ιδεοθύελλα τι γνωρίζω για το σώμα

Brainstorming Graphic Organizer

Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ ,3ο τμήμα

Η κούκλα – μασκότ ( Μαρία) ήρθε στην τάξη μας σήμερα και μας είπε ένα δυσάρεστο συμβάν που της συνέβη. Πριν να έρθει στο σχολείο βρισκόταν στο σπίτι ενός παιδιού και περνούσε υπέροχα! Έπαιζε μαζί με το παιδί, χόρευε κλπ. Ώσπου κάποια στιγμή κουράστηκε και έπρεπε να μπει στο κουτί με τα παιχνίδια. Δυστυχώς όμως δεν χωρούσε γιατί είχε μεγάλο σώμα και έτσι το παιδί αποφάσισε να την αφήσει κάπου έξω και την πήρα εγώ και την έφερα στην τάξη. Η Μαρία όμως δεν καταλάβαινε τι εννοούσε το παιδί ότι έχει μεγάλο σώμα. Τι είναι το σώμα;

Διδακτικοί στόχοι για την προσέγγιση της έννοιας του σώματος

Αναγνώριση και Εξοικείωση με το Σώμα
Τα παιδιά θα αναγνωρίσουν βασικά μέρη του σώματος (π.χ. κεφάλι, χέρια, πόδια, κορμός) και τη σημασία τους. Θα μάθουν να αναγνωρίζουν και να ονομάζουν τα διάφορα μέρη του σώματός τους και θα κατανοήσουν ότι το σώμα τους είναι μοναδικό.

  1. Εξερεύνηση της Λειτουργίας των Μερών του Σώματος
    Να αντιληφθούν τα παιδιά ότι κάθε μέρος του σώματος έχει μια συγκεκριμένη λειτουργία (π.χ. τα πόδια βοηθούν στην κίνηση, τα χέρια στο κράτημα και στις δραστηριότητες). Η εξοικείωση με τις λειτουργίες ενισχύει την κατανόηση της σημασίας της κάθε κίνησης και ενέργειας.
  2. Ανάπτυξη Συναισθηματικής Σχέσης και Φροντίδας για το Σώμα
    Μέσα από την ιστορία της Μαρίας, τα παιδιά ενθαρρύνονται να σέβονται και να φροντίζουν το σώμα τους, κατανοώντας ότι αυτό χρειάζεται ξεκούραση, ασφάλεια και προστασία. Η εστίαση στη σημασία της φροντίδας προάγει υγιεινές συνήθειες.
  3. Καλλιέργεια Ενσυναίσθησης και Κατανόησης της Διαφορετικότητας
    Να αντιληφθούν ότι κάθε σώμα είναι διαφορετικό σε μέγεθος, σχήμα και δυνατότητες. Μέσα από την εμπειρία της Μαρίας, τα παιδιά θα καταλάβουν τη σημασία της αποδοχής της διαφορετικότητας και της ενσυναίσθησης απέναντι στους άλλους.
  4. Ενίσχυση της Έκφρασης και Επικοινωνίας
    Τα παιδιά θα εκφράσουν τις σκέψεις τους και τα συναισθήματά τους σχετικά με το σώμα, τη φροντίδα του και τη σημασία της προσωπικής τους εικόνας. Αυτό ενισχύει την αυτοπεποίθησή τους και την ικανότητά τους να μοιράζονται συναισθήματα και ιδέες.
  5. Ανάπτυξη Κινητικών Δεξιοτήτων
    Με διάφορες κινητικές δραστηριότητες (π.χ. χορός, παιχνίδια), τα παιδιά θα εξερευνήσουν τις κινήσεις του σώματός τους και θα ενισχύσουν τις δεξιότητές τους στον συντονισμό και στην ισορροπία
  6. .Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 29 101141 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 29 101240 IMG 20241029 093415 IMG 20241029 093420
  7. ΚΛΙΚ ΕΔΩ
  8. Brainstorming Graphic OrganizerΚατόπιν Η κουκλα η Μαρία ζήτησε από τα παιδιά να ακολουθήσουν διάφορες εντολές. Π.χ. περπατώ αργά, γρήγορα, με τεντωμένα χέρια κλπ .οι διδακτικοί στόχοι για τη δραστηριότητα με την κούκλα Μαρία και τις εντολές κίνησης:
    1. Κατανόηση και Εκτέλεση Προφορικών Οδηγιών
      Τα παιδιά θα μάθουν να ακούν προσεκτικά και να ακολουθούν συγκεκριμένες εντολές. Η ικανότητα κατανόησης και εκτέλεσης οδηγιών ενισχύει τις δεξιότητες ακρόασης και συγκέντρωσης.
    2. Διαφοροποίηση Ρυθμού και Εντάσεων Κίνησης
      Μέσα από εντολές όπως «περπατώ αργά» ή «περπατώ γρήγορα», τα παιδιά θα αναγνωρίσουν τη διαφορά στην ταχύτητα και στην ένταση των κινήσεων. Αυτό τους βοηθά να αποκτήσουν έλεγχο του σώματός τους και να διαμορφώνουν τη δύναμη και τον ρυθμό της κίνησής τους.
    3. Ενίσχυση Κινητικών Δεξιοτήτων και Συντονισμού
      Με οδηγίες όπως «περπατώ με τεντωμένα χέρια», τα παιδιά θα βελτιώσουν τον συντονισμό των μελών του σώματός τους και θα εξασκηθούν στη διατήρηση της ισορροπίας και του ελέγχου της κίνησης.
    4. Εξερεύνηση του Χώρου και της Αυτονομίας Κίνησης
      Καθώς κινούνται στον χώρο ακολουθώντας τις εντολές, τα παιδιά θα εξοικειωθούν με την ιδέα του προσωπικού τους χώρου, θα αποφύγουν συγκρούσεις με άλλα παιδιά και θα κατανοήσουν τη σχέση τους με το περιβάλλον γύρω τους.
    5. Ενίσχυση της Αυτοέκφρασης και Δημιουργικότητας
      Τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να εκφράσουν τον εαυτό τους μέσω της κίνησης, να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους και να ερμηνεύσουν τις εντολές με τον δικό τους τρόπο, καλλιεργώντας τη δημιουργικότητά τους.
    6. Καλλιέργεια Πειθαρχίας και Αυτοελέγχου
      Η εκτέλεση συγκεκριμένων εντολών προάγει την πειθαρχία, τον αυτοέλεγχο και την αυτοσυγκέντρωση, καθώς τα παιδιά θα χρειαστεί να ελέγχουν τις κινήσεις τους σύμφωνα με τις οδηγίες της Μαρίας.
    7. Ανάπτυξη Ομαδικότητας και Συνεργασίας
      Μέσα από τη δραστηριότητα με την κούκλα, τα παιδιά ενθαρρύνονται να αλληλεπιδρούν, να περιμένουν τη σειρά τους και να συντονίζονται με την ομάδα, ενισχύοντας το ομαδικό πνεύμα και τη συνεργασία.
  9. Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 29 104446 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 29 104541 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 29 104634 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 29 104711 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 29 104748 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 29 104836