Archive for Μάρτιος, 2011

ΡΑΔΙΟ ΑΡΒΥΛΑ – ΥΠΕΡΒΟΛΕΣ ΤΩΝ ΚΑΝΑΛΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΧΙΟΝΙΑ »

ΟΛΜΕ: «Μυστική διπλωματία» στο θέμα των συγχωνεύσεων σχολείων, από το υπουργείο »


Η πολιτική που ακολουθεί το υπουργείο Παιδείας στο θέμα των συγχωνεύσεων υπακούει στην λογική της «μυστικής διπλωματίας», υποστηρίζει η ΟΛΜΕ, αφού οκτώ μέρες μετά από τη συνάντηση που είχε με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, αυτή δεν έχει ενημερώσει ακόμη τους καθηγητές, σχετικά με το θέμα των συγχωνεύσεων.

Για το λόγο αυτόν, το δ.σ. της ΟΛΜΕ, καλεί τις κατά τόπους ενώσεις της ΕΛΜΕ, να βρίσκονται σε εγρήγορση. Σε σχετική ανακοίνωσή της ζητά να συνεχίσουν να αντιδρούν στις σχεδιαζόμενες συγχωνεύσεις, σε συνεργασία με τους γονείς.

«Τα σχέδια της κυβέρνησης δεν είναι ευοίωνα», επισημαίνει η ΟΛΜΕ. «Δεν θα ανεχθούμε για λογιστικούς λόγους, να θυσιαστεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Με το στοίβαγμα των μαθητών σε 30άρια τμήματα, με την ταλαιπωρία των παιδιών των υποβαθμισμένων περιοχών και με την εργασιακή ανασφάλεια των εκπαιδευτικών, δηλαδή με τη λογική των επιχειρούμενων συγχωνεύσεων δεν υποστηρίζεται σε καμία περίπτωση η δημόσια δωρεάν παιδεία».
agelioforos.gr

Διδακτορικές διατριβές από «συγγραφείς – φαντάσματα» »

Της ΙΩΑΝΝΑΣ ΝΙΑΩΤΗ
Το σκάνδαλο λογοκλοπής στη συγγραφή της διδακτορικής του διατριβής οδήγησε σε παραίτηση τον (πρώην πλέον) υπουργό Αμυνας της Γερμανίας, Καρλ-Τέοντορ τσου Γκούτενμπεργκ, ενώ το βρετανικό πανεπιστήμιο LSE εξετάζει αντίστοιχη καταγγελία για το γιο του Καντάφι, Σαΐφ αλ Ισλάμ.

Για τον Λίβυο διδάκτορα του LSE, οι κατηγορίες εμπλέκουν, εκτός της λογοκλοπής, και έναν «συγγραφέα – φάντασμα», που ουσιαστικά πληρώθηκε για να γράψει την πανεπιστημιακή εργασία.

Με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών η λογοκλοπή είναι ευκολότερη από ποτέ. Εκατοντάδες πρωτοετείς φοιτητές στη Βρετανία, και όχι μόνο, υποκύπτουν, υποστηρίζει ο δρ Τζον Ολσον, του Forensic Linguistics Institute. Το 98% των βρετανικών πανεπιστημίων χρησιμοποιούν πλέον το πρόγραμμα Turnitin για να ελέγχουν «ύποπτες» εργασίες. Το λογισμικό, με τεράστια βάση δεδομένων, πέρσι μόνο χρησιμοποιήθηκε για τον έλεγχο 3 εκατ. εργασιών.

Και το παράπτωμα γίνεται σκάνδαλο όταν ξεφεύγει από τον ακαδημαϊκό χώρο και εμπλέκεται με το χώρο της πολιτικής, για να μη μιλήσουμε για το χώρο της λογοτεχνίας και του θεάματος.

Κατά τη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας (2008), ο Μπαράκ Ομπάμα κατηγορήθηκε ότι «έκλεψε» ομιλία που είχε εκφωνήσει το 2006 ο κυβερνήτης της Μασαχουσέτης, Ντεβάλ Πάτρικ. Ο Ομπάμα υποστήριξε ότι είχε συνεργαστεί με τον Ντεβάλ για τη συγγραφή της ομιλίας του και ότι εκ παραδρομής δεν αναγνώρισε επισήμως τη συνδρομή του. Ο Αμερικανός αντιπρόεδρος Τζο Μπάιντεν παραιτήθηκε το 1998 από τη διεκδίκηση της προεδρίας, όταν αποκαλύφθηκε ότι είχε «κλέψει» νομικό άρθρο και το είχε χρησιμοποιήσει στη διατριβή του στη νομική σχολή, αλλά και τμήματα ομιλιών του Βρετανού πρώην ηγέτη των Εργατικών Νιλ Κίνοκ. Μπορεί η εκστρατεία του το 1998 να έληξε δικαίως άδοξα, όμως τελικά ο Μπάιντεν βρήκε το δρόμο για το Λευκό Οίκο ως αντιπρόεδρος του Ομπάμα. «Κλεμμένες ομιλίες άλλων πολιτικών» φαίνεται ότι χρησιμοποιούσε κατά συρροήν και ο Καναδός πρωθυπουργός, Στίβεν Χάρπερ. Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η κυβέρνηση Μπλερ κατηγορήθηκε το 2003 ότι «αντέγραψε» στον επίμαχο φάκελο για τα όπλα μαζικής καταστροφής του Ιράκ μεγάλα τμήματα πανεπιστημιακής εργασίας του φοιτητή Ιμπραΐμ αλ Μαρασί, που σπούδαζε στην Οξφόρδη.

Τον Μάρτιο του 2006, τον τίτλο του λογοκλόπου βρέθηκε στη δυσάρεση θέση να αποδεχθεί ο Βλαντίμιρ Πούτιν. Ερευνητές από το αμερικανικό ινστιτούτο Brookings απέδειξαν ότι η διδακτορική διατριβή που είχε καταθέσει στο πανεπιστήμιο της Αγίας Πετρούπολης ήταν σε μεγάλο της μέρος απλώς η «ρωσική μετάφραση» εργασίας που είχαν εκπονήσει το 1978 δύο ακαδημαϊκοί του Πανεπιστημίου του Πίτσμπουργκ. Το θέμα, όπως γράφουν οι «Τάιμς», «δεν απασχόλησε τη Ρωσία, που είναι μετά την Κίνα η Νο2 χώρα παραγωγός απομιμητικών προϊόντων».

Και ο Ιορδανός ποιητής Γιουσούφ Αμπού Χιλάλα φάνηκε αρκετά γενναίος κατηγορώντας για λογοκλοπή τον Οσάμα μπιν Λάντεν. Σύμφωνα με τον Χιλάλα, ο ηγέτης της Αλ Κάιντα σε δύο μηνύματά του μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου χρησιμοποίησε ένα δικό του ποίημα (5 στίχων) αλλάζοντας μόνο 6 λέξεις.
(Πηγές: BBC, www.abs-cbnnews, www.onlineclasses.org, www.timesonline.co.uk)
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ,

Χτυπήστε τη γυναίκα σας αλλά όχι μπροστά στα παιδιά »

Το εγχειρίδιο του… Ζαμπούνη της Ανατολής

Το απόλυτο… savoir-vivre. Χτυπήστε άφοβα τη γυναίκα σας αλλά προσοχή στους κανόνες γιατί κάποια στιγμή θα έρθει και η ώρα της κρίσης. Και δε λέει να έχετε μπελάδες με ανώτερες δυνάμεις…

Δείτε το βίντεο (για να θυμούνται οι παλιοί και μαθαίνουν οι νεότεροι)…

Συνεγερτική επίγνωση »

Tου Χρηστου Γιανναρα
Επηρεαζόμαστε αναπόφευκτα από τον συντομογραφικό χαρακτήρα της δημοσιογραφικής πληροφόρησης, τον τρόπο μετάδοσης των «ειδήσεων». Αντιλαμβανόμαστε τα κοινωνικά μας προβλήματα με αφαιρετικές απλουστεύσεις, σε πολύ γενικές γραμμές. Ολοι οι «ενήμεροι» πολίτες πάσχουμε, περισσότερο ή λιγότερο, την ασθένεια που νομοτελειακά πλήττει τους κεντρικούς διαχειριστές των κοινών, ακόμα και τους πιο ανιδιοτελείς: Τη θεώρηση των προβλημάτων in vitro.

Σπάνιο να συναντήσει κανείς έμπειρο γνώστη («από πρώτο χέρι») της δυσλειτουργίας συγκεκριμένου κοινωνικού χώρου ή κρατικού λειτουργήματος. Που να είναι ταυτόχρονα ικανός να «μεταγγίσει» την εμπειρία του: Να επιλέξει τις βασικές συντεταγμένες, αλλά και τις χαρακτηριστικές (παραδειγματικές) λεπτομέρειες που καθιστούν τα περιγραφόμενα μεθεκτά, ψηλαφητά από όλους.

Για να αντιληφθούμε π.χ. οι πολλοί τι συμβαίνει στο ελλαδικό «Σωφρονιστικό Σύστημα», αν πρόκειται για δυσλειτουργίες και ανεπάρκειες ή για ένα πραγματικό αδιέξοδο, χρειαζόμαστε, σίγουρα, κάποιες βασικές πληροφορίες: Ποια είναι, λ.χ., η χωρητικότητα των φυλακών και ποιος ο (απίστευτα υπέρτερος) αριθμός φυλακισμένων σήμερα. Ποιες οι ποσοτικές αναλογίες Ελλήνων και αλλοδαπών φυλακισμένων, ισοβιτών, βαρυποινιτών και ελαφροποινιτών, η ποικιλότητα των φυλών και εθνοτήτων, το ποσοστό των δραπετεύσεων κατά τις ημέρες «αδείας» που όλοι «δικαιούνται», το ημερήσιο κόστος κάθε φυλακισμένου για το Δημόσιο (3,5 ευρώ, εδώ και πολλά χρόνια) κ.λπ. κ.λπ. Χρειαζόμαστε όμως και κάποιες ενδεικτικές λεπτομέρειες. Οπως, λ.χ., ότι στα κελιά που προορίζονταν για τρία άτομα εγκαταβιώνουν σήμερα επτά ή και εννέα, ότι μεγάλος αριθμός φυλακισμένων κοιμούνται στο δάπεδο χωρίς στρώμα, ότι η ανακούφιση της αθλιότητας των συνθηκών είναι εμπορεύσιμη, ότι πραγματικοί δήμιοι, φόβος και τρόμος των φυλακισμένων, είναι οι «σκληροί» συγκρατούμενοι και οι φυλετικοί «αντίπαλοι», ότι διευθυντές και φύλακες τρέμουν επίσης τους «σκληρούς» και τα εξωτερικά «δίκτυα» που αυτοί καθοδηγούν μέσα από τις φυλακές, ότι ο τρόπος οργάνωσης του «σωφρονιστικού» συστήματος οδηγεί στο να υποτροπιάζει το 80% περίπου των αποφυλακιζομένων, ότι στο αδιέξοδο (στην αδυναμία κάθε πραγματικής αλλαγής) συμβάλει καίρια η δυσλειτουργία και της Δικαιοσύνης, κ.λπ. κ.λπ.

Τέτοιοι «κύκλοι», δαντικοί, εφιαλτικής κόλασης, φαύλοι κύκλοι παγιωμένων αδιεξόδων, με αποδεδειγμένα μάταιη κάθε ενδεχόμενη προσπάθεια «βελτίωσης» ή ανατροπής, υπάρχουν σε πάμπολλες πτυχές του κρατικού στην Ελλάδα «συστήματος». Οι πολλοί δεν έχουμε ούτε καν δημοσιογραφική πληροφόρηση. Και είναι σπάνια η ευκαιρία να συναντήσει κανείς έμπειρο γνώστη τόσο των βασικών συντεταγμένων όσο και των παραδειγματικών λεπτομερειών που να καθιστούν γνωστούς τους πολλαπλούς εφιάλτες, πραγματικά βασανιστικά κολαστήρια ανθρώπων, που το κράτος αδυνατεί (ή δεν ενδιαφέρεται) να εξαλείψει.

Το παρεμπόριο, π.χ., των πτυχίων Ιατρικής και Παιδαγωγικών Ακαδημιών από χώρες πρώην «σοσιαλιστικών» παραδείσων: Πρέπει να ακούσει κανείς μαρτυρίες για τα χρυσοπληρωμένα κυκλώματα που εξασφάλιζαν πτυχία, χωρίς ο Ρωμιός κανακάρης να φοιτήσει ποτέ ή να εξεταστεί. Ποιες πιέσεις, ποιους εκβιασμούς ή απειλές ασκούσαν κορυφαίοι της κομματοκρατίας, στους εξεταστές του ΔΙΚΑΤΣΑ, για να αναγνωρίσουν πτυχία πλασματικά. Πόσοι γιατροί άμοιροι σπουδών ασκούν επάγγελμα σήμερα στην ελλαδική αγορά αποτελώντας, κυριολεκτικά, δημόσιο κινδυνο, πόσες χιλιάδες «δάσκαλοι», απόφοιτοι μόνο λυκείου μισθοδοτούνται από το ελλαδικό κράτος για να στραβώνουν παιδιά. Ποια κυβέρνηση να μας απαλλάξει από τον κατεστημένο πια εφιάλτη, και πώς;

Αλληλοδιάδοχοι οι κύκλοι των κολάσεων στην καθημερινότητα του πολίτη, δίχως ελπίδα να παταχθεί ποτέ η φαυλότητα. Υπάρχουν ακόμα νοσοκομεία με θαλάμους των επτά ή και εννέα κρεβατιών, με τους συγγενείς να διημερεύουν και να διανυκτερεύουν γύρω από κάθε κρεβάτι, να πλένουν ρούχα στο πανάθλιο κοινό λουτράκι και να τα στεγνώνουν πάνω στα καλοριφέρ, το νοσηλευτικό προσωπικό ελάχιστο και συχνά με αδιαφορία απάνθρωπη – την ίδια ώρα που εκατοντάδες κρατικών υπαλλήλων διατίθενται για να «επιβλέπουν» τον κρετινισμό και την ψυχανωμαλία των γηπέδων.

Πλήθος «ειδήσεων», αλλά ποια εμπειρική γεύση έχουν οι κρατούντες για τη ντροπή του εξευτελισμού και βασανισμού ανήμπορων ανθρώπων στα ιατρεία του ΙΚΑ, στις ουρές για την έγκριση φαρμάκων από τον ΟΠΑΔ; Ποις μπόρεσε ποτέ να περιγράψει τον τρόμο της ανασφάλειας και τον πανικό της ανημπόριας που ζουν χιλιάδες πολίτες όταν «καλούνται να παρουσιαστούν» στις εφορίες ή διαπραγματεύονται με την πολεοδομία; Πόσο στυγνό φασισμό γεννάει η απουσία κάθε κριτικού ελέγχου της δημοσιοϋπαλληλίας, πόσο ριζικά διαφορετική και τελεσφόρα θα ήταν η λειτουργία του κράτους, αν κάθε χρόνο κάποιοι υπάλληλοι απολύονταν μόνο εξαιτίας της συμπεριφοράς τους προς τους πολίτες;

Η επιφυλλίδα θα ήθελε να μπορούσε να δείξει το πώς οι δαντικοί «κύκλοι» της κόλασης στην καθημερινότητα των σχέσεων του πολίτη με το κράτος συνδέονται αλυσιδωτά και συγκροτούν ένα ενιαίο αδιέξοδο, μια τελεσίδικη καταδίκη του κρατικού μας σχήματος σε αφανισμό. Ολα αρχίζουν και τελειώνουν στη γάγγραινα που συνιστούν τα κατ’ ευφημισμόν «πολιτικά μας κόμματα»: Η ανικανότητα και φαυλότητα της κρατικής μηχανής έχει την καταγωγή της στο «πελατειακό σύστημα»: στο γεγονός ότι τα κόμματα «πουλάνε» κρατικές θέσεις εισπράττοντας ψήφους. Για να ελέγχουν τη συνέχιση εξάρτησης της ψήφου του πελάτη, τον μαντρώνουν σε ποιμνιοστάσια κομματικού «συνδικαλισμού». Ο κομματικών προδιαγραφών δημοσιοϋπαλληλικός συνδικαλισμός είναι τα Ες-Ες των κομμάτων: στρατός κατοχής της χώρας, εφιάλτης αντικοινωνικής λοιμικής. Αποκλείουν την αξιοκρατία και κάθε ποιοτικό έλεγχο, εξαρθρώνουν τη λειτουργικότητα του κράτους και ελαχιστοποιούν την παραγωγικότητα, νομιμοποιούν την ανομία, την κατάφωρη κοινωνική αδικία, κάθε στοιχειώδη ευταξία, κάθε ανθρώπινη στόχευση πέρα από την εγωτική απληστία.

Οι υγιείς δυνάμεις της ελληνικής κοινωνίας, αν υπάρχουν, θα βγουν στην πλατεία Συντάγματος μόνο αν καταλάβουν πως ό,τι ήταν για την Αίγυπτο ο Μουμπάρακ και για την Τυνησία ο Μπεν-Αλή, είναι για την Ελλάδα σήμερα τα κόμματα. Ολα.
kathimerini.gr

Θα ενοποιηθούν πάνω από 500 σχολικές μονάδες »

Κρίσιμη είναι η ερχόμενη εβδομάδα για το φλέγον θέμα των συνενώσεων των σχολικών μονάδων, που έχει προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις στη σχολική κοινότητα και τις τοπικές κοινωνίες.

Το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζεται πυρετωδώς να εκδώσει τις σχετικές εγκυκλίους, στα μέσα της εβδομάδας, με τα συγκεκριμένα σχολεία που συνενώνονται. Μέχρι τότε ο τελικός αριθμός τους «παίζεται». Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, οι σχολικές μονάδες που υπολογίζεται ότι θα συνενωθούν είναι πάνω από 500 σε σύνολο 16.000 σ’ ολόκληρη τη χώρα.

Ειδικότερα στην περιφέρεια τα πολύ μικρά, ολιγοθέσια σχολεία που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση θα συγχωνευθούν, με την προϋπόθεση ότι θα πληρούν όλα τα κριτήρια, όπως η ύπαρξη οδικού δικτύου, που να εξυπηρετεί τη μεταφορά των μαθητών. Πολλά εξαθέσια ή οκταθέσια σχολεία θα μετατραπούν σε δωδεκαθέσια.

Στα μεγάλα αστικά κέντρα, θα συνενωθούν σχολικές μονάδες κυρίως διοικητικά (χωρίς δηλαδή να μετακινηθούν οι μαθητές), με στόχο να ενταχθούν τα σχολεία αυτά στο νέο πρόγραμμα που ευνοεί τη στενότερη συνεργασία μεταξύ τους.
Μ. ΠΑΠ.
enet.gr

Γ. ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ: «Δεν συζητήσαμε ποτέ για συγχωνεύσεις Πανεπιστημίων» »

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
«Δεν έχουμε μιλήσει ποτέ για συγχωνεύσεις Πανεπιστημίων δήλωσε ο υφ. Παιδείας Γιάννης Πανάρετος στους δημοσιογράφους, στη διάρκεια της Συνόδου των προέδρων των ΤΕΙ σημειώνοντας πως «η οποιαδήποτε προσέγγιση για τον τρόπο που θα διαμορφωθεί στο νέο πεδίο της Γ/θμιας

εκπαίδευσης στην Ελλάδα θα είναι αποτέλεσμα και διαλόγου και διαβούλευσης», επισημαίνοντας πάντως ότι «δεν πρέπει να υπάρχουν ανησυχίες για πράγματα για τα οποία δεν έχει ληφθεί κάποια πολιτική απόφαση».

Απαντώντας στο αίτημα της Συνόδου να αποκτήσουν τα ΤΕΙ τη θεσμική τους ολοκλήρωση ώστε να ενταχθούν στην ενιαία ανώτατη εκπαίδευση ο υφ. Παιδείας υπογράμμισε: «Έχουμε ανάγκη για σαφώς προσδιορισμένους στόχους των δύο κατευθύνσεων της Γ/θμιας εκπαίδευσης και πρέπει αυτούς τους σαφώς προσδιορισμένους στόχους να τους συζητήσουμε και να τους συμφωνήσουμε».

Ο κ. Πανάρετος επανέλαβε πως η τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα χρειάζεται συνολική επανεξέταση και επαναξιολόγηση των στόχων και των κατευθύνσεων της με στόχο την αναβάθμιση των σπουδών στους νέους και στην απόκτηση πτυχίων με αντίκρισμα που θα διασφαλίσουν το επαγγελματικό τους μέλλον για να προσθέσει ότι το ίδιο ισχύει και για τις συγχωνεύσεις σχολείων.

Τον υφ.Παιδείας περίμεναν στο ξενοδοχείο Παντελίδης όπου φιλοξενήθηκαν οι εργασίες της συνόδου σπουδαστές, προσκείμενοι στο «Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών», με συνθήματα κατά του μνημονίου για την παιδεία.

Ο κ. Πανάρετος πλησίασε τους σπουδαστές με τους οποίους συζήτησε μαζί τους.

Στους Διευθυνές Σχολείων περνούν αρμοδιότητες των υπό κατάργηση Γραφείων Εκπαίδευσης »

Ρεπορτάζ:esos.gr
Με πολλές από τις αρμοδιότητες των Γραφείων Εκπαίδευσης θα επιφορτισθούν οι νέοι Διευθυντές από τη νέα σχολικοί χρονιά , οι οποίοι θα επιλεγούν απ το υπ. Παιδείας μετά τις γιορτές του Πάσχα.

Οι νέες αρμοδιότητες των Διευθυντών –που θα είναι αυτές που ήδη έχουν συν πολλές από αυτές των Προϊσταμένων Εκπαίδευσης- θα κατατεθούν προς ψήφιση στη Βουλή στο σχέδιο νόμου για τις καταργήσεις των Γραφείων Εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με τα όσα είπε στο esos, υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας,

το σχετικό σχέδιο νόμου δεν είναι από τα πρώτα που θα κατατεθούν στη Βουλή καθώς στις προτεραιότητες είναι τα Πειραματικά Σχολεία, οι συγχωνεύσεις των οργανισμών και οι αλλαγές στα ΑΕΙ.

Σε ερώτηση πότε εκτιμά ότι θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή μας απάντησε ενδεχομένως και το καλοκαίρι.

Το esos.gr υπενθυμίζει ότι οι αρμοδιότητες των Γραφείων Εκπαίδευσης έχει ως εξής:

Οι Προϊστάμενοι των Γραφείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υπάγονται στις οικείες Διευθύνσεις του Νομού ή Νομαρχιακού Διαμερίσματος και έχουν την ευθύνη διοίκησης, του συντονισμού και του ελέγχου της λειτουργίας των σχολικών μονάδων των περιοχών της ευθύνης τους.
Είναι διοικητικοί και πειθαρχικοί προϊστάμενοι των εκπαιδευτικών και διοικητικών υπαλλήλων της περιοχής τους και μετέχουν στη διαδικασία αξιολόγησης των Διευθυντών των σχολικών μονάδων, των εκπαιδευτικών και των διοικητικών υπαλλήλων που υπηρετούν στο γραφείο που προΐστανται.
Μετέχουν στα Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια, τις Νομαρχιακές Επιτροπές και την επιτροπή παρακολούθησης και συντονισμού της διδακτέας ύλης και συγκροτούν όλες τις προβλεπόμενες επιτροπές εξετάσεων.
Παρέχουν οδηγίες στους Διευθυντές και εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων που ελέγχουν, επιλύουν διαφορές, αίρουν αμφισβητήσεις και αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για την προώθηση καινοτόμων δράσεων και νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, σε συνεργασία με τους Διευθυντές Εκπαίδευσης και τους Σχολικούς Συμβούλους.

Ανοίξτε φροντιστήρια με κρατική επιδότηση! »

Πρόγραμμα επιδότησης των πτυχιούχων προκειμένου να ανοίξουν… φροντιστήρια και να εκτονωθεί έτσι η κοινωνική ένταση λόγω της υψηλής ανεργίας μεταξύ των αποφοίτων, σχεδιάζει η κυβέρνηση.

Η εγγεγραμμένη ανεργία κινείται κοντά στα 700.000 άτομα, ενώ οι εμπειρογνώμονες κάνουν λόγο για επιπλέον 2,5-3 ποσοστιαίες μονάδες, λόγω της κρυφής ανεργίας (συνολικά δηλαδή 850.000 άνεργοι στις αρχές του 2011). Επιπλέον έχουν κλείσει οι πόρτες για προσλήψεις (εκπαιδευτικών) στο Δημόσιο. Παράλληλα η κατάσταση μεταξύ των αποφοίτων έχει γίνει εκρηκτική. Ταυτόχρονα 1 στους 4 στις ηλικίες έως 29 ετών δηλώνει άνεργος, αν και μεγάλο ποσοστό είτε σπουδάζει ακόμη είτε δεν αναζητά εργασία λόγω της απογοήτευσης που του έχει «προσφέρει» η συνεχής -πλην μάταιη- αναζήτηση μιας θέσης εργασίας.

Μέσα σε αυτό το εκρηκτικό κλίμα το υπουργείο Εργασίας και ο ΟΑΕΔ σχεδιάζουν ένα πρόγραμμα επιδότησης έως και 60.000 θέσεων εργασίας (μερικής και προσωρινής απασχόλησης, στις περισσότερες των περιπτώσεων) προκειμένου να ανακοπεί ο ρυθμός αύξησης των ανέργων. Μεταξύ των εργαλείων που θα χρησιμοποιηθούν είναι και οι συνεταιρισμοί των ανέργων και η κοινωνική επιχείρηση. Και προκειμένου να υπάρξει εκτόνωση της ανεργίας των πτυχιούχων, οι οποίοι στο παρελθόν προσδοκούσαν σε μια θέση εργασίας στην πρωτοβάθμια και, κυρίως, τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τα φροντιστήρια αναγορεύονται σε… κοινωνική επιχείρηση. Με το επιχείρημα ότι η «παιδεία είναι δημόσιο αγαθό». Εστω και εάν πρόκειται για «παραπαιδεία». Αρκεί να μην είναι και παραοικονομία ή «μαύρη», ανασφάλιστη εργασία.

Ετσι, στα προγράμματα κοινωνικής εργασίας αναμένεται να ενταχθούν και τα φροντιστήρια. Οι άνεργοι (εγγεγραμμένοι στις σχετικές λίστες του ΟΑΕΔ) πτυχιούχοι που θα συγκροτήσουν συνεταιρισμό και θα ανοίξουν ένα φροντιστήριο θα επιδοτούνται και με κοινοτικά κονδύλια για τις θέσεις εργασίας που δημιουργούν. Μάλιστα, θα λαμβάνουν και πρόσθετα μπόνους εάν προσλάβουν και άνεργους σε διάφορες θέσεις (π.χ. για τον καθαρισμό του κτιρίου). Τα κίνητρα θα αφορούν, εκτός από τις επιδοτήσεις και τις φοροαπαλλαγές, και τις ασφαλιστικές εισφορές από τον ΟΑΕΔ (ισόποση μείωση των χρεών του ΙΚΑ προς τον Οργανισμό Απασχόλησης).

Τα εν λόγω προγράμματα αναμένεται να ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα, μετά την επιστροφή του πρωθυπουργού από τις Βρυξέλλες και την έκτακτη σύνοδο κορυφής της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ταυτόχρονα με τις κοινωνικές επιχειρήσεις ο ΟΑΕΔ δημιούργησε τα ακόλουθα πέντε νέα προγράμματα απασχόλησης:

*«Επιταγής Επανένταξης», με μετατροπή του επιδόματος ανεργίας σε επίδομα απασχόλησης για 10.000 (μακροχρόνια) ανέργους.

*Απασχόλησης 5.000 ανέργων ηλικίας 55-64 ετών σε επιχειρήσεις των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης.

*Διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου με επιχορήγηση των ασφαλιστικών εισφορών για την επαναπρόσληψη 70.000 ανέργων σε τουριστικές επιχειρήσεις εποχικής και συνεχούς λειτουργίας, για το 2011, και διατήρησης 10.000 θέσεων εργασίας σε τουριστικές επιχειρήσεις συνεχούς λειτουργίας με επιχορήγηση μέρους των εργοδοτικών εισφορών.

*Επιχορήγησης επιχειρήσεων για την πρόσληψη 5.000 πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

*Απασχόλησης απόφοιτων δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης, που το πρόγραμμα σπουδών τους εμπεριέχει θεωρητική εκπαίδευση και θεσμοθετημένη πρακτική άσκηση σε εργοδότες, σε πραγματικές συνθήκες εργασίας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΕΓΑΣ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ,

Τα «ψιλά γράμματα» των συγχωνεύσεων »

ΤΙ ΚΡΥΒΟΥΝ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΕΒΑΛΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Της ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΜΠΟΥΜΠΟΥΚΑ boubouka@enet.gr

Σημαντικές εκπτώσεις στην ποιότητα της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης συνεπάγονται ορισμένα από τα κριτήρια που θέτει το υπουργείο Παιδείας για την επιλογή των σχολείων που θα καταργηθούν ή θα συγχωνευτούν.

Ενα μήνα μετά την εξαγγελία αυτών των κριτηρίων και εν αναμονή της λίστας με τα σχολεία που θα μείνουν έξω από τον αναδιαρθρωμένο σχολικό χάρτη, εκπαιδευτικοί και τοπικοί φορείς επισημαίνουν πως το υπουργείο λειτουργεί κόντρα σε ρυθμίσεις που είχαν προβλέψει οι νομοθέτες για τις προηγούμενες γενιές μαθητών.

Το εμφανέστερο όλων είναι ότι ουσιαστικά καταργείται ο ρόλος των τοπικών κοινωνιών στη λήψη αποφάσεων για το ποια σχολεία καταργούνται ή ιδρύονται. Ο ρόλος των νομαρχιακών και των δημοτικών επιτροπών παιδείας ήταν πάντα συμβουλευτικός, όπως θα είναι και αυτός των περιφερειακών που θα τις αντικαταστήσουν, σύμφωνα με τον «Καλλικράτη». Μόνο που οι τελευταίες δεν έχουν συσταθεί ακόμα, αφού δεν έχει καθοριστεί η σύνθεσή τους. Ετσι το υπουργείο προσπέρασε τις αναμενόμενες αντιδράσεις και αντικατέστηκε το ρόλο των τοπικών κοινωνιών με «τις απόψεις των εκπροσώπων των δήμων», δηλαδή των δημάρχων, οι οποίες υποτίθεται πως θα ληφθούν υπόψη.

Μιλώντας στους δημάρχους που προσήλθαν στη σχετική ενημέρωση του υπουργείου Παιδείας, η υπουργός Α. Διαμαντοπούλου είπε μεταξύ άλλων ότι «δεν υπάρχει περίπτωση να στοιβαχθούν μαθητές σε τμήματα». Αμέσως μετά, βέβαια, πρόσθεσε ότι «δεν υπάρχει λόγος σε μια μεγάλη πόλη όπως η Αθήνα ή η Θεσσαλονίκη να υπάρχουν δύο σχολεία σε ένα κτίριο με μέσο όρο μαθητών 12 και 13. Γιατί αυτό λειτουργεί σε βάρος και του σχολείου και πολλές φορές και των μαθητών».

Το βασικό επιχείρημα είναι ότι οι μαθητές θα ωφεληθούν από τα πολυπληθέστερα τμήματα, αφού έτσι θα φτάνουν τα χρήματα για να έχουν εργαστήρια, καθηγητές κ.λπ. Ομως, αυτό προσκρούει στο γεγονός ότι κάποια σχολεία που ήδη έχουν εργαστήρια και σύγχρονες εγκαταστάσεις θα εκκενωθούν και οι μαθητές τους θα ταξιδεύουν δεκάδες χιλιόμετρα μακριά για να συμπληρώσουν τα «κενά» στις τάξεις άλλων σχολείων. Κι όλα αυτά εξαγγέλλονται «χωρίς να έχει προηγηθεί καμία σχετική μελέτη», όπως τονίζει ο Φώτης Παπουτσής, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Β’ Αιτωλοακαρνανίας.

Στα σχέδια συγχωνεύσεων και υπερσυγκέντρωσης μαθητών στις τάξεις μέχρι να εξαντληθούν τα νόμιμα όρια, οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν, επίσης, την ανατροπή του μοντέλου σχολικών συγκροτημάτων που θεωρούσαμε μέχρι σήμερα αποδεκτό. Οπως επισημαίνει η Μαρία Δανιήλ, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Νέας Σμύρνης – Καλλιθέας – Μοσχάτου, ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων έχτιζε επί τόσα χρόνια συγκροτήματα 10-12 τμημάτων, που είναι προφανές ότι δεν αντιστοιχούν στα 15 που οραματίζεται η Α. Διαμαντοπούλου ως ιδανικά για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Ειδική πρόβλεψη είχε γίνει επίσης το 1985 από το νομοθέτη σχετικά με το όριο των τμημάτων που μπορεί να έχει ένα γυμνάσιο: Επρεπε να είναι μέχρι 9, και αν γινόταν υπέρβαση θα έπρεπε να χτιστεί κι άλλο σχολείο. Κι αυτό γιατί, όπως επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί, η δομή των σχολικών μονάδων πρέπει να αποθαρρύνει τη συγκρότηση τεράστιων και απρόσωπων σχολικών μονάδων, ειδικά στους ευαίσθητους μαθητικούς πληθυσμούς του γυμνασίου.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ,

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση