Ευρωπαϊκά Προγράμματα Π.Δ.Ε. Δ.Ε. | * EU-PDEDE * European Projects Team

Ευρωπαϊκά Προγράμματα Π.Δ.Ε. Δ.Ε.

1538700_418350354963040_1734491994_n O Οδηγός Erasmus+  είναι διαθέσιμος και στην ελληνική γλώσσα και μπορείτε να τον βρείτε εδώ.

δίχως ετικέτα

Δείτε σε 5 διαφάνειες και σε λιγότερο από 3 λεπτά ποια είναι τα απαραίτητα δικαιολογητικά και η διαδικαστική ροή υπηρεσιακών εγγράφων για έγκριση μετακίνησης εκπαιδευτικών και μαθητών στο εξωτερικό και το εσωτερικό, στο πλαίσιο υλοποίησης εγκεκριμένων Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων

Συνημμένο αρχείο σε προβολή παρουσίασης.

· · · · · · ·

photo 3 agrinio  Παρακολουθείστε την παρουσίαση της ομάδας Ευρωπαικών Προγραμμάτων ΠΔΕΔΕ εδώ:

  http://prezi.com/embed/8j5hgpyehdf4/?bgcolor=ffffff&lock_to_path=0&autoplay=0&autohide_ctrls=0#» 

 

δίχως ετικέτα

ID-100207491ΕΚΘΕΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΧΙΩΤΕΛΗ ΙΩΑΝΝΗ

 

 Στοιχεία των συμμετεχόντων εκπ/κων

Ονοματεπώνυμο: Χιωτέλης Ιωάννης

Κλάδος: ΠΕ 04.01

 

Στοιχεία του φορέα (σχολείου)

Επωνυμία συμμετέχοντος οργανισμού: Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πατρών

Ταχ. Διεύθυνση: Άθω και Αξαρλιάν 1, 26226

Τηλέφωνο: 2610 333287

e-mail: gympeirp@sch.gr

 Προετοιμασία της επίσκεψης

Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να εγκαταστήσουν στους ατομικούς τους υπολογιστές εκπαιδευτικά λογισμικά όπως το Stellarium, Celestia, SalsaJ, Alantin κ.α. Επίσης, τους ζητήθηκε να αποθηκεύσουν στον υπολογιστή τους πειραματικά δεδομένα από πραγματικές πειραματικές μετρήσεις. Τις μετρήσεις αυτές θα επεξεργάζονταν αργότερα κατά την επιμορφωτική δράση.

Περιγραφή της επίσκεψης

Αρχικά, μετά την υποδοχή μας και την ξενάγηση στο Lorentz Center, μας έγιναν εισηγήσεις στα προγράμματα Galileo Teachers Training Program (GTTP) και ESA Education που συνδιοργάνωναν την εκπαιδευτική δραστηριότητα. Μας παρουσιάστηκε το εκπαιδευτικό εργαλείο Stellarium, το πιο πλήρες λογισμικό μελέτης αστρονομικών φαινομένων και ουράνιων σωμάτων. Η παρουσίαση περιελάμβανε και πρακτική άσκηση στους ατομικούς υπολογιστές, ενώ μελετήθηκαν φαινόμενα όπως έκλειψη Ηλίου, Σελήνης, διάβαση της Αφροδίτης από τον Ήλιο, φάσεις της Σελήνης, φάσεις της Αφροδίτης, κίνηση του ουράνιου θόλου γύρω από τον Πολικό Αστέρα.

Κατόπιν έγινε εισαγωγή στο πρόγραμμα SalsaJ επεξεργασίας αστρονομικών εικόνων. Το δωρεάν λογισμικό SalsaJ δίνει τη δυνατότητα επιστημονικής μελέτης εικόνων που λαμβάνονται από τηλεσκόπια και εξαγωγή συμπερασμάτων, ενώ χαρακτηρίζεται ως απόλυτα ακριβές επιστημονικό εργαλείο. Με το λογισμικό αυτό μπορεί κάποιος ερευνητής να μεταβάλλει τη φωτεινότητα αστρονομικών εικόνων, τη χρωματική σύνθεση, αλλά να προχωρήσει και σε πιο σύνθετες διεργασίες, όπως κατακόρυφες τομές στο ανάγλυφο (π.χ. μιας επιφάνειας πλανήτη) ή και οριζόντιες τομές. Παράλληλα, το SalsaJ προσφέρει τη δυνατότητα δημιουργίας μικρών ταινιών από διαδοχικές εικόνες που μπορούν να δώσουν απεικονιστικές παραστάσεις αστρονομικών φαινομένων (π.χ. περιστροφή φυσικών δορυφόρων γύρω από πλανήτες) και συνεπακόλουθη επιστημονική επεξεργασία.

Ακολούθησε εισαγωγική ομιλία του Mark McCaughrean, ESA Senior Scientific Adviser, που παρουσίασε το 10ετές εγχείρημα προσεδάφισης σε κομήτη με την αποστολή Rosetta. Η πραγματικά εντυπωσιακή εισήγηση του Mark McCaughrean μας ταξίδεψε στην μακρόχρονη και κοπιαστική προσπάθεια προσεδάφισης σε ένα εξωτικό σώμα, όπως ο κομήτης. Το να γνωρίζεις τον άνθρωπο που συμμετείχε στην ομάδα σχεδίασης, συντονισμού και υλοποίησης του μεγαλύτερου επιστημονικού επιτεύγματος του 2014, δίνει μια ιδιαίτερη ποιότητα στο πρόγραμμα της επιμορφωτικής δράσης. Παράλληλα, στους συμμετέχοντες δίνεται η δυνατότητα προσέγγισης ενός ανθρώπου που υπήρξε οραματιστής και κατάφερε να δει το όραμά του να υλοποιείται.

Τη δεύτερη μέρα (Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2014) του επιμορφωτικού συνεδρίου ξεκινήσαμε με εισήγηση της Rosa Doran διακεκριμένης αστρονόμου και παιδαγωγού σχετικά με τις μαύρες τρύπες. Η εισήγηση περιελάμβανε τόσο θεωρητική προσέγγιση, όσο και πειραματική ανίχνευση μελανών οπών. Στη συνέχεια παρουσιάστηκε από την ίδια εισηγήτρια το παγκόσμιο πρόγραμμα ανίχνευσης μελανών οπών που υλοποιείται σε σχολεία, με τίτλο: “Black Holes in my school”. Αυτό το πρόγραμμα εντάσσει σχολικές μονάδες και μαθητές σε ερευνητική διαδικασία υψηλού επιπέδου. Επειδή, η αναζήτηση και ο εντοπισμός μελανών οπών είναι λεπτομερής και κοπιώδης εργασία που προκύπτει από επεξεργασία τεράστιου όγκου πληροφοριών, η εργασία μοιράζεται σε μεγάλο αριθμό ερευνητικών ομάδων-σχολείων.

Στο ίδιο μοτίβο παρουσιάστηκαν προγράμματα και ερευνητικές εργασίες που μπορούν να υλοποιηθούν στο σχολείο μέσα από την εισήγηση “Space Projects in your School” με τη χρήση του λογισμικού Stellariun και του SalsaJ. Χρησιμοποιώντας αυτά τα δυο λογισμικά μπορούν τα σχολεία να λάβουν μέρος σε μεγάλες ερευνητικές προσπάθειες που υλοποιούνται από μεγάλο αριθμό ερευνητικών κέντρων. Τέλος, παρουσιάστηκε το εκπαιδευτικό μοντέλο της διερευνητικής μάθησης. Η πλατφόρμα ODS σχεδιάστηκε ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει εκπαιδευτικά σενάρια διερευνητικής μάθησης. Ειδικά, στην αστρονομία με τη χρήση των εκπαιδευτικών λογισμικών μπορούν να συνταχθούν ενδιαφέροντα εκπαιδευτικά σενάρια στηριζόμενα στα στάδια της διερευνητικής μάθησης. Η διερευνητική μάθηση φαίνεται να είναι η ιδανική τεχνική διδασκαλίας των φυσικών επιστημών και κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος στη διδασκαλία τους.

Την τρίτη ημέρα (Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014) υλοποιήσαμε πρακτική άσκηση στα πειραματικά δεδομένα-αρχεία που συλλέγει ο δορυφόρος SOHO. Ο δορυφόρος SOHO συλλέγει εικόνες του ηλιακού δίσκου σε διάφορα μήκη κύματος και με διάφορα φίλτρα. Τα πειραματικά αυτά δεδομένα συλλέγονται και αποθηκεύονται σε ηλεκτρονικά αρχεία διαθέσιμα στο κοινό προς επεξεργασία. Μας παρουσιάστηκε το ηλεκτρονικό αποθετήριο και στη συνέχεια μας έγινε αναλυτική προβολή του τρόπου επεξεργασίας των δεδομένων. Στη συνέχεια αναπτύχθηκε και παρουσιάστηκε το σχολικό πρόγραμμα επεξεργασίας των πειραματικών δεδομένων από το οποίο μαθητές μπορούν με πολύ απλό τρόπο να υπολογίσουν την ταχύτητα περιστροφής του Ηλίου και να εμβαθύνουν στη φυσική του Ηλίου, όπως στην φυσική των ηλιακών κηλίδων και της διαφορικής κίνησης του ηλιακού δίσκου. Στο τέλος κληθήκαμε εμείς οι ίδιοι μέσα από τους προσωπικούς μας υπολογιστές να πραγματοποιήσουμε το συγκεκριμένο project και να προτείνουμε αντίστοιχες δράσεις.

