Ο Οδυσσέας, οι περιπέτειες του ταξιδιού του

syn19

Τα παιδιά είχαν γνωρίσει τον Δούρειο ίππο και τον Οδυσσέα .κλικ εδώ

Γνωρίσαμε την ιστορία της επιστροφής του στην Ιθάκη μέσα από βιβλία και βίντεο στο διαδίκτυο.

Δραματοποιήσαμε σκηνές του ταξιδιού του syn19, μοιραστήκαμε σκέψεις , ιδέες και συναισθήματα.

Σειραθετήσαμε τις περιπέτειες του Οδυσσέα.  Ζωγραφίσαμε σκηνές του ταξιδιού του.

ζω4 ζω3 ζω2 ζω1

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες , κάθε ομάδα ανέλαβε τμήμα ομαδικής εργασίας μακέτας ζωγραφικής του ταξιδιού του Οδυσσέα έως την επιστροφή του στην Ιθάκη . Χρησιμοποιήσαμε πηλό για το καράβι του και χαρτί φίλτρου για το πανί του καραβιού .

αφ19 αφ18 αφ17 αφ16 αφ15 αφ14 αφ13 αφ12 αφ11 αφ10 αφ9 αφ8 αφ7 αφ6 1 αφ5 1 αφ4 1 αφ3 1 αφ2 1 αφ1 1

Οδύσσεια και συναισθήματα

Στην χώρα των Κυκλώπων

το συναίσθημα της χαράς 

Τα παιδιά μίλησαν για ότι τους κάνει χαρούμενους και ζωγράφισαν τον χαρούμενο εαυτό τους μοιραζόμενοι στην ομάδα προσωπικές τους χαρούμενες στιγμές

Τα παιδιά είπαν: Είμαι χαρούμενος όταν με φιλάει κάποιος, είμαι χαρούμενη όταν αγαπάω τον μπαμπά μου, είμαι χαρούμενος όταν βλέπω μαζί με κάποιον ταινία, είμαι χαρούμενος όταν βλέπω πολλά ζωάκια, όταν πάω εκδρομή, όταν με φιλάει η μαμά, νιώθω χαρούμενος όταν κάποιος με αγκαλιάζει, όταν πάω βόλτα με τη μαμά και τον μπαμπά, είμαι χαρούμενος σαν με αγκαλιάζουν, όταν αγκαλιάζω έναν φίλο μου, όταν κάποιος με αγκαλιάζει, όταν πηγαίνω βόλτες με τη μαμά μου, όταν παίζω με την Κατερίνα και τον Ιάκωβο, όταν πηγαίνω βόλτες, όταν κάποιος παίζει μαζί μου, είμαι χαρούμενος όταν είμαι μαζί με φίλους, είμαι χαρούμενος όταν βλέπω την μαμά και τον μπαμπά.

syn18 syn17 syn16 syn15 syn14 syn13 syn12 syn11 syn10 syn9 syn8 syn7 syn6 syn5 syn4 syn3 syn2 syn1

Το συναίσθημα της λύπης μέσα από το νησί της Κίρκης , όπου τα παιδιά μίλησαν για στιγμές που και οι ίδιοι ένιωσαν λύπη. Τα παιδιά ζωγράφισαν τον λυπημένο Οδυσσέα κι έγραψαν όπως μπορούν την λέξη λύπη.

. λ20 λ19 λ18 λ17 λ16 λ15 λ14 λ13 λ12 λ11 λ10 λ9 λ8 λ7 λ6 λ5 λ4 λ3 λ2 λ1

Τα παιδιά μίλησαν για το συναίσθημα του θυμού , πότε νιώθουν θυμό και για ποιο λόγο , πως αντιδρούν σε καταστάσεις θυμού . Μοιράστηκαν δικές τους στιγμές που ένιωσαν θυμό και ζωγράφισαν μια ανάμνηση τους σχετικά με τον θυμό και μίλησαν για αυτήν την ανάμνηση παρουσιάζοντας την στους φίλους τους .

θ23 θ22 θ21 θ20 θ19 θ18 θ17 θ16 θ15 θ14 θ13 θ12 θ11 θ10 θ9 θ8 θ7 θ6 θ5 θ3 θ2 θ1

Τα παιδιά θυμώνουν όταν:

θυμώνω όταν μου φωνάζουν, Όταν οι άλλοι αλλάζουν συνέχεια γνώμη ,

όταν μου πετάνε τα παιχνίδια

όταν με σπρώχνουν

όταν μου αρπάζουν το παιχνίδι

όταν δεν μου δίνουν τα παιχνίδια που θέλω

όταν κάποιος μου επαναλαμβάνει κάτι πολλές φορές

όταν χάνω και οι άλλοι γελάνε

όταν με μαλώνει ο μπαμπάς

όταν δεν με παίζουνε

όταν με χτυπάνε οι φίλοι μου

Τα παιδιά προτείνουν τους δικούς τους τρόπου εκτόνωσης του θυμού όπως:

Να πάρω τρεις ανάσες , να ακούσω μουσική, να πιω λίγο νερό, να κάνω φούσκες, να μετρήσω ως το 10, να πάω για ύπνο, να φουσκώσω μπαλόνια, να ζουλάω ένα μπαλάκι, να φάω κάτι, να μιλήσω στην κυρία, να παίζω και να χοροπηδώ , να σκέφτομαι κάτι χαρούμενο, να κάνω μια αγκαλιά, να μείνω λίγο μόνος μου κλπ.

Τα παιδιά μέσω μίμησης αναπαριστούν τον θυμωμένο εαυτό τους.

Τα παιδιά γράφουν όπως μπορούν τους τρόπους εκτόνωσης θυμού που προτείνουν .

Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον θυμωμένο εαυτό τους και γράφουν όπως μπορούν την λέξη θυμός.

Ο Οδυσσέας μας προτείνει τον δικό του τρόπο εκτόνωσης θυμού. Να ζωγραφίσουμε τον θυμό μας σε ένα μπαλόνι, να φουσκώσουμε το μπαλόνι και να το πετάξουμε ψηλά. Έτσι ο θυμός μας δεν θα μπει στο ασκί του Αιόλου αλλά θα σκάσει μετά από λίγο στον ουρανό και θα χαθεί μακριά και δε θα είμαστε θυμωμένοι πια.

Τα παιδιά φτιάχνουν το δικό τους θυμόμετρο για να μετρούν το θυμό τους.

Τα θυ29 θυ25 θυ24 θυ21θυ22θυ18 θυ20 θυ16 θυ15 θυ14 θυ13 θυ12 θυ11 θυ10 θυ9 θυ8 θυ7 θυ6 θυ5 θυ4 θυ3 θυ2 θυ1θυ17θυ19θυ26θυ27θυ28θυ23θυ30