Καλώς ήρθατε! :-)

Στην εποχή του διαδικτύου και των ΤΠΕ, το συγκεκριμένο ιστολόγιο έχει ως στόχο να λειτουργήσει  ως πηγή βοηθητικού και ενημερωτικού υλικού τόσο για τους μαθητές και τις μαθήτριες όσο και  για τους/τις συναδέρφους και να προβάλει σε ηλεκτρονική μορφή ασκήσεις, σχεδιαγράμματα, σημειώσεις, φύλλα εργασίας και γενικά ποικίλο εκπαιδευτικό και ενημερωτικό υλικό: θέματα δημιουργικής γραφής, παιδαγωγικά / εκπαιδευτικά θέματα,θέματα δημοκρατίας και ισότητας, εκπαιδευτικές ταινίες, διδακτικές προτάσεις κ.λπ., αλλά συγχρόνως να λειτουργήσει και ως μέσο διάχυσης ιδεών. Να σημειωθεί ότι το ιστολόγιο δημιουργήθηκε τον Δεκέμβριο του 2014. Για οποιεσδήποτε διευκρινίσεις, προτάσεις, επισημάνσεις ή διορθώσεις επικοινωνήστε μαζί μου στο email:  mariamchl2@gmail.com

Aπό το σχολικό έτος 2016-2017 η διαδικτυακή τάξη δημιούργησε ένα παρακλάδι 😉 στο blogger,  ένα ιστολόγιο αποκλειστικά για εργασίες μαθητών/ριων. Οι μαθητές/ριες υπογράφουν τις εργασίες τους με το όνομά τους και το αρχικό του επιθέτου τους. Στις περιπτώσεις που αναγράφεται και το επίθετο έχει δοθεί σχετική άδεια από τους γονείς/κηδεμόνες.
(Για να δείτε το ιστολόγιο με τις εργασίες των μαθητών/ριών ΚΛΙΚ στην εικόνα)
2016-10-05 (1)

 

                 Μιχάλη Μαρία, φιλόλογος, MSc, PhD
Σύμβουλος-καθηγήτρια (ΣΕΠ) στην εταιρεία Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ)
                 2ο Γυμνάσιο Αργυρούπολης  (https://2gym-argyr.att.sch.gr/)
mariamchl2@gmail.com

Οι μαθήτριες/ές του 2ου Γυμνασίου Αργυρούπολης συνομιλούν με τη συγγραφέα Ελένη Τασοπούλου

Σήμερα με τις μαθήτριες και τους μαθητές του Β2 και Γ3 είχαμε τη χαρά να συνoμιλήσουμε μέσω webex με την Ελένη Τασοπούλου, τη συγγραφέα του βιβλίου «Λουζεράκι» που μελετήσαμε στο 2ο τετράμηνο.

εικόνα Viber 2024 05 14 11 59 18 242

Οι μαθήτριες Δέσποινα Σ. και Ελένη Χ. την παρουσίασαν μέσα από μια ακροστιχίδα

 

Στη συνέχεια, η συγγραφέας μίλησε με τα παιδιά για το θέμα που θίγει το βιβλίο της, τον σχολικό εκφοβισμό με αφορμή ερωτήσεις ή τοποθετήσεις που έκαναν οι μαθήτριες/ές. Είπαμε για τον θύτη και το θύμα, τον ρόλο των φίλων στη ζωή μας, τα σημεία από τα οποία μπορούμε –και χωρίς αρχικά να το γνωρίζουμε- να αντλήσουμε δύναμη… Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν και η συζήτηση για τον ρόλο του βιβλίου σε σχέση με τον ρόλο της εικόνας και πώς οι αναγνώστριες/ες μπορούν προσλάβουν διαφορετικά τα όσα διαβάζουν. Μάλιστα, το τελευταίο είχαν την ευκαιρία να το διαπιστώσουν τα ίδια τα παιδιά μέσα από ένα… πείραμα με το οποίο διαπίστωσαν ακριβώς τις πολλαπλές αναγνώσεις. Μας μίλησε ακόμη και για πιο προσωπικές στιγμές, όπως τα μαθητικά της χρόνια…

εικόνα Viber 2024 05 14 11 59 16 977

εικόνα Viber 2024 05 14 11 59 15 456

Ευχαριστούμε θερμά την κα Ελένη Τασοπούλου για τον χρόνο που μας διέθεσε και την ευκαιρία να συνομιλήσουν τα παιδιά μαζί της.

 

 

 

Η συγγραφέας της Ερατώς, Μαρίεττα Κόντου στο 2ο Γυμνάσιο Αργυρούπολης

Tην Παρασκευή 29 Μαρτίου η κα Μαριέττα Κόντου, συγγραφέας του βιβλίου «Ερατώ» επισκέφτηκε το σχολείο μας και συζήτησε με τις μαθήτριες και τους μαθητές της Α γυμνασίου. Οι μαθητές/τριες διάβασαν το βιβλίο στο πλαίσιο του μαθήματος της λογοτεχνίας και της ανάγνωσης εκτενούς λογοτεχνικού έργου εντός της σχολικής τάξης και έκαναν διάφορες δημιουργικές και εικαστικές εργασίες με αφορμή το βιβλίο.

434117969 3643173459232454 1546298343842544854 n

Οι μαθητές Παναγιώτης Ζ. και Γιάννης Α. την παρουσίασαν μέσα από μια ακροστιχίδα

 

Η Ερατώ  «είναι η ιστορία των προγόνων της». Η συγγραφή μαζί με πολλή έρευνα και μελέτη διήρκεσε 2 χρόνια και αναφέρεται στη Σμύρνη του 1921…

434136712 1181828536567579 3124637760721293573 n

Είδαμε σχετικό βίντεο και μιλήσαμε για το πώς ήταν η ζωή στην πολυπολιτισμική Σμύρνη πριν την καταστροφή. Μας έδειξε καπέλα και ενδυμασίες των κατοίκων της, Ελλήνων, Αρμενίων, Εβραίων, Τούρκων, Φραγκολεβαντίνων αλλά και τα ρούχα που φορούσαν οι ήρωες/ηρωίδες στην οικογενειακή φωτογραφία για την οποία διαβάσαμε στην ιστορία μας.

434143724 396576806584126 2825466851912975240 n

434131151 3303657556604727 8423619082123217205 n

Μας μίλησε για τον παππού της Κωνσταντίνο από τη Μικρά Ασία που υπήρξε και αυτός ένα ασυνόδευτο παιδί. Ήταν 6 χρονών, όταν η Τούρκοι σκότωσαν τον πατέρα του, μπροστά στα μάτια του, και εκείνος ήρθε ασυνόδευτος το 1922 στην Ελλάδα. Πέθανε το 1970 και έτσι η ίδια δεν τον γνώρισε παρά μόνο μέσα από αφηγήσεις… Ακόμη, μας αφηγήθηκε για τη γιαγιά και το αγαπημένο της τραγούδι από τη Σμύρνη το οποίο και ακούσαμε. Είπαμε ακόμη και για τη Λουκία! Ναι, τη χελώνα της Ερατώς που έζησε πολλά πολλά χρόνια και πέθανε κάπου στη Γλυφάδα.

434092365 1754613395029301 6762289907512892141 n

Μας είπε πώς ασχολήθηκε με τη συγγραφή, για τα βιβλία που έγραψε. Οι μαθήτριες/ές ζήτησαν φωτογραφικό υλικό και η συγγραφέας δεσμεύτηκε για μια ακόμη συνάντηση.

Αυτά και άλλα πολλά…

εικόνα Viber 2024 03 29 15 44 33 866

Ευχαριστούμε –για άλλη μια φορά- τη Μαριέττα Κόντου <3

εικόνα Viber 2024 03 29 15 42 40 654

1ο και 2ο βραβείο στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα /διαγωνισμό «Κύπρος Ελλάδα Ομογένεια Κύπρος: Εκπαιδευτικές γέφυρες»

1ο βραβείο στην κατηγορία εικαστικές δημιουργίες με το εικαστικό έργο “Το συρματόλεγμα της θλίψης” της μαθήτριάς του Β2 Νεφέλης Ξυλινού και το 2ο βραβείο στην κατηγορία project για την ομαδική εργασία του Β2 “Γνωρίζοντας την Κύπρο” To  project είχε ως τελικό προϊόν ένα ψηφιακό παιχνίδι το οποίο αφενός επιδιώκει να παρουσιάσει τους στόχους, τη φιλοσοφία του και της εργασίες των μαθητριών/μαθητών και αφετέρου να γίνει διάχυση του όλου εγχειρήματος με έναν πιο…παιγνιώδη τρόπο. Έναυσμα αποτέλεσαν δύο λογοτεχνικά κείμενα “Το συρματόπλεγμα του αίσχους” του Χ. Μηλιώνη και το “Γλυκό του κουταλιού” του Κ. Χαραλαμπίδη. Η λογοτεχνία συνδυάστηκε με την ιστορία και οι μαθήτριες/μαθητές ξεκίνησαν να ερευνούν…

