Feed
Άρθρα
Σχόλια

[Λίγες σκέψεις, πέρα για πέρα αληθινές, για έναν διαγωνισμό που συμπλήρωσε τη θητεία του χωρίς να έχει βλέψεις εξουσιαστικές…]

 

Δεν σας κρύβω ότι με τις συναδέλφους έχουμε ταλαντευτεί τελευταία αν θα συνεχίσουμε τον διαγωνισμό και του χρόνου. Και, αν ναι, με ποια μορφή. Έχουμε προκηρύξει αυτόν τον διαγωνισμό τέσσερις φορές. Κι όπως πολύ σωστά λέει και η κ. Κυριακουλέα, κάτι που κάνουμε με αγάπη ας σταματά πριν εκφυλιστεί. Είναι οδυνηρό να το βλέπεις να εκπίπτει.

Μέσα σε αυτές τις διαγωνιστικά πεισιθάνατες σκέψεις, διάβαζα τα διηγήματα των μαθητών, και ήρθε στο μυαλό μου ο στίχος του Μάρκου Μέσκου «Σε ποιον θάνατο πήγες. Περνούσε αεράκι από εκεί;», όχι γιατί ήταν για μένα «αεράκι» τα γραπτά των παιδιών. Μακριά από μας τέτοιες κοινοτοπίες.

Σκεφτόμουν έναν από τους ρόλους της μνήμης στη ζωή μας, ότι όλοι με τον τρόπο μας κάνουμε ό,τι μπορούμε για να μην μας ξεχάσουν οι επόμενοι. Αν, λοιπόν, κάτι σταματήσει να υπάρχει, είτε αυτό είναι απώλεια για εμάς είτε για τους άλλους, προτίμησα να εστιάσω σε αυτό που μένει, ή μάλλον στη φήμη αυτού που έφυγε.

Ξέρετε, μόλις πέρσι συνειδητοποίησα ότι τελικά η περίφημη υστεροφημία μικρή σχέση έχει με ένδοξους θανάτους και μεταθανάτια δόξα. Είναι κάτι απλούστερο: πώς θες να σε θυμούνται όταν εσύ θα λείπεις.

Και κάπως παρηγορήθηκα γιατί την προσπάθειά μας τέσσερα χρόνια τώρα την ένιωσα σαν «αεράκι» στις ζωές όλων όσοι μπλεχτήκαμε σ’ αυτό το παιχνίδι. Οπότε, ελπίζω πως το αεράκι θα εξακολουθεί να είναι εκεί ακόμα κι όταν εμείς λείπουμε.

Αλλά και πάλι, μπορεί όλ’ αυτά να ‘ναι μόνο στο μυαλό μιας φιλολόγου που έχει διορθώσει πάρα πολλά γραπτά …

Σας ευχαριστώ.

aeraki
Diigima2017_apon2

Ψυχοστασίες

«Αγάπη πάντοτε κι αγώνας θα σε πλάθουν και θα δίνουν
νόημα στον πυρετό της ύπαρξής σου, μ” ένα φως
φτεροκοπώντας γύρω σου τις στάχτες να σου πλύνουν
– Σήκω! της ζωής δε σταματάει ποτέ ο τρικυμισμός.»

Βύρων Λεοντάρης, «Γενική αίσθηση»
Ψυχοστασία

Εκπαίδευση προσφύγων

Roads, με τον Πάνο Χαρίτο

Εκπομπή

ref2016

Ναι, η ελευθερία έχει δύο όψεις.

R_J_megaron (40)
Με δύναμη από το Μέγαρο.

 

Ευτυχές το 2017

Φέρτε κάτω όλα τα πάνω!

literary_coffee1

Πολλές ευχαριστίες στο Φρέαρ για τη φιλοξενία. Επισκεφτείτε τη σελίδα για περισσότερες πληροφορίες.

Η Δίκη του Κ., σκην. Θωμά Μοσχόπουλου

While I was waiting / FOCUS: SYRIA, σκην. Omar Abusaada

Ομπίντα, σκην. Γιώργου Κοτανίδη

Το τσίμπημα της σφήκας, σκην. Ισμήνης Πρωίου, από την ομάδα Rapel

Ο τέταρτος τοίχος, του Σορζ Σαλαντόν, Βιβλιοπωλείον της Εστίας

Τελευταία νέα από την Ιθάκη, του Κώστα Ακρίβου, Εκδόσεις Μεταίχμιο

 

Χριστούγεννα

Ξέρω ότι με τον χριστουγεννιάτικο ταχυδρομικό φόρτο το γράμμα αυτό θα το λάβεις ύστερα από αρκετές ημέρες. Η ευφορία που με γεμίζει αυτή τη στιγμή δεν θα έχει χαθεί – ακριβώς ως τότε, θα έχει γίνει πάντως παρελθόν, Παρ” ολα αυτά θέλω να σ” το γράψω, να μοιραστώ έτσι μαζί σου την εξαίσια αίσθηση που στο εξής θα κουβαλάω μέσα μου. Μια αίσθηση αθανασίας που σ” τη χρωστάω.

18.12.1995
Θ. Βαλτινός, Ημερολόγιο 1836-2011

infinity

Τα Εκπαιδευτήρια «Νέα Γενιά Ζηρίδη», το Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Πειραιώς (ΠΙΟΠ) και οι Εκδόσεις Κέδρος προκηρύσσουν ΣΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ διαγωνισμό συγγραφής ΔΙΗΓΗΜΑΤΟΣ με τίτλο: «Αφήνω τα ίχνη μου με τη γραφίδα και τον φωτογραφικό μου φακό».

Στο πλαίσιο της ένταξης της δημιουργικής γραφής στο Πρόγραμμα Σπουδών του Γυμνασίου αλλά και της πολυτροπικότητας όπως διδάσκεται στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, οι μαθητές καλούνται να συνθέσουν με λόγο και εικόνα τα δικά τους πολυτροπικά διηγήματα.

Με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού προτείνεται οι εκπαιδευτικοί που θα καθοδηγήσουν τους μαθητές να αξιοποιήσουν ασκήσεις δημιουργικής γραφής, που αφορούν τον ήρωα, τον χώρο, τον χρόνο, την οπτική γωνία της αφήγησης κ.λπ. Οι μαθητές μπορούν να αξιοποιήσουν την κάμερα του κινητού τους προκειμένου, μετά από επάλληλες γραφές και συνδυασμό εικόνας και λόγου, να καταλήξουν στη μορφή του κειμένου που θα υποβάλουν στον διαγωνισμό.

Προτείνεται, επίσης, η συγκεκριμένη δράση να ενταχθεί στη διδασκαλία του μαθήματος της Λογοτεχνίας. Συγκεκριμένα, η συγγραφή μπορεί να κινηθεί παράλληλα με την ανάγνωση και ερμηνεία ολόκληρου λογοτεχνικού έργου.

Πληροφορίες: τηλ. 2106685600 (Δευτ-Παρ. 09.00-14.50)

Email: paramythi@ziridis.gr

Και στην ιστοσελίδα του διαγωνισμού.

book

book

«Από τη δείξη στην πρόσληψη: Οι μαθητές ως θεατές» στο πλαίσιο του επιμορφωτικού σεμιναρίου με θέμα «Η Ιστορία συνομιλεί με τον κινηματογράφο στο σύγχρονο σχολείο». Ή πώς ένας μαθητής γίνεται επαρκής θεατής.

Θέμα της εισήγησης ήταν η προσέγγιση, ιστορική και καλλιτεχνική, από τους μαθητές ενός ολοκληρωμένου κινηματογραφικού έργου που έχει σχέση με την Ιστορία, είτε πρόκειται για ταινία μυθοπλασίας είτε για ταινία τεκμηρίωσης (ντοκιμαντέρ) ή για επίκαιρα.

Το σεμινάριο περιελάμβανε τέσσερις συναντήσεις, οργανώθηκε από το Ίδρυμα Λασκαρίδη σε συνεργασία με το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Ιστορική Έρευνα, Διδακτική και Νέες Τεχνολογίες» του Tμήματος Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου και πραγματοποιήθηκε στους χώρους του Ιδρύματος Λασκαρίδη.

Την παρουσίαση παρακολούθησαν φοιτητές και εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται για την αξιοποίηση του κινηματογράφου στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη σύνδεσή του με την Ιστορία.

Παλιότερα Άρθρα »

Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων