Τα παιδιά είχαν γνωρίσει τον Δούρειο ίππο και τον Οδυσσέα .κλικ εδώ
Γνωρίσαμε την ιστορία της επιστροφής του στην Ιθάκη μέσα από βιβλία και βίντεο στο διαδίκτυο.
Δραματοποιήσαμε σκηνές του ταξιδιού του , μοιραστήκαμε σκέψεις , ιδέες και συναισθήματα.
Σειραθετήσαμε τις περιπέτειες του Οδυσσέα. Ζωγραφίσαμε σκηνές του ταξιδιού του.
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες , κάθε ομάδα ανέλαβε τμήμα ομαδικής εργασίας μακέτας ζωγραφικής του ταξιδιού του Οδυσσέα έως την επιστροφή του στην Ιθάκη . Χρησιμοποιήσαμε πηλό για το καράβι του και χαρτί φίλτρου για το πανί του καραβιού .
Οδύσσεια και συναισθήματα
Στην χώρα των Κυκλώπων
το συναίσθημα της χαράς
Τα παιδιά μίλησαν για ότι τους κάνει χαρούμενους και ζωγράφισαν τον χαρούμενο εαυτό τους μοιραζόμενοι στην ομάδα προσωπικές τους χαρούμενες στιγμές
Τα παιδιά είπαν: Είμαι χαρούμενος όταν με φιλάει κάποιος, είμαι χαρούμενη όταν αγαπάω τον μπαμπά μου, είμαι χαρούμενος όταν βλέπω μαζί με κάποιον ταινία, είμαι χαρούμενος όταν βλέπω πολλά ζωάκια, όταν πάω εκδρομή, όταν με φιλάει η μαμά, νιώθω χαρούμενος όταν κάποιος με αγκαλιάζει, όταν πάω βόλτα με τη μαμά και τον μπαμπά, είμαι χαρούμενος σαν με αγκαλιάζουν, όταν αγκαλιάζω έναν φίλο μου, όταν κάποιος με αγκαλιάζει, όταν πηγαίνω βόλτες με τη μαμά μου, όταν παίζω με την Κατερίνα και τον Ιάκωβο, όταν πηγαίνω βόλτες, όταν κάποιος παίζει μαζί μου, είμαι χαρούμενος όταν είμαι μαζί με φίλους, είμαι χαρούμενος όταν βλέπω την μαμά και τον μπαμπά.
Το συναίσθημα της λύπης μέσα από το νησί της Κίρκης , όπου τα παιδιά μίλησαν για στιγμές που και οι ίδιοι ένιωσαν λύπη. Τα παιδιά ζωγράφισαν τον λυπημένο Οδυσσέα κι έγραψαν όπως μπορούν την λέξη λύπη.
Τα παιδιά μίλησαν για το συναίσθημα του θυμού , πότε νιώθουν θυμό και για ποιο λόγο , πως αντιδρούν σε καταστάσεις θυμού . Μοιράστηκαν δικές τους στιγμές που ένιωσαν θυμό και ζωγράφισαν μια ανάμνηση τους σχετικά με τον θυμό και μίλησαν για αυτήν την ανάμνηση παρουσιάζοντας την στους φίλους τους .
Τα παιδιά θυμώνουν όταν:
θυμώνω όταν μου φωνάζουν, Όταν οι άλλοι αλλάζουν συνέχεια γνώμη ,
όταν μου πετάνε τα παιχνίδια
όταν με σπρώχνουν
όταν μου αρπάζουν το παιχνίδι
όταν δεν μου δίνουν τα παιχνίδια που θέλω
όταν κάποιος μου επαναλαμβάνει κάτι πολλές φορές
όταν χάνω και οι άλλοι γελάνε
όταν με μαλώνει ο μπαμπάς
όταν δεν με παίζουνε
όταν με χτυπάνε οι φίλοι μου
Τα παιδιά προτείνουν τους δικούς τους τρόπου εκτόνωσης του θυμού όπως:
Να πάρω τρεις ανάσες , να ακούσω μουσική, να πιω λίγο νερό, να κάνω φούσκες, να μετρήσω ως το 10, να πάω για ύπνο, να φουσκώσω μπαλόνια, να ζουλάω ένα μπαλάκι, να φάω κάτι, να μιλήσω στην κυρία, να παίζω και να χοροπηδώ , να σκέφτομαι κάτι χαρούμενο, να κάνω μια αγκαλιά, να μείνω λίγο μόνος μου κλπ.
Τα παιδιά μέσω μίμησης αναπαριστούν τον θυμωμένο εαυτό τους.
Τα παιδιά γράφουν όπως μπορούν τους τρόπους εκτόνωσης θυμού που προτείνουν .
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον θυμωμένο εαυτό τους και γράφουν όπως μπορούν την λέξη θυμός.
Ο Οδυσσέας μας προτείνει τον δικό του τρόπο εκτόνωσης θυμού. Να ζωγραφίσουμε τον θυμό μας σε ένα μπαλόνι, να φουσκώσουμε το μπαλόνι και να το πετάξουμε ψηλά. Έτσι ο θυμός μας δεν θα μπει στο ασκί του Αιόλου αλλά θα σκάσει μετά από λίγο στον ουρανό και θα χαθεί μακριά και δε θα είμαστε θυμωμένοι πια.
Τα παιδιά φτιάχνουν το δικό τους θυμόμετρο για να μετρούν το θυμό τους.