Θέματα εκπαίδευσης, δημοκρατίας στο σχολείο και αγωγής υγείας

Ιστολόγιo για θέματα εκπαίδευσης, δημοκρατίας στο σχολείο και αγωγής υγείας

Συνέλευση του Συνηγόρου του Παιδιού με μαθητές στη Θεσσαλονίκη

Ιούν 20174

Επιδιώκοντας την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τη λειτουργία των μαθητικών κοινοτήτων και την ενίσχυση των δημοκρατικών διαδικασιών στα σχολεία, ο Συνήγορος του Παιδιού, σε συνεργασία με τα Γραφεία Αγωγής Υγείας Β/θμιας Δυτικής και Ανατολικής Θεσσαλονίκης, διοργάνωσε “Εικονική Γενική Συνέλευση Μαθητών”, στην οποία πήραν μέρος 58 μαθητές και μαθήτριες από 28 γυμνάσια και λύκεια του νομού (28.1.2017, Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης)

http://www.0-18.gr/gia-megaloys/nea/eikoniki-syneleysi-mathiton-sti-thessaloniki

 

 

Δώσε αξία στον παλιό σου υπολογιστή!

Ιούλ 201626

H ΕΕΛ/ΛΑΚ, το Δίκτυο Πολιτών ΣυνΑθηνά και ο Hellug σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων ξεκινούν τη δράσηDonate your laptop”.  Στόχος αυτής της προσπάθειας είναι η συγκέντρωση παλιών υπολογιστών (laptops και desktops, τελευταία 10ετιας) η αναβάθμιση τους σε Ελεύθερο Λογισμικό, και η δωρεάν διανομή τους σε μαθητές-φοιτητές και σχολεία που θέλουν να τους αξιοποιήσουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η εθελοντική αυτή δράση βασίζεται στη βοήθεια όλων μας, και καλούμε όσους θέλουν να βοηθήσουν να συμμετέχουν και να διαδώσουν αυτή τη δράση.

Εάν ο υπολογιστής σας είναι 10 ετών ή πιο πρόσφατος, δεν τον χρησιμοποιείτε, είναι σε λειτουργική κατάσταση (παρά τα όποια προβλήματά του), μπορείτε να το δωρίσετε στην δράση “donate your laptop” που θα τους διαθέσει σε σχολεία και μαθητές που θέλουν να τους αξιοποιήσουν στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Στον υπολογιστή σας, θα εγκατασταθεί Ελεύθερο Λογισμικό (λειτουργικό σύστημα GNU/Linux, σουίτα γραφείου LibreOffice κλπ) και αφού συγκεντρωθεί ένας ικανοποιητικός αριθμός υπολογιστών, αυτοί θα παραδοθούν σε δικαιούχους και σχολεία μαζί με οδηγίες χρήσης.

Θα χρειαστούν παλιοί σκληροί δίσκοι 2.5″ και μνήμες ως ανταλλακτικά.  Αν έχετε τέτοια ανταλλακτικά που δεν τα χρησιμοποιείτε πια, σας καλούμε να τα δωρίσετε. Μπορεί να μας φανούν πολύ χρήσιμα στη διαδικασία της «αναβάθμισης» των παλιών υπολογιστών που θα παραλάβουμε.

Αν επιθυμείτε να δωρίσετε τον παλιό σας υπολογιστή, συμπληρώστε την ακόλουθη φόρμα.

Όσοι ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στην ομάδα που θα συγκροτηθεί για την «αναβάθμιση» των υπολογιστών που θα συγκεντρωθούν, μπορούν να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους συμπληρώνοντας την ακόλουθη φόρμα.

Πηγή: https://eellak.ellak.gr/2016/05/30/dose-axia-ston-palio-sou-ipologisti/

Μαθήματα Βικιπαίδειας για εκπαιδευτικούς από το Wikimedia User Group Greece

Ιούλ 201615

Το Wikimedia User Group Greece έχει ξεκινήσει την εξ’ αποστάσεως επιμόρφωση εκπαιδευτικών πάνω στην Βικιπαίδεια και τις δυνατότητες χρήσης της ως διδακτικού μέσου. Οι δύο βασικοί πυλώνες που μπορεί να βασιστεί η ενσωμάτωση της βικιπαίδειας στο ελληνικό σχολείο είναι η αξία της ως εγκυκλοπαίδεια αυτή καθ’ εαυτή, και η φιλοσοφία δόμησης της που αποκαλύπτει τους μηχανισμούς παραγωγής γνώσης.

Η Βικιπαίδεια χρησιμοποιείται ως διδακτικό εργαλείο στην εκπαίδευση σε όλο τον κόσμο. Η ιδέα από την οποία προέκυψε το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης της Βικιπαίδειας είναι απλή: το να συνεισφέρουν εκπαιδευτικοί και μαθητές στην Βικιπαίδεια και τα άλλα εγχειρήματα του Wikimedia είναι επιμορφωτική ενασχόληση.  Σε τέσσερα χρόνια, πάνω από 10.000 σπουδαστές και μαθητές, έχουν συμμετάσχει στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του Wikimedia προσθέτοντας 12 εκατομμύρια λέξεις, το αντίστοιχο δηλαδή 45.000 εκτυπωμένων σελίδων, σε πάνω από 10.000 λήμματα της Βικιπαίδειας σε διάφορες γλώσσες.

Τα μαθήματα είναι δωρεάν, προσφερόμενα από έμπειρους εθελοντές της Wikipedia. Πραγματοποιούνται εξ’ αποστάσεως, με τη χρήση screencasts και αμφίδρομης επικοινωνίας μέσω Skype ή Google Hangouts, προσαρμοσμένα στις ανάγκες και τις απορίες του κάθε εκπαιδευτικού.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει εισαγωγή στη Βικιπαίδεια, βασικές αρχές σύνταξης λημμάτων (πολιτική σύνταξης, χρήση του επεξεργαστή και άλλων εργαλείων), και βέλτιστες πρακτικές χρήσης της Βικιπαίδειας στην εκπαίδευση.

Για συμμετοχή στα μαθήματα μπορείτε να συμπληρώσετε την φόρμα στο http://blog.wikimedia.gr/educators-training/

Το Wikimedia Community User Group Greece είναι από το 2013 επίσημα αναγνωρισμένο από το Ίδρυμα Wikimedia, τον οργανισμό υπό τον οποίο λειτουργεί η Wikipedia και άλλα εγχειρήματα. Το πρόγραμμα συντονίζεται από εκπαιδευτικό.

Πηγή: https://oer.ellak.gr/2016/07/14/mathimata-vikipedias-gia-ekpedeftikous-apo-to-wikimedia-user-group-greece/

Εβδομάδα κατά του Καπνίσματος

Νοέ 201530

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ευαισθητοποιημένο σε θέματα Πρόληψης και Προαγωγής της Υγείας της Εκπαιδευτικής Κοινότητας, στο πλαίσιο συνεργασίας με το Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών (ΙΙΒΕΑΑ) και την Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία, έχει καθιερώσει την 2η Εβδομάδα του Δεκεμβρίου ως «Εβδομάδα κατά του Καπνίσματος».

 Την εβδομάδα αυτή καλούνται όλα τα σχολεία  Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να διοργανώσουν ενημερωτικές δράσεις και εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης για την Πρόληψη του Καπνίσματος, ενώ η εβδομάδα συμπίπτει με την ετήσια διεξαγωγή του Πανελλήνιου Συνεδρίου για τον Έλεγχο του Καπνίσματος.

Επίσης έχει εγκριθεί η  υλοποίηση του Προγράμματος Πρόληψης του Καπνίσματος σε μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τίτλο «Μαθαίνω να Μην Καπνίζω» στο πλαίσιο του προγράμματος «HEART II- Η αλήθεια για το κάπνισμα», που πρόκειται να εφαρμόσει το Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών Ακαδημίας Αθηνών (ΙΙΒΕΑΑ), με Επιστημονικά Υπεύθυνο τον Καθηγητή κ. Παναγιώτη  Μπεχράκη σε συνεργασία με το Κέντρο Έρευνας Καπνίσματος και Καρκίνου του Πνεύμονα της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας.

Το Πρόγραμμα έχει ως στόχο την πρόληψη κατά του καπνίσματος και την προαγωγή της υγείας των μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μέσα από την ενεργητική και βιωματική μάθηση και  θα υλοποιηθεί στις τάξεις E’ και  Στ΄ Δημοτικού, Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου, και στην Α΄ τάξη Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν, σε ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες, για την πρόληψη του Καπνίσματος στους τρεις χώρους υποδοχής:

  1. Στην Αθήνα στο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα «Αττική Παράδοση», στη Διεύθυνση Ηπίτου 17β, Πλάκα.
  2. Στη Θεσσαλονίκη στο Κέντρο ΝΟΗΣΙΣ: Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας, Θέρμη.
  3. Στην Τεγέα Αρκαδίας, στο πρώην παλαιό Δημαρχείο Τεγέας.

Στους χώρους αυτούς θα πραγματοποιούνται προληπτικές παρεμβάσεις για το κάπνισμα, ενώ  η μετακίνηση των μαθητών και εκπαιδευτικών θα παρέχεται με έξοδα του προγράμματος.

Η παρέμβαση διαρκεί δυο (2) διδακτικές ώρες και ο αριθμός μαθητών σε κάθε παρέμβαση δεν    πρέπει να υπερβαίνει τα τριάντα (30) άτομα.

Παρακαλούνται οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν το πρόγραμμα να δηλώσουν τη συμμετοχή των μαθητών :

 Στο Νομό της Αττικής, τηλεφωνικά στο 210 3314755 ή με e-mail στη διεύθυνση: marina.demi.smokefreegreeece@gmail.com, κ. Μαρίνα Δέμη.

 Στο Νομό της Θεσσαλονίκης, τηλεφωνικά στο +306976897535 ή με email στη διεύθυνση: doravog@hotmail.com, κ.Δώρα Βογιατζή.

 Στην Πελοπόννησο, τηλεφωνικά στο +306958878227 ή με email στη διεύθυνση heartiiprog@yahoo.gr, κ. Αθηνά Λυρώνη.

Η έγκριση δίδεται για το τρέχον Σχολικό Έτος 2015-2016.