Κάθε άτομο (η ομάδα) διαλέγει ένα πιόνι και το μετακινεί πάνω σε αριθμούς που αντιστοιχούν σε πόλεις της Κύπρου. Αφετηρία είναι ο αριθμός 1 (Λευκωσία). Πατάτε πάνω σε κάθε αριθμό και ακολουθείτε τις οδηγίες που εμφανίζονται, Ουσιαστικά, ο κάθε παίχτης/η κάθε παίχτρια απαντάει σε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, σωστού λάθους, συμπλήρωσης κενών μέχρι να φτάσει στον αριθμό 8 (Λευκωσία) από την πλευρά των κατεχόμενων. Αν απαντήσει σωστά σε όλες τις ερωτήσεις το συρματόπλεγμα θα εξαφανιστεί με…μαγικό τρόπο. Ίσως, ένας τρόπος είναι να μαθαίνουμε την ιστορία και να αγωνιζόμαστε για την ειρήνη, τον διάλογο και το δίκαιο.

Untitled338 1Εικαστική δημιουργία: Το συρματόπλεγμα της θλίψης, Νεφέλη Ξυλινού

Project κλικ στην εικόνα

Screenshot 2

Συμμετοχή στον 10ο Εκπαιδευτικό διαγωνισμό “Κύπρος-Ελλάδα-Ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες”

Το ψηφιακό παιχνίδι δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του 10ου Εκπαιδευτικού Διαγωνισμού “Κύπρος-Ελλάδα -Ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες” με τις μαθήτριες και τους μαθητές του τμήματος Β2. Ως τελικό προϊόν υποβάλλουμε ένα project και το συγκεκριμένο ψηφιακό παιχνίδι αφενός επιδιώκει να παρουσιάσει τους στόχους, τη φιλοσοφία του και της εργασίες των μαθητριών/μαθητών και αφετέρου να γίνει διάχυση του όλου εγχειρήματος με έναν πιο…παιγνιώδη τρόπο. Έναυσμα αποτέλεσαν δύο λογοτεχνικά κείμενα “Το συρματόπλεγμα του αίσχους” του Χ. Μηλιώνη και το “Γλυκό του κουταλιού” του Κ. Χαραλαμπίδη. Η λογοτεχνία συνδυάστηκε με την ιστορία και οι μαθήτριες/μαθητές ξεκίνησαν να ερευνούν…

Κάθε άτομο (η ομάδα) διαλέγει ένα πιόνι και το μετακινεί πάνω σε αριθμούς που αντιστοιχούν σε πόλεις της Κύπρου. Αφετηρία είναι ο αριθμός 1 (Λευκωσία). Πατάτε πάνω σε κάθε αριθμό και ακολουθείτε τις οδηγίες που εμφανίζονται, Ουσιαστικά, ο κάθε παίχτης/η κάθε παίχτρια απαντάει σε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, σωστού λάθους, συμπλήρωσης κενών μέχρι να φτάσει στον αριθμό 8 (Λευκωσία) από την πλευρά των κατεχόμενων. Αν απαντήσει σωστά σε όλες τις ερωτήσεις το συρματόπλεγμα θα εξαφανιστεί με…μαγικό τρόπο. Ίσως, ένας τρόπος είναι να μαθαίνουμε την ιστορία και να αγωνιζόμαστε για την ειρήνη, τον διάλογο και το δίκαιο.

Για να δείτε το παιχνίδι και να παίξετε κλικ στην εικόνα
Screenshot 2

Οι μαθήτριες/ές…ανακρίνουν τη συγγραφέα Μαριέττα Κόντου

Την Παρασκευή 12 Μαΐου 2023 η κα Μαριέττα Κόντου, συγγραφέας του βιβλίου «Φτου Ξελύπη» επισκέφτηκε το σχολείο μας και συζήτησε με τους μαθητές/τις μαθήτριες του Α3 και Α4. Οι μαθητές/ριες διάβασαν το βιβλίο στο πλαίσιο του μαθήματος της λογοτεχνίας και της ανάγνωσης εκτενούς λογοτεχνικού έργου εντός της σχολικής τάξης και έκαναν διάφορες δημιουργικές και εικαστικές εργασίες με αφορμή το βιβλίο.

344527515 605194014899817 5311552187770722483 n

Έκπληξη αποτέλεσε για αρκετές μαθήτριες/αρκετούς μαθητές το γεγονός ότι η συγγραφέας δεν ήταν… όπως τη φαντάζονταν και μου την περιέγραψαν (60-70 χρονών, με ολόασπρα μαλλιά…).

Η συγγραφέας μας είπε πόσο χρονικό διάστημα της πήρε η συγγραφή του βιβλίου μαζί με την έρευνα που είχε προηγηθεί, πώς εμπνεύστηκε τα ονόματα των ηρωίδων/ηρώων της. Εστιάσαμε στην Κιταμπάν. Άλλωστε, αφιερώσαμε αρκετές εργασίες στη γατούλα της Νουρ. Κιταμπάν, λοιπόν, σημαίνει βιβλίο και –ναι- είναι η γάτα της συγγραφέως που της αρέσουν πολύ τα βιβλία, οι πιπεριές και είναι κόκκινη! Μας μίλησε ακόμη για τους γιους της και για τον…νονό του βιβλίου, τον μικρό της γιο που πάνω στο παιγνίδι αντί για «φτου ξελευθερία» είπε «φτου ξελύπη»!

Σχολιάσαμε και την αφιέρωση του βιβλίου στον παππού της Κωνσταντίνο από τη Μικρά Ασία που υπήρξε και αυτός ένα ασυνόδευτο παιδί. Ήταν 6 χρονών, όταν η Τούρκοι σκότωσαν τον πατέρα του και εκείνος ήρθε ασυνόδευτος το 1922 στην Ελλάδα. Πέθανε το 1970 και έτσι η ίδια δεν τον γνώρισε παρά μόνο μέσα από αφηγήσεις…

Μας είπε και για το πρώτο της βιβλίο «Συγγνώμη μπορώ να πω κάτι;» που έχει πολλά αυτοβιογραφικά στοιχεία. Ρωτήθηκε για τα βιβλία που έχει γράψει (12 στον αριθμό), βραβεία και διακρίσεις που έχει πάρει…

Inked344554661 1723344381434540 2860791820438233165 n

Η… ανάκριση συνεχίστηκε για το πώς και αποφάσισε να γίνει συγγραφέας, πότε ξεκίνησε να γράφει; Αν αυτό ήταν το όνειρό της από μικρή; Ποια η διαδικασία για να εκδοθεί ένα βιβλίο; Ποιοι είναι οι αγαπημένοι συγγραφείς (μας εξήγησε με παραδείγματα ότι δεν είναι ένας και από τον καθένα/την καθεμία παίρνει διαφορετικά στοιχεία), ποια η καθημερινή της ζωή; Αν τη φοβίζει η αρνητική κριτική (δεν τη φοβίζει, γιατί μπορεί να την κάνει καλύτερη); Ποια εμπόδια συνάντησε; Ποια λάθη έκανε; Αν γράφει και ποιήματα;… Σχολιάσαμε ακόμα και την εικονογράφηση του βιβλίου!

Φυσικά μιλήσαμε και για τον νέο της βιβλίο, την Ερατώ που «είναι η ιστορία των προγόνων της». Η συγγραφή μαζί με πολλή έρευνα και μελέτη διήρκεσε 2 χρόνια και αναφέρεται στη Σμύρνη του 1921…

 

Αυτά και άλλα πολλά…

Ευχαριστούμε –για άλλη μια φορά- τη Μαριέττα Κόντου <3

344520654 1059123918397572 1819510693170468530 n 1

 

 

1ο βραβείο στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα /διαγωνισμό «Κύπρος Ελλάδα Ομογένεια Κύπρος: Εκπαιδευτικές γέφυρες»

1ο βραβείο στην κατηγορία project για τη συμμετοχή μας (τμήματα Γ2, Γ3, Γ5) στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα/διαγωνισμό «Κύπρος-Ελλάδα- Ομογένεια: Εκπαιδευτικές Γέφυρες». Το project έχει ως στόχο να προσεγγίσει το θέμα της εισβολής μέσα από τον φακό της λογοτεχνίας. Έτσι, επιλέχθηκαν διηγήματα που η θεματική τους εξιστορεί τα γεγονότα στην εξέλιξή τους, σύμφωνα με τον ιστορικό χρόνο. Τα «Διηγήματα της Εισβολής» προσεγγίζονται με βάση το νέο ΠΣ για το μάθημα της λογοτεχνίας του Γυμνασίου στο πλαίσιο ενασχόλησης με εκτενές λογοτεχνικό έργο εντός της σχολικής τάξης.

Για να δείτε το πρόγραμμα κλικ στην εικόνα

 

Screenshot 2

https://logotexniakypros.weebly.com/ 

Κυπριακή λογοτεχνία: η γενιά της εισβολής

H συμμετοχή μας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Κύπρος-Ελλάδα- Ομογένεια: Εκπαιδευτικές Γέφυρες” (Τμήματα Γ2, Γ3, Γ5).
Ως τελικό προϊόν υποβάλουμε ένα project. Το project έχει ως στόχο να προσεγγίσει το θέμα της εισβολής μέσα από τον φακό της λογοτεχνίας. Έτσι, επιλέχθηκαν διηγήματα που η θεματική τους εξιστορεί τα γεγονότα στην εξέλιξή τους, σύμφωνα με τον ιστορικό χρόνο. Τα «Διηγήματα της Εισβολής» προσεγγίζονται με βάση το νέο ΠΣ για το μάθημα της λογοτεχνίας του Γυμνασίου στο πλαίσιο ενασχόλησης με εκτενές λογοτεχνικό έργο εντός της σχολικής τάξης. Η συγκεκριμένη ιστοσελίδα έχει ως στόχο να το παρουσιάσει (φιλοσοφία, πορεία υλοποίησης, δραστηριότητες, ενδεικτικές μαθητικές εργασίες). Συγχρόνως, όμως, γίνεται και διάχυση του όλου εγχειρήματος.
Για να δείτε το project κλικ στην εικόνα:
Screenshot 2

Επίσκεψη στο Αρχαίο θέατρο Διονύσου

Οι μαθήτριες/ές των τμημάτων Γ1, Γ2, Γ3 και Γ5 επισκέφτηκαν το αρχαίο θέατρο Διονύσου στο πλαίσιο του μαθήματος των αρχαίων ελληνικών από μετάφραση (Ελένη του Ευριπίδη), ώστε να δουν από κοντά τα μέρη του αρχαίου θεάτρου για τα οποία μίλησαν στην εισαγωγή. Την ξενάγηση έκαναν στις συμμαθήτριες και στους συμμαθητές τους οι μαθήτριες/ές: Σταματίνα Δ. και Ιωάννα Κ. (Γ1), Νεφέλη Λ. και Ευάγγελος Μ. (Γ2), Νεφέλη Τ. και Κωνσταντίνα Ρ. (Γ3), Δέσποινα Σ. και Δήμητρα Σ. (Γ5).

13312269227 426086926370174 962439540669559512 n313488351 645030430675750 3129982824105415406 n313794429 664869871960049 2426475358003570211 n

 

 

Η Ελλάδα στον κόσμο-φύλλο εργασίας



Λήψη αρχείου

Διάκριση στον 5ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Διαγωνισμό Bravo Schools 2022

Σήμερα 15/6/2022 στην Online τελετή βράβευσης ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του Πανελλήνιου διαγωνισμού Bravo Schools 2022. Το σχολείο μας με το έργο «Χτίζουμε την Ισότητα-Πολεμάμε τα στερεότυπα» και υπεύθυνη την καθηγήτρια Μαρία Μιχάλη διακρίθηκε στα καινοτόμα προγράμματα σε σχέση με τον 5ο στόχο για την ισότητα των φύλων. Έτσι, καταφέραμε να ανανεώσουμε (από το 2018) τη συμμετοχή μας στο Παγκόσμιο Δίκτυο Σχολείων Πρεσβευτών για τους Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης. Ευχαριστούμε που μας ψηφίσατε (20% ψηφοφορία κοινού και 80% αξιολόγηση από κριτές). Συγχαρητήρια στις μαθήτριες και στους μαθητές του προγράμματος:  Δήμητρα Σ, Ελίνα Σ., Μαρία Π., Νίκος Τ. από το Β5, Παναγιώτης Π, Κατερίνα Μ., Μαρίνα Λ, Βασιλική Μ. από το Β2, Σταματία Δ., Βασιλική Κ., Έρη Α. Βασιλική Κ., από το Β1 και Ελένη Κ., Μαρίνα Β., Ιωάννα Γ από το Γ1. Μπορείτε να δείτε τη συμμετοχή μας εδώ.

Screenshot 2

Ο Διαγωνισμός προωθεί την εκπαίδευση και ενημέρωση για τους Παγκόσμιους Στόχους αναδεικνύοντας κάθε χρόνο τις πιο ολοκληρωμένες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που αναπτύσσονται στη σχολική κοινότητα· υλοποιείται από το QualityNet Foundation και αποτελεί μέρος της πρωτοβουλίας in action for a better world σε συνεργασία με το “World’s Largest Lesson”, την UNICEF και την UNESCO. Στο Bravo Schools συμμετείχαν φέτος 351 σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και 20.229 μαθητές/τριες με 650 συμμετοχές.

Εδώ η τελετή απονομής των διακρίσεων: https://inactionforabetterworld.com/bravo-schools-2022/

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση