Η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης θεσπίστηκε στις 31 Οκτωβρίου 1924.
Για την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης στο νηπιαγωγείο, διαβάσαμε και σχολιάσαμε το παραμύθι “Η Τσεπούλα κι ο Κουμπαράκος” για να βοηθήσουμε τα παιδιά να κατανοήσουν την έννοια της αποταμίευσης και τη σημασία της.
Η Δραστηριότητα εντάσσεται στην γλώσσα και στις κοινωνικές επιστήμες
Στις Κοινωνικές Επιστήμες:
- Η έννοια της αποταμίευσης και η σημασία της για το άτομο και την κοινωνία εντάσσονται στον οικονομικό και κοινωνικό εγγραμματισμό.
- Μέσα από τη συζήτηση και το παράδειγμα του παραμυθιού, τα παιδιά κατανοούν βασικές αρχές διαχείρισης πόρων και κοινωνικής υπευθυνότητας, που αποτελούν θεμέλιο των κοινωνικών επιστημών.
Στη Γλώσσα:
- Το παραμύθι βοηθά τα παιδιά να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με λέξεις και έννοιες γύρω από την αποταμίευση και τη διαχείριση χρημάτων.
- Μέσα από τη δραστηριότητα καλλιεργούνται οι δεξιότητες προφορικής έκφρασης, καθώς τα παιδιά καλούνται να συζητήσουν, να απαντήσουν σε ερωτήσεις και να εκφράσουν τη γνώμη τους για την ιστορία.
- Αναπτύσσουν κατανόηση κειμένου και εξασκούνται στην αφήγηση, καθώς και στην κατανόηση της αλληλουχίας γεγονότων και μηνυμάτων.
Οι στόχοι αυτής της δραστηριότητας
- Κατανόηση της Έννοιας της Αποταμίευσης: Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι η αποταμίευση είναι η διαδικασία του να κρατάμε στην άκρη κάτι πολύτιμο για το μέλλον, όπως χρήματα ή άλλους πόρους.
- Ανάπτυξη Αίσθησης Υπευθυνότητας: Μέσα από το παραμύθι, να καλλιεργήσουμε στα παιδιά την υπευθυνότητα και να τους δείξουμε πως με την αποταμίευση μπορούν να πετυχαίνουν τους στόχους τους.
- Ενίσχυση Υπομονής και Προγραμματισμού: Να κατανοήσουν ότι χρειάζεται υπομονή και συνέπεια για να συγκεντρώσουν χρήματα και πως η αποταμίευση βοηθά στην επίτευξη μεγαλύτερων στόχων στο μέλλον.
- Ενσυνείδητη Διαχείριση Πόρων: Να μάθουν τα παιδιά να κάνουν επιλογές και να διαχειρίζονται τους πόρους τους με προσοχή, συνειδητοποιώντας την αξία των χρημάτων και των αντικειμένων που έχουν.
- Ανάπτυξη Θετικών Συναισθημάτων Μέσα από τη Δράση: Να συνδέσουν την αποταμίευση με θετικά συναισθήματα, χαρά και ικανοποίηση, μέσω της ιστορίας και των συζητήσεων που ακολούθησαν.
Το παραμύθι παρακάτω Η-Τσεπούλα-και-ο-Κουμπαράκος ΚΛΙΚ ΕΔΩ
Η δραστηριότητα τελείωσε με τα δωράκια μας κουμπαράδες , για τον δωρητή τον κύριο Καλύμνιο Ευάγγελο ευχαριστήριο κλικ εδώ
Δραστηριότητα 1ου ολοήμερου τμήματος
Στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Αποταμίευσης, πραγματοποιήθηκε μια πολυδιάστατη δραστηριότητα όπου τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την έννοια της αποταμίευσης μέσα από παρατήρηση, συζήτηση, γλωσσική δραστηριότητα και δημιουργική απεικόνιση. Αρχικά, παρακολουθήσαμε εποπτικό υλικό σχετικό με την αποταμίευση και τα παιδιά αναγνώρισαν τους αριθμούς που υπάρχουν στα κέρματα και στα χαρτονομίσματα. Στη συνέχεια, διαβάσαμε ένα αίνιγμα για τον κουμπαρά και τα παιδιά προσπάθησαν να βρουν τη λύση του και να τη γράψουν. Τέλος, τα παιδιά ζωγράφισαν κέρματα με αριθμούς και τα τοποθέτησαν στον κουμπαρά, συνδέοντας την τέχνη με την έννοια της αποταμίευσης.
Στόχοι Δραστηριότητας
- Κατανόηση της Έννοιας της Αποταμίευσης: Τα παιδιά εξοικειώνονται με την ιδέα του κουμπαρά και τη σημασία της αποταμίευσης, κατανοώντας ότι η συσσώρευση χρημάτων ή πόρων είναι χρήσιμη για το μέλλον.
- Ανάπτυξη Αριθμητικών Δεξιοτήτων: Μέσα από την παρατήρηση των κερμάτων και χαρτονομισμάτων, τα παιδιά αναγνωρίζουν αριθμούς, ενισχύοντας έτσι τη μαθηματική τους σκέψη και τον αριθμητικό γραμματισμό.
- Ενίσχυση Γλωσσικών Δεξιοτήτων: Με τη δραστηριότητα του αινίγματος, τα παιδιά καλλιεργούν την ικανότητά τους να κατανοούν και να αποκωδικοποιούν κείμενα, να εξασκούν την ορθογραφία και να αναπτύσσουν τη γλωσσική τους έκφραση.
- Δημιουργική Έκφραση και Λεπτή Κινητικότητα: Μέσω της ζωγραφικής, τα παιδιά εκφράζονται δημιουργικά, ενώ παράλληλα αναπτύσσουν τη λεπτή κινητικότητα, εξασκώντας τον συντονισμό ματιού-χεριού καθώς σχεδιάζουν τα κέρματα και τους αριθμούς.
- Ανάπτυξη Κριτικής και Δημιουργικής Σκέψης: Μέσα από τη διαδικασία επίλυσης του αινίγματος, τα παιδιά ενθαρρύνονται να σκεφτούν κριτικά και να επιλύουν προβλήματα, αναπτύσσοντας τη σκέψη τους και τη φαντασία τους.