Στη συνέχεια της τρίτης ημέρας, μας έγινε εισαγωγή στα εκπαιδευτικά σενάρια AstroEDU τα οποία υποστηρίζονται από τη Διεθνή Αστρονομική Εταιρία (IAU) και αφορούν ερευνητικές εργασίες που σχετίζονται με την παρατήρηση του νυχτερινού ουρανού, μετρήσεις φωτορύπανσης, μελέτη του σεληνιακού ανάγλυφου, αστρονομικές μετρήσεις, όπως διαστάσεις ουράνιων σωμάτων (μέθοδος Ερατοσθένη κτλ.). Όλα αυτά τα εκπαιδευτικά σενάρια και εργαλεία συνδυάζονται αρμονικά με την εκπαιδευτική διαδικασία και τα αναλυτικά προγράμματα του ελληνικού Γυμνασίου και Λυκείου, ενώ εμπλουτίζουν ήδη υπάρχοντα πρότυπα διδασκαλίας και εισάγουν δοκιμασμένες πρακτικές ευρωπαϊκών σχολείων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Εν κατακλείδι τα παρουσιαζόμενα εκπαιδευτικά σενάρια και πρότυπα χαρακτηρίζονται από υψηλή εκπαιδευτική ποιότητα, καινοτομία, διαδραστικότητα, πρωτοτυπία και πρωτοπορία.

Στη συνέχεια της τρίτης μέρας παρουσιάστηκαν από τον Limaye Sanjay (Space Science and Engineering Center, UW – Madison USA) τα τελευταία πειραματικά δεδομένα στην εξερεύνηση του πλανήτη Αφροδίτη. Δεν παρουσιάστηκαν όμως μόνο τα πειραματικά δεδομένα, αλλά και διαδραστικά εκπαιδευτικά εργαλεία επεξεργασίας των δεδομένων. Από δορυφορικές εικόνες των νεφών της Αφροδίτης, έγινε δυνατός ο υπολογισμός της ταχύτητας περιστροφής της Αφροδίτης. Το λογισμικό είναι εξαιρετικά απλό, εύχρηστο και προσιτό σε μαθητές. Ο Limaye Sanjay παρουσίασε δημοσιευμένη επιστημονική εργασία, με πειραματικά δεδομένα επεξεργασμένα από μαθητές σχολείου. Η διαδικασία αυτή πραγματικά αποτελεί την πεμπτουσία της διασύνδεσης σχολείου-έρευνας.

Το βράδυ της τρίτης ημέρας, επισκεφθήκαμε το παλαιό Αστεροσκοπείο του Leiden, όπου παρατηρήσαμε τον ουράνιο θόλο με τα τηλεσκόπια του, ενώ ξεναγηθήκαμε στους χώρους του ιστορικού αστεροσκοπείου. Είδαμε τα τηλεσκόπια με τα οποία εργάστηκε ο Hertzsprung για τη δημιουργία της ακολουθίας των αστέρων. Επίσης, γνωρίσαμε τις πρώτες τεχνικές απεικόνισης αστέρων και είδαμε μερικές από τις πρώτες φωτογραφίες νεφελωμάτων. Επισκεφθήκαμε την ιστορική βιβλιοθήκη του αστεροσκοπείου και τη μόνιμη επιστημονική έκθεση με αστρονομικά εκθέματα, μεταξύ των οποίων και ένα από τα πρώτα αυτοσχέδια ραδιοτηλεσκόπια. Η βραδιά έκλεισε με το δείπνο του συνεδρίου.

Την τέταρτη ημέρα του συνεδρίου (Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014) ξεκινήσαμε με πρακτικές εφαρμογές και πειράματα που μπορούν να εφαρμοστούν στην τάξη και να οδηγήσουν σε σημαντικά επιστημονικά αποτελέσματα. Έτσι, μετά από μια εισηγητική ομιλία για τους κομήτες και τη φύση τους, δημιουργήσαμε στο εργαστήριο μικρούς κομήτες με υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένοι οι πραγματικοί κομήτες. Επίσης, μελετήσαμε τους κρατήρες που έχουν κατακλύσει την επιφάνεια της Σελήνης, αλλά εντοπίσαμε και κρατήρες στην επιφάνεια της Γης που έχουν προκαλέσει βιβλικές καταστροφές. Με τη βοήθεια καθημερινών υλικών, όπως αλεύρι, μπίλιες, και χρώμα ζαχαροπλαστικής προσομοιάσαμε προσκρούσεις μετεωριτών στις επιφάνειες πλανητών. Όμως η φαινομενικά απλή αυτή διαδικασία σχετίζεται με επιστημονικά συμπεράσματα, όπως το μέγεθος κρατήρα σε σχέση με την ταχύτητα (ορμή- ενέργεια) και τη γωνία πρόσκρουσης. Καταγράφοντας το βάθος του κρατήρα κάθε φορά, μεταβάλλοντας το ύψος πρόσπτωσης του μετεωρίτη μπορούμε να σχεδιάσουμε τη γραφική παράσταση ταχύτητας – βάθους κρατήρα και άρα της προκαλούμενης πιθανής καταστροφής.

Στη συνέχεια μας παρουσιάστηκε το λογισμικό “Down2earth” που προσομοιάζει την πρόσκρουση κομήτη στην επιφάνεια της Γης. Προσδιορίζοντας το μέγεθος του μετεωρίτη, τη σύστασή του, την ταχύτητά του, τη γωνία πρόσπτωσης και το έδαφος πρόσκρουσης, το λογισμικό προσδιορίζει σε χάρτη του Google Maps το μέγεθος του αναμενόμενου κρατήρα. Ένα εκπαιδευτικό εργαλείο που μπορεί εύκολα να εφαρμοστεί στην τάξη και να δώσει στους μαθητές μια εικόνα του πραγματικού μεγέθους των καταστροφών που μπορούν να προκληθούν από πτώσεις μετεωριτών. Αμέσως μετά ο Fred Jansen ο ESA Rosetta Mission Manager μας εισήγαγε στα φανερά και μυστικά της αποστολής Rosetta της ESA, της αποστολής που χαρακτηρίστηκε το κορυφαίο επιστημονικό επίτευγμα του 2014. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό να επιμορφώνεσαι από τους κορυφαίους επιστήμονες σε παγκόσμιο επίπεδο και να πληροφορείσαι από «πρώτο χέρι» για τα μεγάλα επιτεύγματα της ανθρωπότητας.

Κλείνοντας την τέταρτη ημέρα του συνεδρίου, μας παρουσιάστηκε το παγκόσμιο εκπαιδευτικό δίκτυο Faulkes Telescope, που δίνει τη μοναδική δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές να χρησιμοποιήσουν ρομποτικά τηλεσκόπια εξ αποστάσεως και να κάνουν παρατηρήσεις υψηλού επιστημονικού επιπέδου. Το πρόγραμμα αυτό εισάγει τους μαθητές στην επιστημονική μέθοδο, στον πειραματισμό και στην εξαγωγή συμπερασμάτων. Οι μαθητές μπορούν να σχεδιάσουν και να εκτελέσουν τα δικά τους πειράματα, να εξάγουν συμπεράσματα και να επεξεργαστούν πειραματικά δεδομένα. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δημιουργήσουν τα δικά τους εκπαιδευτικά σενάρια και να εμπλουτίσουν το εκπαιδευτικό τους πλαίσιο. Τέλος, η τέταρτη ημέρα έκλεισε με συζήτηση και ανατροφοδότηση πάνω στα πεπραγμένα όλων των ημερών.

Την πέμπτη και τελευταία μέρα του συνεδρίου (Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2014) ξεκινήσαμε με πειραματικές διαδικασίες. Μοντελοποιήσαμε πειραματικά τις αποστάσεις μεταξύ των πλανητών, τη θεωρία της σχετικότητας και τη δημιουργία κομητών και κρατήρων. Οι πειραματικές, πρακτικές μοντελοποιήσεις, έχουν σημαντικό αντίκτυπο στον εμπλουτισμό της εκπαιδευτικής πρακτικής, ενώ βοηθάνε καθοριστικά στην κατανόηση αφηρημένων θεωρητικών εννοιών. Το ίδιο συνέβη και στη συνέχεια, με μοντελοποίηση δεδομένων από τον πλανήτη Αφροδίτη. Μετά από την παρουσίαση της τρίτης ημέρας, τώρα κληθήκαμε να πραγματοποιήσουμε εμείς την επεξεργασία των πειραματικών δεδομένων και να εξάγουμε πληροφορίες. Μας ζητήθηκε ο υπολογισμός της ταχύτητας περιστροφής των νεφών της Αφροδίτης και τα αποτελέσματα καταγράφηκαν σε βάση δεδομένων.

Αντίκτυπος της δραστηριότητας

Ο αντίκτυπος της δραστηριότητας αφορά τα ακόλουθα επίπεδα. Σε επίπεδο σχολικής μονάδας οι μαθητές μέσα από τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα, τους Ομίλους Αριστείας και τις Δράσεις που θα επιβλέψουμε θα γνωρίσουν τα νέα εκπαιδευτικά εργαλεία. Σε επίπεδο παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού θα προχωρήσουμε σε δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων με φύλλα εργασίας και εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Παράλληλα, σε επίπεδο διασχολικής διάχυσης της γνώσης, σχεδιάζουμε να υλοποιήσουμε ημερίδα παρουσίασης των νέων εκπαιδευτικών εργαλείων. Ως τελικό παραδοτέο τέλος του προγράμματος ERASMUS+ KA1 είναι η υλοποίηση θερινού σχολείου για εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Βιωσιμότητα-διάδοση και αξιοποίηση των αποτελεσμάτων

Το πρόγραμμα ESA Education θεωρείται ένα από τα πιο καλά οργανωμένα και αναπτυγμένα, με σαφή προσανατολισμό στην εκπαίδευση και διάδοση της επιστήμης. Το πρόγραμμα Galileo Teachers Training Program (GTTP) είναι επίσης ένα γοργά αναπτυσσόμενο δίκτυο καθηγητών και σχολείων σε ολόκληρο τον κόσμο με προσανατολισμό διάδοσης της επιστήμης σε σχολεία. Οι καινοτόμες δράσεις εισαγωγής hands-on διδασκαλιών, βιωματικών δραστηριοτήτων και ΤΠΕ στην εκπαίδευση είναι μερικοί από τους άξονες δραστηριοποίησης των καθηγητών Galileo. Μετά τη συμμετοχή μου στο εν λόγω εργαστήριο έχω χαρακτηριστεί πλέον ως καθηγητής Galileo, ιδιαίτερος χαρακτηρισμός σε εθνικό επίπεδο. Τα εκπαιδευτικά εργαλεία που μας παρουσιάστηκαν μπορούν να εφαρμοστούν στην τάξη και προσομοιάζουν την ερευνητική μεθοδολογία που ακολουθείται από τα μεγάλα ερευνητικά κέντρα. Αυτό είναι ένα από τα σύγχρονα εκπαιδευτικά ζητούμενα, καθώς επιδιώκουμε να συνδέσουμε το σχολείο με την έρευνα και να καταστήσουμε τους μαθητές μικρούς ερευνητές.

Προκλήσεις και δυσκολίες που συναντήσατε: Δεν συνάντησα ιδιαίτερες δυσκολίες

Παρατηρήσεις και προτάσεις: Η βασική πρότασή μου είναι ότι πρέπει να περιορίσουμε τη γραφειοκρατία και να ελαστικοποιήσουμε τα ασφυκτικά χρονικά όρια. Η ουσία είναι στην επιμορφωτική δράση και ο στόχος να επιμορφωθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι εκπαιδευτικοί για μια νέα διαφορετική παιδεία.

· · ·


  ID-100207491

ΕΚΘΕΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

15o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ

ΣΥΡΑΚΟΥΣΕΣ 08/12/2014-14/12/2014

ERASMUS+

 

Στοιχεία των συμμετεχόντων εκπ/κών

1.Ονοματεπώνυμο: Τσιλιγκιριάν Ερμιόνη

Κλάδος: ΠΕ70, Διευθύντρια 15ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών

2. Ονοματεπώνυμο: Σέντα Ιωάννα

Κλάδος: ΠΕ70

3. Ονοματεπώνυμο: Παπαγεωργακοπούλου Ευθυμία

Κλάδος: ΠΕ06

Στοιχεία του φορέα (σχολική μονάδα)

Επωνυμία συμμετέχοντος οργανισμού: 15ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ

Ταχ. Διεύθυνση: Καλαβρύτων & Νικαίας

Τηλέφωνο: 2610321553

e-mail: mail@15dim-patras.ach.sch.gr

Αναλυτικό Πρόγραμμα της Επίσκεψης

 

8 Δεκεμβρίου 2014, Δευτέρα:

 

-αναχώρηση: 12:40 ΑΘΗΝΑ

– άφιξη: 18:00 ΚΑΤΑΝΙΑ

– 19:00 ΣΥΡΑΚΟΥΣΕΣ

Συνάντηση με τις υπόλοιπες αποστολές (δεν είχαν έρθει όλες), περπάτημα στην παλιά πόλη. Στις 20:00 δείπνο γνωριμίας

09 Δεκεμβρίου 2014, Τρίτη:

-09:00: συγκέντρωση στην υποδοχή του ξενοδοχείου και μετάβαση στο σχολείο

-09:30: άφιξη στο σχολείο

-10:00: συνάντηση με τη Διευθύντρια του σχολείου

-10:30: επίσκεψη στο γυμνάσιο. Διάλειμμα καφέ

-11:30: μετάβαση σε κεντρική πλατεία όπου όλα τα σχολεία στόλισαν το δέντρο με ανακυκλώσιμα υλικά και παρακολούθηση εορταστικών εκδηλώσεων

-13:30-14:00: Μεσημεριανό γεύμα

-14:30: Γνωριμία και προβολή των εκπαιδευτικών και των σχολείων τους

-16:30: περιήγηση στη πόλη

-20:00: Δείπνο

10 Δεκεμβρίου 2014, Τετάρτη:

-09:00: συγκέντρωση στην υποδοχή του ξενοδοχείου όλων των αποστολών και μετάβαση στο σχολείο

-09:30: άφιξη στο σχολείο

-10:00: παρακολούθηση συναυλίας από την σχολική παιδική χορωδία

-11:30: Οι εταίροι συναντούν και συνομιλούν για το πρόγραμμα με τους δημοσιογράφους

-12:30: Μεσημεριανό γεύμα

-14:00: Εργασία επί των θεμάτων του προγράμματος

-20:00: Δείπνο

 

11 Δεκεμβρίου 2014, Πέμπτη:

09:00: συγκέντρωση στην υποδοχή του ξενοδοχείου όλων των αποστολών και μετάβαση στο σχολείο

-09:30: άφιξη στο σχολείο

-10:00: εκπαιδευτική επίσκεψη στα τμήματα του Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου- Συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς

-11:00: Εργασία επί των θεμάτων του προγράμματος

-13:30: Μεσημεριανό γεύμα

-15:00: Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Πάρκο των Συρακουσών, Κατακόμβες και Αρχιμήδειο Μουσείο

-20:00: Δείπνο

12 Δεκεμβρίου 2014, Παρασκευή:

09:00: συγκέντρωση στην υποδοχή του ξενοδοχείου όλων των αποστολών

Μετάβαση στην πόλη Agira (αρχαία πόλη Αγύριον)

-15:00: Τελική αξιολόγηση των ήδη πραγματοποιημένων δραστηριοτήτων και αναλυτικός σχεδιασμός των επόμενων

-20:00: Δείπνο

13 Δεκεμβρίου 2014, Σάββατο:

Παρακολούθηση της θρησκευτικής τελετής για τη γιορτή Santa Lucia

-20:00: Αποχαιρετιστήριο Δείπνο

14 Δεκεμβρίου 2014, Κυριακή:

αναχώρηση: 12:30 ΚΑΤΑΝΙΑ

-άφιξη: 18:00 ΑΘΗΝΑ

Προετοιμασία της επίσκεψης

Η προετοιμασία της εναρκτήριας συνάντησης του προγράμματος μας TECHNOLOGY FOR LIFE στα πλαίσια του Εrasmus+ άρχισε πολύ πριν την συνάντηση ώστε να οργανωθούν όλα με αποτελεσματικότητα. Με την καθημερινή επικοινωνία μας με τους εταίρους μέσω της πλατφόρμας του προγράμματος ,την ανταλλαγή ιδεών και τη συζήτηση ρυθμίστηκαν όλες οι λεπτομέρειες μετακίνησης, διαμονής, ατόμων που παίρνουν μέρος σε αυτή τη μετακίνηση κλπ

Στο σχολείο οι μαθητές ετοίμασαν με χαρά γράμματα και ζωγραφιές για να στείλουν στους μαθητές της Ιταλίας και να δείξουν με αυτό τον τρόπο την διάθεση τους για συνεργασία πέρα από σύνορα. Μελετήσαμε την θέση των χωρών στο χάρτη, των πόλεων που βρίσκονται τα συμμετέχοντα σχολεία, μιλήσαμε για την ιστορία τους και τον πολιτισμό τους.

Σε ένδειξη καλής ενέργειας αγοράσαμε για τις άλλες χώρες ημερολόγια τοίχου με εικόνες από τα νησιά μας, ενδεικτικά παραδοσιακά προϊόντα της πόλης μας και αναμνηστικό για τη διευθύντρια  του ιταλικού σχολείου υποδοχής.

Στην πλατφόρμα etwinning κοινοποιήσαμε βίντεο με την παρουσίαση της χώρας μας, της πόλης μας και του σχολείου μας. Ακόμα, για το διαγωνισμό logo  του προγράμματος  οι μαθητές μας σχεδίασαν logo, ψήφισαν το πιο δημοφιλές και αυτό πήραμε μαζί μας στη συνάντηση για τον τελικό διαγωνισμό για το logo που θα συνοδεύει το πρόγραμμά μας.

Περιγραφή της επίσκεψης

Συζητήσαμε με τους Ιταλούς μαθητές για τη χώρα μας ο καθένας και ανταλλάξαμε στον πίνακα εκφράσεις χαιρετισμού σε 6 γλώσσες πράγμα που τους προκάλεσε το ενδιαφέρον και έδειξε ότι όλοι, εκπαιδευτικοί και μαθητές ,είμαστε πολίτες μιας ευρύτερης κοινότητας, της Ευρωπαϊκής κοινότητας. Περάσαμε ώρα μαζί τους απαντώντας σε ερωτήσεις για τον τρόπο διδασκαλίας στις χώρες μας, το εκπαιδευτικό σύστημα στις χώρες μας και τις βαθμίδες του, το επίπεδο των μαθητών μας στα αγγλικά, για τα αγαπημένα τους μαθήματα αλλά και περιγράφοντας τις πόλεις που συμμετέχουν στο πρόγραμμα πράγμα που τους προκάλεσε μεγάλη ευχαρίστηση.

Στο συγκεκριμένο σχολείο είναι άξιο σχολιασμού το ωράριο λειτουργίας: 08:10 η προσέλευση των μαθητών και 14:00 η αποχώρηση, ενώ ενδιάμεσα δεν υπάρχει κανένα διάλειμμα. Μόνο στις 11:00-11:15 μπορούν οι μαθητές, χωρίς να μετακινούνται στο προαύλιο, να τρώνε το δεκατιανό τους.  Αυτή η λειτουργία του σχολείου απόρησε όλους τους υπόλοιπους εταίρους αφού σε καμία άλλη χώρα δε συμβαίνει κάτι αντίστοιχο. Η διευθύντρια του σχολείου εξήγησε ότι είναι αυτόνομο το κάθε σχολείο να λειτουργεί και το συγκεκριμένο έχει πάρει αυτή την απόφαση εξαιτίας των πολλών και σοβαρών περιστατικών με ατυχήματα μαθητών και καταγγελίες γονέων.

Στο σύγχρονο εργαστήρι πληροφορικής παρακολουθήσαμε την παρουσίαση όλων των χωρών και πραγματοποιήσαμε το διαγωνισμό για το logo του προγράμματος, με νικήτρια χώρα τη Σλοβακία.

Η καλλιτεχνική παιδεία έχει πρωτεύοντα ρόλο στο αναλυτικό τους πρόγραμμα, η χορωδία τους αποτελείτο από μαθητές όλων των βαθμίδων.

Αντίκτυπος της δραστηριότητας

 Η επίσκεψη ήταν kick-off meeting, είχε δηλαδή τη μορφή της έναρξης του προγράμματος, της γνωριμίας των εταίρων και αναλυτικού σχεδιασμού των δραστηριοτήτων που έχουν προγραμματιστεί στην υποβολή του σχεδίου.

Κύλησε σε υψηλά επίπεδα επικοινωνίας και ανταλλαγής ιδεών και προτάσεων με εργαλείο επικοινωνίας την αγγλική γλώσσα η χρήση της οποίας στη συνεργασία με τους εταίρους αλλά και σε όλες τις περιπτώσεις αναβάθμισε την προφορική και γραπτή μας δεξιότητα  μέσα από πραγματικές εφαρμογές και συνθήκες. Όλες οι συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί ήταν δραστήριες, με πολλά ενδιαφέροντα και καινοτόμες προτάσεις.

Συζητήσαμε με τους Ιταλούς μαθητές για τη χώρα μας ο καθένας και ανταλλάξαμε στον πίνακα εκφράσεις χαιρετισμού σε 6 γλώσσες πράγμα που τους προκάλεσε το ενδιαφέρον και έδειξε ότι όλοι, εκπαιδευτικοί και μαθητές ,είμαστε πολίτες μιας ευρύτερης κοινότητας, της Ευρωπαϊκής κοινότητας.

Είναι εντυπωσιακή η χρήση Νέων Τεχνολογιών σε όλες τις τάξεις του σχολείου υποδοχής. Υπήρχε διαδραστικός πίνακας και τα βιβλία είναι γραμμένα για την υποστήριξή τους από το διαδραστικό πίνακα. Συνοδεύονται από CD και οι μαθητές εργάζονται με αυτά.

Οι εκπαιδευτικοί έχουν συναντήσεις εργασίας σχεδόν εβδομαδιαία οι οποίες πραγματοποιούνται μετά το πέρας του σχολικού ωραρίου. Κάθε πρωί και κάθε μεσημέρι υπογράφουν παρουσιολόγια. Επίσης παρατηρήσαμε το μεγάλο ποσοστό παιδιών που φορούσαν γυαλιά, περίπου 6 στα 10.Τέλος τα παιδάκια του νηπιαγωγείου φορούσαν ποδιές, ροζ τα κοριτσάκια και θαλασσί τα αγοράκια.

Καταλήγοντας πρέπει να τονίσουμε ότι αυτό που όλοι οι συμμετέχοντες αποκομίσαμε είναι η βεβαιότητα πως οι εκπαιδευτικοί έχουν έναν κοινό βασικό στόχο ο οποίος δεν είναι άλλος από το να προσφέρουν την αγάπη τους στους μαθητές και το καλύτερο δυνατό σε επίπεδο διδασκαλίας και γνώσεων. Το πρόγραμμα ERASMUS+ είναι αυτό που στηρίζει αυτή την προσπάθεια.

 Βιωσιμότητα-διάδοση και αξιοποίηση των αποτελεσμάτων

 Ανάρτηση στα ταμπλό του σχολείου όλα όσα μας πρόσφεραν με αγάπη  οι εταίροι μας (αφίσες, ημερολόγια, φωτογραφίες, αυτοκόλλητα). Αναλυτική ενημέρωση του συλλόγου διδασκόντων και περιγραφή των δραστηριοτήτων που υλοποιήθηκαν κατά την διάρκεια της παραμονής μας στην Ιταλία. Συζήτηση για θέματα οργάνωσης και λειτουργίας του εκεί σχολείου αλλά και για εκπαιδευτικά θέματα και μεθόδους διδασκαλίας που εφαρμόζονται στις άλλες χώρες. Μοιραστήκαμε  τις εμπειρίες μας τόσο με τους μαθητές μας όσο και με τους γονείς τους και το σύλλογο γονέων του σχολείου μας. Έγινε προβολή στις τάξεις σύντομων βίντεο από τα σχολεία των συνεργαζόμενων χωρών. Εντάξαμε πολλά στοιχεία του προγράμματος στη Χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου μας όπου υπήρχε αφιέρωμα στα ήθη και τα έθιμα των χωρών, παρουσίαση βίντεο με ευχές από τους μαθητές των συμμετεχόντων χωρών στη γλώσσα τους και παρασκευή φαγητών και γλυκών των χωρών από τους γονείς του σχολείου.

Προκλήσεις και δυσκολίες που συναντήσατε

Δεν συναντήσαμε κάποια δυσκολία καθώς η επίσκεψη και όλη η δραστηριότητα είχε σχεδιαστεί άψογα καιρό πριν με απόλυτη συνεργασία μεταξύ των εταίρων και της χώρας υποδοχής και η θετική μας διάθεση δεν άφησε περιθώριο να για συμβεί κάτι απρόοπτο.

Παρατηρήσεις και προτάσεις

Η κοινωνία αλλάζει, αλλάζει η ζωή και η εκπαίδευση είναι κάτι δυναμικό και χρειάζεται συνεχή ανατροφοδότηση για να ακολουθήσει εξίσου όλες αυτές τις αλλαγές. Erasmus + προγράμματα είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τα σχολεία να διευρύνει τους ορίζοντες, να τις εκσυγχρονίσει.

Η συμμετοχή του σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων σε ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ΕRASMUS+ είναι μια μοναδική ευκαιρία για τη βελτίωση της πολιτιστικής ευαισθητοποίησης, προσωπικής εξέλιξης και αυτοπεποίθησης, αναβάθμισης και της δημιουργίας ευέλικτων διαδρομών μάθησης, σύμφωνα με τις ανάγκες και τους στόχους των μαθητών, και «ανοίγματος» του σχολείου στην ευρύτερη κοινωνία με μεγάλο όφελος τελικά για τους αυριανούς πολίτες του κόσμου, τους μαθητές μας.

 

150 dimotiko sirakouses 3 15o dhmotiko sirakouses 2 15o syrakouses 1

 

 

 

 

 

 

ERASMUS+, Syracuse, Italy, 08/12/2014-14/12/2014, Technology for Life

 

 

 

 

 

Ομάδα Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης Δυτ. Ελλάδας

 

 

δίχως ετικέτα

workshop IKYWORKSHOP IKY 2Την Τρίτη 13-01-2015, με πρωτοβουλία του Αν. Περιφερειακού Διευθυντή  Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας κ. Θεόδωρου Μπαρή,  η Ομάδα Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων της Περιφερειακής Διεύθυνσης  (ΟΕΠ-ΠΔΕΔΕ) διοργάνωσε workshop για το πρόγραμμα Erasmus+ 2014-2020 φιλοξενώντας στα γραφεία της, εκπροσώπους του  Ιδρύματος  Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Επικεφαλής του workshop ήταν η Προϊσταμένη του τμήματος Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων  ERASMUS+ του ΙΚΥ κ. Ειρήνη Ντρούτσα  καθώς επίσης και ο υπεύθυνος του τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης και της Βασικής Δράσης 1 (Key Action 1) Erasmus+ του ΙΚΥ, κ. Κωνσταντίνος Μαγγιώρος.

Το workshop το οποίο και στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της προετοιμασίας της ΟΕΠ-ΠΔΕΔΕ για τις ενημερωτικές ημερίδες που θα διοργανώσει και στους τρεις νομούς της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Εκτός των μελών της ΟΕΠ-ΠΔΕΔΕ  το workshop  παρακολούθησαν η Προϊσταμένη του Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Σοφία Χριστοπούλου και ο Αν. Προϊστάμενος του Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Νίκος Μάνεσης.

δίχως ετικέτα

new year multilingual

Η Ομάδα Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας σας εύχεται ένα Ευτυχισμένο και Δημιουργικό Νέο Έτος

 

δίχως ετικέτα

Παλιότερα άρθρα »

Σχεδιάστηκε από devolux.nh2.me