών”, ενώ άλλα τα μικρόβια που προσπαθούν να καταστρέψουν τα δόντια. Οι Σωματοφύλακες, εξοπλισμένοι με φανταστικές οδοντόβουρτσες και οδοντόκρεμες, προσπαθούσαν να διώξουν τα μικρόβια μακριά, βουρτσίζοντας συμβολικά τα δόντια και προστατεύοντας την υγεία τους.Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 13 065501

Η δραματοποίηση έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να ενσαρκώσουν τους ρόλους και να κατανοήσουν βιωματικά τη μάχη για την υγιεινή των δοντιών, κάνοντας ταυτόχρονα τη δική τους “Συμφωνία Υγιεινής”: δεσμεύτηκαν όλοι μαζί να φροντίζουν τα δόντια τους καθημερινά και έδωσαν το σύνθημα “Όλοι για έναν και ένας για όλους!”.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 13 065611Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 13 065558Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 13 065429Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 13 065417

 

Στο τέλος, παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό βίντεο για την οδοντική υγιεινή και ζωγράφισαν σκηνές που τους άρεσαν από το παραμύθι.


Στόχοι Δραστηριότητας:

  1. Βιωματική Κατανόηση της Οδοντικής Υγιεινής
    Μέσα από τη δραματοποίηση, τα παιδιά κατανοούν πρακτικά και διασκεδαστικά τη σημασία της φροντίδας των δοντιών, ενισχύοντας τη μνήμη τους για τη διαδικασία βουρτσίσματος και τη σημασία της καθαριότητας.
  2. Καλλιέργεια Θετικής Στάσης προς την Υγιεινή των Δοντιών
    Με τη συμμετοχή στη συμφωνία να είναι “Σωματοφύλακες των Δοντιών”, τα παιδιά υιοθετούν μια θετική στάση προς την οδοντική φροντίδα και αναλαμβάνουν ενεργά την υγεία των δοντιών τους.
  3. Εξοικείωση με Έννοιες Οδοντικής Υγιεινής
    Τα παιδιά εξοικειώνονται με βασικές έννοιες όπως “τερηδόνα”, “οδοντόκρεμα”, και “μικρόβια”, ενισχύοντας το λεξιλόγιό τους και κατανοώντας τη σημασία της φροντίδας των δοντιών.
  4. Ενίσχυση Δημιουργικής Έκφρασης και Φαντασίας
    Μέσα από την κατασκευή των καπέλων και τη δραματοποίηση, τα παιδιά εκφράζουν δημιουργικά τη φαντασία τους, δίνοντας ζωή στους χαρακτήρες του παραμυθιού.
  5. Ανάπτυξη Κοινωνικών Δεξιοτήτων και Ομαδικό Πνεύμα
    Μέσα από τη συνεργασία και τους ρόλους στο θεατρικό παιχνίδι, τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται και να ανταλλάσσουν ρόλους, καλλιεργώντας την αίσθηση του ομαδικού πνεύματος.
  6. Ανάπτυξη Υπευθυνότητας και Αυτοφροντίδας
    Με τη συμμετοχή στη συμφωνία της υγιεινής, τα παιδιά δεσμεύονται να φροντίζουν τα δόντια τους καθημερινά, αναπτύσσοντας έτσι την αίσθηση της υπευθυνότητας και της αυτοφροντίδας.

 

 

Τίτλος Δραστηριότητας:
“Σύνθετες Λέξεις με τα Δοντάκια μας”


Περιγραφή Δραστηριότητας:

Στη δραστηριότητα αυτή, τα παιδιά ασχολήθηκαν με τη δημιουργία σύνθετων λέξεων που έχουν ως βάση τη λέξη “δόντι”. Αφού μιλήσαμε για τη σημασία της υγιεινής των δοντιών, παίξαμε με λέξεις που συνδέονται με τα δόντια, αναλύοντας πώς η λέξη “δόντι” συνδυάζεται με άλλες για να δημιουργήσει νέες σύνθετες λέξεις. Τα παιδιά άκουσαν και χρησιμοποίησαν λέξεις όπως “οδοντόκρεμα”, “οδοντόβουρτσα”, “οδοντίατρος”, και “οδοντογλυφίδα”.

Στη συνέχεια, τους ζητήθηκε να σκεφτούν και άλλες σχετικές λέξεις και να τις χωρίσουν στις ρίζες τους, κατανοώντας έτσι τη σύνθεση και το νόημά τους. Κάθε παιδί έγραψε ή ζωγράφισε τις σύνθετες λέξεις και τις χρησιμοποίησε σε προτάσεις που αναδεικνύουν τη σημασία της οδοντικής υγιεινής.


Στόχοι Δραστηριότητας:

  1. Ανάπτυξη Γλωσσικής Επίγνωσης
    Τα παιδιά κατανοούν τη σύνθεση λέξεων και αναγνωρίζουν πώς νέες λέξεις δημιουργούνται από άλλες, καλλιεργώντας τη γλωσσική τους επίγνωση και διευρύνοντας το λεξιλόγιό τους.
  2. Εξοικείωση με την Ορολογία της Οδοντικής Υγιεινής
    Μέσα από τις σύνθετες λέξεις, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με βασικές έννοιες και λέξεις που σχετίζονται με τη φροντίδα των δοντιών, όπως “οδοντόβουρτσα” και “οδοντίατρος”.
  3. Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ανάλυσης και Σύνθεσης
    Μέσα από τη διάσπαση και την επανασύνθεση λέξεων, τα παιδιά μαθαίνουν να αναλύουν λέξεις και να αντιλαμβάνονται πώς συνδυάζονται για να δημιουργήσουν νέες έννοιες.
  4. Καλλιέργεια της Αγάπης για την Οδοντική Υγιεινή
    Χρησιμοποιώντας τις σύνθετες λέξεις σε προτάσεις και κατασκευές, τα παιδιά συνδέουν τη φροντίδα των δοντιών με τη γλώσσα και αποκτούν μια θετική στάση απέναντι στην οδοντική υγιεινή.
  5. Ενίσχυση της Δημιουργικότητας
    Μέσα από τη ζωγραφική και τη δημιουργία προτάσεων, τα παιδιά εκφράζουν δημιουργικά τη γνώση τους και τη σχέση τους με τις νέες λέξεις.Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 13 065224

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 13 065342Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 13 065529Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 13 065316Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 13 065302Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 13 065246