Το Πρόγραμμα είναι προαιρετικό και θα πραγματοποιηθεί χωρίς να παρακωλύεται η ομαλή λειτουργία των σχολείων και μετά από συνεννόηση με τους Διευθυντές και τους Συλλόγους Διδασκόντων των σχολικών μονάδων, ενώ για τη συμμετοχή των μαθητών απαιτείται η έγγραφη συγκατάθεση των γονέων και κηδεμόνων αυτών. Η συνεργασία με τους Υπεύθυνους Αγωγής Υγείας και Σχολικών Δραστηριοτήτων των οικείων Διευθύνσεων κρίνεται απαραίτητη.

Κατά την υλοποίηση του προγράμματος απαγορεύεται η διάθεση οποιουδήποτε υλικού μη εγκεκριμένου από το ΥΠ.ΠΕ.Θ.

 

Βιωματικό σεμινάριο του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου για τη διατροφή

Οκτ 201521

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Πρόγραμμα ενημέρωσης και εκπαίδευσης εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών για την αγωγή υγείας σε θέματα διατροφής» που εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ», θα υλοποιηθούν βιωματικά σεμινάρια σε εκπαιδευτικούς και γονείς, για την αγωγή υγείας σε θέματα διατροφής.

Το πρόγραμμα απευθύνεται αποκλειστικά σε εκπαιδευτικούς και γονείς παιδιών και εφήβων (ΔΕΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ σε επιστημονικούς συμβούλους υγείας και διατροφής). Για να δηλώσετε συμμετοχή, στέλνετε στο info@realvalue.gr τα εξής στοιχεία:

1) Ονοματεπώνυμο 2) Τηλέφωνο 3) email 4) Ιδιότητα/φορέας 5) ΓΕΜΑτο (προσθέτοντας την πόλη ενδιαφέροντος και αν πρόκειται για ημερίδα ή σεμινάριο πχ. ΓΕΜΑτο Χανιά Σεμινάριο)

Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας με βάση τον χρόνο αίτησης καθώς στα σεμινάρια μπορούν να συμμετέχουν 40 άτομα (20 εκπαιδευτικοί και 20 γονείς).

Το αναλυτικό πρόγραμμα για την ημερομηνία διεξαγωγής των σεμιναρίων ανά την Ελλάδα, περιλαμβάνεται στο αρχείο ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ που θα βρείτε επισυναπτόμενο.

Πληροφορίες

2310 423012, email: info@realvalue.gr

Δελτίο Τύπου

poster

ΒιντεοΜουσεία: Η Δική μας Γνώμη & Διαγωνισμός Γραπτής Κριτικής

Οκτ 201518

Το Κέντρο Εκπαιδευτικών Δράσεων & Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας ΚΑΡΠΟΣ, η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου συνδιοργανώνουν την πανελλαδική μαθητική δράση «ΒιντεοΜουσεία: Η Δική μας Γνώμη & Διαγωνισμός Γραπτής Κριτικής», η οποία απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικών σχολείων (Ε΄- Στ΄ Δημοτικού), Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας, δημοσίων και ιδιωτικών.

Αναλυτικές πληροφορίες στο ιστολόγιο Educational TV Blog

Διαγωνισμός «Λέμε όχι στο Σχολικό Εκφοβισμό»

Οκτ 201518

Το Βρετανικό Συμβούλιο και το Διεθνές Κέντρο Ολυμπιακής Εκεχειρίας στα πλαίσια του Εκπαιδευτικού Προγράμματος «Σέβομαι τη Διαφορετικότητα: Ένα πρόγραμμα κατά της ενδοσχολικής βίας 2015-2016» υλοποιούν τον ψηφιακό διαγωνισμό «Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό/ Say no to bullying».

Αναλυτικά στο συνημμένο έγγραφο Διαγωνισμός _Λέμε_όχι_στο_Σχολικό_Εκφοβισμό_2015_2016

Κάλεσμα: “εκπαιδευτική χρήση τεχνολογιών τρισδιάστατων αντικειμένων”

Οκτ 201421

Η μη κερδοσκοπική Εταιρεία Ελεύθερου Λογισμικού/Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα(ΕΕΛ/ΛΑΚ) διοργανώνει στο InnovAthens παρουσιάσεις σχετικά με την εκπαιδευτική χρήση των τεχνολογιών εκτύπωσης τρισδιάστατων αντικειμένων(3d printing). Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί με τη βοήθεια των δύο εκτυπωτών που λειτουργούν στους χώρους του Innovathens, ενός Ultimaker και ενός CubeXTrio.

Βασικός στόχος της κάθε παρουσίασης είναι να αποτελέσει εισαγωγή στις πρακτικές, μεθοδολογίες και διαθέσιμες επιλογές στη χρήση εκτυπωτών τρισδιάστατων αντικείμενων στην εκπαίδευση. Καθώς το θέμα εκτός από τεχνολογικές έχει –κυρίως– εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές πτυχές, η συμβολή των ίδιων των συμμετεχόντων είναι καθοριστική.

Προσκαλούμε λοιπόν στις παρουσιάσεις μας εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που επιθυμούν να γνωρίσουν και να πειραματιστούν με τη συγκεκριμένη τεχνολογία και θέλουν να διερευνήσουν την ένταξη των τεχνολογιών τρισδιάστατης εκτύπωσης στη διδασκαλία τους.

Σε περίπτωση που επιθυμείτε να εκδηλώσετε το ενδιαφέρον σας, σας παρακαλούμε να καταχωρίσετε στην φόρμα τα στοιχεία σας και μια σύντομη περιγραφή (150-300 λέξεις) που θα περιλαμβάνει της δικές σας σκέψεις για τη χρήση των τεχνολογιών αυτών στην εκπαίδευση. Θα μπορούσατε επίσης να καταχωρίσετε συνοπτικά πλάνα διδασκαλίας, τυχόν αρχεία εκτυπώσιμων αντικειμένων τα οποία σχεδιάζεται να χρησιμοποιήσετε στην τάξη σας μπορείτε να τα στείλετε στην διεύθυνση 3d@eellak.gr .

Για κάθε παρουσίαση θα επιλεγεί ένας μικρός αριθμός (10-12) συμμετεχόντων. Η παρουσίαση θα διαρκεί τρεις ώρες και θα καλύπτει την εισαγωγή στις έννοιες της τρισδιάστατης εκτύπωσης, τα βασικά εργαλεία σχεδιασμού και παραμετροποίησης αντικειμένων, τις φιλοσοφίες και μεθοδολογίες ένταξης των τεχνολογιών αυτών στη μαθησιακή διαδικασία (π.χ. systems thinking, design thinking κ.α) όπως και τα πιθανά οφέλη ή προβλήματα από την υιοθέτησή τους. Πιθανή εμπειρία στην αξιοποίηση των τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας είναι χρήσιμη αλλά όχι απαραίτητη.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την εκτύπωση τρισδιάστατων αντικειμένων μπορείτε να λάβετε από τους ακόλουθους συνδέσμους:

  1. Εισαγωγή στην τρισδιάστατη εκτύπωση και σχετικό άρθρο της Wikipedia

  1. Χρήση 3D printers στα Βρετανικά σχολεία (χρήση στη διδασκαλία Science, Technology, Engineering, Mathematics – STEM και Design)

  1. Αποθετήριο μοντέλων Thingivrese

  1. Σχεδιαστικά προγράμματα: Blender | OpenScad |   Sketchup

  1. Σχεδιαστικό πρόγραμμα για αντικείμενα Tinkercad (browser based)

  1. Πρόγραμμα διαxείρισης Ultimaker – Cura

etwinning «Web 2.0 εργαλεία στην ανάπτυξη συνεργατικών δραστηριοτήτων 2014» – Νέο online μάθημα!

Σεπ 20142

Το ηλεκτρονικό μάθημα «Web 2.0 εργαλεία στην ανάπτυξη συνεργατικών δραστηριοτήτων 2014» εντάσσεται στο πλαίσιο των ηλεκτρονικών μαθημάτων της Ελληνικής Εθνικής Υπηρεσίας Υποστήριξης (ΕΥΥ) για το eTwinning και έχει σκοπό να διερευνηθεί η δυνατότητα αξιοποίησης web 2.0 εργαλείων (slideshare, Joomag, Kizoa, wiki,glogster, padlet, titanpad, Socrative) σε eTwinning projects.

 

Εκπαιδευτικοί στόχοι

Το εν λόγω ηλεκτρονικό μάθημα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με μικρή εμπειρία σε etwinning προγράμματα (0 1 έργα) και έχει στόχο την ικανότητα χρήσης και ενσωμάτωσης των δυνατοτήτων εργαλείων Web 2.0 σε ένα eTwinning project

 

Αναμενόμενα αποτελέσματα

Τελειώνοντας αυτό το μάθημα οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να έχουν συνειδητοποιήσει ότι εργαλεία web 2.0 μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο στην καθημερινή μαθησιακή διαδικασία, όσο και σαν υποστηρικτικό εργαλείο συνεργατικών projects, αφού αποδεδειγμένα :

• Αυξάνουν τον ενθουσιασμό και το ενδιαφέρον των μαθητών

• Δίνουν περισσότερες ευκαιρίες για συμμετοχή και συνεργασία

• Συνεισφέρουν στην αυξημένη ανταπόκριση και δυνατότητα αφομοίωσης σύνθετων εννοιών

• Προσφέρουν δυνατότητες για καλύτερη εκμάθηση για παιδιά με διαφορετικά στυλ μάθησης (Ακουστικό, Οπτικό, Κιναισθητικό)

• ενισχύουν και διευκολύνουν τις συνεργατικές δραστηριότητες και την επικοινωνία μεταξύ των μελών μίας ομάδας αλλά και μεταξύ ομάδων συνεργασίας.

 

Χρονοδιάγραμμα μαθήματος

  • Ενότητα 1 (αναμενόμενη διάρκεια 3 ημέρες)

-Γνωριμία με το περιβάλλον του moodle, απορίες για το μάθημα, τεχνικές απορίες, μίνι κουίζ, φόρουμ γνωριμίας.

  • Ενότητα 2 (αναμενόμενη διάρκεια 4 ημέρες)

– Voki, ενσωμάτωση του voki σας στο προφίλ σας
– Slideshare, δημοσίευση παρουσιάσεων
– Joomag, δημοσίευση ηλεκτρονικών περιοδικών/βιβλίων
– Kizoa, δημιουργία slideshow

  • Ενότητα 3 (αναμενόμενη διάρκεια 4 ημέρες)

– Glogster, δημιουργία συνεργατικής αφίσας
– padlet, δημιουργία padlet με την ομάδα σας
– titanpad, δημιουργία titanpad με την ομάδα σας
– Socrative, δημιουργία online quiz.

  • Ενότητα 4 (αναμενόμενη διάρκεια 4 ημέρες)

– Παρουσίαση εικονικού eTwinning μέσω διαδραστικής αφίσας Glogster.
– Αξιολόγηση μαθήματος

 

Η διάρκεια κάθε ενότητας θα τηρηθεί αυστηρά για αυτό το λόγο οι υποψήφιοι συμμετέχοντες παρακαλούνται πριν υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής να αξιολογήσουν τη διαθεσιμότητά τους κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

 

Το μάθημα θα διαρκέσει 15 μέρες και η επιτυχής παρακολούθησή του (συμμετοχή σε όλες τις δραστηριότητες του μαθήματος) θα οδηγήσει σε πιστοποιητικό επιτυχούς παρακολούθησης εξ ‘ αποστάσεως σεμιναρίου 20 ωρών.

 

Οι θέσεις εκπαιδευόμενων είναι 50 και θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας.

 

Φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος παρακολούθησης σεμιναρίου (έως τα μεσάνυχτα της Τετάρτης 3/9/2014.

http://www.etwinning.gr/survey/index.php/588371/lang-el

 

ελληνική Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης της δράσης eTwinning

 

Πάμε Σινεμά; Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τον κινηματογράφο

Σεπ 20142

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τον κινηματογράφο «Πάμε Σινεμά;» απευθύνεται στους μαθητές όλων των σχολείων της Ελλάδας. Αναλυτικές πληροφορίες στο συνημμένο έγγραφο ΠΑΜΕ_ΣΙΝΕΜΑ_2014_15

Ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο και σχετικές υπηρεσίες για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Αυγ 201419

Το «Ψηφιακό Σχολείο» είναι ένα σύνολο δράσεων που στοχεύουν στην επιτυχή ένταξη και ενσωμάτωση των Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική στο σχολείο. Το «Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο» αποτελεί έναν από τους πέντε άξονες δράσεων του Ψηφιακού Σχολείου. Η ενίσχυση του εξοπλισμού των σχολείων με τους διαδραστικούς πίνακες και τα φορητά εργαστήρια υπολογιστών, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η ηλεκτρονική διοίκηση της εκπαίδευσης και οι οριζόντιες υποστηρικτικές δράσεις είναι οι άλλοι τέσσερις άξονες δράσεων που συνθέτουν το «Ψηφιακό Σχολείο».

Αναλυτικές πληροφορίες στο συνημμένο έγγραφο ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 2014

η-Τάξη- Αναβάθμιση υπηρεσίας

Μαρ 201413

Σύμφωνα με ανακοίνωση του  Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου, που απευθύνεται στους χρήστες του, η υπηρεσία Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη (http://eclass.sch.gr), που χρησιμοποιείται τα τελευταία οκτώ χρόνια από εκπαιδευτικούς και μαθητές, ως εργαλείο για τον εμπλουτισμό της κλασικής διδασκαλίας που πραγματοποιείται καθημερινά στο σχολείο, έχει αναβαθμιστεί. Πλέον οι χρήστες όχι μόνο της Β/θμίας, αλλά και της Α/θμιας εκπαίδευσης, απολαμβάνουν μια ριζικά ανανεωμένη υπηρεσία, με νέες λειτουργίες. Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικές από τις νέες δυνατότητες:

  • υποστήριξη κλειστών μαθημάτων (σύνδεση μόνο για τα μέλη της τάξης),
  • προσωποποιημένη σύνδεση των μαθητών με προσωπικό λογαριασμό στο ΠΣΔ,
  • υποστήριξη μαθημάτων για τον εκπαιδευτικό σε πολλά σχολεία,
  • οργάνωση του εκπαιδευτικού υλικού των ηλεκτρονικών μαθημάτων σε θεματικές ενότητες,
  • ενσωμάτωση νέων υποσυστημάτων για κάθε ηλ. μάθημα όπως: Ανταλλαγή Αρχείων, Γλωσσάριο, Γραμμή μάθησης, Εργασίες, Ερωτηματολόγια, Ηλεκτρονικό Βιβλίο, Κουβέντα, Ομάδες, Πολυμέσα, Συζητήσεις, Wiki 
  • δυνατότητα παρακολούθησης επισκεψιμότητας χρηστών (κλειστά μαθήματα).

Κάθε χρόνο δημοσιεύονται κατά μέσο όρο περισσότερα από 3.500 ηλ. μαθήματα, με 9.200 συνολικά εγγεγραμμένους εκπαιδευτικούς. Τους τελευταίους έξι μήνες εισήλθαν στην πλατφόρμα, με τον ατομικό τους λογαριασμό στο ΠΣΔ, περισσότεροι από 2.000 μαθητές. Τα νούμερα αυτά αυξάνουν διαρκώς και μας δίνουν τη δύναμη να βελτιώνουμε συνεχώς την υπηρεσία.
Σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη που δείχνετε καθημερινά στις υπηρεσίες του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου.
Είμαστε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε βοήθεια χρειαστείτε.
Με εκτίμηση
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

Ηλεκτρονικά βιβλία Κυκλοφοριακής Αγωγής & Οδικής Ασφάλειας για μαθητές Β/θμιας Εκπ/σης

Φεβ 201413

Τα παρακάτω ηλεκτρονικά βιβλία (ebooks) του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, τα οποία δημιούργησαν το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) και το Εθνικό Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), τα οποία είναι εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας βάσει του υπ’ αρ. πρ. 109964/Γ7/20-10-2006 εγγράφου της Δ/νσης ΣΕΠΕΔ,   βρίσκονται αναρτημένα:

A)     Στην Ιστοσελίδα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, στο Τμήμα της Οδικής Ασφάλειας, στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

http://www.yme.gr/?getwhat=1&oid=1395&id=&tid=1526

  1. Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια, Μαθητές Γυμνασίου
  2. Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια, Μαθητές Β’ Λυκείου
  3. Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια, Μαθητές Γ’ Λυκείου

Β)    Εναλλακτικά, στον Ιστότοπο του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ:

         http://www.imet.gr/Default.aspx?tabid=126&Itemld=197&language=el-GR

και μπορούν τα αξιοποιηθούν από τους Εκπαιδευτικούς για την ευαισθητοποίηση των μαθητών Β/θμιας Εκπ/σης σε θέματα Κυκλοφοριακής Αγωγής και Οδικής Ασφάλειας, καθώς και στο πλαίσιο υλοποίησης Προγράμματος Αγωγής Υγείας με σχετική θεματολογία.

UNESCO Οδηγός Σπουδών των Εκπαιδευτικών για την Παιδεία στα Μέσα και την Πληροφορία

Φεβ 20144

Είναι γεγονός ότι ζούμε σε ένα κόσμο όπου η ποιότητα της πληροφόρησης (επανα)προσδιορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τα νέα μέσα επικοινωνίας τα οποία προσφέρονται πλέον σε ενιαίες πλατφόρμες μέσα από την ψηφιακή σύγκλιση. Οι επιλογές και επακόλουθες πράξεις μας, η ικανότητα του αυτοπροσδιορισμού, της προσωπικής ανάπτυξης αλλά και η πολιτειακή μας ταυτότητα καθορίζονται από την κατακλυσμιαία παρουσία των μέσων ενημέρωσης. Ως εκ τούτου, αποτελεί ύψιστη πρόκληση η καλλιέργεια δεξιοτήτων αξιολόγησης, ανάλυσης και φιλτραρίσματος της πληροφορίας προκειμένου να είμαστε σε θέση να ασκήσουμε το δικαίωμα στην πληροφόρηση και την ελεύθερη έκφραση. Στο σημείο αυτό εισέρχεται η ανάγκη για πολίτες με παιδεία στα μέσα, ή άλλως οπτικοακουστική παιδεία, με δεξιότητες πρόσβασης, δημιουργικής χρήσης και κριτικής ανάλυσης του περιεχομένου των μέσων.

Αυτή την ανάγκη επιδιώκει να καλύψει ο νέος Οδηγός Σπουδών των Εκπαιδευτικών για την Παιδεία στα Μέσα και την Πληροφορία  από την UNESCO Paris, προωθώντας το κίνημα της εκπαίδευσης των πολιτών και ενσωματώνοντας του δασκάλους ως πρωταρχικούς φορείς του νέου αυτού, οπτικοακουστικού αλφαβητισμού.

Ο Οδηγός Σπουδών των Εκπαιδευτικών για την Παιδεία στα Μέσα και την Πληροφορία, μεταφρασμένος ήδη σε 7 γλώσσες, είναι πλέον διαθέσιμος και στην Ελληνική γλώσσα, δωρεάν προσβάσιμος στο πλαίσιο των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πηγών της UNESCO, από τη σχετική ιστοσελίδα της UNESCO Paris, Information and Communication Sector (http://www.unesco.org/new/en/communication-and-information/resources/publications-and-communication-materials/publications/full-list/media-and-information-literacy-curriculum-for-teachers/ ).

O Οδηγός είναι πρωτοποριακός για δύο λόγους: Καταρχάς, είναι προσανατολισμένος στις τρέχουσες τάσεις γύρω από την ψηφιακή σύγκλιση (ραδιόφωνο, τηλεόραση, κινηματογράφος, διαδίκτυο, Τύπος, βιβλία, αρχεία, βιβλιοθήκες) – παρουσιάζοντας για πρώτη φορά, την παιδεία στα μέσα και την πληροφορία με έναν ολιστικό τρόπο. Κατά δεύτερον, είναι ειδικά σχεδιασμένος έχοντας τους εκπαιδευτικούς κατά νου και τη δια βίου μάθηση, εγκαινιάζοντας έτσι μια καταλυτική διαδικασία ως πολύτιμο γνωστικό εφόδιο στο πλαίσιο της επιμόρφωσης.

Ο Οδηγός διακρίνεται στο Α’ Μέρος που εστιάζει στο πλαίσιο προγράμματος σπουδών και ικανοτήτων των εκπαιδευτικών και το Β΄ Μέρος που προσφέρει αναλυτικές ενότητες κορμού και επιλογής γύρω για τη διδασκαλία των παραδοσιακών και νέων μέσων ενημέρωσης. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στο ρόλο των ειδησεογραφικών μέσων όπου ο εν λόγω Οδηγός λειτουργεί ως «πρίσμα» μέσα από τον οποίο μπορούν να αξιολογηθούν για τις λειτουργίες τους, τις συνθήκες υπό τις οποίες εκπληρώνουν τις λειτουργίες αυτές και τους τρόπους με τους οποίους το προϊόν τους αφομοιώνεται από το κοινό.

Πληροφορίες: Ειρήνη Ανδριοπούλου, Ερευνήτρια ΜΜΕ, EU Media Literacy Expert, ireneandriopoulou@gmail.com , 210 6075173, 6944 698233

Πρόσκληση συμμετοχής στη δράση «+δημιουργώ

Φεβ 20144

Ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Σ. Κεδίκογλου, και το Παρατηρητήριο για την Πρόληψη της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, που λειτουργεί στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων τους και με στόχο την ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας, καλούν τους μαθητές τις μαθήτριες της Δημοτικής Εκπαίδευσης και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, να συμβάλλουν με τις εικαστικές δημιουργίες τους στη διαμόρφωση της ιστοσελίδας του Παρατηρητηρίου (http://paratiritirio.minedu.gov.gr).

Το θέμα της δράσης είναι: «+δημιουργώ» και στόχος είναι τόσο η ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας σε θέματα βίας και εκφοβισμού, όσο και η ανάδειξη θετικών προτύπων συμπεριφοράς, καθώς και της αξίας της ανάπτυξης σχέσεων που στηρίζονται στο σεβασμό, την κατανόηση και την αποδοχή.

 Στο πλαίσιο αυτής της δράσης:

Α. Οι μαθητές/τριες όλων των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου, εκφράζοντας προσωπικά τους βιώματα, επιθυμίες και ελπίδες για μια καθημερινή σχολική ζωή χωρίς βία, καλούνται να δημιουργήσουν την Αφίσα του Παρατηρητηρίου Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, ατομικά ή ομαδικά (μέχρι 5 άτομα), σε χαρτί διαστάσεων Α3.

Β. Οι μαθητές/τριες όλων των τάξεων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καλούνται να δημιουργήσουν τον αντίστοιχο Λογότυπο του Παρατηρητηρίου Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού ατομικά ή ομαδικά σε χαρτί διαστάσεων Α4.

 

Οδηγίες συμμετοχής

  1. Η δράση «+δημιουργώ» για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα διεξαχθεί από Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2014 έως Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2014, κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και όχι ως κατ’ οίκον εργασία. Κρίνεται σκόπιμο να διατεθούν τουλάχιστον δύο (2) διδακτικές ώρες για τη δημιουργία της Αφίσας και του Λογότυπου.
  2. Θεωρείται απαραίτητο να προηγηθεί ενημέρωση/ συζήτηση με τους μαθητές, με ταυτόχρονη χρήση σχετικών πηγών και εκπαιδευτικού υλικού.
  3. Οι Συντονιστές Δράσεων Πρόληψης, μέσω των οικείων Περιφερειακών Διευθύνσεων και Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, θα διαθέσουν στις σχολικές μονάδες σχετικό εκπαιδευτικό και ενημερωτικό υλικό.
  4. Ο Διευθυντής/Προϊστάμενος κάθε σχολικής μονάδας θα συγκροτήσει τριμελή Επιτροπή, στην οποία ένας εκ των τριών μελών θα είναι ο υπεύθυνος δράσεων για την πρόληψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού της σχολικής μονάδας. Η Επιτροπή θα επιλέξει ένα έργο, το οποίο θα αποστείλει στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στις οποίες θα συσταθούν τριμελείς Επιτροπές όπως προβλέπεται στην παρ. 10 του παρόντος. Ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός δράσεων της σχολικής μονάδας αναλαμβάνει φροντίζει για τη φύλαξη των έργων των υπολοίπων μαθητών.
  5. Ειδικότερα, στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης θα πρέπει να αποσταλεί το πρωτότυπο έργο, συνοδευόμενο από μια κατάσταση με τα στοιχεία του/των συμμετέχοντα/ων (ονοματεπώνυμο μαθητή, τάξη, ονοματεπώνυμο και ειδικότητα εκπαιδευτικού, επωνυμία και στοιχεία επικοινωνίας της σχολικής μονάδας).
  6. Στα μονοθέσια και διθέσια Δημοτικά Σχολεία την επιλογή του έργου κάνει ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας.
  7. Το ονοματεπώνυμο και η τάξη του συμμετέχοντα ή των συμμετεχόντων, καθώς και η επωνυμία του σχολείου θα πρέπει να αναγράφονται στο πίσω μέρος των έργων.
  8. Όλα τα έργα που έχουν υποβληθεί για τη συμμετοχή στη δράση «+δημιουργώ» , δεν επιστρέφονται.
  9. Η αξιολόγηση των έργων θα γίνει με βάση τη συνάφειά τους με το θέμα και τους στόχους της παρούσας πρόσκλησης, τη δημιουργικότητα, την πρωτοτυπία και την αισθητική αξία.
  10. Με ευθύνη των Προϊσταμένων Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. και Δ.Ε., και σε συνεργασία με τους Συντονιστές Δράσεων Πρόληψης των Περιφερειακών Διευθύνσεων, σε κάθε Διεύθυνση Π.Ε. και Δ.Ε. θα συσταθούν τριμελείς Επιτροπές. Κάθε  Επιτροπή Π.Ε. και Δ.Ε. αντίστοιχα θα επιλέξει τρία (3) έργα. Με ευθύνη των Διευθυντών Εκπαίδευσης, τα έργα που θα επιλεγούν θα αποσταλούν στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. και Δ.Ε. μέχρι την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2014.
  11. Με ευθύνη του Περιφερειακού Δ/ντή Εκπαίδευσης Π.Ε. και Δ.Ε. ορίζεται μια (1) πενταμελής Επιτροπή από τους Προϊσταμένους Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. και Δ.Ε., το Συντονιστή Δράσεων Πρόληψης και δύο (2) Σχολικούς Συμβούλους, κατά προτίμηση ειδικότητας ΠΕ08. Η Επιτροπή θα επιλέξει μια (1) Αφίσα από την Πρωτοβάθμια και έναν (1) Λογότυπο από τη Δευτεροβάθμια και θα τα αποστέλλει στην παρακάτω ταχυδρομική διεύθυνση: Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Γραφείο Υφυπουργού κ. Σ. Κεδίκογλου, Παρατηρητήριο Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, Ανδρέα Παπανδρέου 37, 15180 Μαρούσι, το αργότερο μέχρι Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014.

 Η Συντονιστική Επιτροπή του Παρατηρητηρίου Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού θα προβεί στην αξιολόγηση των διακριθέντων έργων (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας), που θα αποσταλούν από τις δεκατρείς (13) Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπαίδευσης, και θα αναδείξει τελικώς:

  • ένα (1) έργο από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο θα αντιπροσωπεύει την Αφίσα του Παρατηρητηρίου και
  • ένα (1) έργο από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο θα οριστεί ως ο Λογότυπος του Παρατηρητηρίου.

                Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει το δικαίωμα να δημοσιοποιεί και να αξιοποιεί τα έργα που θα υποβληθούν στο πλαίσιο της δράσης «+δημιουργώ» μέσα από έντυπα ή τις ιστοσελίδες του ή με όποιον άλλο τρόπο κρίνει παιδαγωγικά ωφέλιμο, αναφέροντας πάντα τα στοιχεία του δημιουργού.

                Τα διακριθέντα έργα από τις δεκατρείς (13) Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπαίδευσης, καθώς και τα έργα που θα οριστούν ως η Αφίσα και ο Λογότυπος του Παρατηρητήριου, θα ανακοινωθούν επίσημα την Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014 στην ιστοσελίδα http://paratiritirio.minedu.gov.gr . Όλα τα σχολεία που θα συμμετέχουν στη δράση, θα λάβουν Έπαινο Συμμετοχής.

                Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν:

α) να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Παρατηρητηρίου http://paratiritirio.minedu.gov.gr

β) να απευθύνονται στους Συντονιστές Δράσεων Πρόληψης της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Π.Ε. και Δ.Ε.

γ) στις Δ/νσεις Σπουδών Α/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης  του Υ.ΠΑΙ.Θ..

«Όψεις του Ρατσισμού»- Εκπαιδευτικό υλικό στο πλαίσιο του προγράμματος «Δημοκρατία και Εκπαίδευση»

Ιαν 201416
«Όψεις του Ρατσισμού»
Πώς να ενημερώσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές για τις διάφορες όψεις του ρατσισμού;
 
Πώς να ενεργοποιήσουμε τη συναισθηματική νοημοσύνη τους απέναντι σε ρατσιστικές συμπεριφορές;
 
Πώς να τους βοηθήσουμε να κατανοήσουν τα αίτια της δημιουργίας στερεότυπων, προκαταλήψεων και ρατσιστικών συμπεριφορών;Δείτε το νέο εκπαιδευτικό υλικό που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Δημοκρατία και Εκπαίδευση» του ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.

Το προτεινόμενο εκπαιδευτικό υλικό περιλαμβάνει:
 

Φάκελο για τον εκπαιδευτικό, ο οποίος περιέχει διευκρινίσεις όρων, κείμενα προσανατολισμού, βιβλιογραφικές προτάσεις και διαδικτυακές συνδέσεις σχετικά με τον ρατσισμό.
 
Παιδαγωγικά Εργαστήρια, τα οποία προτείνουν σχετικές με τα θέματα αυτά δραστηριότητες, με βιωματικό και παιγνιώδη χαρακτήρα, που μπορούν εύκολα να χρησιμοποιηθούν στην τάξη.
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Ο καιρός στην Κατερίνη

Hits

Δημήτρης Κυριακού

Διευθυντής Μουσικού Σχολείου Κατερίνης

ΜΔΕ στις Επιστήμες της Αγωγής

Email: kyriakou@sch.gr

Στο twitter: http://twitter.com/#!/dimkyriakou



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων