2ο τμήμα στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων
- Συζήτηση για τις Τροφές που Ωφελούν και Βλάπτουν τα Δόντια
Ξεκινάμε με μια συζήτηση όπου τα παιδιά μαθαίνουν ποιες τροφές είναι ωφέλιμες για τα δόντια (όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, τα γαλακτοκομικά) και ποιες βλάπτουν τα δόντια (όπως τα γλυκά, οι καραμέλες και τα αναψυκτικά). Μιλάμε επίσης για το πώς επηρεάζουν τα δόντια και ποιες ασθένειες, όπως η τερηδόνα, μπορεί να προκληθούν από την κατανάλωση ζαχαρούχων τροφών χωρίς σωστή φροντίδα. - Δημιουργία Κολάζ “Χαρούμενο και Λυπημένο Δοντάκι”
- Ζητάμε από τα παιδιά να κόψουν εκτυπωμένες εικόνες τροφίμων
- Στη συνέχεια, τα καθοδηγούμε να κολλήσουν τις εικόνες με τις υγιεινές τροφές γύρω από το “Χαρούμενο Δοντάκι”, που συμβολίζει τα υγιή δόντια, και τις εικόνες με τις βλαβερές τροφές γύρω από το “Λυπημένο Δοντάκι”, που συμβολίζει τα δόντια που έχουν υποστεί φθορά.
- Το κολάζ μπορεί να μείνει αναρτημένο στην τάξη ως υπενθύμιση για τις καλές διατροφικές συνήθειες.
- Μάθηση Λεξιλογίου για την Οδοντική Υγιεινή
- Μετά την κατασκευή του κολάζ, γράφουμε μαζί με τα παιδιά λέξεις που σχετίζονται με την οδοντική υγιεινή, όπως “βούρτσισμα”, “οδοντόβουρτσα”, “οδοντόκρεμα”, “τερηδόνα”, και “υγιή δόντια”.
- Αναλύουμε κάθε λέξη για να κατανοήσουν την έννοιά της και τη σημασία της στον τομέα της υγείας των δοντιών.
Στόχοι Δραστηριότητας:
-
- Εκπαίδευση για Υγιεινές Διατροφικές Συνήθειες: Τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τροφές που ωφελούν και τροφές που βλάπτουν τα δόντια, αποκτώντας γνώσεις για τη σημασία μιας ισορροπημένης διατροφής.
- Ενίσχυση της Υγείας των Δοντιών: Μέσα από την αναγνώριση τροφών και τη συζήτηση των ασθενειών των δοντιών, τα παιδιά αντιλαμβάνονται γιατί είναι σημαντικό να προστατεύουν τα δόντια τους.
- Ανάπτυξη Λεξιλογίου Υγιεινής: Η γραφή και η ανάλυση λέξεων που συνδέονται με την οδοντική υγιεινή βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν βασικό λεξιλόγιο για την υγιεινή και την αυτοφροντίδα.
Δραστηριότητα «Μαθαίνουμε τη Στοματική Υγιεινή: Σωστές και Λάθος Συνήθειες»
Περιγραφή:
Η δραστηριότητα έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με τη στοματική υγιεινή. Σε μια αφίσα είναι γραμμένες προτάσεις για τις βασικές συνήθειες της στοματικής φροντίδας, και τα παιδιά καλούνται να αποφασίσουν αν κάθε πρόταση αναφέρεται σε σωστή ή λάθος συνήθεια. Τα παιδιά, αφού ακούσουν την πρόταση, τοποθετούν μια εικόνα οδοντόβουρτσας διαφορετικού χρώματος, το κόκκινο συμβολίζει το απαγορευτικό , το μπλέ το σωστό, δίπλα από τη σωστή ή τη λάθος πρόταση, ενισχύοντας την αναγνώριση και κατανόηση των θετικών συνηθειών για τη φροντίδα των δοντιών.
Στόχοι:
- Εκμάθηση Βασικών Κανόνων Στοματικής Υγιεινής: Τα παιδιά γνωρίζουν τις βασικές συνήθειες που προάγουν την υγεία των δοντιών, όπως το βούρτσισμα πρωί-βράδυ και η αποφυγή υπερβολικών γλυκών.
- Διαχωρισμός Σωστών και Λάθος Συνηθειών: Μέσα από τη διαδικασία επιλογής, τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τι είναι καλό και τι πρέπει να αποφεύγεται στη στοματική φροντίδα.
- Ανάπτυξη Κριτικής Σκέψης: Με την επιλογή της σωστής ή λάθος οδοντόβουρτσας, τα παιδιά ενθαρρύνονται να κάνουν κρίσεις και να αντιλαμβάνονται τις συνέπειες των επιλογών τους στη στοματική τους υγεία.
- Ενίσχυση της Μνήμης μέσω Επαναλήψεων και Διαδραστικότητας: Η συμμετοχή των παιδιών στη δραστηριότητα βοήθησε στην εμπέδωση των σωστών κανόνων