Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων το σώμα μου δραστηριότητα αφόρμησης δημιουργίας κανόνων συνεργασίας της ομάδας . Ακρόση , σχολιασμός, συναισθήματα της βραβευμένης ιστορίας τα χεράκια δεν πονάνε τα χεράκια αγαπάνε . Τα παιδιά ζωγράφισαν τα χεράκια τους.
- Μέρη του σώματος και τις λειτουργίες τους (τα χέρια, πώς τα χρησιμοποιούμε στην καθημερινή ζωή).
- Συναισθηματική και κοινωνική αγωγή (πώς εκφράζουμε την αγάπη και την καλοσύνη με το σώμα μας).
- Διαχείριση συμπεριφοράς (πώς χρησιμοποιούμε τα χέρια μας με θετικό τρόπο).
Στόχοι για το μάθημα:
1. Γνωστικοί στόχοι:
- Να αναγνωρίσουν τα παιδιά τα χέρια ως βασικά μέρη του σώματός τους.
- Να κατανοήσουν πώς τα χέρια μας βοηθούν σε καθημερινές δραστηριότητες (π.χ., να τρώμε, να ζωγραφίζουμε, να αγγίζουμε με αγάπη).
- Να μάθουν τα χέρια ως μέσο επικοινωνίας θετικών συναισθημάτων (φροντίδα, αγάπη).
2. Συναισθηματικοί στόχοι:
- Να κατανοήσουν τη διαφορά μεταξύ θετικής και αρνητικής χρήσης των χεριών.
- Να αναπτύξουν την ικανότητα να χρησιμοποιούν τα χέρια τους για να δείχνουν αγάπη και καλοσύνη προς τους άλλους.
- Να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση και τη συνεργασία, κατανοώντας πώς οι πράξεις τους επηρεάζουν τους άλλους.
3. Κινητικοί στόχοι:
- Να εξασκηθούν στη σωστή χρήση των χεριών τους για δημιουργικές και θετικές δραστηριότητες (π.χ., χειροτεχνίες, αγκαλιές, βοήθεια προς τους άλλους).
- Να ενισχύσουν τη λεπτή κινητικότητα μέσα από δραστηριότητες όπως ζωγραφική ή κατασκευές, που σχετίζονται με το παραμύθι
- .

- Για την δημιουργία αυτών των κανόνων συνεργασίας της ομάδας στο πλαίσιο του θέματος “Το Σώμα μου”, ήταν σημαντικό η ενσωμάτωση στοιχείων που ενθάρρυναν τα παιδιά να σεβαστούν το σώμα τους, το σώμα των άλλων, αλλά και να μάθουν να δουλεύουν ομαδικά με τρόπους που προάγουν την αλληλεγγύη και τη συνεργασία. Παροτρύναμε τα παιδιά μέσα από ερωτήσεις να δημιουργήσουν τους κανόνες συνεργασίας , όπως:
- Σεβόμαστε το σώμα μας και το σώμα των άλλων
➔ Κανένας δεν σπρώχνει, χτυπά ή τραβάει τους άλλους. Σεβόμαστε τον χώρο και τα όρια του καθενός. - Ακούμε προσεκτικά όταν κάποιος μιλάει
➔ Όταν κάποιος μιλάει, ακούμε με τα αυτιά μας και δεν διακόπτουμε, ώστε να σεβόμαστε αυτόν που έχει τον λόγο. - Δουλεύουμε μαζί σαν ομάδα
➔ Βοηθάμε ο ένας τον άλλον όταν χρειαζόμαστε βοήθεια και δουλεύουμε με συνεργασία, γιατί όλοι είμαστε σημαντικοί. - Χρησιμοποιούμε τα χέρια μας για να βοηθάμε, όχι για να πονάμε
➔ Με τα χέρια μας μπορούμε να βοηθάμε τους φίλους μας και να φτιάχνουμε πράγματα μαζί, αλλά ποτέ να πληγώνουμε. - Κρατάμε το σώμα μας καθαρό και ασφαλές
➔ Πλένουμε τα χέρια μας πριν το φαγητό και μετά το παιχνίδι, και φροντίζουμε να είμαστε προσεκτικοί στο παιχνίδι για να μην τραυματιστούμε. - Μιλάμε με ευγένεια
➔ Χρησιμοποιούμε λέξεις που είναι όμορφες και καλές. Δεν λέμε λέξεις που μπορεί να πληγώσουν ή να στεναχωρήσουν τους άλλους. - Κάνουμε υπομονή και δίνουμε χρόνο στους άλλους να κάνουν τη δουλειά τους
➔ Περιμένουμε τη σειρά μας όταν παίζουμε ή μιλάμε και δεν βιαζόμαστε να πάρουμε τον λόγο ή να τελειώσουμε πρώτοι.
- Σεβόμαστε το σώμα μας και το σώμα των άλλων















