Feed
Άρθρα
Σχόλια

Ναι, η ελευθερία έχει δύο όψεις.

R_J_megaron (40)
Με δύναμη από το Μέγαρο.

 

Ευτυχές το 2017

Φέρτε κάτω όλα τα πάνω!

literary_coffee1

Πολλές ευχαριστίες στο Φρέαρ για τη φιλοξενία. Επισκεφτείτε τη σελίδα για περισσότερες πληροφορίες.

Η Δίκη του Κ., σκην. Θωμά Μοσχόπουλου

While I was waiting / FOCUS: SYRIA, σκην. Omar Abusaada

Ομπίντα, σκην. Γιώργου Κοτανίδη

Το τσίμπημα της σφήκας, σκην. Ισμήνης Πρωίου, από την ομάδα Rapel

Ο τέταρτος τοίχος, του Σορζ Σαλαντόν, Βιβλιοπωλείον της Εστίας

Τελευταία νέα από την Ιθάκη, του Κώστα Ακρίβου, Εκδόσεις Μεταίχμιο

 

Χριστούγεννα

Ξέρω ότι με τον χριστουγεννιάτικο ταχυδρομικό φόρτο το γράμμα αυτό θα το λάβεις ύστερα από αρκετές ημέρες. Η ευφορία που με γεμίζει αυτή τη στιγμή δεν θα έχει χαθεί – ακριβώς ως τότε, θα έχει γίνει πάντως παρελθόν, Παρ” ολα αυτά θέλω να σ” το γράψω, να μοιραστώ έτσι μαζί σου την εξαίσια αίσθηση που στο εξής θα κουβαλάω μέσα μου. Μια αίσθηση αθανασίας που σ” τη χρωστάω.

18.12.1995
Θ. Βαλτινός, Ημερολόγιο 1836-2011

infinity

Τα Εκπαιδευτήρια «Νέα Γενιά Ζηρίδη», το Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Πειραιώς (ΠΙΟΠ) και οι Εκδόσεις Κέδρος προκηρύσσουν ΣΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ διαγωνισμό συγγραφής ΔΙΗΓΗΜΑΤΟΣ με τίτλο: «Αφήνω τα ίχνη μου με τη γραφίδα και τον φωτογραφικό μου φακό».

Στο πλαίσιο της ένταξης της δημιουργικής γραφής στο Πρόγραμμα Σπουδών του Γυμνασίου αλλά και της πολυτροπικότητας όπως διδάσκεται στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, οι μαθητές καλούνται να συνθέσουν με λόγο και εικόνα τα δικά τους πολυτροπικά διηγήματα.

Με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού προτείνεται οι εκπαιδευτικοί που θα καθοδηγήσουν τους μαθητές να αξιοποιήσουν ασκήσεις δημιουργικής γραφής, που αφορούν τον ήρωα, τον χώρο, τον χρόνο, την οπτική γωνία της αφήγησης κ.λπ. Οι μαθητές μπορούν να αξιοποιήσουν την κάμερα του κινητού τους προκειμένου, μετά από επάλληλες γραφές και συνδυασμό εικόνας και λόγου, να καταλήξουν στη μορφή του κειμένου που θα υποβάλουν στον διαγωνισμό.

Προτείνεται, επίσης, η συγκεκριμένη δράση να ενταχθεί στη διδασκαλία του μαθήματος της Λογοτεχνίας. Συγκεκριμένα, η συγγραφή μπορεί να κινηθεί παράλληλα με την ανάγνωση και ερμηνεία ολόκληρου λογοτεχνικού έργου.

Πληροφορίες: τηλ. 2106685600 (Δευτ-Παρ. 09.00-14.50)

Email: paramythi@ziridis.gr

Και στην ιστοσελίδα του διαγωνισμού.

book

book

«Από τη δείξη στην πρόσληψη: Οι μαθητές ως θεατές» στο πλαίσιο του επιμορφωτικού σεμιναρίου με θέμα «Η Ιστορία συνομιλεί με τον κινηματογράφο στο σύγχρονο σχολείο». Ή πώς ένας μαθητής γίνεται επαρκής θεατής.

Θέμα της εισήγησης ήταν η προσέγγιση, ιστορική και καλλιτεχνική, από τους μαθητές ενός ολοκληρωμένου κινηματογραφικού έργου που έχει σχέση με την Ιστορία, είτε πρόκειται για ταινία μυθοπλασίας είτε για ταινία τεκμηρίωσης (ντοκιμαντέρ) ή για επίκαιρα.

Το σεμινάριο περιελάμβανε τέσσερις συναντήσεις, οργανώθηκε από το Ίδρυμα Λασκαρίδη σε συνεργασία με το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Ιστορική Έρευνα, Διδακτική και Νέες Τεχνολογίες» του Tμήματος Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου και πραγματοποιήθηκε στους χώρους του Ιδρύματος Λασκαρίδη.

Την παρουσίαση παρακολούθησαν φοιτητές και εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται για την αξιοποίηση του κινηματογράφου στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη σύνδεσή του με την Ιστορία.

Documentary theatre στην εκπαίδευση:

«Οι μαθητές, έτσι, έρχονται αβίαστα σε επαφή με τη σύγχρονη ιστορία, με ιστορικά ζητήματα που εμείς δεν τολμάμε ακόμα να αγγίξουμε μέσα στις τάξεις, με φλέγοντα κοινωνικά θέματα για τα οποία συνήθως ενημερώνονται αποσπασματικά από κάθε λογής ΜΜΕ. Φαίνεται ιδανικός συνδυασμός, που χρειάζεται προσοχή και προσεκτική καθοδήγηση. Ελπίζω πως δεν κάνω λάθος….»

Διαβάστε όλο το κείμενο στη Νέα Παιδεία.

ethniko5

Το κείμενο αυτό γράφτηκε -σχεδόν απνευστί- την επομένη της απώλειας του Νικήτα Παρίση.
Δεν έχει άμεση σχέση μ΄εκείνον αλλά καθρεφτίζει αυτό που θα έκανε κι ο ίδιος. Θα συνέχιζε να παράγει.
Στη μνήμη του, λοιπόν, αλλά κυρίως στο παράδειγμά του.

Τα σκοτεινά χρόνια, σκην. Milo Rau

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Εθνικό Θέατρο-Σκηνή Rex, 25-26/7/2016

Αναδημοσίευση από το Φρέαρ.

DarkAges_02_Foto_Dashuber

Αντί γενεθλίων

[Οι άνθρωποι αλλάζουν τις ζωές μας. Ψυχή βαθιά, δάσκαλε.]

Ο νοτιάς θα ‘ρχεται πάντα απ’ τη μεριά της θάλασσας. θα φέρνει νοτισμένες μυρωδιές – φύκια χλωρά, βρεγμένα καλοκαίρια κι αλάτι θαλασσινό.
Θα κάθεται – η αρμύρα – στις ζαρωμένες γωνιές, ανάμεσα στις μέρες, να τις νοστιμέψει.
Γίνεται ποτέ λίγες μπουκιές θαλασσινός αέρας και δυο στάλες αλάτι να αλλάξουν τη ζωή μας;
Εμείς δεν ανοίξαμε δρόμους. Δε διαβάσαμε όσα ξεχάστηκαν σε έρημους τοίχους. Τρικύμισαν τραγούδια στα χείλη μας; Στύψαμε το μυαλό να στάξει λίγη σκέψη στο ξερό χώμα;

Ποιος τάχα μίλησε με τις παγωμένες σιωπές των βουνών, μ’ αυτούς που κοιμούνται στα βυθισμένα φαράγγια;
Τίποτα! Ξεχαστήκαμε – ένας ύπνος βαθύς. Αμίλητες στρατιές σκυμμένοι.
– Εσύ, τώρα, τι περιμένεις; Το καινούριο φεγγάρι; Λες να χάθηκε; Οι σκυμμένοι αλλάζουν τον κόσμο;
Ο αέρας θα ‘ρχεται πάντα απ’ τη μεριά της θάλασσας. Θα φέρνει μυρωδιές κι αλάτι. θα κάθεται – το αλάτι – στις ζαρωμένες μας ώρες.
Τις νύχτες δε θα μας πιάνει ύπνος. Θα ‘χουν ανοίξει οι πληγές – ονόματα σωρός και τα ξεχάσαμε.

Νικήτας Παρίσης

Ικαρία, 18 Ιουλίου 2016

"Ψυχή βαθιά"

«Ψυχή βαθιά»

Παλιότερα Άρθρα »

Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων